De Binnenvaartkrant 8 26 oktober 2010 Furuno-radar in Multi Glas Paneel-versie Radio Holland levert de Furunorivierradar RHRS-2005 nu ook in een zogenoemde Multi Glas Paneel-versie. Dit is een versie waarbij niet de standaard Furuno-monitor wordt geleverd maar een monitor geplaatst achter een glaspaneel. “Deze versie is stijlvol, strak en eenvoudig mooi vlak in te bouwen in de stuurhut. Sluit naadloos aan bij de Radio Zeeland Falcon line”, aldus Erik van Boom, sales manager bij Radio Holland. Deze versie heeft twee voordelen ten opzichte van de standaard Furunomonitor. De radar is beter afleesbaar in daglicht; de monitor wordt namelijk met optische verlijming achter een glaspaneel geplaatst. Optische verlijming is een techniek waarbij BUIJKS DUWVAART BV een gellaag wordt aangebracht tussen het TFT-oppervlak van een monitor en het glaspaneel. De gellaag neemt de plaats in van de luchtlaag tussen het glaspaneel en het TFT-oppervlak. Hierdoor ontstaat een homogene laag die het aantal reflectielagen vermindert. Het tweede voordeel is dat deze versie prima past in de met Radio Holland Falcon lijn glaspanelen uitgeruste burgconsole. De Furuno-rivierradar beschikt over een revolutionaire pulstechniek die een perfect beeldt geeft, ook op de korte bereiken. Radio Holland heeft een najaarsactie voor de RHRS-2005 rivierradar met het standaard Furuno-beeldscherm. Informatie is verkrijgbaar via (010) 428 33 21, sales@radioholland.nl en bij de Radio Holland-dealers. Buijks Duwvaart B.V. is een gerenommeerd internationaal scheepvaartbedrijf opererend in heel Europa. We zijn dringend op zoek naar een: Ervaren matroos / stuurman Wij bieden u: - Goede verdiensten en arbeidsvoorwaarden - Varen van maandag tot en met vrijdag Hebt u interesse en/of vragen dan kunt u uw reactie richten aan Buijks Duwvaart B.V., Postbus 72, 4940 AB Raamsdonksveer of via mail info@amerpoort.com, contactpersoon mevrouw A. van Strien, telefoon 0162-570300. efm betaalt opnieuw premie terug TE KOOP AANGEBODEN Tukkervlet 1490 OK 14.90 x 4.65 x 1.30 m, MWM TD 226.6, 100 PK, Bouwjaar 1996. Ligplaats Warten (a) Boegschroef, CV, vuilwatertank, generator geschikt voor bewoning, prijs € 199.000,00. Contact: W. Beckhuis Tel. 058-2553480 BIEDT ZICH AAN Aflos lichtmatroos op Zzp basis, voor korte of langere periode, voor meer info. Tel. 06-33623026 of 06-22011062 SHIPCREW ZOEKT i.o.v. MS PROMOTION, 1x (licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie (licht) matroos. vaar/verlof i.o. loon comf.CAO. info@shipcrew.nl efm geeft zijn deelgenoten, voor het tweede achtereenvolgende jaar, 10 procent premie terug. Het gaat in totaal om ruim anderhalf miljoen euro. “Juist in deze tijd kunnen wij als efm laten zien dat we een échte onderlinge zijn”, zegt directeur Tom Boerema. “We proberen als verzekeraar altijd náást onze deelgenoten te staan en we zijn blij dat we een kleine bijdrage kunnen leveren in een tijd die voor veel binnenvaartondernemers niet makkelijk is.” Vorig jaar was efm de eerste verzekeraar die zijn deelgenoten in de beroeps- en recreatievaart een deel van de premie teruggaf. Dat het aantal schades lager is dan vooraf ingeschat, en daarmee ook de schadelast, is opnieuw gedeeltelijk toe te schrijven aan de slechte economische omstandigheden. Er werd minder gevaren, geladen en gelost, waardoor ook minder schades ontstonden. Op het moment dat er weer meer gevaren wordt zal het aantal schades wellicht weer toenemen. efm houdt daarom voor komend jaar. rekening met een mogelijk hogere SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: admin@somtrans.be schadelast In verband met inflatie wordt voor alle categorieën schepen een correctie van 1,5 procent toegepast. Met uitzondering van de tankvaart. Daarwordt de premie structureel met 5 procent verlaagd. “Naast de lagere schadelast, voert efm al heel lang een voorzichtig financieel beleid”, aldus Boerema. “Het geld is van onze deelgenoten en daar springen we voorzichtig mee om. Door ons zorgvuldige beleggingsbeleid heeft efm in de afgelopen jaren gelukkig geen geld van deelgenoten op de beurs verspeeld.” Kom werken bij een rederij met toekomst, ook voor jou! • Kwaliteits- en Personeelsverantwoordelijke HR- ervaring Inplannen personeel Talenkennis: Duits Enige kennis van scheepvaart Leeftijd: 30 - 35 jaar Kom terecht in een gezonde werksfeer waar je van volgende voordelen geniet: • Arbeidszekerheid • Punctuele betaling van uw loon • 100% sociale zekerheid • Moderne en vele dubbelwandige schepen • Betaling van bijkomende cursussen voor certificaten Bundeseigene Treuhandgesellschaft Verkauft im Ausschreibungsverfahren: Eimerkettenbagger “HEIMDALL” 43,24 / 55,00 x 11,24 x 2,10 m ( L x B x Tiefgang) Baggertiefe: 13,50 bis 16,00 m Baggereimergröße: 500 l Baujahr: 1981 Liegeplatz: Hamburg Interessenten erhalten ausführliche Ausschreibungsunterlagen mit weiteren Abbildungen unter www.vebeg.de oder durch: VEBEG GmbH Rödelheimer Bahnweg 23 • D-60489 Frankfurt/Main Tel.: +49 69 75897 - 0 • Fax: +49 69 75897 - 479 J. SIPMA EENMANSZAAK ms Maria-S, 928 ton, zoekt volmatroos, liefst a/b wonend. Tel. 0031-649913379 TE KOOP GEVRAAGD door part.: VRACHTSCHIP tot 55 meter. prijs max € 40.000. Tel. 06-51983403 TOLHUIS SHIPPING BV ZOEKT voor de tankschepen Bolero IV en Bolero V, matrozen en stuurmannen. Loon volgens Nederlandse condities Schr. sollicitaties naar: sdv@tolhuisshipping.com WONEN AAN DE OUDE MAAS? Fantastisch appartement met luxe keuken en badkamer mét uitzicht op de Zwijndrechtse brug. WWW.PAMMAKELAARDIJ.NL bij Draai 111, te Dordrecht. GEZOCHT MATROOS OF STUURMAN op mbs Morgenster, weekend vrij. Vaargebied omgeving Utrecht. Tel. 06-51855094 GEVRAAGD STUURMAN-MATROOS op ms Kia-Ora 1.897 ton. Int. vaart,. Tel. 06-13340788 ODIN MARINE EUROPE B.V. De Odin Marine Groep is een internationaal scheepsmakelaar gespecialiseerd in het vervoer van bulk vloeistoffen. Door een sterke groei van onze activiteiten zijn wij op zoek naar een gemotiveerde binnenvaart ‘Tanker Broker’ die met ons een nieuwe binnenvaart afdeling wil opstarten. Onze nieuwe collega moet de volgende competenties bezitten; - Ruime commerciele ervaring in de binnenvaart branche om zelfstandig de functie van accountmanager te kunnen uitvoeren. - Ruime kennis van chemicalien en minerale producten. - Op een krachtige en mensgerichte wijze leiding geven aan de nieuw op te zetten afdeling. - Goede communicatieve eigenschappen. - Engels en Duits in woord en geschrift. Ben je tevens een teamspeler en besluitvaardig genoeg stuur dan je cv naar ondergetekende. Voor meer informatie kan je contact opnemen met: Peter van den Akker mobiel +31 653358806 kantoor +31 10 4114411 email peteratwork@odinmarine.nl www.odingroup.com Stamford - Rotterdam - Singapore www.huizinga-snijder.nl
De Binnenvaartkrant 9 26 oktober 2010 Deel activiteiten overgenomen door nieuwe onderneming Ruud Trans failliet Ruud Trans BV in Sliedrecht is vorige week dinsdag failliet verklaard. Het bevrachtingkantoor voor de tankvaart kon niet langer voldoen aan zijn betalingsverplichtingen. Eén schuldeiser heeft met ondersteuning van twee anderen het faillissement aangevraagd nadat de bank al de kredietverlening had stopgezet. Van de veertien schepen die voor Ruud Trans voeren, varen er zes nu voor RTR Barging. RTR Barging is een nieuwe onderneming met een minderheidsaandeel van Ruud de Gruijter en aandelen van Vinotra Bunkers & Transport in Hoogvliet. De bevrachtingen vinden plaats vanaf het kantoor van Vinotra en Argos Oil (aandeelhouder van Vinotra) in Hoogvliet, waar ook het 6 millimeter baby Het jonge stel is net terug van huwelijksreis en komt naar boord. Ze hebben een cd-rom met foto’s meegenomen maar ze willen met kijken wachten tot ook de vader van de bruid er is. Intussen kijken ze naar het filmpje dat de schippersvrouw op hun bruiloft gemaakt heeft. Het jonge paar bewondert zichzelf, want hoe de mooie jurk glinsterde, is op film beter te zien dan op foto’s. Eindelijk is de schipper er ook. De computer wordt gestart en de cdrom overhandigd. Maar eerst mogen ze een andere foto bekijken. De schippersvrouw krijgt een dun velletje papier in handen. Als ze het omdraait, is ze compleet verrast. “Gefeliciteerd”, zegt ze tegen haar dochter en schoonzoon en ze kust hen beiden hartelijk. Vader volgt haar voorbeeld want het is namelijk een echo. De eerste foto die van hun nu 6 millimeter grote kleinkind gemaakt is. “Ben je verrast”, vraagt de dochter. “Ja, natuurlijk”, zegt de moeder, want de meesten willen wel graag een kindje maar zeker weet je dat natuurlijk nooit. En uiteindelijk zijn ze ook nog maar net getrouwd. De echo was een dag tevoren gemaakt, dus rijst de vraag of ze het al wisten op hun trouwdag. Nu blijkt overige personeel van Ruud Trans werkzaam is. Het personeel was al per 30 september bij Ruud Trans ontslag aangezegd. Vinotra is vooral bekend van het vervoer van bunkerolie. RTR barging vervoert blanke, minerale producten, voornamelijk in het ARAgebied. Ruud de Gruijter, oprichter en naamgever van Ruud Trans, wil verder niet ingaan op de aanleiding voor het faillissement. Hij verwijst naar curator mr. P.J.E.M. Nuiten in Dordrecht. Dagvergoeding “Met een aantal schepen had Ruud Trans een contract voor een vaste dagvergoeding”, vertelt de curator. “Omdat de inkomsten minder werden in deze markt, kwam het bedrijf in liquiditeitsproblemen. Er dat ze het precies een dag van tevoren wisten. “Dan moet het toch wel een heel bijzondere trouwdag voor jullie geweest zijn”, zegt de vrouw en dat beamen beiden. Vooral ook omdat het nog helemaal een geheim van hun tweetjes was. De cd-rom gaat in de computer en de foto’s van de huwelijksreis worden bekeken. Duiken, hun hobby, was deze vakantie niet aan bod gekomen. Het was vooral een rustige vakantie geworden want de aanstaande moeder was best moe geweest en had zich ook niet elke dag goed gevoeld. Als de bruidegom een sigaret gerookt had, moest hij zelfs minstens tien minuten buiten blijven staan en daarna liefst ook nog meteen zijn tanden poetsen. De schipper kijkt medelijdend naar zijn schoonzoon. Na de foto’s wordt de aanstaande vader meegenomen naar het vooronder zodat hij de familiewieg kan bewonderen en ook kan zien welke kleertjes zijn vrouw nog als baby heeft aangehad. In de stuurhut wordt een kopie gemaakt van de echo van de baby zodat ze dat prentje neer kunnen zetten, want de eerste foto van hun kleinkind is toch wel heel bijzonder. Zelfs al is de baby nog maar 6 millimeter groot. SCHEEPSWERF HOOGERWAARD WAALHAVEN PIER 8 ROTTERDAM 010-4290888 Dwarshellinglengte 90 m. Rotterdamse haven groeit door De groei van de Rotterdamse haven zet door over de hele linie. Vrijwel alle goederensoorten vertoonden een positieve ontwikkeling in de eerste negen maanden van 2010. Gemiddeld bedroeg de groei 13,4 procent. De totale overslag was 321 miljoen ton. Echte uitschieter ten opzichte van dezelfde periode in 2009 was zoals verwacht de ijzererts. IJzererts en schroot stegen maar liefst met 112 Zondag 31 oktober zendt Andere Tijden een special uit: Ode aan de Rivier. De coproductie van NTR en VPRO is van 21.05 tot 21.55 uur op Nederland 2 te zien en geeft een historisch overzicht van Nederland en zijn rivieren aan de hand van oude filmfragmenten en archiefbeelden. Tot en met 24 oktober vindt de Week van de Geschiedenis plaats. Die heeft dit jaar als thema ‘Land en Water’. Als afsluiting daarvan zendt Andere Tijden deze special uit. Uit negentig jaar filmarchieven wordt een beeld gegeven van de wordt wel wat boos gekeken naar de bank, omdat die in september het krediet opzegde na een melding van betalingsonmacht. Verwacht werd dat er nog een inhaalslag mogelijk was. Een bedrijf als Ruud Trans moet toch van oktober tot april het geld kunnen verdienen. Een deel van de activa is overgenomen door het nieuwe bedrijf RTR Barging. We hebben deze zaak nog in onderzoek, maar het ziet ernaar uit dat daar een reëel bedrag voor is betaald, niet onder de boekwaarde.” Mr. Nuiten verwacht niet dat er veel geld beschikbaar is voor de crediteuren. De curator heeft begrip voor de frustratie bij crediteuren dat De Gruijter weliswaar geen doorstart maakt, maar wel met een ander bedrijf verder kan gaan. “Maar dat kan in Nederland. Uiteraard wordt onderzocht of hier bestuurders aansprakelijk kunnen worden gesteld; bijvoorbeeld als er vooropgezet is gehandeld. In dat geval worden er passende maatregelen genomen. Dat ziet er echter vooralsnog niet naar uit. De Gruijter heeft zich verkeken op de ontwikkeling van de markt.” “Wij focussen ons nu op de toekomst van RTR Barging”, zegt Ruud de Gruijter. “Ik vind het heel erg jammer zoals het gegaan is. Er zullen er meer zijn die het moeilijk hebben nu, maar ik hoop dat het andere bevrachters bespaard blijft. Het lijkt nu wel even beter te gaan in de tankvaart, maar dat is dankzij laag water en de overschakeling van zomer- naar winterkwaliteit van brandstoffen. Met name de tankvaart op de Rijn heeft ook wel extra lading als gevolg van de stakingen in Frankrijk. Toch verwacht ik niet meer dat het dit jaar echt beter zal procent. Alleen de overslag van agribulk liep terug (7 procent). Ook het stukgoed deed het weer goed de eerste driekwart jaar. Daar werd een stijging met 14 procent genoteerd. Een afvlakking van de groei na de spectaculaire start dit jaar werd verwacht. Volgens president-directeur Hans Smits van het Havenbedrijf Rotterdam is de groei toch nog iets groter dan verwacht. “De haven blijft profiteren van de sterke Europese ‘Ode aan de Rivier’ op tv modernisering van Nederland in de afgelopen eeuw (en van wat er verloren ging). Het is meteen een lofzang op de schoonheid van het rivierenlandschap. Er komen prachtige oude beelden voorbij: onder andere van Maastricht (Sint Servaesbrug tijdens hoog water 1929), Nijmegen (ijskruien op de Waal 1940), Gorinchem (ijsbrekers op de Merwede 1963) en Rotterdam (Gelderse kade 1925). De beroeps- en de pleziervaart komen vanzelfsprekend ook aan bod. Meer informatie: www.anderetijden.nl gaan met de tankvaart. Er waren bij enkele terminals wat extra wachttijden in de dieselaanvoer en dan lijkt het beter te gaan. Maar ook dan kan ik twee prompte schepen niet dezelfde dag nog indelen. Een paar jaar geleden kon dat wel, al had je er tien.” “Het grote probleem is dat alle enkelwandige tankers gewoon mee blijven doen, terwijl er voldoende dubbelwandige schepen zijn. Met name de ontvangers in het buitenland interesseert het nog steeds heel weinig of er een dubbelwandige of een enkelwandige tanker voor de kant komt.” Hoewel het faillissement van Ruud Trans pas vorige week dinsdag is uitgesproken, was Ruud de Gruijter al sinds februari met Vinotra in gesprek over de start van de gezamenlijke onderneming RTR Barging. export, waarvoor tegelijkertijd veel grondstoffen worden aangevoerd. Mede daardoor ligt de totale overslag nu exact op het niveau van 2008. “Het wordt spannend of het lukt in één jaar vanuit een diep dal naar een record te klimmen.” Op de foto is duidelijk te zien hoe de fysieke groei van de Rotterdamse haven ook doorzet. De contouren van de Maasvlakte 2 zijn al duidelijk zichtbaar. (foto Aeroview Dick Sellenraad) Alle Scania en Sisu motoren, voor elke toepassing voldoen 100% aan de norm Professionals in TOP performance
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl