Views
2 years ago

2010-22

  • Text
  • Oktober
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Jaar
  • Schepen
  • Haven
  • Wensen
  • Binnenvaart
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 34

De Binnenvaartkrant 34 26 oktober 2010 Scheepsherstellingen BERNAERTS b.v.b.a Slachthuislaan 17 . 2060 Antwerpen Tel 03/232.74.00 . Fax 03/677.21.41 STEJA TRANSPORT INTERNATIONAL NV Voor het ms Tatiana gaan wij de bevrachting verzorgen. “ Wij wensen familie Catoir - Taburiaux met het ms Tatiana een behouden vaart. Wij verzorgden diverse afbouwwerkzaamheden, stuurhuis en hefkolom. “ Wij wensen familie Catoir - Taburiaux en GSK Shipping bvba veel succes en een behouden vaart. BINNENSCHEEPVAARTBEVRACHTING DIRECTEUR RICHARD DE WILDE MIKSEBAAN 242 BUS 1 2930 BRASSCHAAT TEL: +32/3 685 40 04 GSM: +32/457 68 51 87 FAX: +32/3 685 40 01 E-MAIL: info@steja.be Wij wensen familie Catoir - Taburiaux een Behouden Vaart met het ms Tatiana G.S.P. Projects bvba Boterhamvaartweg 2 B-2030 Antwerpen Tel. 0032-3-5411961 G.S.K. b.v.b.a. Boterhamvaartweg 2 B-2030 Antwerpen Tel. 0032-3-5411961

De Binnenvaartkrant 35 26 oktober 2010 Maatvoering Tatiana biedt veel perspectief DOOR HANS HEILIGERS Voor wie het al weer een tijdje langer terug is dat het Tweede Havendok/Boterhamvaartkade in Antwerpen werd aangedaan, is het eventjes met de ogen knipperen. Het beeld van de kade is daar flink ingekort. Daartegenover staat dat de bedrijfspanden nagenoeg zijn verdubbeld of zelfs nog groter zijn geworden. De bouw is ver gevorderd en de laatste werkzaamheden zullen binnen niet al te lange tijd zijn afgerond. Of het plan ook voorziet in het opheffen van de nu aanwezige schokbrekertestbaan die parallel loopt aan de spoorrails op de afbouwkade is ons niet bekend. De vrolijk en fris gekleurde lessenaar. (foto Hans Heiligers) Mitsubishi Aan de geparkeerde camion van Elft Interieurinrichting zien we waar we moeten zijn. Hij staat geparkeerd naast het nieuwe ms Tatiana. Volgens het naambord behoort het schip toe aan de familie Catoir- Taburiaux. Verder lezen we dat het schip een lengte heeft van 86 meter bij een breedte van 10 meter en een diepgang van 3,22 meter. Hetzelfde bord vermeldt dat de Tatiana goed is voor een laadvermogen van 1826 ton. Het casco is gebouwd in China en werd bij GSK besteld als sleutel-op-de-deur-project. De afbouw werd binnen het contract toebedeeld aan Bernaerts met als eindverantwoordelijke GSP. Zoals we zelf ter plaatse kunnen vaststellen is dat geen verkeerde keuze geweest. Aan boord schudden we de hand van Denis Catoir. We mogen aan boord alles bekijken waarnaar wij nieuwsgierig zijn. In het stuurhuis van Bernaert zijn de mannen van Elft Interieurinrichting nogal druk zodat we eerst de afdaling maken naar de machinekamer. Daar is goed nagedacht over de indeling die binnen de juiste balans de ruimte eerlijk heeft verdeeld en waarbinnen alles goed toegankelijk blijft. We staan meteen tegenover een door Arie Koedood geleverde Mitsubishi van 1278 pk. Daarna lopen we naar het voorschip. Onderweg moeten we even inhouden om iemand te laten passeren ter hoogte van de Blommaertluikenwagen die bij de gelijknamige Friesche luikenkap is geleverd. We kunnen melden dat in het voorschip een Ballegooy-boegschroefinstallatie is opgesteld die het benodigde vermogen krijgt geleverd van een DAF 1160 van maar liefst 430 pk. Misschien heeft Denis Catoir ook hier gedacht: “Eerst kwaliteit, later geen spijt.” Die spreuk lezen we op de camion van Elft Interieurinrichting. De hoogste tijd om de mannen van Elft toch even te storen in hun werk in het stuurhuis. Ze zijn ons van dienst door enkele nog aan draadjes bungelende spotjes in de juiste positie te brengen. Dat staat veel leuker op de foto die we van de lessenaar gaan maken. Ruime indeling De zwarte, vloerverwarmde plavuizen die nog met een stuk karton zijn beschermd kunnen we helaas niet op de foto vastleggen. Dat lukt wel met de in vrolijk en fris gekleurde lessenaar. Het leuke van de indeling van het stuurhuis is dat de tafel en bank centraal achter de stuurstoel zijn geplaatst. Dat zien we niet vaak en het geeft een ruime indeling aan het geheel. De ‘lege’ proefvaart is al succesvol verlopen. Binnen twee weken zal het schip gereed zijn voor een officiële en beladen proefvaart in Antwerpen. Daarna staat er niets meer in de weg voor de familie Catoir-Taburiaux om het schip in gebruik te nemen en te kunnen profiteren van de mogelijkheden die de gunstige maatvoering van het schip biedt. Wij wensen familie Catoir - Taburiaux met het ms Tatiana BEHOUDEN VAART Voor het ms Tatiana verzorgden wij: Mitsubishi type S12R-C2MPTK, 1278 pk / 1600 rpm. •Verkoop •Inbouw •Service Frankepad 1, Hendrik Ido Ambacht Tel. 078 68 131 27 Fax 078 68 120 25 info@koedood.nl / www.koedood.nl Distributeur van Mitsubishi dieselmotoren Wie leverden aan het ms Tatiana Concordia Shipyards B.V. Ontwerp, bouw en levering casco G.S.P. Projects bvba Complete afbouw G.S.K. b.v.b.a. Bemiddeling bij verkoop vorige schip en aankoop van het nieuwe schip Fortis Bank Business Centre Antwerpen-Haven Financiering Steja Transport International NV Bevrachting Assutrans International n.v. Verzekeringsmakelaar Belgische Scheepvaart Inspectie Classificatie Accountantskantoor de Vree Merksem Accountancy Koedood Dieselservice B.V. Mitsubishi voortstuwingsmotor type S12R-C2MPTK 1278 pk, 1600 rpm Rubber Design B.V. Flexibele opstelling motor Frans D’Hondt & Co N.V. Plaatsen en installeren van de voortstuwing met keerkoppeling en aanleg van de machinekamerleidingen. Straathof Controls ZF motorbediening ADS van STIGT Masson Marine keerkoppeling type MM W5200, 4,962:1. PTO type 0 voor aandrijving van stuurwerkpomp, schroefas gedreven ingebouwde sleepsmeerpomp en elastische koppeling. Promac B.V. PROMAC-STUWA hydraulische stuurmachine, PROMAC-STUWA dynamic roersysteem De Waal Machinefabriek B.V. Stuwa schroefasinstallatie met schroefasrem, Stuwa schroefasseals Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers NRF B.V. Bunkoelers Brinkmann en Niemeijer Motoren B.V. John Deere generatorsets in super geluidsgedempte omkasting Caldic Techniek B.V. 2 Stamford generatoren UCI 224 F15 Ballegooy Scheepstechniek B.V. Boegschroef BEKA Nederland B.V. Vetsmeerpomp KTB Koning B.V. DAF boegschroefmotor KMD WS 4030.2 (430 pf, 1800 rpm) ClimaLogic B.V. Machinekamerventilatoren, RVS afsluitbare roosters en ruimventilatoren Van Stappen & Cada NV Scheepselectro Elektrische installatie en RH nautische apparatuur Solak Las- en Montagebedrijf B.V. Alu. vloeren in machinekamers ICC Isolatie - België Isolatie uitlaatgassensystemen Victron Energy B.V. Omvormer en acculader All Pumps Holland B.V. Pompen Kalkman Scheepstechniek B.V. Kalkman ballastjet type 600, 600 ton water/uur met een 7,5 KW elektromotor. Bernaerts BVBA Scheepsherstellingen Complete technische afbouw, stuurhuis met hefkolom, woning-en machinekamerdeuren geleverd en gemonteerd. N.V. Handelsmij Nassau Volledige pompinstallatie, inventaris en verven Blommaert BVBA 26 aluminium scheepsluiken type FRK 8600/2400/2.5 en een hydraulische luikenwagen type HLW 8/3500, Arizona voormast, dakradarmast en stuurhuistrap Orlaco Products B.V. Camerasysteem PERISKAL Group Tresco Wuustwezel Tresco Inland ECDIS Viewer Kalkman Telecommunicatie B.V. Telecommunicatie RAFA B.V. Ramen Elft BVBA Betimmering Patrick Huys bvba Levering en aanleg sanitair Bouwcentrale Bouwonderneming NV Vloertegels Pinta Unisol B.V. Isolatie woning Renovatie en Schilderwerken Dirven Schilder- en behangwerk in woningen Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele opstelling motor Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Ankerlieren, ankers en kettingen. autokraan 16 mtr. Atelier van Geffen B.V. Belettering Schoonschip V.O.F. Reinigingsproducten GAME ALL Metals RVS ijzerwerkzaamheden De Wit Bunkering NV Gasolie en Mobil smeermiddelen. Nelf Marine Paints B.V. Coating casco

De Binnenvaartkrant