Binnenvaartkrant
Views
6 years ago

2011-23

  • Text
  • November
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Rotterdam
  • Onze
  • Schepen
  • Twee

De Binnenvaartkrant 4 7

De Binnenvaartkrant 4 7 november 2011 [ Familieberichten ] GYRON CREW ZOEKT INTERFLUVIAL CREWING i.o.v. MS Kiliya, 2x lichtmatroos zoekt i.o.v.mts Helena, en/of matroos i.b.v. dienstb. 2 matrozen, ibv van met functie lichtmatroos/ dienstboek, loon cao,4op 4af. T.K. Telescopische SPUDPALEN. Boterman Techniek BV Tel. 06-54287373 GEVRAAGD MATROOS Man/vrouw op mbs Comrade. Tel 06-22738072 INTERNATIONALE BEVRACHTINGEN TEL. +31 (0)10 266 78 90 bevrachtingen@hvcba.nl matroos. Vaar/verlof i.o. loon Tel 0614569190, Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. conform CAO. Tel. 015-2563764 interfluvial@hotmail.com GEZOCHT 2 MATROZEN/ TE HUUR OF TE KOOP zelfvarende containerbak Enya. Tel: 32475982099 of Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,78 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Pamoja, 2x lichtmatroos en/of matroos STUURMANNEN, i.b.v. dienstboekje voor mts Pride of Fial. Ruime ervaring +31620250460 SCHEEPSRUIMEN Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT op tankvaart. Tel. 06-21935259 TE KOOP OF TE HUUR drijvend clubhuis. Afm. 27 x 7 mtr. 2 verd. ook tijdelijk te 500 bar + verf spuiten. Wij komen naar u toe! Bel. 06-54340087 Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. i.o.v. MS Quadrans III, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstboekje met functie huur. Ook te gebruiken als kantoor, opslag en noodwoning. Redelijke prijs NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Info. 06-53501940 Tel. 015-2563764 SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Milagro / Servus, GYRON CREW ZOEKT 1x (licht)matroos i.b.v. i.o.v. Singa, 2x lichtmatroos dienstboekje met functie en/of matroos i.b.v. dienstb. (licht) matroos. vaar/verlof i.o. met functie lichtmatroos/ loon comf.CAO. V matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 h&r@shipcrew.nl SHIPCREW ZOEKT Verdrietig geven wij u kennis dat op de leeftijd van 101 jaar, met een nog immer heldere geest, is overleden onze vader, grootvader en overgrootvader GEVRAAGD op het m/s Ferramenta een lichtmatroos ibv dienstboekje. i.o.v. MS Tristan 1x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. Josef Gerardus Hoenderop sinds 28 juli 2000 weduwnaar van Mientje Wouters Vaarsysteem 8 wkn op/4 wkn af. Loon conform. CAO Binnenvaart. Tel. 06-53929810 loon comf.CAO. h&r@shipcrew.nl TE HUUR 2 container duwbakken Res VI Wil en Marianne Karin en Siebolt Pieter en Madeleine Holland Ship Cleaning Wij komen met serviceboot en Res VII, Kopschroef, ADN, 200 TEU 76,5x11,45 2870 t www.duwbak-res.nl Yvonne en Andries Rob en Jeske Hanneke en Bob en achterkleinkinderen ruimen en tanks 500BAR, conservering en coatings. Werkgebied Moerdijk Tel. 06-17324458 E-mail: info@hollandshipcleaning.nl Tel.06-53684834 AFLOSSER NODIG VOOR RIJN & BINNENVAART? Bel: 0031622515555 Dordrecht, 28 oktober 2011 Correspondentieadres: 24 UUR SERVICE W.B. Hoenderop Zwanensingel 66 6883 GC Velp De crematieplechtigheid heeft inmiddels plaatsgevonden. Help vluchtelingen hun dromen waarmaken! Bas Shipping S.à.r.l. vraagt voor diverse nieuwbouwtankers: enthousiaste en gemotiveerde KAPITEINS / 2 DE KAPITEINS i.b.v. benodigde papieren. Op Luxemburgse condities. Voor info bel naar: 0035-2661280243 of mail naar: leon@basshipping.eu www.huizinga-snijder.nl • Batterijen en Tractiebatterijen • Alle elektrische- en elektronische herstellingen • Nieuwbouw en verbouwingen • Eigen inbouw van generatorsets • Airconditioning installaties, Orlaco camera’s Tel: +32 (0)3 326 70 90 Vosseschijnstraat Haven 140 B-2030 Antwerpen Fax: +32 (0)3 326 02 87 E-mail: info@vanstappen.eu www.vanstappen.eu OFFICIEEL DEALER RADIO HOLLAND VERDELER VAN MASTERVOLT - VICTRON - HATZ - JOHN DEERE 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl tel. 038 4651728 Vraagt voor haar passagiersschepen die varen over de Rijn, Moezel, Donau en door Nederland: Kapitein of Afloskapitein Machinist Stuurman - matroos Matroos - motordrijver Wij bieden een Nederlands contract. Sollicitaties: Trans River Line B.V. Laan van Vredenoord 33 2289 DA Rijswijk Telefoon 070 – 390 78 43 of 06-22 1968 49 Email: info@transriverline.nl Website: www.transriverline.nl

De Binnenvaartkrant 5 7 november 2011 Samengaan CBRB en KB lijkt onvermijdelijk Wie het jaarlijkse CBRB-diner donderdagavond 27 oktober bijwoonde, kan het niet zijn ontgaan dat de voorzitters van CBRB en Kantoor Binnenvaart bij opbod de gasten wilden overtuigen wie het meest belang aan een verregaande samenwerking tussen de twee organisaties hechtte. De ledenvergadering van het CBRB die voorafgaand aan het diner werd gehouden, had besloten voor te stellen om volgend jaar de jaarvergadering en het diner gezamenlijk met Kantoor Binnenvaart te houden. Dit maakte CBRB-voorzitter Pieter Struijs bekend in zijn jaarrede tijdens het diner. Er werd uitbundig voor geapplaudisseerd en Arie Kraaijeveld – voorzitter van het Transitiecomité – complimenteerde het CBRB met dit voorstel. Even later vroeg voorzitter Roland Kortenhorst van Kantoor Binnenvaart het woord en zei graag op het voorstel in te willen gaan om volgend jaar één binnenvaartcongres te houden. “Dit jaar is het gezellig met 200 man hier. Volgend jaar in een hangar met 2.000 man is het nog gezelliger.” Hij stelde ook voor te zien of er dan al een contributiearrangement mogelijk is voor een gecombineerd lidmaatschap van Koninklijke Schuttevaer, Kantoor Binnenvaart en CBRB. In een reactie daar weer op, stelde Pieter Struijs dat dat dan meteen maar één organisatie kan worden. Dit ‘opbieden tegen elkaar’ door de voorzitters – wie doet het meest vergaande voorstel – werd niet door iedereen evenveel op prijs gesteld. Russisch model Voor Arie Kraaijeveld is dat ook niet de manier om dit soort ontwikkelingen te realiseren. In zijn speech tot de dinerende gasten van het CBRB gaf hij aan het op dat punt ook absoluut niet eens te zijn met wat Arie Verberk vorig jaar schreef in zijn rapportage als binnenvaartambassadeur. KB-voorzitter Roland Kortenhorst bij het CBRB-diner. “Met de opmerking van Arie Verberk dat het Transitiecomité de bevoegdheden van de organisaties moet overnemen, ben ik het niet eens. De ontwikkeling moet bij de leden vandaan komen en niet door het bestuur worden opgelegd. Dat is een Russisch model, of Kim Jung Il kan het zo doen. En ik weet ook nog wel een paar Arabieren die zo werken.” Zo zal het hier niet gaan, als het aan Kraaijeveld ligt. Hij waarschuwde de organisaties dat ze de huidige beweging niet uit hun vingers moeten laten glippen. De struikelblokken – door hem omschreven als “takkenbossen op de weg” – voor de eenwording van de organisaties lijken te worden opgeruimd. Huisvesting Eén daarvan is het NN-geld, waarvoor het beheer ervan nu een aparte stichting wordt opgericht. Een andere ‘takkenbos’ noemt Kraaijeveld de keuze voor huisvesting. De organisaties willen weg van het Vasteland, maar konden het maar moeilijk eens worden waar ze heen gaan. Een optie is de Willemswerf aan de Boompjes, waar ook de KVNR en Scheepsbouw Nederland respectievelijk zijn en worden gehuisvest. Kraaijeveld stelde dat de organisaties geen keus hebben. Het is nu of nooit, of in zijn woorden: “Als het nu niet lukt, kies je voor je eigen beleidsmatige faillissement.” Een opmerkelijke gast bij het diner was Alexander Sakkers, voorzitter van wegvervoersorganisatie TLN. Die maakte bij het CBRB-diner duidelijk dat hij geen voorstander is van zo veel mogelijk wegvervoer. “Alles wat niet op de weg hoort, moet er af. Lieve mensen, kijk eens naar de A15, al die containers! Dat moet anders. Iedereen begrijpt dat als een container met spoed van München naar Rotterdam moet, Alexander Sakkers. “Lieve mensen, kijk eens naar de A15, al die containers! Dat moet anders.” dat die over de weg gaat. Maar tegelijkertijd kunnen zeker vijf containers over spoor en water gaan.” Alexander Wanders van Unibarge mocht komen laten zien dat de binnenvaart ook steeds beter aan de weg timmert met schone schepen. Hij ontving uit handen van Jeannette Baljeu, wethouder Haven, Verkeer en Regionale Economie in Rotterdam, het zestigste certificaat voor de Green Award in de binnenvaart. Hij kreeg het certificaat en de vlag voor de Melbourne, één van de schepen van Unibarge. Het is inmiddels al het twaalfde van die vloot met een Green Award-certificaat. Bij zijn dankwoord gaf Alexander aan dat het de hoogste tijd wordt dat Green Award een Duitse vertaling krijgt. “Zodat de milieubeweging in Duitsland ook doorkrijgt hoe goed de binnenvaart bezig is.” Jan Fransen, directeur van Green Award, overhandigde een Green Award-vlag, die nu ook bij het mts Melbourne in top kan, als twaalfde schip van Unibarge met de Green Award. Alexander Wanders ontving het certificaat uit handen van wethouder Jeannette Baljeu. (foto’s MG Redacties) Maatregelen na klachten over walstroom Ongeveer twee op de vijf binnenvaartondernemers die voor het eerst walstroom gebruikt, stuit op technische problemen. Maar na die opstartproblemen verloopt de afname van walstroom bij de meerderheid goed. Dat komt naar voren uit de grote walstroomenquête. Gelijktijdig onderzocht de TU Delft of de tarieven reëel zijn. Naar mate een hoger vermogen wordt afgenomen (bij bedrijfsmatig gebruik) en dit langer duurt, is walstroom duurder dan het gebruik van de eigen generator. Voor huishoudelijk gebruik (gemiddeld 2 kWh/uur) is walstroom iets goedkoper dan generatorgebruik. De enquête werd gehouden in opdracht van Koninklijke Schuttevaer, CBRB, Kantoor Binnenvaart en de aanbieders via het systeem van walstroom.nl (Haven Amsterdam, Drechtsteden, Provincie Zuid-Holland, gemeente Nieuwegein en Havenbedrijf Rotterdam). 500 schippers zijn gevraagd naar hun ervaringen met walstroom. Hulp van installateur Daaruit bleek onder meer dat twee op de vijf schippers de eerste keer technische problemen ervaart bij het aansluiten op walstroom. Vooral bij scheepsinstallaties met alleen 4-polige stekkers en 3- polige generatorschakelaars doen zich problemen voor. Ongeveer één op de drie ondervraagden is ook niet tevreden over de storingsdienst. Een ander bezwaar is dat schippers met zware kabels moeten slepen. Op voordracht van de binnenvaartorganisaties gaan de aanbieders van walstroom scheepseigenaren met startproblemen helpen met een gratis quick scan door een installateur. Zodra zich problemen voordoen, komt de installateur eenmalig aan boord om te analyseren wat de oorzaak is. De schipper krijgt gratis een rapport over wat aangepast moet worden. “Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er aan de landzijde iets mis is, daar zal dan ook zo snel mogelijk actie op ondernomen worden”, aldus de betrokken organisaties. De quick scan kan aangevraagd worden bij Utiliq via het walstroomnummer 0900-1492 (onder optie 3 in het keuzemenu). Dit kan alleen tijdens kantooruren. Zwaardere aansluitingen De aanbieders beloven de administratie van de organisatie achter www.walstroom.nl te verbeteren. Het gaat om de helpdesk, vragenafhandeling, website, inloggen en direct gebruik. Verder komen in de Rotterdamse Maashaven nieuwe walstroomkasten, waarbij ook 16 en 32 Ampèreaansluitingen mogelijk zijn. Dan kunnen schippers volstaan met lichtere kabels. Zodra kasten op andere locaties aan vervanging toe zijn, gebeurt daar hetzelfde. Neem alleen genoegen met het beste: sta op Speedheat! • onze ervaring • ons systeem • onze organisatie ADVERTENTIE meer dan 550 binnenvaartschepen 100% veilig,zelf regulerend,iso gecertificeerd 22 jaar beproefde kwaliteit, landelijk werkend netwerk Meer weten? Bel + 31 (0)117 40 15 00 of +31 (0)6 202 507 29 of kijk op internet: www.speedheat.nl

Copied successfully!

Binnenvaartkrant