Views
1 year ago

2011-03

  • Text
  • Schip
  • Schepen
  • Februari
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Vaart
  • Rotterdam
  • Binnenvaart
  • Twee

De Binnenvaartkrant 8 1

De Binnenvaartkrant 8 1 februari 2011 DEBRUYNE GINO Boterhamvaartweg 2 - Dok 138 B-2030 Antwerpen Tel. +32 (0) 3 541 19 61 Fax +32 (0) 3 2133049 www.gsk-gsp.be Q u o V a d i s ? Financiële Planning & Advies Carpe Diem GSK Brokers biedt Europese ondernemers de totaaloplossing voor aan- en verkoop van nieuwe en bestaande binnenvaartschepen !! M/S Inattendu - 749 ton, bj 61, 61 x 6.60 x 2.61, 1238 m³, 2x 300 pk, 2x slpk., stuurhut ’09, alu. schuifluiken M/S Gipsy - 888 ton, bj 59, 69.98 x 7.23 x 2.61, 1500 m³, 2x 360 pk, 3x slpk. M/S Emma - 1049 ton, bj 63, 67,77 x 8,27 x 2,81, 1380 m³, 800 pk rev. 05 , gezandstraald M/S Praxeas - 1280 ton , bj 63 , 79.96 x 8.20 x 2.82 , 1850 m³, 825 pk rev. 05, 3x slpk., woning achter vern. ‘07 M/S Fidelity - 1900 ton, bj 79, 100 x 9.50 x 3.01, 2650 m³, 1210 pk rev. 04, 3x slpk., badkamer ‘10 MTS Elto - 1325 ton, bj 62 , 80 x 9 x 2.70, 1660 m³, 800 pk ‘08 KAPITEIN gevraagd op MTS HARMONIE Patent tot Mannheim, kost- en reizen vrij. Voor meer informatie bel naar: Tel: 06 - 53 98 49 60 Bandjeverstandje.nl ı 0180 619 411 door MEGA SALE WINTERBANDEN nu te koop! 1000 gebruikte banden in de meeste maten p.s.: winterbanden zijn niet op, ook verhuur, in/omruil wintersets. BEL PAUL BESTEBREURTJE GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Friendship, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Vanquish, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 Elektrotechniek Nautische apparatuur Service & Onderhoud Alewijnse Marine Systems Telefoon (024) 371 63 11 ams@alewijnse.nl www.alewijnse.nl Wij doen net iets meer voor U! Wij kunnen aanbiedingen doen in verschillende categorieën. Wij aanhoren graag Uw wensen en zullen Uw wens proberen om te zetten in een realistisch voorstel welke aangepast is aan deze tijden. Dit is slechts een klein greep van de schepen die wij U te koop kunnen aanbieden. Voor meer informatie van deze aangeboden schepen of heeft U andere wensen, vernemen wij dit graag. Op meerdere schepen is inruil bespreekbaar. Voor jonge starters zijn er interessante opstart mogelijkheden i.s.m GSK Invest. Altijd welkom op ons kantoor voor een persoonlijk gesprek. Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart Werfkade 33 . 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 . Fax: 0180-463540 . Mob.: 06-55 77 22 38 E-mail: scheepsmakelaardij.jhut@xs4all.nl Website: www.schipkopen.nl Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen TE KOOP AANGEBODEN MS MONTE-WYMPER, afm. 82 x 8,20 x 2,52 mtr, bwj 1958, 1600 CUB. 500 pk Deutz rev 2010, kopschroef 260 pk, 2 x 220/380 Volt. Stalen vloer 10 mm. Alu Fr kap nieuw 2009, nautisch compleet, autokraan 16 mtr, woning met 2 slaapkamers plus voorwoning, met nieuwe papieren. VRAAGPRIJS € 325.000,- TE KOOP GEVRAAGD Schepen van alle tonnages en bouwjaren. MARITIEME AFVALSTOFFEN INZAMELING NEDERLAND MAIN is een landelijk opererende onderneming met als kernactiviteit het inzamelen en verwerken van scheepsafvalstoffen in zeehavens en op de binnenwateren van Nederland. Hiervoor beschikt MAIN over een vloot van hoofdzakelijk moderne schepen. Voor ons modern en snel groeiend bedrijf zoeken wij voor de regio Amsterdam en IJmond en standplaats Utrecht per direct enkele BILGEBOOTSCHIPPERS Het betreft een functie in dagdienst, maar ook het beschikbaar zijn voor oproepdiensten buiten de daguren en in de weekenden behoort bij de functie. Vereisten voor deze functie: • Groot vaarbewijs • ADNR certificaat * • Radarpatent * • Rijbewijs • Zelfstandig kunnen werken • Flexibele instelling * Opleiding behoort tot de mogelijkheden MAIN biedt naast goede primaire en aanvullende arbeidsvoorwaarden een prettige werkkring. Indien u interesse heeft voor deze functie wordt u uitgenodigd uw sollicitatie schriftelijke of per e-mail te zenden aan: MAIN B.V. t.a.v. dhr. W. van der Linden Petroleumhavenweg 48 1041 AC Amsterdam T: 020 6130 225 E: w.vanderlinden@main-bv.nl Voor een betrouwbare, deskundige en volstrekt onafhankelijke financiële analyse en advies J.M. Blokzijl (FFP) (ook mobiel): 038-38 69 487 Groot Lageland 21 E-mail: jmb@fpacarpediem.nl 8064 AL Zwartsluis Website: www.fpacarpediem.nl Lid van de Vereniging Onafhankelijke Financieel Planners (VOFP) TE KOOP Afmetingen: 70 x 7.45 x 3.40 m Tonnage: 1127 ton Bouwjaar: 2002, Roemenië Ruiminhoud: 629 m 3 Bijzonderheden: 2 spudpalen Motorbeunschip ‘Cornelis Sr’ Voormeerinformatieverwijzenwijunaaronzesite. www.concordiashipyards.nl www.huizinga-snijder.nl SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: info@somtrans.be Kommen Sie arbeiten bei einer Reederei mit Zukunft, eine Zukunft auch für Sie! • Kapitäne Rheinpatent, Radarpatent ADNR - Zertifikat, C-Zertifikat Pluspunkt • Steuermänner mit Patent WIR BIETEN: - Arbeitssicherheit - Pünktliche Zahlung Ihres Lohnes - 100% Soziale Versicherung - Moderne und viele Doppelhüll-Schiffe - Zahlung Ihrer Kurse für Zertifikate und Patente - Möglichkeiten um Patentinhaber und später Schiffsführer zu werden.

De Binnenvaartkrant 9 1 februari 2011 Explosiegevaar bij werk aan de Waldhof In de tanks van de Waldhof werden eind vorige week gaten geboord van 50 millimeter doorsnee voor de ingang en 80 millimeter voor de uitgang. Door de gaatjes werd stikstof in de tanks gepompt, om de aangetroffen waterstofdamp te verdrijven. Eerder was die waterstof tot schrik van de Wasser- und Schifffahrtsamt (WSA) Bingen aangetroffen in de tanks. Daarmee nam het gevaar voor de omgeving sprongsgewijs toe. Gesproken werd zelfs van explosiegevaar. De drukke spoorwegen aan weerszijden van de Rijn werden op die plek geblokkeerd tijdens werkzaamheden aan de tanks. Ook de autowegen werden over een afstand van zo’n 6 kilometer afgezet. De mensen in de huizen aan de Rijnzijde van de omliggende dorpen werd gemaand binnen te blijven en niet te ventileren. Alles bedoeld om te voorkomen dat als er iets misgaat bij de tanker, iemand gewond raakt. Bij het sluiten van deze editie van De Binnenvaartkrant ging alles volgens planning, maar de spanning op de oevers van de Rijn was voelbaar; nerveuze politiemensen lieten niemand meer toe in de nabijheid van de gekapseisde tanker. Het Nederlandse Mammoet, dat de bergingsoperatie uitvoert, wil de lading overpompen in gereed liggende tankbakken. WSA Bingen vraagt schippers die in de afvaart liggen te wachten een formulier in te vullen met gegevens over hun schip, de lading en hun locatie. Het formulier is te downloaden en te verzenden van de website van het WSA: www.wsv.de. E-mailen of faxen kan ook: (0049) 6721 306 155. Het Wasser- und Schifffahrtsamt Bingen heeft op zijn internetsite een gastenboek geopend Stilstand is achteruitgang voor mensen die willen reageren op de bergingswerkzaamheden voor de Waldhof en hun mening willen geven: www.wsa-bingen.wsv.de. Tussen de werkzaamheden door mogen bij daglicht en onder begeleiding van sleepboten tientallen schepen stroomopwaarts passeren. Die komen als een vlootschouw voorbij aan de belangstellenden op de linkeroever van de Rijn. Op de rechteroever is het een drukte van belang. Het wemelt er van de hulpdiensten, technici, politiemensen en beambten die ongetwijfeld allemaal Matrtoos Miroslav Gottwald uit Tsjechië staat wat mistroostig te kijken bij het schip met briketten rvs waarop hij dienst doet. Het ligt aan de buitenkant van de Zollhafen in Mainz. De rest van de bemanning is naar huis vertrokken. “We liggen hier al twee weken. Beetje schoonmaken, en rondlopen. Gewoon wachten tot we horen wanneer we mogen vertrekken.” Veel schepen hebben Tsjechische matrozen aan boord, die het schip bewaken. Even verderop klust Laurent Siemers uit Trendelburg (nabij Kassel) wat aan dek van zijn ms Rheinland. Hij heeft kunstmest in voor Krefeld, geladen in Ludwigshafen op 12 januari. “We lagen woensdag klaar om te varen naar Krefeld – normaal is dat één dag varen. Maar dat ging niet vanwege het hoogwater. Toen we donderdag los wilden maken, mocht het niet doordat de Waldhof was gekapseisd. Ook de andere schepen die daar liggen, hebben een soortgelijke ervaring.” Ergens heeft Siemers nog geluk gehad. Hij heeft lading in en ontvangt liggeld. “Maar we varen liever. Stilstand is achteruitgang. Wij moeten varen om geld te kunnen verdienen. Ik heb tweemaal het dek gewassen. Dat is nu wel schoon. Ik vaar samen Schipper Laurent Siemers houdt de met mijn vrouw. Die is weg, gaat moed erin, al twee weken wachten elke dagen heel lang lopen met de tot hij zijn ééndaagse reis naar Krefeld kan voortzetten. is met deze hond. De hond is de enige die blij situatie.” Normaliter ligt er hier en daar een schip aan de Rijnoever in Mainz. Het aantal schepen dat nu vastmaakt neemt nog steeds toe. Overzicht vanaf de Loreleirots. Opvarige schepen passeren de plek waar kranen de Waldhof hebben gestabiliseerd. een functie hebben in deze grote operatie. Honderden mensen in de meest uiteenlopende uniformen, gearriveerd in een colonne auto’s die geparkeerd staan nabij de Vluchthaven Lorelei. Hulp De Nederlandse binnenvaartorganisaties vroegen minister Schultz van Infrastructuur en Milieu om hulp en om haar invloed aan te wenden bij haar Duitse collega’s om ervoor te zorgen dat de scheepvaart zo snel mogelijk weer op gang komt. Ook verzoeken ze de minister om te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om bedrijven die door de stremming grote verliezen oplopen financieel te compenseren. De brancheorganisaties hebben Martin van Dijk, voorzitter van de Internationale Afdeling van Koninklijke Schuttevaer, gevraagd als woordvoerder namens hen op te treden. Minister Schultz heeft na het verzoek om hulp een deskundige namens haar departement naar St. Goarshausen gestuurd. Vrijdag 21 januari bezocht minister-president Er worden gaatjes in de tanks geboord, waardoor stikstof in de tanks wordt geblazen. Er lagen 48 schepen te wachten, vrijdagochtend, die één voor één mochten passeren in de opvaart. Om 13.00 uur werd de vaart weer afgesloten wegens werkzaamheden aan de tanker. (foto’s MGR) De voorste twee tanks bevonden zich vrijdag nog volledig onder water. In een kooi wordt een medewerker erbij gelaten voor inspectie. Kurt Beck van Rheinland-Pfalz St. Goar. Hij ging onder andere aan boord van WSA’s drijvende, tijdelijke hoofdkwartier ter plekke. Dat is het mps Mainz, dat in de vluchthaven beneden de Lorelei ligt. Beck bedankte de aanwezige medewerkers van het Wasser- und Schifffahrtsamt Bingen en die van de deelstaat voor hun inzet: “Meer kan men niet doen.” Rijkswaterstaat heeft een informatienummer ingesteld voor de scheepvaart en andere belanghebbenden die informatie wensen over de laatste stand van zaken bij de stremming door de Waldhof, bereikbaar op alle dagen tussen 06.00 en 22.30 uur: (+31) 88 7974066 (vanuit het buitenland) en 0800 8002 (vanuit Nederland). Voor de actuele situatie op de Rijn: www.binnenvaartkrant.nl

De Binnenvaartkrant