Views
2 years ago

2010-13

  • Text
  • Schip
  • Juni
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Meter
  • Twee
  • Wensen

De Binnenvaartkrant 8 22

De Binnenvaartkrant 8 22 juni 2010 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Pealko, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/ matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 Flexiheat elektrische vloerverwarming voor aan boord, toepasbaar onder alle vloeren zowel nieuwbouw als renovatie. Ook uw woning aan de wal kan door Flexiheat verwarmd worden. Concurrerend in prijs en kwaliteit Tel.: 010-292 06 52 Fax: 010-292 06 65 SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: info@somtrans.be Kommen Sie arbeiten bei einer Reederei mit Zukunft, eine Zukunft auch für Sie! • Kapitäne Rheinpatent, Radarpatent ADNR - Zertifikat, C-Zertifikat Pluspunkt • Steuermänner mit Patent GYRON CREW ZOEKT TE KOOP WOONHUIS i.o.v. MS Vantage, lichtmatroos 2 onder een kap, in de kern en/of matroos i.b.v. dienstb. van Maasbracht. met functie lichtmatroos/ Tel. 06- 30231836 matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 E-mail : info@flexiheat.nl Website: www.flexiheat.nl Help vluchtelingen hun dromen waarmaken! Giro 999 Den Haag www.vluchteling.org WORD VRIEND VAN EEN VLUCHTELING TE KOOP MS, 67 x 8,20 x 2, 35. 870 ton, 2x Cat. 3408. Boterman boegschroef. 2x aggr., 1500 kg autokraan en AIS. Vraagprijs € 80.000,- Tel. 06-41420607 Bolero II zoekt voor containerschip BOLERO MATROOS Nederlandse condities. v.v. Rotterdam – Antwerpen – Germersheim 14/14, vrijetijdsregeling. Tel.: +31 (0)653-139586 Herman de Vries Gevraagd VOLMATROOS op ons ms. Bankert, i.b.v. dienstboekje B.V. Zand-en Grindhandel Raaijmakers Oosterhout. Tel. 0162-427431 / 06-53553534 www.kika.nl Giro 8118 Rederij Ringoot nv Kapitein In bezit van: - Rijnpatent - Radarpatent - ADNR certificaat Wij bieden u: - Werken op moderne schepen - Vrije tijdsregeling 2 wk / 1 wk - Aantrekkelijk loon Kapitäne Mit: - Rheinpatent - Radarpatent - ADNR- Zerifikat Wir bieten: - Moderne Schiffe - Anziehend Lohn - Freihaben 2 wk / 1 wk Metropoolstraat 1 2900 SCHOTEN + (32) (0) 3 235 75 75 rederij@ringoot.be WIR BIETEN: - Arbeitssicherheit - Pünktliche Zahlung Ihres Lohnes - 100% Soziale Versicherung - Moderne und viele Doppelhüll-Schiffe - Zahlung Ihrer Kurse für Zertifikate und Patente - Möglichkeiten um Patentinhaber und später Schiffsführer zu werden. www.huizinga-snijder.nl Bewerbungen an: | Sollicitaties naar: www.fluvia.eu Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen Oil l Vegoil l Chemie Gründung in 2004 | | Opgericht in 2004 Mehr als 50 Binnentankschiffe | | Meer dan 50 binnenvaarttankers Schiffsführer gesucht || Kapiteins gezocht Rheinpatent Mannheim | | Rijnpatent tot Mannheim ADNR Zertifikat | | ADNR certificaat Spricht Deutsch und Holländisch | | Spreekt Duits en Nederlands Grosse Fahrbeweis | | Groot vaarbewijs Wir bieten || Wij bieden Schweizer Arbeitsvertrag | | Zwitsers arbeidscontract Permanente Weiterbildung | | Permanente scholing Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis 1/1 | | Goede Arbeid-Vrijetijd-verdeling 1/1 Gutes Betriebsklima | | Goed bedrijfsklimaat Jesko Wehrt, Human Resources Manager Fluvia AG Postfach CH-4019 Basel jesko.wehrt@fluvia.eu Interstream Barging, één van de grootste binnenvaartbevrachters in Europa met kantoren in Dordrecht en Düsseldorf, vervoert voor haar opdrachtgevers in de petrochemische industrie vloeibare chemicaliën en minerale oliën over de Europese binnenwateren. Met 250 goed getrainde en gemotiveerde medewerkers en een geavanceerde, voornamelijk dubbelwandige vloot van meer dan 100 schepen beantwoordt Interstream volledig aan de hoge standaarden van haar opdrachtgevers op het gebied van veiligheid, milieu en kwaliteit. Interstream Barging is een joint venture van Koninklijke Vopak en de Van der Sluijs Groep. Voor de eigen vloot zijn wij op zoek naar enthousiaste Stuurlieden die in het bezit zijn van een Grootvaarbewijs en Radarpatent. Kandidaten met een Rijnpatent en/of Aan boord van onze schepen wordt uitsluitend gewerkt onder Nederlandse condities en met een uitstekende vrijetijdsregeling op basis van 25 weken varen en 27 weken vrij per jaar. Durf je de verantwoordelijkheid en de uitdaging aan, wil je graag verder groeien, studeren en bovenal een goed salaris? Neem dan telefonisch contact op met Barry Pennock of Peter Brandt van de afdeling Crewing (088-33 77 725 of 726). Of stuur je brief met CV naar Interstream Barging BV, Centraleweg 9 te 4931 NA Geertruidenberg. Mailen kan ook naar crewing@interstreambarging.com. tanker shipping | tank storage | tank containers | tanker chartering

De Binnenvaartkrant 9 22 juni 2010 “Let op met wie je in zee gaat voor AIStransponder” Schippers die een Inland AIStransponder bestellen dienen zich ervan te vergewissen dat de bestelde transponder en installatie gecertificeerd zijn. Anders lopen ze het risico dat ze niet in aanmerking komen voor overheidssubsidie of met een slecht geïnstalleerd apparaat opgescheept te zitten. Van de zijde van leveranciers en installateurs wordt gewaarschuwd voor wildgroei met misleidende informatie en veel scheepseigenaren zouden onvoldoende weten waar ze op moeten letten en waar ze aan moeten voldoen. Op dit moment zijn er zeven verschillende transponders gecertificeerd die via elf bedrijven in de markt worden gezet. Er doen geruchten de ronde dat ook internetaanbieders transponders leveren en deze de schippers laten installeren of zelfs de transponder niet geleverd worden. De wettelijke voorschriften zijn dat de AIS-transponder gecertificeerd moet zijn en dat de installatie uitgevoerd dient te worden door een gecertificeerd bedrijf waarbij de installatie en de certificering ook nog eens door twee verschillende personen uitgevoerd dienen te worden, aldus David ten Westenend en Christopher Turner van ACR Electronics Europe. Zij wijzen daarbij onder meer op bijlage N van het ROSR. Bewustwording Zij pleiten voor bewustwording: “Dat schippers beseffen dat het fout kan gaan. Voornamelijk bij inspecties door de autoriteiten – waarbij het zelfs voor kan komen dat schippers de subsidie terug moeten betalen”, zegt Turner. “Goedkoop kan wel eens heel duur uitpakken”, vult Ten Westenend aan. “Bijvoorbeeld als de leverancier geen servicenetwerk heeft. Wat moet je dan als de AIS-transponder ermee ophoudt op de Rijn, of in een land als Hongarije? Als het gebruik van AIS eenmaal verplicht is gesteld, mag je dus echt niet verder varen.” Ook andere bedrijven maken zich zorgen. Samen met zes gecertificeerde installateurs heeft ACR aan de bel getrokken bij Rijkswaterstaat en gewezen op de in hun ogen wildgroei aan niet gecertificeerde installatiebedrijven, “die omzet willen genereren zonder langetermijnvisie en enige positieve te bijdrage leveren aan het Europese AIS-netwerk. Schippers moeten beschermd en gewaarschuwd worden; deze ‘aanbiedingen’ kunnen een verkeerde investering zijn.” Het risico dat schippers nemen om de installatie zelf uit te voeren staat gelijk aan het installeren door een niet-gecertificeerd bedrijf. Nieuwe losinstallatie voor Coppens DOOR FRANK ANTONIE VAN ALPHEN Met een nieuwe losinstallatie en uitbreiding van de silocapaciteit kan Coppens diervoeding in Helmond meer grondstoffen over- en opslaan en verwacht het bedrijf de kwaliteit van zijn mengvoeding te optimaliseren. Nadat genodigden met koffie, gebak en persconferentie donderdag 17 juni werden verwelkomd, was het woord aan algemeen directeur Tonny Haegens. Die verzocht na zijn welkomsttoespraak voormalig mede-eigenaar Frans Coppens de lossing van het eerste schip te verrichten. Lachend vroeg het publiek of ieders ongevallenverzekering gedekt is, terwijl Frans Coppens met hulp van de kraanmachinist achter het bedieningspaneel klautert om de grijper richting ruim te manoeuvreren. De naam van het te lossen schip droeg een symbolische naam: De tijd zal het leren. De grijper zwiepte, het aanwezige publiek applaudisseerde en de plaatselijke pers noteerde. Toen het openingsritueel was verricht, sloften de aanwezigen onder een bakkend zonnetje richting partytent alwaar een barbecue werd aangericht ter ondersteuning van alle feestelijkheden. Maar niet voordat de champagne was ontkurkt om een toost op het bedrijf uit te brengen. Ondanks de recessie werkt Coppens diervoeding aan een duurzame productie. “Duurzaamheid die vroeger gewoon efficiency heette”, opperde Tonny Haegens in zijn lichtelijk frivole toespraak. Het bedrijf hoopt met een nieuwe formule een positieve invloed op de diergezondheid te hebben. ‘Inno- Feed’ heet dit in 2008 geïntroduceerde bedrijfsconcept. (In de volgende editie meer over Coppens diervoeding en de nieuwe losinstallatie) De nieuwe losinstallatie past in het Inno-Feed-concept van Coppens. (foto Frank Antonie van Alphen) Onkel Willy Als de schippersvrouw na een drukke dag eindelijk in bed ligt gaan haar gedachten naar moeder die er sinds eergisterochtend niet meer is. En hoewel deze tot het laatst toe zelfstandige vrouw een meer dan gezegende leeftijd heeft bereikt, krijgt de schippersvrouw er toch een raar gevoel van in haar buik. Maar voor ze er aan toe komt om verdriet te voelen verschijnt haar vader, die er al bijna dertig jaar niet meer is, haarscherp op het netvlies. Het beeld is veel duidelijker dan een normale herinnering en hij kijkt haar opgewekt met zijn twinkelende oogjes aan. Hij ziet er ook veel jonger uit dan toen hij nog leefde. Meer zoals toen hij nog voer, maar dan met een sterkere uitstraling. Na hem komen twee overleden familieleden van moederszijde, aan wie de schippersvrouw al jaren niet meer gedacht heeft, in beeld. Ook die zien er blij uit. Zij brachten hun vakanties bij haar ouders aan boord door en ook later aan de wal kwamen ze regelmatig logeren. Ze waren heel hecht met elkaar. Men schijnt het leuk te vinden haar terug te zien. Maar voor ze hier verder over nadenken kan, verschijnt het lachende gezicht van een man. Vol verbazing kijkt ze er naar en ze heeft even nodig om te weten wie dit is. Dan beseft ze dat hij een aangetrouwde oom is. “Onkel Willy”, zegt ze bijna hardop van verassing tegen de man die als eerste van allen gestorven was, want aan hem heeft ze zeker al tientallen jaren niet meer gedacht. Ook hij laat duidelijk merken dat hij blij is haar te zien. Nu hij daar zo levensecht is, komen de herinneringen en die zijn heel warm en de schippersvrouw beseft dat zijn liefde voor haar groot is. Hoe ze ook haar best doet, meer familieleden kan de schippersvrouw echter met geen mogelijkheid oproepen en het is daarom vooral door Onkel Willy dat de vrouw beseft deze beelden niet zelf tevoorschijn getoverd te hebben. Al deze mensen zien er heel ontspannen uit en de sfeer voelt goed. Het lijkt wel of ze net als vroeger met zijn allen op de roef zitten. De schippersvrouw is blij deze mensen te zien want het maakt haar duidelijk dat moeder weer opgenomen zal worden in haar eigen kring. En met een goed gevoel slaapt de schippersvrouw in. Wetend dat ze haar moeder op een dag zal weerzien. Alle Scania en Sisu motoren, voor elke toepassing voldoen 100% aan de norm Professionals in TOP performance

De Binnenvaartkrant