Views
5 years ago

2010-15

  • Text
  • Schip
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Meter
  • Schepen
  • Boord
  • Nieuwe
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 4 20

De Binnenvaartkrant 4 20 juli 2010 [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,78 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) . Fax: 010-4140212 E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. Na het onverwachtse overlijden van mijn geliefde man, trotse vader en fijne schoonvader 10 nieuwe overalls € 99,00 Werkkleding vlamvertragend, Veiligheidsschoeisel Regenkleding Werkjassen Prijzen excl. btw www.terwijn-zwolle.nl tel. 038 4651728 Flexiheat elektrische vloerverwarming voor aan boord, toepasbaar onder alle vloeren zowel nieuwbouw als renovatie. Ook uw woning aan de wal kan door Flexiheat verwarmd worden. Concurrerend in prijs en kwaliteit Tel.: 010-292 06 52 Fax: 010-292 06 65 Piet van Dijk Hebben wij tijdens deze zeer zware periode van dit zo plotselinge gemis en het grote verdriet, veel steun mogen ontvangen van familie, vrienden en kennissen. Via deze weg spreken wij onze dank uit voor jullie steun, want deze is voor ons van zeer grote betekenis. Namens: J. van Dijk - Doorman Ina van Oort - van Dijk Wim van Oort Nieuwegein, juli 2010 E-mail : info@flexiheat.nl Website: www.flexiheat.nl GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS North Carolina, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Deja, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/ matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Almajo, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Ariane, volmatroos en/of stuurman i.b.v. dienstb. met functie volmatroos/ stuurman. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Alexia, volmatroos en/of stuurman i.b.v. dienstb. met functie volmatroos/ stuurman. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 met functie lichtmatroos/ matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Quadrans III, lichtmatroos en/of matroos GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Alexia, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/ matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Caravaggio, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Friso, volmatroos en/ of stuurman i.b.v. dienstb. met GEVRAAGD OP KVB INGE Nederlandse lichtmatroos/ GEVRAAGD SCHIPPER op mts 135mx11.45m, i.b.v. functie volmatroos/stuurman. Vaar/verlof i.o. loon conform matroos om ons jonge team te ADNR, rijnpatent, vaargebied CAO. versterken. Tel. 06-24560483 CASCO RONDVAARTBOOT IN AANBOUW afm. 34 x 6,5 x 1,25. Info: www.meppelerdiep.nl Tel. 06-15559215 voorn. ARA, vrijetijdsregeling Tel. 0032-477479870 / 0031-610956872 TE KOOP M/S 517 ton, 50 x 6.60 motor rev. 2010. net schip Tel. 06-53388679 Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Oleander, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/ verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Catharina, volmatroos en/of stuurman i.b.v. dienstb. met functie volmatroos/ stuurman. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 SHIPCREW zoekt i.o.v. MS ROELANDA, 1 (Licht)matroos i.b.v. dienstboekje met functie matroos. Vaar/verlof i.o. loon comf.CAO. info@shipcrew.nl DSB GEMMA ZOEKT STUURMAN werk in haven R’dam / A’dam. Liefst met duwboot ervaring. kost/reis/ weekend vrij. Voor info. 06-43000525 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Dinero, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/ matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GEVRAAGD Postzegels m.b.t. afbeeldingen v/d binnenvaart (ook van buitenlandse afbeeldingen), aanbiedingen naar bureau van dit blad onder: nr. 2000-04 MS BORNRIF ZOEKT deksman i.b.v. dienstboekje en ervaring. 4 wk/ 4 wk af volgens CAO Binnenvaart. Tel. 06-53154669 GEBRUIKTE BOEGSCHROEF 320 PK, schr. van 800mm Boterman Techniek BV Tel. 06-54287373 GEVRAAGD PER DIRECT kapitein voor bunkerschip mts Explorer, week op/week af. Reizen en kost vrij. Atlas Oil Shipping Tel. 0180-465157 office@atlasoilshipping.nl SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: admin@somtrans.be Kom werken bij een rederij met toekomst, ook voor jou! • Kwaliteits- en Personeelsverantwoordelijke HR- ervaring Inplannen personeel Talenkennis: Duits Enige kennis van scheepvaart Leeftijd: 30 - 35 jaar Kom terecht in een gezonde werksfeer waar je van volgende voordelen geniet: • Arbeidszekerheid • Punctuele betaling van uw loon • 100% sociale zekerheid • Moderne en vele dubbelwandige schepen • Betaling van bijkomende cursussen voor certificaten WWW.VLOOTSCHOUW.NL CURSUSSEN RIJN- EN BINNENVAART STARTDATUM 28 AUGUSTUS Matroos (Aspirant Schipper) Schipper RKM-AB (Groot Vaarbewijs) Rijnpatent STC B.V. TRAINING VAN DEUR TOT DEUR, THUIS EN OP LOKATIE Compleet in veiligheid Verkoop | Verhuur | Diensten | Opleidingen | Advies T +31 (0)10 - 288 02 28 | rbc-nederland.nl

De Binnenvaartkrant 5 6 juli 2010 Samenwerking Limburgse havens hapert nog DOOR JO BINDELS De boodschap van het ‘Symposium Binnenhavens Limburg, koploper in Nederland’ dat op 8 juli in Born plaatsvond, was: samen bouwen aan een nog sterkere logistiek Limburg en dan vooral door opwaardering van de binnenhavens. Een gedreven pleitbezorger hiervoor is de Limburgse deputé Bert Kersten. Maar dan moeten gemeenten wel meer samenwerken dan nu het geval is. Het lijkt er op, zoals een deskundige jaren geleden verkondigde, dat besturen van gemeenten met binnenhavens nog steeds te vaak met de rug naar hun eigen haven staan. John van den Elshout (1946–2010) Na een operatie en een periode vol complicaties en strijd overleed John van den Elshout op 2 juli toch nog geheel onverwacht in het Amphiaziekenhuis in Breda. Ruim dertig jaar lang was John actief in de scheepvaart. Zijn broer Jos en Jan Buijks richtten Bert Kersten zette gelijk de toon voor het symposium. “Binnenhavens zijn de economische motor voor Limburg. Maar dan moet er meer samengewerkt en gedaan worden op het water want daar liggen toch de kansen. Er ligt nog veel werk, dus doen, doen, doen,” riep hij zijn gehoor op. Er liggen kansen voor het Limburgs bedrijfsleven. Limburg is centraal gelegen, heeft goede verbindingen met zeehavens, goede spoorverbindingen, luchthaven, kortom een goede infrastructuur. Alle sprekers benadrukten ook de logistieke kracht van Limburg. Vooral dankzij het water (zoals de Maasroute, de binnenhavens) en de centrale ligging. Het is noodzakelijk dat Limburg zich voorbereid op wt er door de toename van het vervoer afkomt op de provincie. Alles moet daarvoor uit de kast worden gehaald: in 1978 het bedrijf EBR Scheepsreparatie op. Drie maanden later kwam John als medewerker in dienst. Al snel werd hij bedrijfsleider. Tien jaar geleden verkochten Jos van den Elshout en Jan Buijks hun aandelen aan John. Veel veranderde er niet, want hij had vanaf zijn indiensttreding gewerkt alsof het zijn eigen bedrijf was. Altijd bezig met vernieuwen en verbeteren van de producten. EBR groeide onder zijn leiding uit tot een dynamische en innovatieve organisatie. Met name de al dan niet hefbare stuurhuizen zijn een begrip in de scheepvaart. De laatste jaren hield John zich ook bezig met de ontwikkeling van de EBR-Büter autokranen en laatstelijk met een nieuwe ankerlier. Steeds weer toonde hij zich een gedreven en klantgericht man, bij wie alles tot in de puntjes geregeld moest zijn. opleidingen, lobby, promotie, bedrijven aantrekken en betere communicatie tussen verladers, vervoerders, overheid, en tussenpersonen. Anderhalf jaar geleden verkocht John zijn aandelen aan zoon Ad. Vanaf dat moment stond hij zijn zoon als mededirecteur dagelijks bij in het bedrijf. De inzet en gedrevenheid van John zullen voor de medewerkers van EBR zonder twijfel een voorbeeld zijn om de goede naam van het bedrijf te laten voortbestaan. John was een echte familieman én Bourgondiër, die dol was op zijn kleinkinderen Sam, Koen en Mika. Zij kunnen hun opa nooit meer wakker kietelen, want op 2 juli verloor John een strijd die hij niet kon winnen. Wij wensen zijn echtgenote Mien, zoon Ad en Wendy, dochter Susan en Pieter en ma van den Elshout-Buijks, zijn kleinkinderen en overige familie heel veel sterkte bij dit verlies. Jan Hoek Security is geen hype! Achterstand Er is te lang achterovergeleund: jarenlang hebben de colleges van Limburgse havengemeenten met de rug naar hun haven gestaan. Dat erkende ook wethouder Kirkels van Weert: “Wij hebben te weinig oog gehad voor de havens.” Gevolg is een achterstand. Dat speelt de concurrentie (Duisburg: vijf containerterminals, en Luik: forse uitbreiding op komst) in de kaart. Het toverwoord is (grensoverschrijdende) samenwerking tussen gemeenten onderling en tussen gemeenten en bedrijven. Daar schort het behoorlijk aan. Havengemeenten moeten veel meer gaan samenwerken en wel op alle mogelijke gebieden zoals baggeren, havengelden en inrichting van de havens. Gemeenten moeten ook bereid zijn bedrijven naar elkaar door te sturen. De wethouders van Sittard-Geleen (haven Born), Weert, Venray (sinds kort Wanssum) en Venlo gaven echter niet thuis. Het vraagt kennelijk (te) veel zelfoverwinning om als wethouder bereid te zijn een mooi bedrijf dat je door omstandigheden zelf geen locatie kunt bieden naar een collegahavengemeente door te sturen. Ook bleek dat gemeenten nog nooit gesproken hadden met de schippers, toch ook hun klanten. Adviseur Meindert Pot van Koninklijke Schuttevaer en schipper Nico Evens, voorzitter van de afdeling Limburg/Brabant-Oost, boden aan om dat verzuim uit de wereld te helpen. Bert Kersten tenslotte kondigde een initiatief aan om komend najaar een uitvoeringsagenda op te stellen, samen met gemeenten, bedrijfsleven én Koninklijke Schuttevaer. Efficiënt en betrokken Voelt u zich thuis op het water, dan voelt u zich thuis bij ons Heerenveen T. 0513 - 623 078 www.noordnederland.com Nooit eerder in de geschiedenis van het moderne goederenvervoer heeft een nieuwe ontwikkeling zo snel geleid tot een ware hype als de bestrijding van terrorisme. Deze trend, beter bekend als ‘security’, houdt de gemoederen al bijna tien jaar aardig bezig. Wet- en regelgevers over de gehele wereld richtten hele departementen in die met security aan de slag gingen en een enkel land (de VS) richtte er zelfs een compleet ministerie voor op. Al die bedrijvigheid van de diverse overheden is niet ongemerkt aan ons voorbij gegaan. Als burger merken we daar vooral iets van als we i Wat van via Schiphol reizen, maar de zeescheepvaart en de zeehavens zijn ook al lang aan een beveiligingsregime onderworpen en de verbeterde versie daarvan is reeds in de maak. Handhaving van security-maatregelen in de havens wordt vooral gedaan door middel van ladinginspecties (scanning). Daarnaast vindt nucleaire detectie plaats. De lat wordt bij handhaving hoog gelegd: men streeft uiteindelijk naar 100 procent scanning. AEO De transportketen staat in Amerika al jaren in de belangstelling en de beveiliging van de supply chain is nu ook een prioriteit van Europa. De Columbus doet het EICB? ijver van de EU kent daarbij geen grenzen want maar liefst twee directoraten ontwikkelden een ketenrichtlijn. Gelukkig is men tijdig tot bezinning gekomen en is er maar één over gebleven; die van de zogenoemde Authorised Economic Operator (AEO). Deze richtlijn moet ervoor zorgen dat alle schakels in de keten een beveiligde status krijgen en de schakels in onderlinge samenhang een ‘veilig corridor’ vormen. De maatregelen die ondernemers moeten treffen om als veilige schakel aangemerkt te worden, leiden tot een zogeheten secure status. Om dat te borgen is, naast AEO-certificering door de douane, een nieuw ISO-certificeringtraject ontwikkeld: de ISO 28000-norm. Weerstand Nu ligt de meesten van u de ISO 9000-certificering nog vers in het geheugen. Deze kwaliteitsnorm was destijds ook een hype en velen zijn jaren na dato van mening dat het allemaal een stuk genuanceerder ligt dan het zich oorspronkelijk liet aanzien. Gek gemaakt door de druk die men elkaar toen oplegde, werd er massaal gecertificeerd. Vaak overbodig. Als ik vandaag de dag met ondernemers praat over security-certificering proef ik veel weerstand en terughoudendheid. In tegenstelling tot ISO 9000 betreft het hier echter een zaak die direct betrekking heeft op het operationele en organisatorische proces van de gehele keten. En hoewel AEO-certificering en ISO 28000 niet verplicht worden, betekent het niet behalen van een secure status automatisch een uitzonderingspositie die er ontegenzeggelijk toe zal leiden dat niet-gecertificeerde bedrijven minder interessante partners zijn voor collega’s en verladers en dat ladinginspecties voor niet-gecertificeerde bedrijven eerder regel dan uitzondering zullen zijn. Of we het nu leuk vinden of niet, onze wereld wordt na de aanslagen in New York en Madrid nooit meer hetzelfde. Security is dus onvermijdelijk en het goed regelen een zinvolle noodzaak! Het Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart kan binnenvaartondernemers begeleiden als zij voornemens zijn iets aan security te gaan doen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het EICB via eicb@binnenvaart.nl of (010) 798 98 30. Nico Schoonen, directeur EICB

Binnenvaartkrant