Views
4 years ago

2010-26

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • December
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Nieuwe
  • Wensen
  • Waar
  • Schepen
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 24

De Binnenvaartkrant 24 21 december 2010 Rensen-Driessen Shipbuilding Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 Hartelijk gefeliciteerd met het mts Eurostar Wij leverden: Zes stuks ladingpompen, type EPS350, geschikt voor het verpompen van 350m3/uur lichte producten tot zware stookolie (500 cSt). Deze complete pompunits worden aangedreven door drukvaste ABB elektromotoren 160 kW en zijn voorzien van elektrische pompverwarming. Ook heeft EPS de benodigde frequentieregelaars geleverd in combinatie met het geïntegreerd besturingssysteem. Een stuks slobpomp, type EPS30, voorzien van een drukvaste ABB elektromotor 11 kW voor het ledigen van de dekleidingen. EPS heeft dit schip voorzien van een compleet geïntegreerd besturingssysteem, bestaande uit volledige automatisering van de pompbediening en –beveiliging, besturing van de elektrische kleppen in het leidingsysteem en volledige bediening en controle tijdens het laden en lossen vanuit de stuurhut. Pompen kunnen zowel vanaf het dek, de machinekamer of de stuurhut worden gecontroleerd/ bediend. Voor het ballastsysteem heeft EPS een compleet pakket geleverd, bestaande uit: 2 stuks ballastejectoren DN200 in combinatie met 2 ballastpompen, 1 vuilwaterpomp en 2 dekwaspompen. Voor extra info: info@epsbv.com Veel succes en behouden vaart met het mts Eurostar. Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. heeft het ontwerp, de bouw en de levering van het casco voor familie van den Meerssche mogen verzorgen. Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. Bruinsma Freriks Transport Lindtsedijk 30 3336 LE Zwijndrecht Telefoon +31 (0)78 62 99 490 fax +31 (0)78 62 99 475 Internet: www.bftrans.nl Email: info@bftrans.nl www.rensenbv.nl Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 F: +31(0)78 - 612 06 53 Wim Driessen M: +31(0)6 - 30 17 94 75 E: wimdriessen@rensenbv.nl Behouden vaart Van Voorden wenst het ms “Eurostar” een behouden vaart en feliciteert de eigenaren met hun mooie investering. Wij leverden twee links- en rechtsdraaiende 5-bladsschroeven 1750 mm onder keur LR. Wij leverden het stuurhuis geleidekoker, en hydrauliek. Wij wensen het mts Eurostar en bemanning een behouden vaart. Projectbegeleider Peter Schotanus Van Voorden Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 Telefax (078) 676 48 53 Van Voorden Optimale Voortstuwingskracht Wij leverden de complete tankmeting en -alarmering met behulp van Saabradars, alsmede de temperatuur- en drukmeting Wij feliciteren familie van den Meerssche met het mts Eurostar en wensen hen veel succes Van Voorden Gieterij BV Bossekamp 6 5301 LZ Zaltbommel PO Box 67 NL 5300 AB Zaltbommel The Netherlands T: +31 (0)418 571200 F: +31 (0)418 515790 E: info@vanvoorden.nl www.vanvoorden.nl Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 551731 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 Fax : 0180 - 599727

De Binnenvaartkrant 25 21 december 2010 De Eurostar heeft personality DOOR JOHAN DE WITTE De naam Eurostar is niet pretentieus! Samenwerken, casco, materiaal, installatie en interieur maken het tot een ‘worldstar’. Op onze globe is nergens zo’n volledig ingericht en uitgevoerde binnenvaarttanker te vinden. Asto in Raamsdonksveer kreeg van Dave en Vanessa Van den Meerssche Maes de regie van afbouw. Rensen-Driessen Shipbuilding realiseerde de cascobouw op de Astrakhan Shipyard Rusland. “De Eurostar is door Mirek Kowalski en Ubbo Rommerts in onze tekenkamer naar de wensen van Dave en Vanessa ontworpen”, vertelt Wim Driessen. “Asto was vrijwel vanaf de kiel betrokken. Het casco bezit een Scheldehuidconstructie. De uitvoering en inrichting maken de Eurostar tot een ‘koninklijk schip’. We hebben het bouwproces samen met Dave gestuurd en zijn naast zaken doen, vrienden geworden”, besluit Driessen. Vrienden De personality van dit schip is de uitkomst van: Van den Meerssche + Rensen-Driessen + Asto + vakwerk x samenwerking. Het wordt stoeien met de taal om deze trotse tanker te vertalen naar papier. Bijvoorbeeld: Leemberg leidingen en Asto installatie ‘juwelierswerk’ noemen, komt doordat het trunkdek geen kwast primer voor beschadiging nodig had, alvorens voor de verfrol te zwichten. Kenners weten dan genoeg! Dave Van den Meerssche toonde zich over het resultaat zeer content op de open dag en benadrukte dat “Sjef Peters en Robert de Man gedurende de afbouw vrienden zijn geworden”. Ook bedankte hij in zijn speech projectleider Rick Verhage en alle medewerkers aan zijn schip voor hun inzet en vakkundigheid. Sjef Peters, de baas van Asto, kreeg een casco zonder manco voor de wal en vond het project waarin zijn bedrijf iets moois mocht maken, een uitdaging. Over Dave sprak hij met waardering, als een man van weinig woorden, en over Vanessa als een dame met duidelijke blikken. Waarmee hun schip een top of the bill-karakter heeft gekregen, ofwel een Van den Meerssche-stempel. Mts Eurostar is een etalage voor de kwaliteit van Asto Raamsdonksveer. Blommaert onderstreept de kwaliteit visueel met een type ‘Improval XXL’ mast op het voorschip, in overeenstemming met Eurostar-breedte. De achtermast bestaat uit twee van het type Progress, door een vleugel gekoppeld. Dit sieraad, waarin de BFT-vlag uit Zwijndrecht wappert, heeft de stroomlijn van een bolide. Goede vaart Mevrouw Francesca Ceulemans doopte op 11 december ten overstaan van een Asto-kade vol belangstelling, de Eurostar met vaardigheid en wenste de bemanning en het schip goede vaart. Pater Jos van Hoof, geassisteerd door de kinderen Pheadra en Evert Van den Meerssche, zegende het schip en zijn opvarenden. Een korte plechtigheid, die de tijd en hoeveelheid werk die nodig waren om dit 135 x 17,25 x 5,60 en 8556 ton grote schip te realiseren, niet weergeeft. Niettemin vertaalt pater Jos emotie in mooie dankwoorden aan de schepper. Hij vergelijkt het schip met de indrukwekkendheid van een kathedraal. Asto Scheepsreparatie en Afbouw verraste de aanwezigen op muzikaal entertainment en nodigde de gasten en medewerkers uit voor toost en buffet. Als een Thalys Dave kwam als 14-jarige matroos bij zijn ouders Eugene en Viviane amper boven de bolders uit. Hij groeide op en leerde snel, wachtte niet lang om met Vanessa Maes te trouwen. Een ‘tijdje’ later zagen dochter Pheadra en zoon Evert het levenslicht. De eigen onderneming liep van stapel en ‘allez die bolde’, als een Thalys. Het spoor hiervan werd verlengd voor deze Eurostar die wegens ‘obstakels op de rails’ even stilstond. Het KBC – met name Gust Lanciers en Francesca Ceulemans – zorgden dat er weer gang kwam in de Eurostar. Mark Freriks van BFT probeert om die erin te houden. Lees verder op pagina 29 >> Twee flexibel opgestelde 6-cilinders van ABC. (foto’s Johan de Witte) Wie leverden aan het mts Eurostar Machinefabriek en Handelsmij. Asto b.v. Complete afbouw INEC B.V. Tekeningen Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Ontwerp, bouw en de levering van het casco BFT B.V. Bevrachting Belgibo N.V. Verzekering Inspectie Verkeer en Waterstaat Classificatie Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie ABC, Anglo Belgian Corporation N.V. 2 ABC voortstuwingsmotoren type 6 MDZC 1800 pk, 1000 rpm Vulkan - DMR Flexibele opstelling hoofdmotoren Woodward Governor Nederland BV Motorbediening ADS van STIGT ZFME bedieningssysteem type Maicro commander incl. Throttle remping module Reintjes Benelux BVBA 2 Reintjes keerkoppeling, type WGF 763 / 3,007:1 Discom B.V. Uitlaatgassendempers generatorsets Van Voorden Gieterij B.V. 2 links- en rechtsdraaiende 5- bladsschroeven geleverd onder keur LR. De Waal Machinefabriek B.V. 2 Stuwa schroefasinstallatie met schroefasrem en Stuwa schroefasseals Damen Marine Components Straalbuizen Van Voorden Promac PROMAC-STUWA stuurmachine en PROMAC-STUWA Dynamic roersysteem NRF B.V. Bunkoelers Brinkmann en Niemeijer Motoren B.V. 1 120 kVA generatorset in super geluidsgedempte omkasting met John Deere type 6068HFU72, 1 140 kVA generatorset op frame met John Deere dieselmotor type 6068HFU79 en 1 140 kVA generatorset in super geluidsgedempte omkasting met John Deere type 6068HFU70 Caldic Techniek B.V. 2 Stamford generatoren type UCM 274 G en 1 Stamford type UCM 274E Rotork Gears BV Afsluiters en appendages Verhaar Omega B.V. Boegschroeg OMEGA 31135-4k met een vermogen van 550 kW/1780 rpm. Type installatie: VBS1200SR-Vertikaal met een vermogen van 420 kW/1780 rpm Verhaar Omega Air & Nitrogen BV Verhaar Omega schroefcompressor VO- 15/10-500ALR incl. adsorptiedroger en 500 liter Lloyds ketel, geheel samengebouwd. 2 Verhaar Omega startluchtcompressor VO- ST 3/30. Verhaar Omega zuigercompressor VO-2/10-150LR incl. 150 liter Lloyds ketel, geheel samengebouwd. Verhaar Omega airline filter unit (tbv ademlucht) WindeX Engineering B.V. Overdrukinstallatie, afzuiging t.b.v. sanitair, klaproosters en ventilatoren N.V. Handelsmij Nassau Brandbeveiligingspparatuur, stuurstoel, Tinn Silver roeiboot, ADNR pakket, scheepsbenodigdheden en meer- en liertouwen Victron Energy B.V. Omvormer/ acculader Zwets Werkendam B.V. Pompen en seperator Breman Shipping Installation B.V. Levering van 1 UV systeem t.b.v. drinkwater. Kampers Scheepskonstruktie B.V. Stuurhuis met hefkolom en hydrauliek van Wijk Stuurhuizen B.V. Aluminium roefdeuren Blommaert BVBA Stuurhuistrap, voormast, achter/radarmast Radio Holland Netherlands B.V. Furuno kleuren TFT rivierradars, type RHRS2005TFT MGP, Radio Zeeland Falcon 500 autopiloot, Radio Zeeland Falcon 600 follow-up stuurknuppel Radio Zeeland Falcon 120 dieptemeter, Radio Zeeland Falcon 130 windrichting - snelheidsmeter, Radio Zeeland Falcon 700 scheepsintercom, Thrane& Thrane VHF’s RT2048/ATIS, “Falcon Look”, Entel VHF/ ATEX portofoon, Orlaco Camera’s, Furuno GPS Kompas, type SC30, Brother, type MFC-490CW all-in-one, AIS Inland, type FA- 150, Binnenvaart Automatisch Identificatie Systeem, GSM autotelefoon, type Sagem 3000 Wifi Globesurfer III, Panasonic telefooncentrale, Siemens telefoontoestel, Euroset-5010, Siemens draadloze telefoon, Gigaset S-680, KVH schotelantennes en Radio Holland Freetechnics Conning systeem Tresco Engineering bvba Tresco Navigis Orlaco Products B.V. Camerasysteem Sygo B.V. Scheepslading- en hoogtemeter RAFA B.V. Ramen Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Complete betimmering Versteeg Keukens & Sanitair B.V. Schmidt keuken en al het inbouwapparatuur ( Mille) Van der Vleuten G.E.S. Klimaat installaties, airco, loodgieterswerken, afvoersystemen en warmwatersystemen, drukverhoging en onthardingsinstallaties. Van der Stelt Montage Montage sanitair en tegelwerk, aanleg leidingen in woning Pinta Unisol B.V. Isolatie woning SPEEDHEAT Breda Complete vloerverwarming Paans Scheeps- en Woningstoffering Complete stoffering Verhoeven Verf en Wand B.V. Schilder- en behangwerk binnen Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele opstelling woning Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Spudpalen, 2 autokranen, ankerlieren, ankers en kettingen. Atelier van Geffen Belettering Schoonschip V.O.F. Reinigingsproducten Bunkerstation Delta Bunkerstation Leemberg Pijpleidingen & Apparatenbouw B.V. Dekleidingen Hoveko b.v. De complete tankmeting en -alarmering met behulp van Saabradars, alsmede de temperatuur- en drukmeting. Heatmaster B.V. Ladingverwarmingsinstallatie De Jong Marine Service B.V. Afsluiters en appendages Tanktech Tankmeting inhoud Imbema Cleton B.V. Laad- en losslangen Stam Las- en Constructiewerken Aluminium vloeren, RVS- en aluminium werkzaamheden RVS uitlaten voor- en achterschip, RVS lampenbeugels, roeftrapjes. EPS European Pump Services B.V. Zes stuks ladingpompen, type EPS350, geschikt voor het verpompen van 350m3/ uur lichte producten tot zware stookolie (500 cSt). Deze complete pompunits worden aangedreven door drukvaste ABB elektromotoren 160 kW en zijn voorzien van elektrische pompverwarming.Ook heeft EPS de benodigde frequentieregelaars geleverd in combinatie met het geïntegreerd besturingssysteem. Een stuks slobpomp, type EPS30, voorzien van een drukvaste ABB elektromotor 11 kW voor het ledigen van de dekleidingen. EPS heeft dit schip voorzien van een compleet geïntegreerd besturingssysteem, bestaande uit volledige automatisering van de pompbediening en –beveiliging, besturing van de elektrische kleppen in het leidingsysteem en volledige bediening en controle tijdens het laden en lossen vanuit de stuurhut. Pompen kunnen zowel vanaf het dek, de machinekamer of de stuurhut worden gecontroleerd/bediend. Voor het ballastsysteem heeft EPS een compleet pakket geleverd, bestaande uit: 2 stuks ballastejectoren DN200 in combinatie met 2 ballastpompen, 1 vuilwaterpomp en 2 dekwaspompen. Simon van Gils Hydrauliek aansluiting van het roerwerk, spudpalen en autokranen. Greenland Engineering B.V. Totale automatisering, ladingpompen als de scheepsautomatisering.

Binnenvaartkrant