Views
2 years ago

2010-22

  • Text
  • Oktober
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Jaar
  • Schepen
  • Haven
  • Wensen
  • Binnenvaart
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 38

De Binnenvaartkrant 38 26 oktober 2010 DCS International B.V. Uw specialist in reparatie & installatie van Electronische en Mechanische motor bedieningen. Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 Hartelijk gefeliciteerd met het mts Necton tevens levering en reparatie van diverse andere merken zoals Morse bedieningen. wij leveren trek- duwkabels van Felsted (Morse) binnen 24 uur op lengte gemaakt. Wij leverden: 2-schroefspindelpomp type EPS300 voor een capaciteit van 300 m3/uur, de pompunit kan worden ingezet voor zowel lichte producten als zware stookolie. Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 160 kW EEx-de IIB, IP 56 in combinatie met de door EPS geleverde frequentieregelaar. 2-schroefspindelpomp type EPS250 voor een capaciteit van 250 m3/uur, de pompunit kan worden ingezet voor zowel lichte producten als zware stookolie. Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 105 kW EEx-de IIB, IP 56 in combinatie met de door EPS geleverde frequentieregelaar. Wij wensen het mts Necton een behouden vaart Oudeland 61 - 3335 VH Zwijndrecht Een stuks 2-schroefspindelpomp type EPS10 voor een capaciteit van 10 m3/uur, de pompunit kan worden ingezet voor zowel slobs van lichte producten als zware stookolie. Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 7,5 kW EEx-de IIB, IP 56. De pompen kunnen vanaf dek of vanuit de machinekamer worden bediend d.m.v. het EPC pompbediening systeem. Met dit systeem is de behandeling van de lading geheel automatisch regelbaar en is de pompuitrusting elektronisch beveiligd. Tevens heeft EPS een pakket machinekamerpompen geleverd, bestaande uit: een ballastpomp, twee stuks vuilwaterpompen en twee stuks lenspompen. Voor extra info: info@epsbv.com De Groot Scheepstechniek B.V. De Groot Scheepstechniek BV is een onderneming die in Dordrecht is wij ons, als gespecialiseerd bedrijf in de binnenvaart, bezig met: Als gespecialiseerde Cummins dealer doen wij her- motorisering, het plegen van onderhoud en revisies. Daarnaast bouwen wij complete van Ballegooy boegschroefsystemen en koproeren in. Verder voeren wij een binnenvaartschip uit. De Groot Scheepstechniek B.V. leverde o.a. Cummins QSK38 – 1200pk Cummins QSX15 – 450Kva Cummins 4BT – 64Kva Levering Casco Complete leidingstraat Leidingwerk machinekamers Boegschroef 1000mm van Ballegooy. FELICITEREN WIJ OOSTERTRANS BVBA M.T.S. NECTON EN WENSEN HEN EEN BEHOUDEN VAART UW PARTNER IN SCHEEPSTECHNIEK WWW.DGSCHEEPSTECHNIEK.NL 2e Merwedehaven Dordrecht - 078 6165599 - info@dgstechniek.nl Namens De Groot Scheepstechniek B.V.

De Binnenvaartkrant 39 26 oktober 2010 Necton ‘S-line’ uitvoering DOOR JOHAN DE WITTE Handrem erop, een blik door het hek dat de haven scheidt van De Groot Motoren en je ziet dat de Necton kleiner is dan in 2010 gebruikelijk, een buitenmodel heeft en een enorme Windex-ketelkap op het voorschip zegt dat dit mts vermoedelijk is voorzien met alle opties. Een ‘S-line’ uitvoering! Het waarom maakt Eric Gret van Marinco survey ons duidelijk als we samen oplopen naar Michel Oosterwaal: “Marinco – onderdeel van de Touw B&B Holding – kreeg van Oosterwaal opdracht zijn project te begeleiden. Het is een zeer complete biodieseltanker, specifiek (foto’s Johan de Witte) uitgerust voor kanalen en waarin naast functie de wensen van de eigenaar volop zijn verwerkt.” Eric stelt ons voor aan eigenaar Michel Oosterwaal. Afkomst Antwerpen! Achter hem zien we het gebruiksvriendelijke en efficiënte ladingpompsysteem van EPS. De automatische piloot voor een tanker die simpel en doeltreffend bedienbaar is en waarbij de druk voor een cursus op de nul ligt. De roestvaststalen uitlaten op de boeiing zijn het werk van Miron. Touch van persoonlijkheid “Allez kom”, zegt Michel, “ik laat je mijn schip zien.” Dat meet 84,90 x 9,60 meter en 1637 ton. Voor- en achterschip zijn op wens van Michel aangepast en heeft unieke lijnen. Bovendien is het casco in Orsova gebouwd, wat de kwaliteit verklaart. Wat opvalt is de vaste stuurhut, waarvan de overzakbare bovenbouw in combinatie met een uitgekiend ballastsysteem elke kanaalbrug het nakijken geeft. Ook genereert het ontbreken van een kolom ruimte in de constructie, die weer geclaimd wordt door equipement en woonruimte. Van de laatste is er voldoende. Drie verblijven plus één op het voorschip lijkt op passagiersvaart. Michels partner heeft bij de inrichting haar talent in kleur en vorm weergegeven. Leuke, gezellige vertrekken met een ‘touch’ van persoonlijkheid. Michel: “ondanks mijn vertrouwen in de Cummins-hoofmotor hebben we met een vervanging rekening gehouden. Hiervoor is een demontabele badkamerunit geïnstalleerd die bij eventuele motorenwisseling via het roefdek ruimte biedt. De mannen van Holster timmerden hier comfort waarbij geen enkele ruimte verloren ging. De Groot Scheepstechniek Het datasysteem is van De Groot en Leeuwestein installeerde de tanker elektrisch. De compacte machinekamer in het voorschip herbergt een 800 kW thermische olieketel, een Ballegooy-stuurroosterboegschroef en een 450 kVA generator. Alle componten zijn vervangbaar via de uitneembare hal in de voorwoning. Het casco is uniek aangepast. Projectleider William Sakko realiseerde samen met Groenendijk & Soetermeer de aanpassingen, die zijn uitgevoerd door Santierul Orsova. Een professionele samenwerking die een naadloos ontwerp voortbracht. De Groot Scheepstechniek leverde het casco en verzorgde de complete afbouw van het mts Necton. Werk van Miron vinden we in fraaie rvs letters en uitlaten op de boeiing. Miron is van voor tot achter aanwezig met een roeftrap, luiken en deuren. De energie aan boord wordt geleverd door Cummins. In de vrije encyclopedie van Michel Oosterwaal betekent ‘Necton’ alles wat groeit en bloeit in zoet en zout water. Dat deze biodieseltanker zijn bijdrage zal leveren aan het milieu is zeker. Voor het groeien en bloeien zorgt de fima BFT die de Necton in beweging houdt. Wie leverden aan het mts Necton De Groot Scheepstechniek B.V. Levering compleet schip,alsmede levering en inbouw van Cummins voortstuwing QSK38-1200 pk, Cummins QSK15-450 Kva voor aandrijving boegschroef en ladingpompen, Cummins generatorsets, leidingwerk en alu. vloeren machinekamers, van Ballegooy boegschroef en volledige elektrische installatie DGSC 2 draadsysteem. MARINCO SURVEY bv. Project begeleider KBC Bank Antwerpen Haven en Stekene Financiering BFT B.V. Bevrachting AMS verzekeringen Verzekering Kriesels Scheepsmakelaar BV Bemiddeling Inspectie Verkeer en Waterstaat Classificatie Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie Rubber Design B.V. Flexibele opstelling hoofdmotor DCS International B.V. Motorbediening/regulateur ADS van STIGT Masson Marine keerkoppeling type MM W4400, 5,542:1, 24 V solenoid t.b.v. electrische bediening, PTO type 0, voor aandrijving van stuurwerkpomp en elastische koppeling. Cummins Holland B.V. Hoofdmotor type QSK 38 Axces B.V. Uitlaatgassendemper hoofdmotor W. Kortman Isolatie Isolatie uitlaatgassensystemen Promarin Propeller- und Marinetechnik GmbH 5 bladsschroef diameter 1650 mm Groenendijk & Soetermeer Ontwerp voor- en achterwoning en aanpassingen tekeningenpakket. Van der Velden Marine Systems Stuurpaneel: SP 2525, roeraandrijving 2 DWK 6080/56, roeren: 1 set HD200 Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers en de anodes De Ruyter Dieseltechniek B.V. Generatorset 450 kVA t.b.v. boegschroef- / ladingpompbedrijf, motor: Cummins QSX 15C, generator: Marathon 572 PSL 4028, generatorset 175 kVA t.b.v. boordnet- / noodladingpompbedrijf, motor: Cummins QSB 6.7C, generator: Marathon 431 PSL 6204, generatorset 65 kVA t.b.v. boordnetbedrijf, motor: Cummins 4BT 3.9G4 en generator: Marathon 362 CSL 1604 Maralec B.V. Marathon Generatoren en Motoren Generatoren WindeX Engineering B.V. Airconditioning en ventilatie Hi-Safe Systems B.V. FM-200 brandblusinstallatie t.b.v. machinekamer voor en achter Polmai Brandbeveiliging Brandblusmateriaal (handblussers etc.) K.Y. Dijksman B.V. Las- en Pijpfitterbedrijf Machinekamerleidingen, koelwaterlens- en ballastsysteem De Groot Scheepsbouw en Reparaties B.V. Leidingwerk compleet geleverd & gemonteerd Leeuwestein Scheepsinstallaties B.V. Complete elektrische installatie en Alphatron Nautisch pakket All Pumps Holland B.V. Victor Pompen A. Nobel & Zn. Bunkerservice bv Waterzuiveringsinstallatie Kampers Scheepskonstruktie B.V. Geleidekoker, stuurhuis en hydrauliek Handelsonderneming Beerens B.V. Voorradarmast type Reintrade halfdiep, sierdakradarmast, heklichtbeugel type Millennium, boordlichtbakken, BX scheepsdeuren Alphatron Marine B.V. JMA 610 rivierradar, volledige MF lijn en Alphachart Tresco Engineering bvba AlphaChart RAFA B.V. Ramen C. Holster Timmerbedrijf Complete betimmering Van Eijk Installatietechniek B.V. Installatie van sanitair en sanitaire voorzieningen Marcelis Tegelzettersbedrijf BV Tegelzetter Pinta Unisol B.V. Isolatie woning Dik den Hollander interieur advies en realisatie Complete stoffering Polmai Brandbeveiliging Brandbeveiligingsmiddelen Scheepskranenbouw Arnhem BV Misti autokraan Gulf Oil Nederland B.V. Smeermiddelen Armador Marine Services NV Gulf smeermiddelen & gasolie Sigma Marine & Protective Coatings Holding B.V. Coating De Wiel Service B.V. Uitlijnen en koteren van de schroefasinstallatie Hoveko b.v. Complete tankmeting en -alarmering met behulp van Saab radars, alsmede de temperatuur- en drukmeting TankTech B.V. Tankmeting inhoud Merx Trade B.V. Afsluiters en appendages EPS European Pump Services B.V. 2-schroefspindelpomp Bornemann type EPS300 voor een capaciteit van 300 m3/ uur, de pompunit kan worden ingezet voor zowel lichte producten als zware stookolie. Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 160 kW EEx-de IIB, IP 56 in combinatie met de door EPS geleverde frequentieregelaar. 2- schroefspindelpomp Bornemann type EPS250 voor een capaciteit van 250 m3/ uur, de pompunit kan worden ingezet voor zowel lichte producten als zware stookolie. Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 105 kW EEx-de IIB, IP 56 in combinatie met de door EPS geleverde frequentieregelaar. 2- schroefspindelpomp Bornemann type EPS10 voor een capaciteit van 10 m3/ uur, de pompunit kan worden ingezet voor zowel slobs van lichte producten als zware stookolie. Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 7,5 kW EEx-de IIB, IP 56. De pompen kunnen vanaf dek of vanuit de machinekamer worden bediend d.m.v. het EPC pompbediening systeem. Met dit systeem is de behandeling van de lading geheel automatisch regelbaar en is de pompuitrusting elektronisch beveiligd. Tevens heeft EPS een pakket machinekamerpompen geleverd, bestaande uit: een ballastpomp, twee stuks vuilwaterpompen en twee stuks lenspompen.

De Binnenvaartkrant