De Binnenvaartkrant 44 26 oktober 2010 Uw partner voor al uw verzekeringsvraagstukken: • Aansprakelijkheid • Binnenvaart • Transport • Goederen • Werkmateriaal • Wagenpark • Personele verzekeringen Wij wensen Mejora Tankvaart B.V. veel succes en een behouden vaart met het mts Mejora. Plaza 6, 4782 SK MOERDIJK / Postbus 14, 4780 AA MOERDIJK Tel.: 0168-393100 / Fax: 0168-393101 E-mail: bci@bcinsurance.nl / Website: www.bcinsurance.nl Rabobank Merwestroom en Rabobank Shipping wensen het m.t.s. Mejora en haar bemanning een behouden vaart. Rabobank Merwestroom Postbus 33, 3370 AA Hardinxveld-Giessendam Telefoon: (0184) 673111 Rabobank Shipping Postbus 10017, 3004 AA Rotterdam Telefoon: (010) 4003700 Rabobank. Een bank met ideeën. Wij leverden het stuurhuis geleidekoker, en hydrauliek. Wij wensen mts Mejora en bemanning een behouden vaart. www.rabobank.nl Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 Telefax (078) 676 48 53 Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 Hartelijk gefeliciteerd met het mts Mejora Wij leverden: Tel. (+49) 0621 65750-0 Fax (+49) 0621 65750-75 Een compleet ballast-/pompsysteem bestaande uit de volgende componenten; Twee stuks ballastejectoren, geschikt voor het ontballasten van het schip. Elke ejector heeft een zuigstroom van ca. 430m3/uur bij volle tanks. Een stuks ballast-ejector feedpomp voor het verpompen van ca. 220m3/uur ballastwater, uitgevoerd met een 37 kW elektromotor. Twee stuks ballast-/algemene diens-/fifipomp voor het verpompen van ca. 220m3/uur water, uitgevoerd met een 22 kW elektromotoren. Een van deze pomp is zelfaanzuigend gemaakt d.m.v. een primingset. Een stuks EPS40 strippingpompunit, 22 kW, inclusief frequentieregelaar. Een stuks luchtgedreven membraanpomp voor ca. 9m3/uur. Voor extra info: info@epsbv.com Tel. (+41) 061 6852525 Fax (+41) 061 6852515 MTS MEJORA Ondervloer blijft bereikbaar en warm Electrische vloerverwarming! Want vloerverwarming van Speedheat is snel op temperatuur. Het is slechts 1 mm dun en daarom flexibel tot in de kleinste ruimtes toe te passen. In de stuurhut wordt het systeem los gelegd, zodat de onder-vloer bereikbaar blijft. Vervangen is eenvoudig en de prijsstelling prettig. Vraag vrijblijvend uitgebreide documentatie aan. Wij wensen Mejora Tankvaart B.V. veel succes en een behouden vaart. Speedheat Ridderkerk wenst het mts Mejora en ms Focus een goede vaart. Frans Schot Tel. 0180 490 436 Fax 0180 490 437 Mob. 06 5320 36 01
De Binnenvaartkrant 45 26 oktober 2010 Mejora heeft klasse van zichzelf DOOR JOHAN DE WITTE 135 meter schip uit Orsova. Geleverd en technisch gerealiseerd door Jiskoot & Van Weel. Koedood inbouw met Mit subishi-voortstuwing en Van der Velden-roeren. ‘Kunst’ van Anko Piping, zo zuiver als een artist impression op het trunkdek. En of het niet genoeg is, door Timmerbedrijf Verveer onderscheiden met fraai interieur. De Mejora past weliswaar niet in een jachthaven, ofschoon… De zuivere lijnen en de strakheid van de constructie zijn allergisch voor plamuur en slijptol. Als straks steigers en sluizen hun invloed laten gelden, dringt de jachthaven illusie zich op. Niettemin verlangt de prijs nu eenmaal dat er stevig mee gevaren wordt. Vanzelfsprekend moest Lloyds zijn klasse er nog aan geven, maar het casco had die van zichzelf. Proefgevaren is er al, gedoopt werd de Mejora bij Koedood in Hendrik- Ido-Ambacht door Cynthia de Koning. Spijs en drank op dit doopfeest werden verzorgd door Mathilda Danser van Meals and More. “Vier maanden lang loop je een marathon, maar je werkt hier prettig en er wordt gelachen”, aldus Leo Sybrands. Hij kwam in 1980 met zijn Linquenda al bij Koedood voor de wal. Sindsdien passeerden in diverse schepen verschillende motormerken de revue en toen Mejora Tankvaart BV met aan het roer Leo en Marga Sijbrands Veldhuis opnieuw de keus maakten voor Mit subishi, is er weer een troef in het spel. De Mitsubishi is een betrekkelijk eenvoudige motor met een 49 liter grote cilinderinhoud zonder elektronische inspuiting, die voldoet aan de CCR2-norm. Wat er niet op zit, laat het ook niet afweten! De motoren zijn uitgelegd op de nieuwe brandstof EN590. Het verbruik hiervan is iets minder dan bij gasolie, dankzij een verbeterde verbranding. Mitsubishi heeft als snelloper “een relatief grote body en kan hierdoor een stootje verdragen”. Last but not least: zijn prijs en de Koedood-service maken hem bijzonder sterk. Doopvrouw Cynthia de Koning en Michel van Weel. Deze Orsovaar heeft een holte van 5,90 meter en – let op: nu komt het – een kruiphoogte van 4,50 meter. Bijna een duikboot dus. Het doet vermoeden dat er rekensommetjes op losgelaten zijn. We spreken Michel van Weel die de bouw technisch heeft begeleid en daarbij als het moet zijn ketelpak aantrekt. Volgens geruchten op de werkvloer heeft hij in het mts Mejora zijn ziel en zaligheid gelegd. Michel van Weel zegt zelf: “We zagen op het Vuile Gat met 3100 ton in de tanks 21,4 op de teller komen. Een kostbare snelheid die je na de eerste bunkering wel afleert. Niettemin waren we met de 53 dB-meting in de slaapkamers, en rekening houdend met de nog lege woning, helemaal blij. Applaus voor de timmerlieden van Verveer en alle flexibels.” “Koedood realiseerde ruimtelijke machinekamers; perfect geïnstalleerd, doordachte uitvoering en fraai afgewerkt. Cummins-motoren, twee achterin en een reserve voorop, zorgen voor boordenergie. De pompmotor is eveneens een Cummins en bedient de veertien Marflex-pompen. Op efficiënt ballasten is de nadruk gelegd. Als Jiskoot & Van Weel hebben we ons er op gericht om maatwerk te leveren.” Voordat we weer aan de wal stappen, kijken we nog even in het domein van Marga, die tot de vaste bemanning gerekend mag worden. “We hebben het voor ons doen een beetje mooi gemaakt. Aan boord willen we ook thuis zijn.” Het is een gedeelde woning waar je flexibele ruimte creëert voor medewerkers. Verveer leverde wat je noemt geen plug and play! De Binnenvaartkrant wenst de familie Sijbrands een goede vaart met de vlag van TCA Antwerpen in top. Dat de betekenis “verbetering en voorruitgang” van het Spaanse Mejora maar mag uitkomen. NIEUWE BOSWEG 4, 3340 AH H.I. AMBACHT TEL.: (078) 682 12 14 ¤ FAX: (078) 682 12 17 WWW.ALUBOUWDEMOOY.NL WIJ WENSEN MTS MEJORA EN BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART Gespecialiseerd in leidingwerk • VOOR PREFABRICAGE VAN SCHEEPSLEIDINGWERK EN ALGEMEEN LEIDINGWERK • REPARATIE EN INSTALLATIE Wij wensen het mts Mejora en haar bemanning veel succes en een behouden vaart. SNEL * FLEXIBEL * GOEDE SERVICE JACOBS LIPSWEG 91 * 3316 BP DORDRECHT TEL. 078-6171517 * FAX 078-6170221 E-MAIL: INFO@ANKOPIPING.NL * WEB: WWW.ANKOPIPING.NL Wie leverden aan het mts Mejora Koedood Dieselservice B.V. Inbouw en afbouwwerkzaamheden uitgevoerd. 2 MITSUBISHI voortstuwingsmotoren type S12R- C2MPTK, 1278 pk / 1600 rpm. Rabobank Shipping Financiering Rabobank Merwestroom Financiering Jiskoot & Van Weel Levering complete schip Stetra GmbH Bevrachting ANKO Piping-Holland Compleet leidingwerk Business Capital Insurance B.V. Afbouw- en varenverzekering Inspectie Verkeer en Waterstaat Classificatie Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie Van Houwelingen Partners Administratie- en Belastingadviseurs Accountancy Rubber Design B.V. Flexibele opstelling motor ADS van STIGT Masson Marine keerkoppeling type MM W5200, reductie 4,962:1 Novetec B.V. Machinekamerventilatie, RVS afsluitbare regenroosters / brandkleppen, uitlaatgassendempers voorzien van geïntegreerde vonkenvangers, flexibele ophanging uitlaatsystemen en ATEX ontgassingventilator Wärtsilä Netherlands B.V. Schroef De Waal Machinefabriek B.V. Stuwa schroefasinstallatie met schroefasrem en schroefasseals Van der Velden Marine Systems Stuurpaneel HP 6000, roeraandrijving 4 DWKK 6080/75, roeren 4 HD 200, 2 Dolphin XR spoiler De Ruyter Dieseltechniek B.V. Generatorset 660 kVA t.b.v. boegschroef- / ladingpompbedrijf, motor: Cummins QSK 19M, generator: Marathon 573 RSL 4034, generatorset 160 kVA t.b.v. boordnet- / noodladingpompbedrijf, motor: Cummins QSB 6.7C, generator: Marathon 431 PSL 6202, generatorset 93 kVA t.b.v. boordnetbedrijf, motor: Cummins QSB 5G3, generator: Marathon 363 CSL 1606, generatorset 65 kVA t.b.v. boordnetbedrijf, motor: Cummins 4BT 3.9G4 en generator: Marathon 362 CSL 1604 Parker Hannifin B.V. Hydrauliekpompen Maralec B.V. Marathon Generatoren en Motoren Marathon generatoren Merx Trade B.V. Afsluiters en appendages Verhaar Omega B.V. Boegschroef OMEGA 31130S1400, vermogen 441 kW/1780 rpm Heinen & Hopman ROTTERDAM Airconditioning enoverdrukinstallatie ADT Fire & Security Brandbeveiligingsapparatuur Polmai Brandbeveiliging Brandblusmateriaal (handblussers etc.) Pinta Unisol B.V. Isolatie uitlaatgassensystemen A. Rullens Installatiebedrijf B.V. Elektrische installatie, RH nautisch apparatuur Amco Compressoren B.V. Compressoren Zwets Werkendam B.V. Pompen Kampers Scheepskonstruktie B.V. Stuurhuis en geleidekoker ASI Soest B.V. Hydrauliek stuurhuis Alubouw de Mooy B.V. Aluminium deuren Radio Holland Netherlands B.V. Nautische apparatuur PERISKAL Group Tresco Wuustwezel Tresco Inland ECDIS Viewer Orlaco Products B.V. Camerasysteem RAFA B.V. Ramen Verveer Scheepsbetimmeringen B.V. Betimmering Alderliesten Tegelwerk SPEEDHEAT Ridderkerk Complete vloerverwarming Den Noorden - Ridderkerk Stoffering Schildersbedrijf De Winter Schilder- en behangwerk binnen Groenendijk & Soetermeer Lek- en stabiliteitsberekeningen, deelbaarheidsberekeningen Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Ankerlieren, ankers, kettingen, autokraan 18 mtr. Handelsonderneming Beerens B.V. Aluminium davit Dockmarks Signs B.V. EUnr op de roef geleverd en de frames met LxBxTxEU, borden t.b.v. de railing. Huchem Special Products B.V. HC- Shipclean, HC- Roka, HC-Glashelder, HC-Geleiclean nieuw handzeep Shell Marine Products Shell smeermiddelen I.M. Brouwer Ind. Metaalwerken B.V. Levering en montage van kabel draagsystemen t.b.v. maritieme sector & bruggenbouw TankTech B.V. Tankmeting Marflex B.V. 10 Marflex deepwell lading pompen, type MDPD80, capaciteit 100 m3/60 rpm EPS European Pump Services B.V. Ballast/pompsysteem bestaande uit: twee ballast-ejectoren, geschikt voor het ontballasten van het schip, zuigstroom ca. 430m3/uur bij volle tanks, ballast-ejector feedpomp voor het verpompen van ca. 220m3/uur ballastwater met 37 kW elektromotor, twee ballast-algemene dienst/fifipomp voor het verpompen van ca. 220m3/uur water met 22 kW elektromotoren. een pomp is zelfaanzuigend gemaakt d.m.v. een primingset, een EPS40 strippingpompunit, 22 kW, inclusief frequentieregelaar, een luchtgedreven membraanpomp voor ca. 9m3/uur.
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl