Views
2 years ago

2011-17

  • Text
  • Jaar
  • Marine
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Augustus
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Holland
  • Maritieme

De Binnenvaartkrant 6 16

De Binnenvaartkrant 6 16 augustus 2011 www.huizinga-snijder.nl Oudeland 61 - 3335 VH Zwijndrecht SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Esperance, 1x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf. CAO. h&r@shipcrew.nl SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Paradox, 2x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf. CAO. h&r@shipcrew.nl SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Roelanda, 1x (vol)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (vol) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf. CAO. h&r@shipcrew.nl SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Census, 1x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf. CAO. h&r@shipcrew.nl SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Serena, 1x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf. CAO. h&r@shipcrew.nl KAPITÄNE, STEUERLEUTE MIT PATENT FÜR TANKER GESUCHT. Patente und Kurze zu weiterbildung gefördert. Lux Bedingungen. Donau/Elbe Patent willkommen. scan40@gmx.net INTERNATIONAL ZZP kunnen wij aanbieden: Stuurmannen matrozen, deksmannen, aflossers voor een normaal tarief. Bel! 0049(0)170.80.38.987 INTERFLUVIAL ZOEKT GEZOCHT PER DIRECT i.o.v. mts Aruba, 3 matrozen i.b.v. SCHIPPER dienstboek, loon cao, 6wk op 3wk af. Tel. 06-14569190 interfluvial@hotmail.com voor de veerdienst Muiden - Pampus full-time werktijden van 9.30 t/m 18.00 weekends in overleg, gezellige baan met leuke collega ‘s. GEVRAAGD Bel voor info. 06-16939008 kleine lichters 24 - 90 TEU + Grote lichters 144 - 250 TEU voor SCHEEPSRUIMEN traject Benelux. Voor meer info. 500 bar + verf spuiten. gelieve contact op te nemen met Wij komen naar u toe! United Container Transport Bel. 06-54340087 Tel. 03/652 10 04 GEZ., AFLOSSER NODIG VOOR RIJN & BINNENVAART? DIVERSE SCHEEPSONDERDELEN binnenvaart en zeevaart, kijk op Volmatroos op mts, 1100t, 14 op Bel: 0031622515555 e-shipyard.com for sale/offers 14 af, lnot, kost en reizen vrij. Tel 06-11103070 T.K. Set alu. boordlichtbakken € 200,- Tel. 0653-433508 SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: info@somtrans.be Kommen Sie arbeiten bei einer Reederei mit Zukunft, eine Zukunft auch für Sie! • Kapitäne Rheinpatent, Radarpatent ADNR - Zertifikat, C-Zertifikat Pluspunkt • Steuermänner mit Patent WIR BIETEN: - Arbeitssicherheit - Pünktliche Zahlung Ihres Lohnes - 100% Soziale Versicherung - Moderne und viele Doppelhüll-Schiffe - Zahlung Ihrer Kurse für Zertifikate und Patente - Möglichkeiten um Patentinhaber und später Schiffsführer zu werden. H.T.S. Aqua B.V. te Gorinchem is een logisteke dienstverlener op het gebied van intermodaal vervoer, gespecialiseerd in het vervoer van containers per binnenvaartschip. Voor onze schepen zijn we op zoek naar een: (licht) MATROOS en een STUURMAN (m/v) De (licht)matroos is in het bezit van een dienstboekje en volgt een BBL opleiding matroos. Voor de functie van stuurman beschikt u over een grootvaarbewijs 2, een radardiploma en marifooncertificaat. We zoeken een stuurman voor 4 dagen per week. Wij bieden: · een uitdagende en afwisselende functie met doorgroeimogelijkheden · een goed salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden · vaarschema matroos is in overleg met de schipper · zondag is een rustdag Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Vincent Heuvelman, telefonisch te bereiken op 06-13659662. Uw CV en sollicitatiebrief kunt u per email sturen naar: vincentheuvelman@htsgroup.nl of anders per post naar: H.T.S. Aqua B.V., Postbus 3000, 4200 EA Gorinchem Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. H.T.S. Aqua B.V., Postbus 3000, 4200 EA Gorinchem ONDERHOUD EN REPARATIE Bodewes Millingen beschikt over de mogelijkheden om schades aan de scheepsromp snel en kwalitatief goed af te wikkelen. Scherpe tarieven en duidelijke afspraken ondersteunen onze kwaliteit. Bodewes Millingen beschikt over een helling van 160 meter waar schepen tot ca. 1200 ton op droog gezet kunnen worden. Ook de 150 meter lange kade biedt ruimte voor diverse werkzaamheden boven de waterlijn. Bodewes Millingen werkt bij grotere gecompliceerde schades samen met diverse leveranciers die elk expert zijn in hun specifieke vakgebied. Hierdoor kan op elk gewenst moment teruggevallen worden op alle noodzakelijke kennis om een reparatie aan uw schip effectief af te wikkelen zonder dat u zichzelf moet inspannen om de benodigde mankracht en kennis aan boord te krijgen. Dat noemen wij ontzorgen!! Voor informatie en/of vrijblijvende offertes kunt u contact opnemen met: Ate van der Werff Bedrijfsleider Bodewes Binnenvaart B.V. 0481- 438238 . 06- 30003214 Of een mailtje sturen naar: avdw@bodewes-millingen.nl

De Binnenvaartkrant 7 16 augustus 2011 Werf bereikt 140-jarig bestaan, Kampers tweeling eveneens Driemaal HOERA voor Kampers DOOR HANS HEILIGERS Bert en Gert Kampers zijn in oorlogstijd geboren op 9 augustus 1941. Hun ouders zijn kort voor de bevrijding omgekomen. De broers hebben twaalf jaar in een weeshuis gezeten. Dat was in de vijftiger jaren absoluut geen feest. Gert kan daarover dagen vertellen en een dik boek laten optekenen maar doet dat liever niet. Dat zegt genoeg. De broertjes hebben als geen ander geleerd om iedere dag opnieuw te knokken voor hun bestaan. In combinatie met hun vakmanschap, creativiteit en een gezonde handelsgeest bezorgde die vechtlust hen jaren later een bekroonde carrière. Bert Kampers veroverde een plaats in de top van de internationale horeca. Broer Gert ‘ging in schepen’ en alles wat daar mee te maken heeft. Gert Kampers kent veel mensen over heel de wereld. Vooral voor en door de oliebestrijding heeft hij heel wat afgevlogen en stapels interviews weggegeven voor de mondiale media. Toch blijft Gert altijd Gert: no nonsense, vriendelijk en vooral oprecht. Zijn vechtlust is onverminderd en dat geldt ook voor zijn enthousiasme en drang naar perfectie bij alles wat hij voor zijn klanten bedenkt en maakt. Hij heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel naar zijn medewerkers en spreekt waarderend over hen. Werkt iedere dag nog steeds met veel plezier voor zijn klanten. In zijn weinige vrije tijd leer je Gert kennen als een volbloed gezelligheidsmens. Aan de vooravond van zijn zeventigste verjaardag die samenvalt met het honderdveertig jarig bestaan van de Kampers groep hebben wij weer eens het genoegen om met Gert aan de koffie te zitten in zijn hoog boven de werf gelegen kantoor met het mooiste uitzicht van Puttershoek en wijde omgeving. Natuurlijk willen we graag met hem terugblikken op de periode die vooraf is gegaan aan de tijd dat de naam van Gert Kampers nog niet was verbonden aan de Kampers Groep. Heel kort memoreert Gert aan de periode die hij met broer Bert in een groep van vijftien kinderen doorbracht in het weeshuis binnen de marechaussekazerne in Buren. “Er was daar geen speelgoed, je had niets”, zegt Gert. Al snel bestond daarom de drang om zelf speelgoed te maken, vooral van hout. Wat Gerts ogen zagen, konden zijn handen toen al maken, ondanks dat er nauwelijks gereedschap was. Hout Het is niet verwonderlijk dat Gert van hout is blijven houden en aanvankelijk in die richting zijn opleiding heeft gezocht. Tijdens zijn opleiding heeft Gert van alles geleerd en bijverdiend. Hij verrichtte veel werk bij een kunsthandel en bouwde later zelfs violen en gitaren. De volgende stap in zijn carrière begon toen hij op zeventienjarige leeftijd de poort van de De Kampers-Groep werd feestelijk toegezongen door “Marilyn Monroe”. Amsterdamse Droogdok Maatschappij binnenstapte voor een combinatie van leren en werken binnen de opleiding interieurbouwkunde waar hij begon als scheepsmeubelmaker. Kampers bewaart aan die tijd goede herinneringen en vertelt ons dat hij er veel van scheepsbouw heeft geleerd. Bepakt met al zijn Amsterdamse kennis en ervaring arriveert Gert Kampers uiteindelijk in 1963 op de werf van Van der Sluijs in Puttershoek. Zijn schoonouders zijn daar blij BINNENVAART-ACQUISITIE: 6800 VRACHTAUTO’S VAN DE WEG Onder toezicht van Gerbert ontkurken de tweeling kampers Gert & Bert ( r) de champagne met zijn komst want er is enorm veel werk op hun werf. Er is nieuwbouw, er wordt gemoderniseerd en uitgebreid. De plaats waar Leendert van der Sluijs in 1868 met zijn scheepmakerij de basis heeft gelegd voor de huidige werf, ligt er pal naast. Gert heeft wat foto’s uit 1910 waarop een van de vele uitbreidingen van de oude werf is te zien. We zien daarop een langshelling waar de schepen met veel verzamelde mankracht via een kaapstander uit het water worden gehaald. “Er was altijd wel een groepje mannen te vinden die voor een extraatje dat zware werk wilde klaren”, licht Gert toe. OFFICIEEL DEALER BINNENVAART MWM DEUTZ WÄRTSILÄ ADVERTENTIE STORK BOLNES WERKSPOOR www.hoogendijksliedrecht.nl +31(0)184 49 30 30 Daarna haalt hij voor ons ook nog een kartonnen kaft uit de kast met vergeelde facturen, ingebonden met groen lint. Het zijn vooral facturen voor de levering van Visch- en roeiboten, Friesche boten en schippersboten. Het oudste document uit die goed bewaarde map dateert van 1871. En dat is dus 140 jaar terug. Samen met de twee maal zeventig op de tellerstand van Gert en Bert wordt 2011 een memorabel jaar met twee 140-jarige hoogtepunten. Moeders wil Nog even terug naar de zestiger jaren waar Moeders wil ook aan boord steeds meer wet wordt. Niet alleen op de wal viert de economie hoogtij, ook op het water worden vette jaren geteld. Woningen moeten groter en worden opnieuw ingericht rond een mooie keuken en luxe sanitair. Houten luiken openen dichtleggen is uit de tijd dus als we toch de woning gaan verbouwen, laten we meteen nieuwe luiken maken. Gert Kampers neemt in 1972 de werf van familie Van der Sluijs over. In de regionale krant laat hij vol trots een grote advertentie plaatsen waarin hij de oprichting meldt van Van der Sluijs en Kampers B.V. die zich beleefd houdt aanbevolen voor het plaatsen van complete woningen en ander verbouwwerk aan boord. Gert schrikt van een redactionele kolom op dezelfde pagina. Naast de openingsadvertentie staat het sluitingsbericht van de Amsterdamse Droogdok Maatschappij die failliet is gegaan. Wat een bizar toeval. Gert Kampers verbreedt met veel avondstudie zijn horizon en zakelijke grenzen. Er komen nieuwe naambordjes op de loodsen: ‘Kampers Pompservice B.V.’ en een met de naam van een onderneming voor de bestrijding van olierampen, de ‘Dutch Oil Spill Equipment’. Kampers blijft doorgaan met ontwerpen. Hij wordt trendsetter en marktleider voor de bouw van comfortabele stuurhuizen met hefgeleidekokers, die je op alle grote rivieren in Europa tegenkomt. Gert is daarnaast eveneens druk met nieuwbouw voor de duwvaart, de offshore en industriële constructies. Het blijkt dat Kampers een goede keus heeft gemaakt met zijn brede range van producten. De organisatie wordt gestructureerd. Er wordt een Kampers Holding b.v. opgericht waaronder de bedrijven van de Kampers Groep hun plaats krijgen: Kampers Scheepskonstruktie, Kampers Pompservice en Koseq, de nieuwe naam voor Dutch Oil Spill Equipment. Lees verder op pagina 9 >> ADVERTENTIE

Binnenvaartkrant