Views
2 years ago

2011-06

  • Text
  • Binnenvaart
  • Maart
  • Jaar
  • Schip
  • Meter
  • Binnenvaartkrant
  • Rotterdam
  • Marine
  • Onze
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 4 15

De Binnenvaartkrant 4 15 maart 2011 [ ] Familieberichten Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,78 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Gezocht: Een veerschipper voor het Opheusdense Veer. Minimaal in bezit van klein-vaarbewijs en marifoon-certificaat. Voor 32 uur per week. Informatie: 0488-441556 (na 18.00 uur) Of mobiel: 06-50446173 schriftelijke reactie richten aan: G. Mason Tielsestraat 73 4043 JR Opheusden SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Ingona 2x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/ verlof i.o. loon comf.CAO. info@shipcrew.nl SHIPFIX TECHNIEK ‘s-Gravendeel levert, installeert en repareert o.a. pompen, lieren, aggregaten, motoren. 34 €/uur zie adv. op marktplaats/ beroepsscheepvaart. W.Steenbergen info@shipfixtechniek.nl, 06-15204640 SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Esperance 1x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/ verlof i.o. loon comf.CAO. info@shipcrew.nl JACHTHAVEN VRAAGT TE KOOP Drijvend clubgebouw o.i.d., beton of staal, 25.00 x 7.00 mtr. Tel: 06-53382704 MR M.A. VAN ROTTERDAM Poststraat 32, 4301 AD Zierikzee. Tel. 0111-450445 Fax. 0111-450446 Specialist vervoersrecht KAPITEIN Rondvaartboot Antwerpen, gepensioneerd. Enkele dagen in de week. Tel. 0032-495387495 LASER SERVICE Ik ben op zoek naar werk als fotolasser en pijpfitter, veel ervaring in metaal constructies, over heel Nederland en België. Tel. 0032-497246101 GEZ. KAPTEIN mts 1100t, 14op14 af, i.b.v alle papieren l.n.o.t. kost en reizen vrij Tel. 0611103070 Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. D E B I N N E N VA A RT K R A N T De hartverwarmende wijze waarop u met bloemen, brieven, kaarten of uw aanwezigheid bij het afscheid van Sjaak Kraak van uw medeleven blijk gaf, heeft ons diep ontroerd en goed gedaan. Wij zeggen u hiervoor hartelijk dank. Dordrecht, maart 2011 VOOR MPS-SALVINIA zijn wij op zoek naar matrozen en stuurmannen met ervaring in de Binnenvaart, in het bezit van een dienstboekje, het vaarsysteem: 6wk.op/ 2wk.af , het salaris vlgs. CAO- Binnenvaart. Tel. 06-22424148 Marian Kraak - Boonstra Johnny en allen die hem dierbaar waren. mts Johnny OCEANRIVER ZOEKT i.o.v. ms Yemaya, lichtmatroos of matroos i.b.v. dienstboekje met verm. lichtmatroos of matroos. Loon conform CAO. Vrije tijd i.o. Tel. 0041-4350-16455, sales@oceanrivercontractors. com SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Solare 1x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf.CAO. info@shipcrew.nl VEEL VERFWERK? Afbouw en schilderwerken op schepen binnen en buiten. Specialist in machinekamers spuiten. Beschermfolies en verflevering met hoge korting. 0653135007 Halfrond 89, 3017 PP Bezoekadres: Rotterdam Yacht Centre City Marine (Binnenhaven) Tel. 010-404 87 17, Autotel.: 06-54 967880 Te koop Diverse tankers tegen aangepaste prijs, van 1500 t/m 6000 ton dubbelwandig. Ook nieuw kunnen wij leveren op korte termijn. Duwbakken nieuw en jong gebruikt. Ook voor jachten kunt u bij ons terecht. 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl tel. 038 4651728 SEOC LTD. ZOEKT i.o.v. het ms. INGRID een matroos met functie matroos in dienstenboek. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Mail naar: info@seoc.com.cy CADA - BATTERIJEN + Cada Batterijen bvba Vosseschijnstraat - Haven 140 2030 Antwerpen - Belgium Tel. +32 (0)3 326 70 90 Fax. +32 (0)3 326 02 87 info@cada-batterijen.be C A D A B a t t e r i j e n www.cada-batterijen.be FEMM SCHEEPSUITRUSTING IS vERHUISD NaaR kaaI 138. U bent daar van harte welkom! Boterhamvaartweg 2 B-2030 antwerpen Tel. +32(0)3-2251444 Tel. +32(0)3-2906644 Fax +32(0)3-2906646 Mobiel +32(0)4-78656736 Internet www.femm.be OMBOUW NAAR DUBBELWANDIG Bodewes Millingen kan voor u de ombouw van uw tanker realiseren. Concreet houdt dat voor u in: Bodewes Millingen verzorgt het tekenwerk en de keur. Bodewes Millingen verzorgt het staalwerk op de eigen helling. Bodewes Millingen verzorgt alle overige aanpassingen aan het leidingwerk, de elektrische installatie of overige systemen. Bodewes Millingen verzorgt de aflevering van uw omgebouwde tanker die voldoet aan de eisen die de wetgever daaraan gesteld heeft. Voor informatie en/of een vrijblijvende offerte kunt u contact opnemen met: VOOR MTS-DESPERADO zijn wij op zoek naar matrozen en stuurmannen met ervaring in de Binnenvaart, in het bezit van een dienstboekje, het vaarsysteem: 4 wk.op/ 4 wk.af, het salaris vlgs. CAO-Binnenvaart. Tel. 06-22424148 SCHEEPVAARTBEDRIJF SANDRIA BV ZOEKT MATROOS, kvb Sandria, l.n.t.k. Tel. 06- 53134629 SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS Deo Favente 1x (vol)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (vol) matroos. vaar/ verlof i.o. loon comf.CAO. info@shipcrew.nl Luxe en ruime tussenwoning, 4 slpkmrs met veel bergruimte, luxe keuken en badkamer, grote garage( 6 x 5 mtr), tuin op ZW. Gelegen in een rustige woonwijk nabij het historische centrum, NS station en diverse uitvalswegen. Volledig gemoderniseerd en vv hardhouten kozijnen en dubbelglas. Nieuwe CV installatie (2008). Woonoppervlak ruim 140 m 2 . Oplevering in overleg. ‚ Bel gerust met 0653-805015 voor een vrijblijvende bezichtiging. TE KOOP WASSENAER VAN OBDAMSTRAAT 2 -Maassluis- Vraagprijs € 298.000,-- k.k. Tel: 088 - 200 2000 makelaarsland.nl Funda.nl • jaap.nl Ate van der Werff Bedrijfsleider Bodewes Binnenvaart B.V. 0481- 438238 06- 30003214 Of een mailtje sturen naar: avdw@bodewes-millingen.nl RBC Brandbeveiliging • Verkoop • Verhuur • Diensten • Opleidingen • Advies compleet in brandbeveiliging T +31 (0)10 288 02 28 b r a n d b e v e i l i g i n g

De Binnenvaartkrant 15 maart 2011 Sponsors gezocht voor Nederlandse vertaling ISGINTT De International Safety Guide for Inland Navigation Tank-barges and Terminals (ISGINTT) moet ook in het Nederlands beschikbaar komen, vindt het CBRB. Daarom heeft de brancheorganisatie zelf al 4.500 euro gestort in een fonds om die vertaling mogelijk te maken. In totaal is er zo’n 20.000 euro nodig. ISGINTT is een verzameling van procedures die de binnentankvaart nog veiliger moeten maken, met name tijdens de overslag. De sector heeft de afgelopen jaren gewerkt aan de totstandkoming ervan, gebaseerd op het voorbeeld in de zeevaart: IS- GOTT (International Safety Guide for Oil Tankers and Terminals). Het gaat om ‘bovenwettelijke’ procedures om knelpunten ‘tussen wal en schip’ te beperken. “Werkbare procedures”, aldus CBRB-directeur Robert Tieman, die betrokken was bij het ISGINTT-overleg. “We konden de procedures uit de zeevaart niet zomaar overnemen. Zo kun je geen vangnet onder de loopplank voorschrijven in de binnenvaart – dat is onwerkbaar.” Gekozen is voor doelregelgeving in plaats van regelgeving gebaseerd op de wet. Het doel is een veiliger overslag van gevaarlijke stoffen; niet alleen in Europa maar op alle rivieren over de hele wereld. Er is drie jaar gewerkt aan de totstandkoming van ISGINTT. Diverse leden van het CBRB waren inhoudelijk betrokken bij de totstandkoming onder wie Ton Wingelaar van Caruton, Wim van Putten van VT, René Overveld van Interstream Barging en andere leden van de werkgroep ADN/Transportveiligheid van het CBRB. Deelnemers Het project ISGINTT staat onder leiding van dr. Gunther Jaegers. Deelnemers aan het project zijn initiatiefnemer CCR, EBU, ESO, CEFIC (Europese raad van de verenigingen van de chemische industrie), , OZEG (Organisatie van de Zeehavens van de Europese Gemeenschap), EUROPIA (Europese vereniging van de aardolie-industrie), FETSA (Federatie van Europese Tankopslag Verenigingen), OCIMF (Internationaal scheepvaartforum van oliemaatschappijen) en de SIGTTO (Society of International Gas Tanker and Terminal Operators). De OCIMF heeft de vertaling van de checklists in Spaans en Frans betaald. Voor de vertaling in het Nederlands worden nu sponsors gezocht. Tieman: ”Het zag ernaar uit dat de Nederlandse versie veel vertraging zou oplopen terwijl er signalen zijn dat diverse partijen het snel in willen laten gaan. We willen de Engelse/Duitse discussie niet opnieuw voeren. Kijk naar de verdeling van de bemanningsleden op de tankvaart. Het moet gewoon ook in de Nederlandse taal beschikbaar zijn.” Overigens stond in een CCR-persbericht van 3 juni 2010: “Op dit moment is de ISGINTT alleen in het Engels beschikbaar. De CCR zal bovendien de vertaling naar al haar werktalen financieren. Met ondersteuning van de diverse, belanghebbende economische branches zijn ook vertalingen naar andere talen voorzien.” Naar verluidt is de Duitse versie betaald door de CCR en heeft de CCR ook bijgedragen aan de Franse vertaling. Hoewel Nederland (plus Vlaanderen) verreweg de grootste vloot tankers bezit, is er voor de Nederlandse vertaling geen geld en is die afhankelijk van sponsoring. Meer informatie: www.isgintt.org Aanvaring met...lantaarnpaal De Grote Zeesluis in Muiden was afgelopen donderdag gestremd…... door een lantaarnpaal in de sluiskolk. Dat was het gevolg van een curieuze aanvaring. De Sanne Sophia, met 43 meter over dek de grootste driemastklipper in Nederland, tikte met zijn kluiverboom een oud-Hollandse lantaarnpaal compleet met granieten sokkel en al van de brug. De paal belandde in de sluiskolk bovenop de drempel van de sluis. Ray Davis, de eigenaar van het schip, betreurt het ongeluk maar is blij dat er geen slachtoffers zijn. Bij het invaren van de sluis is het schip scheef gevallen waardoor de 8 meter lange kluiverboom over de oprit van de brug heen draaide en de lantaarnpaal de sluiskolk in veegde. Medewerkers van Waternet, de beheerder van de sluis, stremden de Grote Zeesluis direct. Duikers hebben later op de dag met een kraan de lantaarnpaal en de zware granieten sokkel verwijderd en de kolk op schade gecontroleerd. Op de foto is de Sanne Sophia afgemeerd bij de sluis. Op de voorgrond zijn de resten van de sokkel zichtbaar waarop de gesneuvelde lantaarnpaal stond. (foto E.J. Bruinekool Fotografie) >> Neem alleen genoegen met het beste: sta op Speedheat! • onze ervaring • ons systeem • onze organisatie meer dan 550 binnenvaartschepen 100% veilig,zelf regulerend,iso gecertificeerd 22 jaar beproefde kwaliteit, landelijk werkend netwerk Meer weten? Bel + 31 (0)117 40 15 00 of +31 (0)6 202 507 29 of kijk op internet: www.speedheat.nl Tweede lustrum voor zaak ‘Chinese casco’s’ In 2000 kwam de eerste ponton met binnenvaartcasco’s uit China binnen voor Dutch Marine Associates (DMA). DMA ging over de kop en de casco’s werden geveild. De opbrengst van die veiling is tot op de dag van vandaag niet verdeeld wegens een dispuut tussen de KBCbank en de kopers van de casco’s. Vorige week dinsdag (8 maart) werd deze zaak in hoger beroep bij het Gerechtshof in Den Haag behandeld. De 22 oorspronkelijke kopers (inmiddels zijn de afgebouwde schepen veelal weer van eigenaar veranderd) worden vertegenwoordigd door Van Dam & Kruidenier Advocaten. Ze betwisten dat de 26 casco’s konden worden verhypothekeerd als zijnde afgebouwde binnenschepen. De KBC-bank heeft de schuld van Het CBRB wil met het onderzoek naar de schade als gevolg van de maand durende stremming van de Rijn bij St. Goar meer bereiken dan alleen een inventarisatie van de geleden schade. “We willen goed duidelijk maken hoe belangrijk de rivier is als transportader”, zegt CBRB-directeur Jan Vogelaar. Het CBRB is druk fondsen aan het werven voor een dergelijk onderzoek, dat door het NEA zou moeten worden uitgevoerd. “De bedoeling is om samen met de EVO en de IVR dit onderzoek te doen; voor onze leden maar ook voor de klanten van de binnenvaart. We willen daarmee de overheid duidelijk maken wat het belang is van deze rivier.” De stremming van de Rijn als gevolg van het ongeluk met de zwavelzuurtanker Waldhof heeft de DMA overgenomen en wil het grootste deel van de veilingopbrengst claimen. Dat was toentertijd circa 32 miljoen gulden. De vordering van de KBC-bank was in 2007 opgelopen tot ruim 46 miljoen euro. De rechtbank in Rotterdam heeft op 7 maart 2007 uitspraak gedaan over de interpretatie van de term ‘afgebouwde schepen’. De KBCbank, vertegenwoordigd door Van Steenderen MainportLawyers, werd toen in het gelijk gesteld, waarmee kale casco’s dus worden gelijkgesteld aan afgebouwde schepen. De kopers zijn daartegen in hoger beroep gegaan. Het Hof in Den Haag doet uiterlijk 3 mei uitspraak. Of daarmee de zaak is afgedaan, valt nog te bezien. Beide partijen kunnen nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad. Positieve draai aan onderzoek ‘Waldhof-stremming’ binnenvaart veel schade berokkend. Directe schade doordat een maand lang niet normaal gevaren kon worden, maar ook indirect in de vorm van reputatieschade. “We willen dat in kaart brengen. Ook de schade voor de operators en de opdrachtgevers.” Niet eerlijk Het onderzoek zal naar verwachting enkele tienduizenden euro’s kosten. Het Kantoor Binnenvaart betaalt er niet aan mee. Erik van Toor van het KB: “We hebben daar geen geld voor. Wat ook heeft meegespeeld is dat we het niet eerlijk vinden als de georganiseerde schipper weer moet betalen voor een onderzoek waar ook alle andere schippers baat bij hebben.”

Binnenvaartkrant