Views
2 years ago

2011-21

  • Text
  • Binnenvaart
  • Oktober
  • Onze
  • Schip
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Binnenvaartkrant
  • Rotterdam
  • Zoekt
  • Moeten

De Binnenvaartkrant 12

De Binnenvaartkrant 12 11 oktober 2011 SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: admin@somtrans.be Kom werken bij een rederij met toekomst, ook voor jou! • Assistent walkapitein Nautische en technische kennis Praktisch en theoretisch Tankerervaring: pluspunt Binnen – buitendienst Organisatie en begeleiden van reparaties Aanspreekpunt voor kapiteins van de schepen Talenkennis: Duits Leeftijd: 25-35 j. • Bevrachter Indelen van de schepen Klanten op de hoogte brengen van de positie van onze schepen Aanspreekpunt voor kapiteins van de schepen Facturen opmaken Profiel: Kennis Duits en Engels Bachelordiploma Expeditie Stressbestendig Leeftijd: 25-35 j. Kom terecht in een gezonde werksfeer waar je van volgende voordelen geniet: • Arbeidszekerheid • Punctuele betaling van uw loon • 100% sociale zekerheid • Moderne en vele dubbelwandige schepen • Betaling van bijkomende cursussen voor certificaten HENDRIK-IDO-AMBACHT Veerweg 71 www.waltmann.com Laan van Walburg 8 Tel. 078 - 620 57 77 Aan de rand van de rivier nabij tijdelijke opstapplaats van de waterbus gelegen 2/1 kapwoning met aan zowel de voor- en achterzijde een dakkapel. Op deze fraaie locatie bieden wij u rust en ruimte, maar vooral ook een geweldig uitzicht op de rivier. Kortom zoekt u een leuk plekje om te wonen vergeet dan zeker niet hier te kijken. Deze woning is grotendeels gerenoveerd en v.v. een ruime woonkamer met aparte eet- en zithoek, eenvoudige keuken inrichting en sanitair. Tevens beschikt deze woning over 2 slaapkamers, een werkkamer en een badkamer, maar ook een royale zolderruimte in de nok. Aanlegplaats voor schip kort bij. Vraagprijs € 189.500,-- k.k. Watertransport van de Graaf en Meeusen B.V. Op de duwboot Willem Lourens & Ertepeller zoeken wij een: ZZP KAPITEIN (week/week) ZZP AFLOSKAPITEINS Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. A. Middel Telefoon: 0180-487130 E-mail: duwvaart@gmwatertransport.nl Tankschepen gezocht! Vinotra Deutschland GmbH en de Rotterdamse Tank Rederij zoeken ivm uitbreiding tankschepen om onze vloot te versterken. Enkel- en/of dubbelwandig, groot of klein komen allemaal in aanmerking. Voor Vinotra Deutschland GmbH kunt u met Edgar Seeberg bellen of mailen 00491712616863 Edgar@vinotradeutschland.com Voor de Rotterdamse Tank Rederij kunt u bellen of mailen met Ruud de Gruijter 0031620007641 / ruud@rtrbarging.com Jachtmakelaardij De Maas Varend Woonschip, b.j. 1920, 20.12x4.4x1.30, Scania 135 pk, volledige maritieme inventaris aanwezig. Vraagprijs 139.500,- Ex- Reddingssloep, b.j. 1985, 9.20x3.15x0.60, Ford 90 pk. Vraagprijs 24.500,- Zwaankotter 1400, b.j. 2007, 14.00x4.16x1.20, Deutz 170 pk, alle opties aanwezig! Vraagprijs 299.500,- WEGENS ALGEHELE VERKOOPSUCCESSEN, DRINGEND MOTORBOTEN TER BEMIDDELING GEVRAAGD. www.jachtmakelaardij-demaas.nl Jan Klingenweg 3 . 5335 JK Alem . 0418-663236 Verkoophaven nabij sluis st. Andries. Steja Transport International NV Bedrijfsomschrijving Steja Transport International NV is een onafhankelijk bevrachtingkantoor voor de binnenvaart gevestigd in Brasschaat (bij Antwerpen). Steja bevracht/transporteert alle niet-vloeibare goederen. Het actie terrein spreidt zich hoofdzakelijk uit van het ARA en de grote West-Europese rivieren tot in de Balkan. Wij zijn op zoek naar een: Bevrachter De taak van de bevrachter zal eruit bestaan de aangesloten leden te bevrachten en zorg te dragen voor de goede afhandeling van de reizen. Werkzaamheden · Onderhandelen met particulieren, schippers. · De schepen uit onze eigen vloot opvolgen. · Zoeken en bevrachten van schepen. · Onderhandelen met klanten en de nodigen back-up verzorgen. · Opvolgen van facturatie naar boekhouding. Functie-eisen · Kennis Duits – Frans – basiskennis Engels · Heeft de nodige PC vaardigheden en kennis van de Office toepassingen: Excel, Word en Outlook · Stressbestendig · Zeer goed logistiek en analytisch denkvermogen · Geen ‘9 to 5’ mentaliteit · Komt terecht in een dynamisch team Ons aanbod: Aan de kandidaat biedt Steja Transport International N.V. : · Arbeidszekerheid · Doorgroeimogelijkheden · Extra legale voordelen · Moderne Vloot · Betaling van bijkomende cursussen · Bedrijfswagen Je sollicitatie kun je sturen naar: Steja Transport International N.V. T.a.v. Stefan De Wilde Miksebaan 242 2930 Brasschaat Of per e-mail: stefan@steja.be. Gevraagd VOLMATROOS op ons m.s. Bankert i.b.v. dienstboekje B.V. Zand-en Grindhandel Raaijmakers Oosterhout Nieuwe Bouwlingstraat 63-4901 KH Oosterhout nb Tel. 0162-427431 / 06-53155964 GEBR. DE JONGE B.V. Diverse NIEUWBOUWMOGELIJKHEDEN in KLADOVO, Servië voor Motorschepen, Koppelverbanden, Duwbakken, Tankers, Pontons en/of ander drijvend materiaal, meerdere afmetingen zijn mogelijk, levering vanaf medio 2012. NIEUWBOUW • Tanker Type C, 110 x 11,45 x 4,70 m • Tanker Type C, 85 x 11,45 x 5,30 m • Tanker Type C, 86 x 9,60 x 3,20 x 4,68 m • Drogelading 135 x 11,45 x 4,00 m lichtgewicht 4100 ton • Koppelverband 171 x 9,60 x 3,20 m TE KOOP 135 meter droge lading/container Motorschip, afmetingen 135 x 11,45 x 3,70; bouwjaar 1999; tonnage ca. 4000 ton; voortstuwing 2x 1380 PK caterpillar motoren Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V. Koedijk 4 Nederland, 7241CL Lochem Tel. 0031 573 250 680 Fax 0031 573 250 685 Mobiel 0031 653 308 248 . 0031 653 125 543 0040720 400 853 E-mail gebrdejonge@yahoo.com Website www.shipbuildingservices.nl www.huizinga-snijder.nl Wij verwachten: Wij bieden: MILLINGEN Een enthousiaste: REINPLUS VANWOERDEN Bunker BV De toonaangevende leverancier van brandstoffen, smeermiddelen en scheepsmaterialen aan de BINNENVAART zoekt ter versterking van haar team in: SCHIPPER-VERKOPER / DEPOTMEDEWERKER - Positieve, klantgerichte en commerciële instelling - Grootvaarbewijs/ADN/radardiploma (schipper) - Bij voorkeur woonachtig omgeving Millingen - Afwisselende baan in teamverband - Prima arbeidsvoorwaarden - Een plezierige werksfeer Reacties naar: REINPLUS VANWOERDEN Bunker B.V. Postbus 770 – 3300 AT Dordrecht Of naar: info@reinplus.com Telefonische inlichtingen bij dhr. F. Biever Tel. 048-1434039 / 06-13121978

De Binnenvaartkrant 13 11 oktober 2011 Hoogendijk en Wärtsilä scoren met seminar DOOR HANS HEILIGERS Op uitnodiging van Hoogendijk Sliedrecht en Wärtsilä Netherlands b.v. bezochten veel toonaangevende ondernemers uit de binnenvaart het seminar ‘Milieuregelgeving, brandstof en techniek’. Op de deelnemerslijst staan veel klinkende namen van branchegenoten die met een ruime motivatie naar het ARA- Hotel in Zwijndrecht kwamen voor de overdracht van gespecialiseerde kennis die de gastheren voor hen hadden verzameld. Tijdens het seminar werden stevige vragen gesteld en pittige discussies gevoerd. De lunch en de afsluitende borrel boden alle gelegenheid voor een face to face met de leden van het panel en de collega’s. Milieuregelgeving, brandstof en techniek... Gelet op de keuze van het onderwerp in combinatie met het specialisme van het panel en de kwalitatief hoge opkomst verdienen gastheren Hoogendijk en Wärtsilä een compliment voor dit geweldige initiatief. Het panel werd gevormd door Robert Tieman (directeur CBRB), Dan Veen (sales development manager Wärtsilä Netherlands b.v.), Henk Sneller (manager expert services Wärtsilä Netherlands b.v.) en Arend Esser (technisch adviseur smeermiddelen van Total Nederland N.V.) Als vertrekpunt voor het thema van het seminar refereert eerste spreker Robert Tieman aan de verplichtingen die onze brancheorganisaties met (destijds) het Ministerie van Verkeer en Waterstaat zijn aangegaan via een duurzaamheidsakkoord. De afspraken behelzen ondermeer het terugdringen van emissies door CO 2 (koolstofdioxide) NOx (verzamelnaam voor stikstofoxiden) en PM (fijnstof). Tieman schetst goed onderbouwd en op gedreven wijze het beeld van de aan diesel ‘verslaafde’ binnenvaart in relatie tot de verwachting dat de huidige fossiele bronnen over 35 jaar zijn uitgeput. Doordat de kosten van het vloeibaar maken van LNG (Liquefied Natural Gas) steeds meer beheersbaar worden, ontstaat een breed toekomstperspectief voor deze alternatieve brandstof. Het LNG kan worden toegepast bij nieuwe technieken zoals de dual fuel-motor die naast diesel tot wel 98 procent op LNG kan draaien. Het mes snijdt daarbij aan twee kanten: duurzaamheid en kostenbesparende innovatie die een dieselmotor het nakijken geven voor wat betreft NOx- en PM-emissies. Veel bestaande dieselmotoren kunnen worden omgebouwd voor de dual fuel-techniek. We hebben (nog) geen eigen LNGproductie in Europa; we kennen hier uitsluitend LNG-opslagterminals. Daarvan neemt het aantal snel toe. Ze liggen doorgaans langs de kust, ook bij ons. De bestaande voordelen van onze binnenvaart kunnen binnen de regelgeving en met gebruik met nieuwe technieken de uitdaging aan om ook in de toekomst de meest schone en veiligste vervoersmodaliteit te zijn. De belangstelling vanuit de branche. (foto’s Hans Heiligers) LNG Daarna vertelt Dan Veen dat Wärtsilä al lange tijd onderzoek doet naar wat de markt van hen vraagt binnen de grootheden van de emissiewetgeving. Er komen regels op ons af die zelfs ook voor bestaande schepen gelden; dat was tot nu toe niet gebruikelijk. Dan Veen denkt dat gas toekomst lijkt te worden. Vroeger werd het op zee simpelweg afgefakkeld, sinds de zeventiger jaren van de vorige eeuw koken wij er op en verwarmen ons huis er mee. Wärtsilä (toen nog Stork) bouwde reeds in 1973 een gasmotor voor een energiecentrale. Wärtsilä ziet aardgas dan ook als toekomst voor de scheepvaart. Grootschalig zal dat niet morgen of volgend jaar gebeuren maar vanaf 2016 (CCR-IV) tot 2020/2025 zou toch een antwoord geboden moeten worden aan de dan geldende eisen. Wärtsilä heeft intern dan ook veel discussie gevoerd voor het antwoord op de vraag wat in de toekomst de brandstof wordt en hoe zij daar hun motoren op moeten ontwikkelen. Ze moeten hun klanten wel geschikte motoren kunnen leveren die ook ‘na morgen’ aan de eisen voldoen, zodat een schip niet de kans loopt dat het in 2016 de toegang tot bijvoorbeeld de Rotterdamse haven wordt ontzegd. Met gas voldoe je aan CCR-III en wellicht ook nog eens aan CCR-IV zónder nabehandeling van katalysatoren et cetera. Immers: als je gas koud maakt, verdwijnt ruim 20 procent van de CO 2 en maar liefst 80 procent van NOx. Ook fijnstof en roetdeeltjes zitten er niet in. Het aan boord benodigde gekoelde en gecomprimeerde LNG kan zowel beneden- of bovendeks in tanks worden opgeslagen. Er zijn reeds LNG-tanks in een containerbehuizing: een beetje afgekeken van de oude butagasfles. Je plaatst een of twee van die containers aan boord CBRB-directeur Robert Tieman. die je kunt ‘aanslaan’ en na gebruik simpelweg weer inwisselt voor een volle. Alle nieuwe (dual fuel) DF-motoren van Wärtsilä zijn geschikt voor LNG, MDO, MGO en EN590. Wärtsilä heeft een samenwerkingsverband voor het ontwerp en (om)bouw van een groen en duurzaam binnenschip. Samen met Combi International, Reederei Deymann en TeamCo werkt het onder de naam EcoFlow aan dit project. Ook werkt Wärtsilä aan verdere ontwikkeling van nieuwe voorstuwingsconcepten voor het ‘Europese Binnenvaartschip van de toekomst’. Voor de ontwikkeling daarvan is er een testprogramma van drie binnenvaartschepen: een nieuwbouw drogeladingschip met ADVERTENTIE MET SCHEEPSSTOFFERING OP MAAT: een Wärtsilä dual fuel W20-motor, een installatie van een diesel/gaselektrische voortstuwing op een nieuwbouwschip en een dito installatie bij een ombouwproject op een bestaand schip. Smerende eigenschappen Henk Sneller gaat in op de effecten van nieuwe brandstoffen op de (motor)installatie. Hij stelt dat Wärtsilä als fabrikant van motoren een aantal zaken binnen en buiten zijn invloedsfeer heeft. Volgens Tier II (2011) en Tier III (2016) moet je als fabrikant zorgen voor beperking van NOx. Verder gelden regels voor de uitstoot van SOx en CO 2 . Wat buiten je invloedsfeer ligt, zijn de soort en samenstelling van de brandstof waarmee de motoren worden gevoed. EN590 staat een toevoeging van 7 procent biocomponent toe; het zwavelgehalte mag maximaal 10 ppm bedragen. En voor wat betreft de smerende eigenschappen van de brandstof zorgt dat ‘tekort aan zwavel‘ voor een beperking van het smeringsproces, vooral voor kleine onderdelen zoals op en neer bewegende verstuivernaaldjes met een speling van enkele microns. Als daar de smering wordt verstoord, vraagt dat om problemen. Lees verder op pagina 15 >> WIJ KLEDEN HEEL UW SCHIP AAN! BANKEN GORDIJNEN TAPIJT VINYL BEDDEN MATRASSEN Dijkje 1 Nieuwendijk T 0183 - 401 933 F 0183 - 403 837 info@degostofferingen.nl Dan Veen, sales development manager van Wärtsilä Netherlands. www.degostofferingen.nl

De Binnenvaartkrant