Views
1 year ago

2010-22

  • Text
  • Oktober
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Jaar
  • Schepen
  • Haven
  • Wensen
  • Binnenvaart
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 12

De Binnenvaartkrant 12 26 oktober 2010 EXCLUSIEVE VERKOOP met schriftelijke bieding* Vente Exclusive par offre écrite* MVS PAY Bj 1958 80 x 8.20 x 2.50 Deutz 1250 pk rev 2008 Vlak en stalen buikdenning bj 1991 Fond et tillac en fer 1991 Volledige informatiefiche beschikbaar op aanvraag. Bezichtiging na afspraak. Pour toute information ou visite sur rendez vous. * Bieding onder voorbehoud van akkoord door de aangestelde curator. * Les offres sont sous réserve de l’acceptation du curateur mandater. SCHRIFTELIJKE BIEDING MOGELIJK: Mail: gsk@binnenvaartonline.be Fax: (00) 32-3- 213 30 49 Post: GSK Brokers bvba Boterhamvaartweg 2 • 2030 Antwerpen EEN TEKENING, SCHILDERIJ OF MUURSCHILDERING VAN UW SCHIP! Klaas Schakel maakt het voor u. www.kunstexplosie.nl (06-47671661) GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Arie Senior, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Olesia, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/ matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 HUIS T.K. Mooi geren. in Terhole, 1700 m2 eigen grond, vloerverw., en nw keuken. Boven 2 slpk, beneden 2 slpk. Taxatie prijs € 254.000,- Tel. 078-6121325, 06-10951090 GEZOCHT MATROOS voor eetb. olientanker ISABEL vaar/verlof i.o. loon CAO. Tel. 06- 42296019 BIEDT ZICH AAN aflosser functie matroos voor korte periodes. Tel. 06-10059862 TE KOOP nieuwe RAFA ramen, afm. 955 x 600, € 600,-. Tel. 0032-479558655 SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: info@somtrans.be TE KOOP AANGEBODEN Stuurrooster van Ballegooy type 1400. Evt. inbouw mogelijk. Prijs € 49.500,- . info@tricobv.nl Tel. 010-2940800 Amer Shipping BV is een gerenommeerd internationaal scheepvaartbedrijf / bevrachtingskantoor opererend in heel Europa. Voor haar rederij is Amer Shipping op zoek naar een: Ervaren schippers echtpaar In het bezit van de benodigde papieren Voor een schip van 110x11,45 m. Wij bieden u: - Goede verdiensten en arbeidsvoorwaarden - Varen van maandag tot en met vrijdag Hebt u interesse en/of vragen dan kunt u uw reactie richten aan Amer Shipping BV, Postbus 72, 4940 AB Raamsdonksveer of via mail info@amerpoort.com, contactpersoon mevrouw A. van Strien, telefoon 0162-570300. De VT Group (Verenigde Tankrederij) is een betrouwbaar, zelf onderhoudend maritiem bedrijf met een gezonde dosis pragmatisme. Wij bieden klanten innovatieve logistieke producten en veilige, efficiënte, service gerichte operaties met aandacht voor duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid. VT is in 1916 in Rotterdam opgericht en levert haar gespecialiseerde onafhankelijke services momenteel in Europa en in Centraal Amerika (Panama). Wij zijn gespecialiseerd in het vervoer van blanke en zwarte minerale producten, biobrandstoffen en chemie. Ook bunkeren en vervoeren wij brandstoffen en smeermiddelen. Voor één van onze chemietankers zijn wij op zoek naar een gemotiveerde Schipper die zelfstandig kan opereren. Bij afwezigheid van de kapitein wordt verwacht dat u deze kan vervangen. Vereist zijn Grootvaarbewijs 2, Marifooncertificaat en Radardiploma. Daarnaast beschikt u over een Rijnpatent tot Mannheim en een ADNR basiscertificaat. Een ADNR chemiecertificaat is een pré. Wij bieden: - Eigen CAO met Nederlandse loon- en arbeidsvoorwaarden. - Onze schepen varen in het week op / week af systeem (24 weken op, 28 weken af). - Doorgroeien naar een hogere functie is na gebleken geschiktheid mogelijk. - Opname in het Bedrijfstakpensioenfonds. - Actief studiebeleid en doorgroeimogelijkheden. Mocht u het werken bij onze rederij als een uitdaging zien, dan verzoeken wij u een sollicitatiebrief te sturen aan het volgende adres: VT Group (Verenigde Tankrederij B.V.) HR Afd. t.a.v. de heer W.J. Giessen. Postbus 59005, 3008 PA ROTTERDAM Telefoon 010-4876231 wgiessen@vtgroup.nl De kantoororganisatie is gevestigd Nijmegenstraat 1 te Rotterdam (Waalhaven Pier 2) Havennummer 2181A Telefoon 010-4876200 www.vtgroup.nl Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld TE KOOP SPITS L. 49.5 B.5.08 T 442, 370 pk Cummins, kopschoef 170 pk Ballegooy, nautisch compleet € 98.000 Tel. 06-30234284 TE KOOP 3 kamer app. Ankerplaats 50, Ridderkerk. Rivierzicht, Maas. € 228.000,- zie funda.nl GEVRAAGD Postzegels m.b.t. afbeeldingen v/d binnenvaart (ook van buitenlandse afbeeldingen) Aanbiedingen naar bureau van dit blad onder: nr. 2000-04 GEVR. SCHIPPER OP KVB. Liefst een stel per ingang 02-01-2011. Vrije tijd en loon nader overeen te komen. Tel. 06-21220206 SCHIFFSFÜHRER GESUCHT Für 20 meter Tankschiff, groß Fahrbeweis oder Rheinpatent mit allen Papieren und ADNR Telefon. 0049-1713131834- 0049-2232920602 MR M.A. VAN ROTTERDAM Poststraat 32, 4301 AD Zierikzee. Tel. 0111-450445 Fax. 0111-450446 Specialist vervoersrecht Kommen Sie arbeiten bei einer Reederei mit Zukunft, eine Zukunft auch für Sie! • Kapitäne Rheinpatent, Radarpatent ADNR - Zertifikat, C-Zertifikat Pluspunkt • Steuermänner mit Patent WIR BIETEN: - Arbeitssicherheit - Pünktliche Zahlung Ihres Lohnes - 100% Soziale Versicherung - Moderne und viele Doppelhüll-Schiffe - Zahlung Ihrer Kurse für Zertifikate und Patente - Möglichkeiten um Patentinhaber und später Schiffsführer zu werden. BR SCHROEF 1.09M nooitvolmaakt@hotmail.com HAVENMEESTER WSV Geertruidenberg zoekt haven meester m.i.v. 2011. Voor inlichtingen e-mail wsvgeertruidenberg@ hetnet.nl en wij nemen contact met u op. SCHEEPSMAKELAAR Te koop Diverse aluminium scheepsmasten en luiken. Oliebad ankerlieren met ketting & ankers. Schaarlift ca. 2 m hoogte. Tel.: +32 (0)475 499448 Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart Werfkade 33 . 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 . Fax: 0180-463540 . Mob.: 06-55 77 22 38 E-mail: scheepsmakelaardij.jhut@xs4all.nl Website: www.schipkopen.nl Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen TE KOOP AANGEBODEN RIVER CRUISE SCHIP Afm. 80 x 9.50. 100 dag en nacht passagiers. Levering met nieuwe klasse voor 5 jaar. Voor het jaar 2011 volgeboekt met zeer goede opbrengst. Voor nadere INFO kunt u vrijblijvend kontakt met ons opnemen. Verder bieden wij nog diverse passagiersschepen voor de Rijnvaart. TE KOOP GEVRAAGD Vracht schepen van alle tonnages en bouwjaren voor onze cliënten voor een verkoopbare prijs.

De Binnenvaartkrant 13 26 oktober 2010 1,6 miljard euro voor Antwerpse haven Trilogiport stap dichterbij Workshop uitgesteld De door de VDAB geplande workshop over loonsubsidie, wervingsvoorwaarden en opleidingsmogelijkheden in de binnenvaart op 29 oktober in Antwerpen gaat niet door. Hij wordt naar een later tijdstip verschoven. Werkgevers in de binnenvaart zijn vaak te weinig op de hoogte van de mogelijkheden die er zijn voor loonfinanciering. Wie meer wil weten over het onderwerp kan contact opnemen met Rozemie Lommez: (0497) 51 89 85 of rozemie.lommez@vdab.be. “Als schippers van plan zijn iemand aan te nemen, mogen ze me bellen. Ik zoek dan uit of die persoon voor één of andere tewerkstellingsmaatregel in aanmerking komt.” Het Antwerpse Havenbedrijf investeert de komende vijftien jaar 1,6 miljard euro in de ontwikkeling van de haven. Het gaat om een verdubbeling van het jaarlijkse investeringsbedrag. Op de projectenlijst staan onder meer de uitbouw van het Verrebroekdok en de ontwikkelingszone Saeftinghe. Volgende zomer gaat de bouw van een tweede sluis op linkeroever van start. Verder investeert het Havenbedrijf in renovaties aan de dokken en onderhoud aan bruggen en wegen. Er worden ook nieuwe sleepboten, kranen en duwbakken aangeschaft. Tevens is er geld opzij gezet voor een nieuw Havenhuis en de aankoop van de gronden van Opel. Het Havenbedrijf betaalt bovendien mee aan een nieuw voetbalstadion. Ongeveer 170 miljoen euro is gereserveerd voor projecten in het kader van de Oosterweelverbinding. Zo financiert het Havenbedrijf het bouwdok waar de tunnelelementen voor de verbinding worden gebouwd. De haven betaalt ook de heraanleg van de kaaimuren aan het Straatsburg- en Amerikadok. Het financiële meerjarenplan is alleen haalbaar onder voorwaarden. Zo moeten de tarieven voor de dienstverlening van het Havenbedrijf vanaf 2012 weer kunnen meestijgen met de inflatie. Onlangs kondigde het Havenbedrijf aan de tarieven voor 2011 te bevriezen. Een andere voorwaarde is verdere groei van de overslag in de haven. Er mogen geen onverwachte economische tegenslagen, structuur- of wetswijzigingen optreden. Daarnaast gaat het Havenbedrijf ervan uit dat het havendividend dat de haven jaarlijks aan de stad betaalt op het huidige niveau blijft. De bouwaanvraag voor Trilogiport is ingediend, de realisatie van een multimodaal platform in de haven van Luik. Tegelijk ging een openbare bevraging van start. Inwoners van de gemeenten Oupeye et Visé hebben tot 10 november de tijd om hun eventuele bezwaren in te dienen. Het 120 hectare grote project Trilogiport wordt gerealiseerd langs het Albertkanaal in Hermalle-sous-Argenteau. Het bestaat uit een containerterminal, een logistieke zone voor Europese distributiecentra, een haven- en een servicezone. De overheid investeert zo’n 40 miljoen euro in het project, private partijen 115 miljoen euro. De realisatie van Trilogiport geeft invulling aan een belangrijke doelstelling uit het Waalse regeerakkoord, namelijk het bevorderen van de intermodaliteit. Het platform moet bijdragen aan een modal shift naar de vaarwegen. Naar verwachting zal Trilogiport zo’n 2000 nieuwe banen opleveren. “Dit project is een kans voor de Luikse economie en draagt positief bij aan de toekomst van Wallonië“, aldus Willy Demeyer, voorzitter van de Luikse haven en burgemeester van de stad Luik. (Foto Havenbedrijf Luik) Uitbreiding dienstverlening GSK-Brokers De Borneokade werd naar Marseille gesleept. (foto GSK-Brokers) DOOR HANS HEILIGERS Gino Debruyne is en blijft een druk bezet ondernemer, met alle kenmerken die daar bijhoren. Hij gunt een ieder een plaatsje in zijn agenda maar moet meer dan eens toch flink schuiven in de afspraken. Als hij op zijn kantoor aan kaai 138 terugkeert van bezoeken aan zijn klanten vinden zijn medewerkers het postbakje ‘in’ binnen de kortste keren weer gevuld met allerhande werk. Gino houdt eigenlijk niet zo van interviews maar tijdens ons bezoek aan het door hem geleverde ms Tatiana dat voor de deur van Gino’s kantoor wordt afgebouwd stappen we op goed geluk bij hem binnen. Binnen de kortste keren zitten we aan de koffie. Gino levert wat details voor ons artikel over ms Tatiana en we spreken verder over van alles en nog wat. Terloops vertelt Debruyne dat hij enkele dagen terug een schip van Walter Poppe. (foto Hans Heiligers) 110 meter naar de Rhône heeft gebracht. Vanuit zijn scheepsbemiddeling heeft hij het schip uit de markt gekocht. Gino heeft via zijn jarenlange contacten in Frankrijk al vijf maal eerder op deze wijze partijen met elkaar in contact kunnen brengen. “Het leuke is dat het zelfs vice versaverkeer is geworden”, zegt Debruyne. Tijdens een bezoek aan een afnemer van een door hem verkocht schip kwam hij in contact met een Franse schipper die zijn contract was kwijtgeraakt en geen werk meer had. “Dat schip vaart nu hier.” GSK biedt Franse afnemers niet slechts het schip aan. Het complete traject van de deal zit aan alle kanten goed dichtgetimmerd en draagt de kenmerken van een ondernemersplan. Tevoren wordt het schip voor keuring en taxatie drooggelegd. Daarna volgen voorbereidende gesprekken met partijen, hun bankiers en bevrachters. GSK verzorgt zelfs contractueel vastgelegde afspraken voor onderhoud en reparatie. “Met dat concept biedt GSK- Brokers de totaaloplossing voor Europese ondernemers voor de aan- en verkoop van bestaande binnenvaartschepen”, zegt Debruyne. Als hij foto’s van het transport laat zien, roept dat nog veel meer vragen op. Daar heeft hij geen tijd voor en wij worden voorgesteld aan Walter Poppe, die binnen GSK verantwoordelijk is voor alle zeetransporten. Walter Poppe werkt al weer ruim drie jaar voor GSK. Hij volgde Stephaan De Roeck op die het estuaire nieuwbouw-mcs Tripoli kocht en weer ging varen. Hoewel Walter Poppe zijn dagen vooral vult met de bemiddeling en verkoop, regelt hij daarnaast met dezelfde gedrevenheid eveneens alle zeetransporten, inclusief de daarvoor benodigde documenten en verzekeringscontracten. Voor het buitenom overbrengen van een casco moet je kiezen tussen een transport met een afzinkbaar ponton of een submersible schip. Dat wordt een pittig avontuur voor de kassa. Daarom heeft Poppe gekozen voor een andere strategie. Al zijn kennis over het schip en de zeereis naar Marseille heeft hij vastgelegd in een draaiboek. Die zaken worden uitgebreid doorgenomen met de zeesleper, het bureau dat de survey verzorgt. Gewapend met die rapporten reist Walter Poppe soms meerdere malen af naar Parijs en met deze uitgebreide werkwijze heeft GSK een meer dan normaal vertrouwen gewonnen van de aldaar gevestigde assuradeuren. Tot nu toe is het Walter steeds gelukt om met die ruime voorbereiding de benodigde verzekeringsdekking te kunnen verkrijgen en daarmee het veel voordeliger zeetransport te laten doen. Op de dag van het transport is Walter Poppe altijd aan boord. Hij verzamelt de laatste stukken voor de assuradeuren waaronder de tug towage en de surveyrapporten. Er moet een sluitende harmonie zijn in de door assuradeuren voorgeschreven eisen voor het zeevasten en de manier waarop de eigenaar en de zeesleper die eisen in realiteit hebben omgezet. Uiteindelijk vertrok Walter vorige week in IJmuiden met de juiste goedkeurende paraafjes op de documenten waarmee de verzekeringsdekking van kracht werd en de reis van het ms Borneokade naar Marseille kon aanvangen. Het volgende schip dat naar Frankrijk vertrekt is reeds verkocht. “Er is veel belangstelling”, zegt Walter. “Vooral voor jonge containerschepen.” De ordner met daarop de naam van het schip is ondertussen al weer flink gevuld met allerhande stukken voor de volgende zeereis. Alle Scania en Sisu motoren, voor elke toepassing voldoen 100% aan de norm Professionals in TOP performance

De Binnenvaartkrant