Views
2 years ago

2011-17

  • Text
  • Jaar
  • Marine
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Augustus
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Holland
  • Maritieme

De Binnenvaartkrant 4 16

De Binnenvaartkrant 4 16 augustus 2011 [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,78 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) . Fax: 010-4140212 E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. Ze hebben macht gebruikt om jou te laten besluiten wat zij hebben besloten They use force to make you do What the deciders have decided you must do PATRICK BUIL In de leeftijd van 31 jaar Na een zoektocht van bijna een jaar hebben we Patrick gevonden. Op een moment van diepe eenzaamheid heeft hij zijn weg gekozen. Op 6 mei jl. hebben we afscheid genomen van Patrick. Wij hopen dat hij nu bij papa zijn rust heeft gevonden. Iedereen die ons heeft gesteund en met ons heeft meegeleefd willen we bedanken. Marian Erica en Dennis Saskia en Teun Doris en Stijn GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Basta, volmatroos en/of GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Viking, 2x lichtmatroos GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Vanquish, volmatroos stuurman i.b.v. dienstb. met en/of matroos i.b.v. dienstb. met en/of stuurman i.b.v. dienstb. functie Volmatroos/Stuurman. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 met functie Volmatroos/ Stuurman. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Belicha, 2x lichtmatroos i.o.v. MS North Carolina, en/of matroos i.b.v. dienstb. met 2x lichtmatroos en/of matroos functie lichtmatroos/matroos. i.b.v. dienstb. met functie Vaar/verlof i.o. loon conform lichtmatroos/matroos. Vaar/ CAO. verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 Tel. 015-2563764 SCHIPPER VOOR DE TRAVIATA Containervaart en weekend vrij. Tel: 06-12343442 KANTOOR VAN GERECHTSDEURWAARDERS VAN NOTEN – ROCHTUS – VOSSEN Amerikalei 207 - 2000 Antwerpen 03/238.20.40 BELANGRIJKE OPENBARE GERECHTELIJKE VERKOPING GEVRAAGD MATROOS i.b.v. dienstboekje ms Helena. Tel. 0031-622475681 op WOENSDAG 14.9.2011 om 10.00 uur in de Veilingzaal der Gerechtsdeurwaarders te 2000 ANTWERPEN, Drukkerijstraat 10-12 van een BINNENSCHIP genaamd ‘WILTAM’ (voorheen Rocky), dieselmotor, staal, 468 ton, lengte 50 meter, breedte 6,56 meter, vermogen 250 PK Bezichtiging van het binnenschip te Oelegem, Albertkanaal, 350 meter voorbij de sluis na afspraak met bovenvermeld gerechtsdeurwaarderskantoor. TK : CONTAINERDUWBAK 110 x 11,40, BJ 1986, 192 TEU/ 3 lagen met boegschroef. Tel. +32-475-751555 INTERNATIONALE BEVRACHTINGEN TEL. +31 (0)10 266 78 90 bevrachtingen@hvcba.nl 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl tel. 038 4651728 24 UUR SERVICE • Batterijen en Tractiebatterijen • Alle elektrische- en elektronische herstellingen • Nieuwbouw en verbouwingen • Eigen inbouw van generatorsets • Airconditioning installaties, Orlaco camera’s Tel: +32 (0)3 326 70 90 Vosseschijnstraat Haven 140 B-2030 Antwerpen GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Pamoja, 2x lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 Fax: +32 (0)3 326 02 87 E-mail: info@vanstappen.eu www.vanstappen.eu OFFICIEEL DEALER RADIO HOLLAND VERDELER VAN MASTERVOLT - VICTRON - HATZ - JOHN DEERE MARITIEME AFVALSTOFFEN INZAMELING NEDERLAND Main BV te Amsterdam is onderdeel van de ENVIEM Groep en heeft meer dan 20 jaar ervaring met het inzamelen en verwerken van scheepsafvalstoffen. In dit segment is MAIN de marktleider, tevens beschikt zij over specialistische kennis op het gebied van zeehavens. Voor de inzameling en transport beschikt MAIN over 20 binnenvaarttankers. In verband met uitbreiding van onze activiteiten wij met spoed op zoek naar fulltime BILGEBOOTSCHIPPERS Het betreft een functie in dagdienst, maar ook het beschikbaar zijn voor oproepdiensten buiten de daguren en in de weekenden kan worden gevraagd. Tot de werkzaamheden behoren o.a.: • toezien op en begeleiden van laden en lossen van binnenvaarttankers en tankwagens • verantwoordelijk voor het opstarten en stoppen van de processen • aansturen van de productieprocessen met behulp van de computer • bedienen van de installatie/machines vanuit de controlekamer • controleren van de installaties op locatie en signaleren en oplossen van eventuele afwijkingen en storingen • uitvoeren van klein onderhoud. Wij verwachten van u: • bijvoorkeur enige jaren ervaring in een soortgelijke functie • in bezit van rijbewijs • zelfstandig kunnen werken Onze organisatie biedt o.a.: Een afwisselende baan op basis van een tijdelijk contract met de mogelijkheid tot een vast dienstverband. Een grote mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Het salaris en de arbeidsvoorwaarden zijn in overeenstemming met de functie. Geïnteresseerd? Voor meer informatie over MAIN verwijzen wij naar onze website, www.main-bv.nl. Je schriftelijke sollicitatie met cv kun je z.s.m. sturen naar Main BV, t.a.v. dhr. W. van der Linden, Petroleumhavenweg 48, 1041 AC AMSTERDAM, Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Nieuw sluis Empel def. De Binnenvaartkrant 5 16 augustus 2011 Werk aan Zuid-Willemsvaart begint nu echt Volgende maand start de aanleg van het grootste vaarwegenproject van dit decennium: de omlegging van de Zuid-Willemsvaart. Door een nieuwe aansluiting van het Brabantse kanaal op de Maas hoeven schepen straks niet meer dwars door Den Bosch te varen. Bovendien gaat de capaciteit omhoog naar 1.500 ton en wordt 3-laags containervaart mogelijk. In september 2014 kunnen de eerste grotere schepen over het kanaal naar Veghel varen. Er was circa dertig jaar over gediscussieerd toen in 2007 de kogel eindelijk door de kerk was. Daarna volgden nog de nodige procedures (tot aan de Raad van State toe), maar vorig jaar september kon minister Camiel Eurlings het startsein geven. “Het tracébesluit is onherroepelijk”, verzekert Bert Kappe. Hij is als projectmanager Brabantse Kanalen bij Rijkswaterstaat verantwoordelijk voor het project. Voor deelprojecten – bijvoorbeeld alle bruggen die het nieuwe kanaalstuk zullen kruisen – staan nog wel procedures op de agenda. “Per kruising is er wel een belangengroep die er een probleem mee heeft.” Maar met een goede inpassing van de plannen in de omgeving en open overleg met omwonenden en criticasters worden die bezwaren verholpen. Zo komen er alsnog geluidschermen langs het spoortracé in Rosmalen. Die waren niet nodig, omdat er geen goederenvervoer over zal gaan. “Maar aangezien je dat in de toekomst ook weer niet kunt uitsluiten, hebben we daar toch voor gekozen. Vervolgens hebben de bewoners uit eigen beweging het beroep ingetrokken.” Een ander voorbeeld is Landgoed Wamberg: het nieuwe kanaal komt deel op grondgebied van het landgoed. Rijkswaterstaat en vier andere overheden sloten een samenwerkingovereenkomst met de eigenaren over beheer en creëerde zo een win/win-situatie. “Zo’n oplossing past bij de nieuwe rol van Rijkswaterstaat”, vindt Kappe. “We willen een publieksvriendelijke overheid zijn.” Impressie Sluis Empel Omlegging Zuid-Willemsvaart De toekomstige sluis Empel. (illustratie Rijkswaterstaat) 9 kilometer nieuw kanaal Voor het eerst in tijden wordt in Nederland weer een nieuw stuk vaarweg aangelegd. De Zuid-Willemsvaart is belangrijk voor de industrie in Zuidoost-Brabant. De afgelopen jaren zijn de sluizen 4, 5 en 6 al vervangen. De 430 miljoen euro kostende omlegging is het grootste project van de opwaardering. Rijkswaterstaat legt samen met de bouwcombinatie Willems- Unie (een samenwerkingsverband van Van Hattum en Blankevoort, KWS Infra, GMB Beton- en industriebouw en Van den Herik Kusten Oeverwerken) het kanaal om Den Bosch aan. Het nieuwe traject, tussen de Maas en Den Dungen, is 9 kilometer lang. Er komen acht bruggen en twee sluiscomplexen: één in Empel en één in Berlicum. Tegelijkertijd wordt de Zuid-Willemsvaart, die tussen 1822 en 1826 werd gegraven op bevel van Koning Willem I, verruimd. Het aansluitende stuk – de 13 kilometer tussen Den Dungen en sluis 4 in Veghel – wordt tegelijkertijd breder en dieper uitgegraven: circa 45 meter breed en 4,20 meter diep. Ook worden de vier bruggen op dit deel verhoogd naar 7,20 meter. Knap staaltje werk Rijkswaterstaat, de provincie en het bedrijfsleven hebben zich samen sterk gemaakt voor de omlegging. “Een knap staaltje werk van de regio”, vindt Bert Kappe. “Ze hebben het belang van de Brabantse kanalen goed kenbaar gemaakt in Den Haag. ‘Brabant Stad’ is de tweede In 2014 ziet de terminal in Veghel er zo uit: met een veel groter terrein dan nu, een warehouse en spooraansluiting. (artist impresion Inland Terminal Veghel) Bert Kappe (links) en Michel van Dijk. (foto MG Redacties) economische regio nan Nederland. Veghel alleen al heeft zes miljardairs: bedrijven die meer dan een miljard euro omzet hebben.” Zoals Mars en Sligro. Dat zijn ook bedrijven die genoeg schaalgrootte hebben om vervoer over water interessant te maken. “De binnenvaart is ontzettend belangrijk”, weet Kappe. “Ze is bijna onzichtbaar hier op het kanaal, doordat je maar weinig schepen ziet varen. Maar voor de bedrijven en in de strijd tegen de files zijn ze onmisbaar.” Klasse IV In september 2014 moet het werk klaar zijn. Vanaf dan kunnen klasse IV-schepen naar Veghel varen: 1.500 ton of met drie lagen containers. “Onze wens is dat 1.800 ton wordt toegestaan”, zegt Michel van Dijk. “Met klasse IV heb je het over schepen van 86 x 9,50 meter, maar als je met 105 x 9,50 zou mogen varen kun je met een diepgang van 3 meter 1.800 ton meenemen”, cijfert de bedrijfsleider van Inland Terminal Veghel voor. De sluizen worden klasse V (110 x 11.40 meter); dus die zijn geen beletsel, stelt Van Dijk. “We varen nu met een koppelverband van 110 x 6,70 meter, en dat gaat ook prima.” De terminal is tegen die tijd vergroot: nu is Inland Terminal Veghel al bezig met een uitbreiding van 1,4 hectare. Er zijn plannen voor nog eens 2 hectare plus de bouw van een warehouse. “Daarnaast willen we een eigen spporaansluting”, zegt Van Dijk. “Twee keer 500 meter, tot aan de kade, zodat we direct kunnen overslaan van schip op trein.” Groei De groei zit er goed in bij Inland Terminal Veghel. “De eerste 22 weken van dit jaar groeide de containeroverslag met 23 procent ten opzichte van 2010.” De zes kempenaars en het koppelverband die vast op Veghel varen bieden twintig afvaarten per week. “Om de vraag aan te kunnen hebben we meer schepen nodig.” In 2010 sloeg de terminal 45.000 TEU over. Dit jaar verwacht Van Dijk op 60.000 uit te komen. De capaciteit zal na 2014 circa 120.000 TEU zijn. De schepen nemen nu maximaal 24 of 28 TEU per keer mee; het koppelverband 52 TEU. Als het nieuwe kanaal klaar is en de bruggen zijn verhoogd, gaat Inland Terminal Veghel schepen van 90 TEU inzetten. “Ze kunnen straks drie lagen meenemen. Tenminste, als het gewone containers zijn. Jammer genoeg is bij de nieuwe brughoogtes geen rekening gehouden met highcubes. Als je die laadt, moet je gaan ballasten. Daar moeten we schepen dan nog wel voor aanpassen.” Zelfbediening Veel tijdwinst zal de omlegging de schepen die voor de Veghelse terminal varen niet opleveren, denkt Van dijk. “De tijdsplanning wordt wel veel betrouwbaarder. Het stuk van Engelen naar Veghel kan nu drie uur duren, maar ook zes of zeven uur. Dat komt door de pleziervaart. Sluis 0 is de bottleneck. Straks worden de verkeersstromen gesplitst.” Inland Terminal Veghel is alleen doordeweeks in bedrijf. Maar het komt voor dat in het weekend gewerkt moet worden. Maar op zondag wordt niet geschut op de Zuid- Willemsvaart. “De samenwerking met Rijkswaterstaat is goed. We trekken vele samen op”, zegt Van Dijk, die vicevoorzitter is van Koninklijke Schuttevaer afdeling Brabant Oost-Limburg. Hij wil voorstellen te onderzoeken of enige vorm van zelfbediening mogelijk is voor de schippers die vast op het kanaal varen.

Binnenvaartkrant