Views
3 years ago

2010-12

  • Text
  • Juni
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Behouden
  • Wensen
  • Nieuwe
  • Shipping
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 6 8

De Binnenvaartkrant 6 8 juni 2010 KAMAR b.v MEER DAN 30 JAAR UW DUWBAKKENSPECIALIST Biedt te koop, te huur of te vercharteren aan: DUWBAKKEN: • 1 stks: 88,00 x 11,45 x4,30mtr., open, 3450 ton, bj. 2009 • 1 stks: 108,00 x 11,40 x 4,00mtr., luiken, 3850 ton, bj. 1973 • 5 stks: 76,50 x 11,40 x 4,00mtr., open, 2780 ton, bj. 1973/1980 • 2 stks: 76,50 x 11,50 x 4,00mtr., luiken, 2750 ton, bj. 1971 • 4 stks: 70,00 x 10,50 x 2,50mtr., luiken, 1250 ton, bj. 1989 • 5 stks: 76,50 x 11,40 x 3,50mtr., luiken, 2500 ton, bj. 1978 • 2 stks: 90,00 x 11,45 x 4,30mtr., open, 3500 ton, bj. 1993, boegschroef, containers • 4 stks: 76,50 x 11,40 x 4,00mtr., luiken, 2750 ton, bj. 1982 INTERESSANTE AANBIEDING: Nieuwbouw duwbak 110 x 11,40 x 4,3mtr. Met verf en certificaat. Geleverd in NL. Prijs: EUR 995.000,-- Tevens te koop gevraagd: Duwbakken 76,50/90/110 mtr., alle leeftijden. OOK NIEUWBOUW DUWBAKKEN OF PONTONS IN DIVERSE MATEN. Tel.: 010-2847848/ Fax.: 010-2847839 sales@kamar.nl/ www.kamar.nl A MR M.A. VAN ROTTERDAM Poststraat 32, 4301 AD Zierikzee. Tel. 0111-450445 Fax. 0111-450446 Specialist vervoersrecht SHIPCREW ZOEKT i.o.v. ms Philos, 3 lichtmatrozen en of matroos. Vaar/verlof in overleg loon comf. CAO. INFO@SHIPCREW.NL Gevraagd: VEERSCHIPPER Voor het voetveer Lekkerkerk / Nieuw-Lekkerland, met de mogelijkheid tot bedrijfsovername. Functievereisten: • Groot vaarbewijs • Marifoon certificaat • Radar diploma • Woonachtige omgeving Lekkerkerk Voor informatie: E. Verwaal Telefoon: 0180-663858 of 06-53676277 Gevraagd voor eventueel opvaart: Schipper met partner op motorbeunschip 950 ton Binnenlandse vaart Buitendijk B.V. Frankenpad 13 - H.I. Ambacht Telefoon:078-681 28 66 / 078-681 49 82 Beraten Finanzierungsvorbereitung Vermitteln Mit neuem Namen in die Zukunft!! www.deymann-schiffsmakler.de • Suchen 85 x 9,50 m Frachter für unseren Kunden • Papenwiese 5 • D-49733 Haren (Ems) Tel.: +49 (5932) 73 58 20 • info@deymann-schiffsmakler.de GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Limbo, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/ matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Novitas, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos /matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Sayonara, lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos /matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2563764 TE KOOP APPARTEMENT GYRON CREW ZOEKT Riant en comfortabel, 4 kamer, i.o.v. MS Virage, lichtmatroos luxe app. 115 m2 op 5e woonlaag en/of matroos i.b.v. dienstb. in Maassluis. Vanuit de woning met functie lichtmatroos/ heeft u een schitterend vrij matroos. Vaar/verlof i.o. uitzicht over de loon conform CAO. Nwe Waterweg € 298.500 kk. Tel. 015-2563764 Kijk op www.makelaarsland.nl GEZOCHT postcode 3146 AP – A. Schipper/2de kapitein, in het Schweitzerdreef 281 of bel bezit van Radar- en Rijnpatent 0882002000 voor een tot Mannheim en evt met afspraak ADNR, systeem van 14/14. Reis en kost vrij. VOOR DSLB.WILMER-F, DSLB- Tel. 06-25021312 ROELOF-F, DSLB-SANDRA-F, DSLB-DENNIS-F VOOR MS-MACKO zijn wij op zoek naar zijn wij op zoek naar stuurmannen en matrozen met stuurmannen en matrozen met ervaring in de Binnenvaart, in ervaring in de Binnenvaart, in het bezit van een dienstboekje, het bezit van een dienstboekje, het vaarsysteem: 4wk.op/ 4wk. het vaarsysteem: 4wk.op/ 4wk. af , het salaris vlgs. af , het salaris vlgs. CAO - Binnenvaart. CAO - Binnenvaart. Tel. 06-22424148 Tel. 06-22424148 www.huizinga-snijder.nl Interstream Barging, één van de grootste binnenvaartbevrachters in Europa met kantoren in Dordrecht en Düsseldorf, vervoert voor haar opdrachtgevers in de petrochemische industrie vloeibare chemicaliën en minerale oliën over de Europese binnenwateren. Met 250 goed getrainde en gemotiveerde medewerkers en een geavanceerde, voornamelijk dubbelwandige vloot van meer dan 100 schepen beantwoordt Interstream volledig aan de hoge standaarden van haar opdrachtgevers op het gebied van veiligheid, milieu en kwaliteit. Interstream Barging is een joint venture van Koninklijke Vopak en de Van der Sluijs Groep. Voor de eigen vloot zijn wij op zoek naar enthousiaste Stuurlieden die in het bezit zijn van een Grootvaarbewijs en Radarpatent. Kandidaten met een Rijnpatent en/of Aan boord van onze schepen wordt uitsluitend gewerkt onder Nederlandse condities en met een uitstekende vrijetijdsregeling op basis van 25 weken varen en 27 weken vrij per jaar. Durf je de verantwoordelijkheid en de uitdaging aan, wil je graag verder groeien, studeren en bovenal een goed salaris? Neem dan telefonisch contact op met Barry Pennock of Peter Brandt van de afdeling Crewing (088-33 77 725 of 726). Of stuur je brief met CV naar Interstream Barging BV, Centraleweg 9 te 4931 NA Geertruidenberg. Mailen kan ook naar crewing@interstreambarging.com. Bewerbungen an: | Sollicitaties naar: www.fluvia.eu Fluvia for Peak performance Rotterdam l Hamburg l Basel l Antwerpen Oil l Vegoil l Chemie Gründung in 2004 | | Opgericht in 2004 Mehr als 50 Binnentankschiffe | | Meer dan 50 binnenvaarttankers Schiffsführer gesucht || Kapiteins gezocht Rheinpatent Mannheim | | Rijnpatent tot Mannheim ADNR Zertifikat | | ADNR certificaat Spricht Deutsch und Holländisch | | Spreekt Duits en Nederlands Grosse Fahrbeweis | | Groot vaarbewijs Wir bieten || Wij bieden Schweizer Arbeitsvertrag | | Zwitsers arbeidscontract Permanente Weiterbildung | | Permanente scholing Gutes Arbeits-Freizeit-Verhältnis 1/1 | | Goede Arbeid-Vrijetijd-verdeling 1/1 Gutes Betriebsklima | | Goed bedrijfsklimaat Jesko Wehrt, Human Resources Manager Fluvia AG Postfach CH-4019 Basel jesko.wehrt@fluvia.eu tanker shipping | tank storage | tank containers | tanker chartering

De Binnenvaartkrant 7 8 juni 2010 Waar varen we langs? Verenigde Tankrederij B.V. is sinds 1932 een op de West-Europese Binnenwateren opererende Binnentankvaartrederij. De vloot bestaat uit 25 moderne tankschepen die worden ingezet in het vervoer van minerale-, smeeroliën en lichte chemicaliën. Ons werkterrein omvat voornamelijk het ARA-gebied en bestaat onder meer uit het bunkeren van zeeschepen. Daarnaast speelt het vervoer van lichte chemicaliën zich voornamelijk af op de Rijn, Nederland en België. Ook is VT toonaangevend en innovatief op met name nieuwbouwprojecten. Wegens uitbreiding van al onze activiteiten zijn wij op zoek naar gemotiveerde MATROZEN, STUURLIEDEN EN SCHIPPERS Voor alle functies is werkervaring in de tankvaart gewenst. Inschaling van functies geschiedt op basis van werkervaring, behaalde diploma’s en certificaten Wij bieden: - Eigen CAO met Nederlandse loon- en arbeidsvoorwaarden. - Onze schepen varen in het week op / week af systeem (24 weken op, 28 weken af). - Doorgroeien naar een hogere functie is na gebleken geschiktheid mogelijk. - Opname in het Bedrijfstakpensioenfonds. Mocht u het werken bij onze rederij als een uitdaging zien, dan verzoeken wij u een sollicitatiebrief te sturen aan het volgende adres: Verenigde Tankrederij B.V. Afd. P&O t.a.v. de heer W.J. Giessen. Postbus 59005 3008 PA ROTTERDAM Telefoon 010-4876231 wgiessen@vtr.nl De kantoororganisatie is gevestigd Nijmegenstraat 1 te Rotterdam (Waalhaven Pier 2) Havennummer 2181A Telefoon 010-4876200 www.vtr.nl Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld RADERSTOOMBOOT DE MAJESTEIT is een varende evenementenlocatie in de Rotterdamse haven. Wij zoeken: Fulltime/parttime KAPITEIN Kijk op www.raderstoomboot.nl of bel dhr. Key 06-20350406 Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land In Zicht gaat het er namelijk om de plek op bovenstaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij LAND IN ZICHT Nederlandse veegarmen naar Golf van Mexico voor opruimen olie Voor het opruimen van de olie in de Golf van Mexico zijn zes Nederlandse veegarmen besteld. Zondag 30 mei gingen de eerste drie per vliegtuig naar Houston, om van daaruit verder getransporteerd te worden. Een dag later volgde de tweede helft. Het Vlaardingse bedrijf MariFlex regelde het transport, dat daarvoor samenwerkte met Koseq (Kampers Oil Spill Equipment) uit Puttershoek. De boorput van BP in de Golf van Mexico lekt nog steeds olie. Na een explosie en brand op 20 april brak en zonk het BP-platform Deepwater Horizon. Er is inmiddels meer olie in het water terechtgekomen dan in 1989 bij de ramp met de Exxon Valdez. Voor het opruimen van de olie is het Amerikaanse bergingsbedrijf willen is dat de lezer van De Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van De Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ... ter hoogte van ...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant Betr. Land In Zicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins T&T Marine ingeschakeld. Dat is een partner van MariFlex, vertelt Edwin van Noord van de Vlaardingse specialist in apparatuur voor de behandeling van vloeibare lading. MariFlex wees de olieopruimers op het bestaan van de Nederlandse veegarmen die door Koseq worden geproduceerd. Ligplaats Maarssen direct dicht om instabiele damwand Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Oplossing krant nr.12 opsturen voor 16 juni 2010. De winnaar van krant nr. 11 is: Naam: A. van Nederpelt Plaatsnaam: Rotterdam Sscheepsnaam: Wartburg Oplossing: Brug tussen Bergheinfeld en Grafenheinfeld over de Main. (Zie ook onze internetsite: www.binnenvaartkrant.nl voor Land In Zicht prijsvraag) Open water De Amerikanen hebben zelf ook apparatuur om olie op te ruimen, maar die is alleen geschikt voor binnenwateren. De veegarmen van Koseq zijn specifiek ontworpen voor gebruik op open water. Het gaat om drie sets veegarmen (elk met een bakboord- en een stuurboord-uitvoering). De schermen zijn gemiddeld 15 meter lang. Ze worden aan de speciale bergingsvaartuigen van T&T bevestigd, die daarmee de olie kunnen opvegen. In de hoek waar het scherm tegen de scheepshuid zit, bevindt zich een pomp. De pompen die de bij elkaar geveegde olie aan boord pompen, zijn afkomstig van MariFlex. Die hebben per stuk een capaciteit van circa 300 kuub per uur. Per set veegarmen kan dus 600 kuub per uur worden opgezogen. De exacte capaciteit is afhankelijk van de weersomstandigheid, de golfslag en de samenstelling (dikte) van de olie. De aan de T&T geleverde veegarmen lagen kant-en-klaar bij de Nederlandse overheid, die ook eigenaar was. Daarom was een officieel verzoek nodig van de Amerikaanse aan de Nederlandse overheid om hulp. Zodoende konden de veegarmen worden vrijgegeven. Er blijven voldoende veegarmen in Nederland paraat voor het geval hier een calamiteit zou plaatsvinden en olie opgeruimd dient te worden. ‘TROTS OP BINNENVAART’ DAG VOOR VERKIEZINGEN OBGEHEVEN Rijkswaterstaat heeft donderdag 3 juni de ligplaats bij Maarssen per direct gesloten. De reden hiervoor is dat de damwand op die plek in het Amsterdam-Rijnkanaal onvoldoende stabiel is. Hierdoor zou een gevaarlijke situatie kunnen ontstaan. De ligplaats is een populaire overnachtingsplek. Maar eerder onderzoek door Rijkswaterstaat heeft aangetoond dat het Amsterdam- Rijnkanaal ter plekke niet breed genoeg is; daarom zou de locatie op termijn sowieso gesloten worden. Volgens Rijkswaterstaat blijft er voldoende capaciteit om in de omgeving af te meren en wordt voldaan aan het criterium dat er om de 30 kilometer mogelijkheid moet zijn om af te meren vanwege de vaar- en rusttijdenwet. OFFICIEEL DEALER BINNENVAART MWM DEUTZ WÄRTSILÄ STORK BOLNES WERKSPOOR www.hoogendijksliedrecht.nl +31(0)184 49 30 30

Binnenvaartkrant