Views
2 years ago

2010-13

  • Text
  • Schip
  • Juni
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Meter
  • Twee
  • Wensen

De Binnenvaartkrant 6 22

De Binnenvaartkrant 6 22 juni 2010 ERVAREN DISPONENT ZOEKT MESSING GEGRAVEERDE Nieuwe uitdaging. scheepsbellen/ Reacties naar booteigenaarplaten. marabast@hotmail.com Kijk op www.degraveur.nl A-Rosa Flussschiff GmbH is een jong en innovatief vakantieconcept voor gasten met hoge verwachtingen Voor onze luxe Passagiersschepen uitsluitend varend op de Rijn/Mösel en Nederland/Belgie A-Rosa Aqua A-Rosa Viva A-Rosa Brava (2011) Zijn wij per direkt op zoek naar gemotiveerde, 1e/2e Kapitein (s) Wat verwachten wij: Rijnpatent tot Basel/Mannheim Radarpatent Ervaring in de passagiersvaart is een pré Kennis Duitse taal in woord en schrift Stuurman Wat verwachten wij: Rijnpatent tot Duisburg/Keulen Wat kunt U verwachten: Zwitsers bruto contract 4 weken aan boord, 2 weken vrij Goede verdiensten en uitstekende arbeidsvoorwaarden Motiverende carriere mogelijkheden Dynamische uitdaging bij een jonge en gezonde Reederij Interesse?? A-Rosa Reederij GmbH Kasernenstrasse 92 CH 7000 Chur Internet: www.a-rosa.de mail: j.seinen@arosa.de 0041-56-5345690 0049-1704581005 DEBRUYNE GINO Boterhamvaartweg 2 - Dok 138 B-2030 Antwerpen Tel. +32 (0) 3 541 19 61 Fax +32 (0) 3 2133049 www.gsk-gsp.be TE KOOP BOEGSCHROEF 550 PK, schroef 1200mm Boterman Techniek BV Tel. 06-54287373 AFLOSKAPITEIN i.b.v. alle vaarpapieren. Tel. 06-53667367 / 0049-1749181756 Gevraagd stuurman/2e kapitein op autoschip Titan. Systeemvaart 2 wk op/ 1 wk af. Loon n.o.t.k. Tel. 06- 21222061 Bieden zich aan: KAPITEIN + ADNR en Patent tot Mannheim, STUURMAN en DEKSMAN op de tankvaart Telefoon: +32 495 287920 Bolero II zoekt voor containerschip BOLERO 2 DE KAPITEIN met Patent tot Mannheim v.v. Rotterdam – Antwerpen – Germersheim 14/14. Nederlandse condities. Tel.: +31 (0)653-139586 Herman de Vries De Zeeuw Reederei management zoekt voor DIVERSE RIVIERCRUISE SCHEPEN KAPITEIN (met Rijnpatent tot Bazel) MATROZEN Vaargebied: Nederland, België, Rijn en Moezel. Wij bieden: Uitstekende arbeidsvoorwaarden in verhouding tot de functie en vaarprogramma. Wij verwachten van U: Prettige omgangsvorm en een representatief en verzorgt uiterlijk, goede communicatieve vaardigheden, kennis van de Duitse taal. Ervaring in soortgelijke functie is gewenst. Uw schriftelijke sollicitatie: kunt U sturen naar: cruiseteam@dzreederei.ch Voor informatie: kunt U tijdens kantooruren contact opnemen met Dhr. de Berg +31 613121609 PER DIRECT GEZOCHT: Nette Tsjechische matroos/ stuurman met ervaring en Duits sprekend op MS Mission 4/4. Tel: 0049-1716303356 TE KOOP Linksdraaiende schroef, diam. 1600. Cunial brons, 1800 toeren Tel. 06-24770078 MS 500 T 300 PK S.I. 2014 € 65.000,-- ex Tel. 010-4671204 Wij zijn op zoek naar: STUURMAN en/of 2 e SCHIPPER Die zich thuis voelt in een kleinschalig bedrijf en persoonlijkheid op prijs stelt, we hebben drie tankschepen van verschillende afmetingen. Ben je benieuwd naar ons bedrijf? Bel dan om nader kennis te maken. Wij bieden: · Goed onderhouden schepen · Vaarsysteem week op – week af · Een week per jaar extra vrij · Kerst en/of Oud en Nieuw vrij Wij vragen: · Een positieve instelling · Je moet minimaal i.b.v. Groot vaarbewijs en marifoon zijn. Radar en ADNR gewenst. Ervaring vereist. Voor meer info en sollicitatie: A. de Groot Olietransport, Dhr. A. de Groot Koggestraat 13, 8715 KB, Stavoren Telefoon: 0514-681433 E-mail: info@adegroot-stavoren.nl Bundeseigene Treuhandgesellschaft Verkauft im Ausschreibungsverfahren: Schwinnkran “ROCHEN” ca. 24, 14 x 9,50 x 1,70 m (LxBxTiefgang), Baujahr 1967 Interessenten erhalten ausführliche Ausschreibungsunterlagen mit weiteren Abbildungen unter www.vebeg.de oder durch: VEBEG GmbH Rödelheimer Bahnweg 23 • D-60489 Frankfurt/Main Tel.: +49 69 75897 - 0 • Fax: +49 69 75897 - 479 GSK Brokers biedt Europese ondernemers de totaaloplossing voor aan- en verkoop van nieuwe en bestaande binnenvaartschepen !! M/S Eden - 606 ton, bj 57, 56.97 x 7.05 x 2.30, 930 m³, 550 pk , 3x slpk. M/S Vaya Con Dios - 903 ton, bj 58 , 70 x 7.24 x 2.60, 1160 m³ , 350 pk , 3x slpk M/S Trickster - 927 ton , bj 29 , 67 x 8.20 x 2.52 , 1400 m³, 700 pk , vern. woning en stuurhuis , ook mog. Huren M/S Bjorn - 1100 ton , bj 60 , 77 x 8.20 x 2.64 , 1650 m³, 975 pk bj 03 , vlak ’93 , vol. gelast M/S Henriëtte - 1300 ton , bj 72 , 85.80 x 9.22 x 2.51, 1900 m³ , 1000 pk bj 04 , 3x slpk. , buikdenning en vlak ‘00 M/S Amara - 1429 ton , bj 57 , 84.65 x 9.50 x 2.71, 2000 m³ , 2x 730 pk , 3x slpk. , 35kva & 20kva ‘08 M/S Saphir - 1480 ton , bj 77 , 84.32 x 9.57 x 2.81, 1800 m³, 1050 pk bj 01 , nautisch compleet M/S Titan - 1851 ton , bj 71 , 105 x 9.50 x 2.73 , 2400 m³, 1078 pk rev. 01 , 25 + 35kva ’08 , voorwoning ’08 , vlak ‘01 M/S Ben Nevis - 2497 ton , bj 89 , 110 x 10.50 x 3.19, 3100 m³ , 1600 pk bj 07 , 3x slpk. , boegschroef ’07, badkamer ’08 , inruil mog. Wij doen net iets meer voor U! MDB Amazone - bj 80 , 16.24 x 8.05 x 2 , 2x 580 pk bj 02, 3x slpk. , woning ‘07 Wij kunnen aanbiedingen doen in verschillende categorieën. Wij aanhoren graag Uw wensen en zullen Uw wens proberen om te zetten in een realistisch voorstel welke aangepast is aan deze tijden. Dit is slechts een klein greep van de schepen die wij U te koop kunnen aanbieden. Voor meer informatie van deze aangeboden schepen of heeft U andere wensen, vernemen wij dit graag. Op meerdere schepen is inruil bespreekbaar. Voor jonge starters zijn er interessante opstart mogelijkheden i.s.m GSK Invest. Altijd welkom op ons kantoor voor een persoonlijk gesprek. TE KOOP AANGEBODEN: Nieuwbouw: -mts 86 x 10,50, type Synthese 15, duplex lading tanks. -mts 110 x 11,45, type Aventura, verschillende uitvoeringen mogelijk. -mcs 85 x 9,50, type M-Factor, leverbaar als containerschip, vrachtschip en tanker. Bestaand: -mts 1507 ton. 86 x 10,50 x 2,94 m bjr. 1998. 1197 pk Mitsubishi bjr. 2007. -mts 2001 ton. 86 x 11,40 x 3,33 m bjr. 2004. Rvs ladingtanks, 1500 pk ABC. -tdb 2008 ton. 85 x 11,40 x 3,08 m bjr. 1993. Met boegschroef. -dba 3167 ton. 86 x 12,08 x 4,04 m bjr. 1972. 2129 ton op 3,00 m / 3500 m3. -dbo 1.000 pk. 24 x 6,20 x 2,58 m bjr. 1957. Hoofdmotor Deutz 545. -mvs 1300 ton. 86 x 9,22 x 2,51 m bjr. 1972. 1000 pk Cummins bjr. 2004. -mvs 1324 ton. 80 x 9,00 x 2,72 bjr. 1965. 800 pk Mitsubishi bjr. 2001. Contactpersonen: Leo de Waardt E-mail: lw@mercurius-group.nl Tel. 078-6259676 / Mob. 06-53185636 Robert-Jan Zimmerman E-mail: rj@mercurius-group.nl Tel. 078-6259674 / Mob. 06-21827676 Bezoek onze website: www.MERCURIUS-GROUP.nl www.huizinga-snijder.nl

De Binnenvaartkrant 7 22 juni 2010 Hoog (werk)bezoek Waar varen we langs? BVB’s eerste werkbezoek aan de binnenvaart was vrijdag 11 juni meteen een heel belangrijke. Twee hooggeplaatste personen van de ministeries van Economische Zaken en Verkeer & Waterstaat lieten zich door secretaris Kees de Vries van het BVB rondleiden. Het waren directeur-generaal Transport en Luchtvaart van het ministerie van Verkeer en Waterstaat Mark Dierikx en de secretaris-generaal van het ministerie van Economische Zaken Chris Buijink. Ze bezochten het ms Marino van familie Van der Pol en het koppelverband Iven van de familie Mourik. In Europa Op maandagmiddag en dinsdagochtend is het bestuur van Inland Navigation Europe in Rotterdam bijeengekomen om over de voortgang van de Europese promotie van de binnenvaart te praten. INE is de overkoepelende promotieorganisatie waarbij diverse Europese organisaties aangesloten zijn om de binnenvaart in Europa beter op de kaart te zetten. Het BVB is één van de oprichters en dus ook participant van INE. Platina Het BVB neemt ook deel in het Naiades-project Platina. De deelnemers daarvan hielden op dinsdag 15 juni een bijeenkomst in Rotterdam. De internationale vertegenwoordiging van de binnenvaart kwam bijeen in het Maritieme Simulation Rotterdam van het STC. De dag werd afgesloten met een vaartocht door de haven van Rotterdam. Ook het ‘cleanest ship’ Victoria was afgemeerd aan de Wilhelminakade en kon worden bezichtigd. Daar had het BVB voor gezorgd. Medewerkers van het BVB verzorgden rondleiden en gaven toelichting. Het schip demonstreert dat een enorme emissiereductie mogelijk is met binnenschepen. De Victoria kent 97 procent minder uitstoot van fijnstof dan vergelijkbare schepen en 82 procent minder NOx. Ook 16 juni waren de Platina-deelnemers nog bijeen in Rotterdam. Die bijeenkomst vond plaats in het World Port Center, de thuisbasis van het Havenbedrijf Rotterdam. Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land In Zicht gaat het er namelijk om de plek op bovenstaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij LAND IN ZICHT willen is dat de lezer van De Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van De Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ... ter hoogte van ...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant Betr. Land In Zicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Oplossing krant nr.13 opsturen voor 30 juni 2010. Helaas hebben we voor krant 12 geen winnaar ! Oplossing: Eltman aan de Main (Zie ook onze internetsite: www.binnenvaartkrant.nl voor Land In Zicht prijsvraag) Directeur-generaal Transport en Luchtvaart Mark Dierikx en secretarisgeneraal Chris Buijink van EZ kijken mee in de stuurhut van de Marino terwijl schipper-ondernemer Van der Pol uitleg geeft. (foto BVB) Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005, 3001 KA Rotterdam Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis, Vasteland 12e, 3011 BL Rotterdam telefoon: +31 (0)10 412 91 51, fax: +31 (0)10 433 09 18 e-mail: info@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Bezoek het BVB ook op internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl VOORTOUW Nieuws van het BVB ANGST VOOR BIG BROTHER RWS CCR: “Binnenvaart is zeer afhankelijk van banken” In 2009 is er bijna 335.000 ton nieuwe laadruimte in de drogeladingvaart en 230.000 ton in de tankvaart bijgekomen. Dat maakte de Centrale Commissie voor de Rijnvaart bekend tijdens haar plenaire voorjaarszitting. Het gaat om schepen die nog voor de crisis besteld waren en waar gedeeltelijk al de kiel voor gelegd was. In 2010 zal het aantal nieuwe schepen dat op de markt komt – vooral in de drogeladingvaart – duidelijk lager uitvallen, voorspelt de CCR. Het dieptepunt in de transportvraag lag halverwege 2009, heeft de CCR becijferd. “Vanaf het derde kwartaal 2009 kon in de meeste Dual fuel-project biedt perspectief Deen Shipping, Pon Power en INEC gaan op basis van de resultaten door met hun LNG dual fuel-project voor de binnenvaart. Bij een dual fuel-oplossing wordt aardgas gebruikt als hoofdbrandstof en diesel als ontstekingsbrandstof. Dat moet minder uitstoot opleveren van schadelijke stoffen. Deen en Pon Power hebben het eerste deel van het project afgerond. In de afgelopen maanden hebben ze met name gewerkt aan het ontwikkelen van de dual fuel-constructie aan boord van de nieuw te bouwen type C-tanker Argonon, die met Caterpillar-hoofdmotoren wordt uitgerust. Tijdens deze testperiode hebben ze onder andere ervaring opgedaan met de mogelijke gas/diesel-verhoudingen en zijn de eerste emissiemetingen verricht. De resultaten van deze tests zijn zodanig dat de partners besloten hebben door te gaan met de vervolgactiviteiten. Lees het uitgebreide artikel op www. binnenvaartkrant.nl. voor de binnenvaart belangrijke sectoren weer een stijging van de transportvraag worden waargenomen. Dit herstel heeft zich in de eerste zes maanden van 2010 voortgezet.” De Rijnvaartcommissie signaleert een probleem: “Hoewel door het herstel van de vervoersvraag in de meeste sectoren het evenwicht tussen vraag en aanbod op de transportmarkt voor het Rijn geleidelijk aan beter zal worden, blijft de financiële situatie van de binnenvaartondernemingen over de gehele linie gezien nog steeds zorgwekkend. De omvangrijke investeringen die in de afgelopen jaren met behulp van externe kredieten werden gedaan, hebben het bedrijfsleven zeer afhankelijk gemaakt van de houding van de kredietinstellingen.” OFFICIEEL DEALER BINNENVAART MWM DEUTZ WÄRTSILÄ STORK BOLNES WERKSPOOR www.hoogendijksliedrecht.nl +31(0)184 49 30 30 Alle Scania en Sisu motoren, voor elke toepassing voldoen 100% aan de norm Professionals in TOP performance

De Binnenvaartkrant