Views
3 years ago

2010-15

  • Text
  • Schip
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Meter
  • Schepen
  • Boord
  • Nieuwe
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 22

De Binnenvaartkrant 22 20 juli 2010 Ringdijk 506 2987 VZ Ridderkerk Tel. 0180-44 22 66 Fax 0180-44 22 69 Hartelijk gefeliciteerd met het mts Zeeland Wij leverden: Zes stuks ladingpomp units, type EPS200. Deze complete pompunits hebben een capaciteit van ca. 200 m3/uur en kunnen worden ingezet voor zowel lichte producten als stookolie (500 cSt). Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 86 kW EEx-de IIB. De pompen kunnen vanaf dek en vanuit de machinekamer worden bediend d.m.v. het EPC pompbediening systeem in combinatie met de door EPS geleverde frequentieregelaars. Met dit systeem is de behandeling van de lading geheel automatisch regelbaar en is de pompuitrusting elektronisch beveiligd. Eén stuks 2-schroefspindelpomp type EPS10. Deze complete pompunit heeft een capaciteit van circa 10 m3/uur slobs. Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 7,5 kW EEx-de IIB, IP 56. De machinekamers zijn voorzien van door EPS geleverde ballastpompen met ejectoren, lens-/dekwaspompen en vuilwaterpompen. DCS International B.V. Uw specialist in reparatie & installatie van Electronische en Mechanische motor bedieningen. tevens levering en reparatie van diverse andere merken zoals Morse bedieningen. wij leveren trek- duwkabels van Felsted (Morse) binnen 24 uur op lengte gemaakt. Voor extra info: info@epsbv.com Veel succes en behouden vaart met het mts Zeeland. Bruinsma Freriks Transport Lindtsedijk 30 3336 LE Zwijndrecht Telefoon +31 (0)78 62 99 490 fax +31 (0)78 62 99 475 Internet: www.bftrans.nl Email: info@bftrans.nl Wij wensen het mts Zeeland een behouden vaart Oudeland 61 - 3335 VH Zwijndrecht De Groot Scheepstechniek B.V. De Groot Scheepstechniek BV is een onderneming die in Dordrecht is wij ons, als gespecialiseerd bedrijf in de binnenvaart, bezig met: Als gespecialiseerde Cummins dealer doen wij her- motorisering, het plegen van onderhoud en revisies. Daarnaast bouwen wij complete van Ballegooy boegschroefsystemen en koproeren in. Verder voeren wij an een binnenvaartschip uit. De Groot Scheepstechniek B.V. leverde o.a. 2x Cummins QSK38 1200pk Cummins QSK19 – 660kva Cummins QSB6.7 – 175kVa Cummins QSB5 – 93kVa Ballegooy boegschroef kanalensysteem 1300mm met 440kW Compleet dekleidingwerk Leidingwerk machinekamers Vloerplaten machinekamers De Groot autokraan Elegance 18m De Groot bunkergiek 28 meter UW PARTNER IN SCHEEPSTECHNIEK WWW.DGSCHEEPSTECHNIEK.NL 2e Merwedehaven Dordrecht - 078 6165599 - info@dgstechniek.nl Namens De Groot Scheepstechniek B.V. FELICITEREN WIJ ZEELAND CV MET M.T.S. ZEELAND EN WENSEN HEN EEN BEHOUDEN VAART

De Binnenvaartkrant 23 20 juli 2010 De Groot Scheepstechniek bouwt multifunctionele (bunker)tanker Zeeland DOOR JAN HOEK De laatste handeling voor de oplevering was het plaatsen van de 28 meter lange bunkergiek van de tanker Zeeland. De tanker, die gedoopt is in Vlissingen, is het eerste schip van eigenaar Nico Stroo. Als je iets doet, moet je het goed doen, zal hij gedacht hebben, want de Zeeland is een 3925 ton metende gasolietanker van 135 x 11,45 meter. Voorlopig heeft de schipper zijn tanker verhuurd aan BTF, maar zijn grote wens is toch wel een langdurig contract voor bunkering. Hij heeft het schip turnkey gekocht bij Martin de Groot van De Groot Scheepstechniek uit Dordrecht. Een goede keus, want naast afbouwer is dit bedrijf ook fabrikant of leverancier van tal van producten die aan boord zijn geïnstalleerd, waardoor de lijnen erg kort zijn. Een deel, zoals het leidingwerk, werd geïnstalleerd door De Groot Scheepsbouw & Reparaties in Moerdijk. DGSC-systeem Spraakmakend aan boord is het in eigen bedrijf door Jeroen Nobel ontwikkelde DGSC (De Groot Ship Control) 2-draadssysteem. Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van pc’s, maar van panelen die zich ruimschoots bewezen hebben in de industrie. “De panelen hebben hun waarde bewezen in allerlei soorten omgevingen. We zijn anderhalf jaar geleden gestart met het DGSCsysteem en de Zeeland is al het zesde schip waarop het systeem geinstalleerd is. De eigenaren van de De tanker werd gedoopt in Vlissingen. eerste vijf schepen zijn bijzonder tevreden en we zijn nog niet aan boord geweest voor een reparatie”, aldus een trotse elektro-engineer Jeroen Nobel. “Overigens zou dat geen probleem zijn, want alle componenten zijn overal verkrijgbaar en zo nodig gemakkelijk verkrijgbaar. Alles wat met software te maken heeft, is op afstand servicebaar, terwijl we bij het elektrisch-mechanische deel op afstand kunnen zien wat het probleem is.” Hij vervolgt: “Omdat we zelf de engineering doen zijn de lijnen met de klant zeer kort en zijn we bijzonder flexibel. Bepaalde systemen, zoals koproeren, ballastsysteem en boegschroeven, kunnen zonder problemen later bijgebouwd worden en zijn volledig integreerbaar in ons systeem. Uiteraard hebben schippers volledige inspraak, waarbij met het DGSC-systeem werkelijk alles mogelijk is.” Turkije Op dit moment worden bij De Groot ook de tankers Charlois, Necton en het koppelverband Rasta afgebouwd. Ook deze nieuwbouwschepen zullen worden voorzien van het innovatieve DGSC-systeem. Om deze drie schepen op te leveren moeten er in totaal 28.000 manuren gemaakt worden. Het in samenwerking met Gebr. De Jonge ontworpen casco is afkomstig uit Turkije en is daar onder regie van De Groot afgebouwd. Het middenschip heeft een soort honingraat, waardoor de Zeeland een lichtgewicht en snel schip is geworden. De Groot gaat zich naast binnenvaart ook richten op de zeevaart. Op dit moment wordt in Turkije het casco van een 3000 tons kruiplijncoaster gebouwd, dat later dit jaar in Dordrecht wordt verwacht voor de complete afbouw. Doorgewinterde tankerman Het DGSC-systeem is niet het enige product dat bij De Groot Scheepstechniek is ontwikkeld en gefabriceerd dat aan boord van de Zeeland is geïnstalleerd. Directeur Martin de Groot: “De diesel-elektrisch aangedreven boegschroef van 1,30 meter met een kanalensysteem is van het merk Van Ballegooy, een onderdeel van De Groot Scheepstechniek.” “Naast de bunkergiek hebben we ook onze hydraulisch uitschuifbare autokraan – 18 meter met een maximaal hijsvermogen van 2.400 kilo – geïnstalleerd, een proportionele in samenwerking met PTS ontwikkelde kraan die ik de Rolls Royce onder de autokranen durf te noemen.” Ook de twee Cummins QSK 38 hoofdmotoren van 1400 pk elk zijn door De Groot geleverd, evenals de generatoren. De Zeeland beschikt over twaalf tanks met een totale inhoud van ruim 4.500 kuub. Martin de Groot zegt tot besluit: “Je merkt aan alles dat eigenaar Nico Stroo een doorgewinterde tankerman is. We hebben het laatste deel van de afbouw kunnen constateren dat hij over een enorm goed en enthousiast team met ervaring beschikt. Ik hoop echt voor hem dat hij een langdurig contract voor bunkering in de wacht kan slepen, want daar ligt toch echt zijn hart.” Wie leverden aan het mts Zeeland De Groot Scheepstechniek B.V. Complete bouw en afbouw, compleet dekleidingwerk, leidingwerk machinekamers, vloerplaten machinekamers, De Groot autokraan Elegance 18m, De Groot bunkergiek 28 meter, 2x Cummins QSK38 1200pk, Cummins QSK19 – 660kVa, Cummins QSB6.7 – 175kVa, Cummins QSB5 – 93kVa, Boegschroef van Ballegooy kanaalunit 1300mm met 440kW E- motor ING Dordrecht Financiering Kriesels Scheepsmakelaar BV Bemiddeling van toekomstige eigenaar BFT B.V. Bevrachting Business Capital Insurance B.V. Verzekering Cummins Holland B.V. Cummins voortstuwingsmotoren type QSK38, 1200 pk DCS International B.V. Kobelt motorbediening en onder folie verwerkte noodbediening ADS van STIGT 2x Masson Marine keerkoppeling type MM W5200 reductie: 5,458:1, 24 V solenoid t.b.v. elektrische bediening, PTO type 0 voor aandrijving van stuurwerkpomp, schroefas gedreven ingebouwde sleepsmeerpomp en elastische koppeling All Pumps Holland B.V. Victor pompen Balma Compressor Amco Compressoren B.V. Compressor W. Kortman Isolatie Isolatie uitlaatgassensystemen Axces B.V. Uitlaatgasdempers voortstuwingsmotoren en generatorsets Rubber Design B.V. Flexibele opstelling voorstuwingsmotoren K.Y. Dijksman B.V. Las- en Pijpfitterbedrijf Machinekamerleidingen op voorschip De Ruyter Dieseltechniek B.V. 1x generatorset 660 kVA t.b.v. boegschroef- / ladingpompbedrijf,motor: Cummins QSK19 M, generator: Marathon 573 RSL 4034, 1x generatorset 140 / 160 kVA t. b.v. boordnet- / ladingpompbedrijf, motor: Cummins QSB6.7 C, generator: Marathon 431 PSL 6204, 1x generatorset 93 kVA t.b.v. boordnetbedrijf, motor: Cummins QSB5 G3 en generator: Marathon 363 CSL 1607 Maralec B.V. Marathon Generatoren en Motoren Generatoren type Marathon 573 RSL 4034, Marathon 431 PSL 6204, Marathon 363 CSL 1607 Promarin Propeller- und Marinetechnik GmbH 2x 5-blads schroef, diam 1700 mm, Skew design Damen Marine Components 2x van de Giessen straalbuis, diam. 1714 Metaaldraaierij Sepers B.V. Schroefassen IHC Lagersmit B.V. Schroefasafdichtingen v. Ballegooy Scheepstechniek B.V. Boegschroef Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers Kampers Scheepskonstruktie B.V. Geleidekoker, stuurhuis en hydrauliek van Wijk Stuurhuizen B.V. Roefdeur Van der Velden Marine Systems Stuurpaneel: SP 2525, roeraandrijving: 4DWK60/80, roeren: 4x HD 200 Alphatron Marine B.V. Nautische apparatuur Tresco Engineering bvba AlphaChart Leeuwestein Scheepsinstallaties B.V. Levering en installatie van complete Alphatron navigatie pakket, complete Orlaco camerasysteem Handelsonderneming Beerens B.V. Voormast type Reintrade halfdiep, sierdakradarmast, heklichtbeugel, boordlichtbakken, stuurhuistrap en hijsevenaar RAFA BV Ramen Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele opstelling woning C. Holster Timmerbedrijf Betimmering Van Eijk Installatietechniek B.V. Water- en rioleringsinstallaties en levering/aanleg van sanitaire voorzieningen Pinta Unisol B.V. Isolatie accommodatie WindeX Engineering B.V. Levering en montage: airconditioning, overdrukinstallatie, machinekamerventilatie en RVS klaproosters Hi-Safe Systems B.V. FM-200 brandblusinstallatie t.b.v. machinekamer voor- en achter Polmai Brandbeveiliging Brandblusmateriaal DMT Sales Elektrische DMT voorankerlier type 220-E34, Elektrische DMT achter ankerlier type 110-E32c, Drie D’Hone ankers van 1.250 kg, Twee lengtes ankerdamketting van 34 mm en Een lengte staaldraad van 32 mm P.T.S. Machinery B.V. Autolaadkraan, 18 mtr, hefvermogen 2000 kg, bunkergiek 30 mtr en 10-duimse leiding Schegro B.V. Scheepsbenodigdheden, Riwa bijboot Total Lubricants Inland Marine Total smeermiddelen Nelf Marine Paints B.V. Coating Inspectie Verkeer en Waterstaat Classificatie Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie EPS European Pump Services B.V. 6x Bornemann ladingpompunit, type EPS200, capaciteit van ca. 200 m3/uur en kunnen worden ingezet voor zowel lichte producten als stookolie (500 cSt). Aandrijving is verzorgd door een drukvaste ABB elektromotor, 86 kW EExde IIB. Bedienbaar vanaf dek en vanuit de machinekamer d.m.v. het EPC pompbedieningsysteem i.c.m. de door EPS geleverde frequentieregelaars. Met dit systeem is de behandeling van de lading geheel automatisch regelbaar en is de pompuitrusting elektronisch beveiligd. 1x Bornemann 2- schroefspindelpomp type EPS10, capaciteit van circa 10 m3/uur slobs. Aandrijving drukvaste ABB elektromotor, 7,5 kW EEx-de IIB, IP 56. De machinekamers zijn voorzien van door EPS geleverde ballastpompen met ejectoren, lens-/dekwaspompen en vuilwaterpompen. Hoveko b.v. Tankalarmering Heatmaster B.V. Ladingverwarmingsinstallatie Imbema Cleton B.V. Laad- en losslangen Miron B.V. Technische Montage & IJzerwerken RVS uitlaten achterschip hoogglans gepolijst, RVS railingwerk achterdek hoogglans gepolijst, RVS roeftrap met hoogglans railing, RVS roefbescherming hoogglans gepolijst, RVS touwdoorvoeren hoogglans gepolijst, Rvs halfronden t.b.v. Boeing, RVS touwkrammen en alu. monsterafname kast A. Nobel & Zn. Filtration & Separation B.V. Waterzuiveringsinstallatie Rotork Gears BV Afsluiters en appendages James Walker Benelux B.V. Tankdekselpakkingen TankTech B.V. Tankmeting inhoud

Binnenvaartkrant