Views
3 years ago

2011-15

  • Text
  • Schip
  • Schepen
  • Jaar
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Vaart
  • Meter
  • Weer

De Binnenvaartkrant 36

De Binnenvaartkrant 36 19 juli 2011 Wij wensen Bolero Scheepsprojecten B.V. veel succes met het mts Bolero VI Rhijnspoor 253 2901 LB Capelle aan den IJssel Telefax 010-2120411 | Telefoon 010-2120404 email: info@kantoorvanhouwelingen.nl Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 Hartelijk gefeliciteerd met het mts Bolero VI Wij leverden: European Pump Services (EPS) heeft een stuks Bornemann ladingpomp unit, type W6, geleverd. Deze unit heeft een capaciteit van ca. 100m3/uur en kan worden ingezet als (nood)ladingpomp aan boord van een tanker. Door toepassing van speciale mechanical seals kan deze pomp probleemloos lichte producten als naptha, kerosine, lichte chemicaliën en loodvrije benzineproducten aan. De pomp wordt aangedreven door drukvaste (EEx-de) ABB elektromotor met een vermogen van 45 kW. Deze Bornemann pomp in combinatie met een ABB elektromotor en het EPS vakmanschap, staat garant voor een hoogwaardig kwaliteitsproduct met een hoge mate van bedrijfszekerheid. Voor extra info: info@epsbv.com Wij wensen Bolero Scheepsprojecten B.V. een behouden vaart met het mts Bolero VI. Wij leverden het stuurhuis met geleidekoker en hydrauliek. Wij wensen het mts Bolero VI en bemanning een behouden vaart. OP ZEKER VAREN Onderlinge Verzekering van Schepen U.A. • Tel. 078 - 612 25 00 Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 Telefax (078) 676 48 53 WWW.ORANJE-VERZEKERINGEN.NL VEKA SHIPBUILDING B.V. LEVERDE HET COMPLETE SCHIP. VEKA SHIPBUILDING B.V. WENST BOLERO SCHEEPSPROJECTEN B.V. EN DE BEMANNING VAN HET MTS BOLERO VI EEN BEHOUDEN VAART. www.veka-group.nl Biesboschhaven Zuid 10-11 4251 NM Werkendam Tel: 0183 50 52 30 Email: info@veka-group.nl

De Binnenvaartkrant 37 19 juli 2011 Schippersfamilie met ondernemersbloed breidt vloot uit met Bolero VI DOOR JAN HOEK In De Binnenvaartkrant van 8 juni 2010 stond een artikel met de kop ‘Tolhuis Shipping breidt vloot uit met de tanker Bolero V’. Het artikel werd afgesloten met de tekst: “Voorlopig is de Bolero V het laatste schip dat gebouwd wordt en maakt familie De Velde even pas op de plaats. Het is echter een schippersfamilie met ondernemersbloed; dus je weet maar nooit.” Het genoemde bloed ging waarschijnlijk al weer snel kriebelen, want onlangs is de Bolero VI opgeleverd. Ook deze, bijna 3.300 ton metende, tanker is afgebouwd door VeKa in Werkendam en de lijst onderaannemers – never change a winning team – is exact hetzelfde als van de Bolero V. De in Zwijndrecht woonachtige familie De Velde vaart al sinds 1998 met schepen die de naam Bolero dragen. In dat jaar werd een containerschip uit de vaart gekocht, dat later de naam Bolero II kreeg. Vijf jaar later bestelde Millennium Ship 2000, het scheepvaartbedrijf van de vennoten Anton de Velde en Herman Visser, het eerste nieuwbouwschip, dat werd afgebouwd bij De Gerlien - Van Tiem in Druten. Dat is een containerschip van 135 x 17,34 meter en kan op vijf lagen maximaal 500 TEU vervoeren. Het schip vaart onder de naam Bolero en is in feite ontworpen door de familie Wanders van de Jowi in samenwerking met Technomar. Dit bedrijf heeft samen met De Velde en Visser de tekening van de Jowi aangepast. Zo beschikt de Bolero over hogere celgeleiders en kan er, met de prettige wetenschap dat de lading goed vaststaat, buitenom op de Westerschelde gevaren worden. (foto’s Jan Hoek) De kop is vergelijkbaar met die van de Jowi, terwijl het achterschip een combinatie is van de eerste Bolero en de Relanto, een schip dat het duo tien jaar eerder liet bouwen in Trier. De naam Bolero Zwijndrecht is in ieder geval goed te lezen op de kont van het containerschip. Dezelfde ploeg Vervolgens ging de familie De Velde zich ook richten op de tankvaart. De Bolero IV, een dubbelwandige type C-tanker, werd begin 2010 afgebouwd bij VeKa. Dat schip is uitgerust zoals de meeste tankers in deze klasse, maar is met een kruiplijn van 3,45 meter 30 centimeter lager. Deze kruiplijn is vooral bereikt door negen in plaats van de gebruikelijke tien tanks van 376 kuub te plaatsen. Vanaf de Bolero IV is zoon Simon de Velde als coördinator nauw betrokken bij de afbouw van de Bolero’s. Eind mei 2010 werd de eveneens bij VeKa bestelde tanker Bolero V overgedragen aan de familie De Velde. Dat schip beschikt over tien tanks en wordt voortgestuwd door een Caterpillar van 1835 pk bij 1600 toeren. De Bolero VI is een kopie van de Bolero V. Simon de Velde vertelt hierover: “De onder regie van VeKa gebouwde Chinese casco’s zijn strak en van prima kwaliteit en dat geldt ook voor het bestek dat wij in nauwe samenwerking met VeKa hebben samengesteld.” “De samenwerking tussen VeKa en alle onderaannemers en de geleverde kwaliteit was zó goed dat we in feite voor de derde keer met dezelfde ploeg als van de Bolero IV en V de Bolero VI hebben afgebouwd.” VeKa Shipbuilding leverde het complete schip, terwijl VeKa Piping & Industry het complete leidingsysteem aan dek, inclusief het ballastsysteem, heeft geleverd en geïnstalleerd. De tanks zijn geschikt voor het transport van mineralen, naast containervervoer een specialisatie van familie De Velde. Volgens Simon de Velde heeft de familie voorlopig geen nieuwbouwplannen meer. Maar werd dat na de overdracht van de Bolero V ook al niet gezegd? Wie leverden aan het mts Bolero VI Veka Shipbuilding B.V. Volledige afbouw Axces B.V. Uitlaatgassendempers Stam Las- en Constructiewerken en internetnetwerk router Veka Piping & Industrie Dekleidingen Green Tank Logistics GmbH Bevrachting hoofdmotor en generatorsets Alu machinekamerplaten Observator Instruments B.V. Zonwering DUOMAR BV Coating Ducoat VD Vereniging Oranje, Onderlinge Pinta Unisol B.V. Isolatie van Werkina Werkendam B.V. RAFA B.V. Ramen Pro-Gear Afsluiters en appendages Verzekering van Schepen U.A. uitlaatgassensystemen en accommodatie Levering en installatie van complete Willemsen interieurbouw & MRC Transmark B.V. Verzekeringen Promarin Propeller- und Marinetechnik elektrische installatie incl. 2-draads scheepsbetimmering B.V. Afsluiters en appendages Lloyd’s Register of Shipping EMEA GmbH databesturing, monitoring systeem met Complete betimmering Marflex B.V. 10x MarFlex electrisch Classificatie 5 bladsschroef , 1750 diam., Skew design touch-screenbediening, compleet G. van Dreumel Tegelwerken Tegelzetter gedreven ladingpomp type MDPD-80, met Van Houwelingen Partners Machinefabriek Voordendag van der nautische pakket, tankmeetsysteem, Electric Comfort een capaciteit van 100 m³/hr per stuk. Administratie- en Belastingadviseurs Stelt B.V. Schroefasinstallatie, Orlaco camerasysteem, complete Vloerverwarming in het stuurhuis EPS European Pump Services B.V. Accountancy stuurmachine en roeren aircoinstallatie, Travelvision Paans Scheeps- en Woningstoffering Bornemann ladingpompunit type W6, Pon Power B.V. IHC Lagersmit B.V. Schroefasafdichting antennesysteem, Tresco Ecdis Inland Complete stoffering deze unit heeft een capaciteit van ca. 1 Caterpillar scheepsdieselmotor voor Wärtsilä Netherlands B.V. Straalbuis viewer en Oceansat AIS systeem Loggers Rubbertechniek B.V. 100m3/uur en kan worden ingezet als voortstuwing, type 3512C HD, 1 Caterpillar Van der Velden Marine Systems Victron Energy B.V. Omvormer/ acculader Flexibele opstelling voortstuwingsmotor (nood)ladingpomp aan boord van een scheepsdiesel generatorset, type C18Acert, Stuurpaneel HP6000, roeraandrijving 2 Amco Compressoren B.V. Compressor Blommaert BVBA Voormast type Arizona tanker. Door toepassing van speciale Caterpillar scheepsdiesel generatorset, DWK 6080/60, roeren 1 set HD 220 en Balma Compressor Dijvler Materiaal B.V. mechanical seals kan deze pomp type C4.4 en 1 Caterpillar scheepsdiesel hydrospoiler B1500/500 Zwets Werkendam B.V. Pompen Ankerlieren, ankers en kettingen probleemloos lichte producten als naptha, generatorset, type C4.4 Blokland Non-Ferro B.V. Hoko Installatiebedrijf Scheepskranenbouw Arnhem B.V. kerosine, lichte chemicaliën en loodvrije Rubber Design B.V. Beunkoelers en anodes Sanitaire installatie in woning Misti autokraan benzineproducten aan. De pomp wordt Flexibele opstelling voortstuwingsmotor Dolderman B.V. Caterpillar generatorsets, Kampers Scheepskonstruktie B.V. Dockmarks Signs B.V. aangedreven door drukvaste (EEx-de) ABB MultAlignment B.V. boegschroefaandrijving incl aandrijving van Geleidekoker, stuurhuis en hydrauliek Complete belettering elektromotor met een vermogen van 45 Uitlijnen voortstuwingsmotoren ladingpompen Caterpillar C18 Doedijns Hydraulics B.V. DMC Werkendam B.V. kW. Deze Bornemann pomp in combinatie Bosch Rexroth B.V. Caldic Techniek B.V. Stamford generatoren Hydrauliek stuurhuis Montage van leidingwerk in ladingzone met een ABB elektromotor en het EPS Motorbediening/ regulateur Verhaar Omega B.V. BVBA Broeckx Aluminium Alu. Deuren Polmai Brandbeveiliging vakmanschap, staat garant voor een ADS van STIGT Masson Marine Boegschroef type OMEGA 31130-4k Handelsonderneming Beerens B.V. ADNR pakket, Riwa bijboot type 3500 en hoogwaardig kwaliteitsproduct met een keerkoppeling type MM W7350, reductie vertikaal, vermogen van 375 kW, 1780 rpm Alu sierdakradarmast en alu BX deur diverse scheepsbenodigdheden hoge mate van bedrijfszekerheid. 5,031:1, 24V solenoid tbv elektrische WindeX Engineering B.V. Airconditioning, Radio Holland Netherlands B.V. Americol B.V. Schoonmaakmiddelen Kalibra Cofely Tankinhoudsmeting koppeling, Vulkan elastische koppeling, overdrukinstallatie en RVS klaproosters Nautische apparatuur Mobil Mobil smeermiddelen Imbema Cleton B.V. Laad- en losslangen ADSvanSTIGT bedieningssysteem Seafix Fire Fighting Systems Orlaco Products B.V. Camerasysteem Observator Instruments B.V. EBT Panel Project Service b.v. gebaseerd op de CruiseCommand en Brandbeveiligingsapparatuur Dacom Werkendam B.V. Zonwering Lessenaarpanelen montage van brugpaneel met MC-2000-4L DBS- Scheepsservice Travelvision Duo gelijktijdig ontvangst van James Walker Benelux B.V. Transafe hendel incl noodbedieningssysteem Alu machinekamerplaten Astra 19’2 en Astra 23’5, telefooncentrale Tankdekselpakkingen Veiligheidsdeskundige

Binnenvaartkrant