Views
3 years ago

2010-10

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Schip
  • Behouden
  • Wensen
  • Vaart
  • Schepen
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 52

De Binnenvaartkrant 52 11 mei 2010 Paardenwater 11 | 4201 KM Gorinchem www.mironbv.nl ( 06-55 55 74 78 * info@mironbv.nl & Nieuwland Parc 307 | 2952 DD Alblasserdam Wij bedanken familie Bosman voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen het kvb St. Antonius een goede vaart. EMS heeft de complete electrische-, nautische- & airco-installatie geleverd en geïnstalleerd. Miron heeft de sanitaire installatie geleverd en gemonteerd. Wij verzorgen de administratie en fiscale begeleiding voor familie Bosman en wensen hen veel succes met het kvb St. Antonius ( 078-61 77 299 ( 06-53 91 03 72 * info@electricmarinesupport.nl Tromplaan 9, 3342 TR Hendrik-Ido-Ambacht, tel 078-6819444, fax 078-6819210 www.esj.nl info@esj.nl MKB Accountants, Audit & Assurance Services, Tax Corporate, Private, Corporate Finance Wij wensen het kvb St. Antonius veel succes en een behouden vaart Een behouden vaart Uw partner voor al uw verzekeringsvraagstukken: • Aansprakelijkheid • Binnenvaart • Transport • Goederen • Werkmateriaal • Wagenpark • Personele verzekeringen Wij wensen familie Bosman veel succes en een behouden vaart met het kvb St. Antonius. Plaza 6, 4782 SK MOERDIJK / Postbus 14, 4780 AA MOERDIJK Tel.: 0168-393100 / Fax: 0168-393101 E-mail: bci@bcinsurance.nl / Website: www.bcinsurance.nl Rensen Shipbuilding B.V. en Oosse Maritiem B.V. hebben het ontwerp en de bouw van het casco voor familie Bosman mogen verzorgen. Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. Rensen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 F: +31(0)78 - 612 06 53 Wim Driessen M: +31(0)6 - 30 17 94 75 E: wimdriessen@rensenbv.nl www.rensenbv.nl Lauwers 40, 3332 TB Zwijndrecht T : +31(0)78 - 619 10 40 F : +31(0)78 - 619 35 08 Jaap Oosse M: +31(0)6 - 53 10 47 05 E : info@oossemaritiem.nl

De Binnenvaartkrant 53 11 mei 2010 Zesde ‘editie’ van St. Antonius DOOR JOHAN DE WITTE Het nieuwe mdcs St. Antonius heeft het DNA van zijn voorgangers. Versterkt met de maritieme innovatie van onze tijd plus 720 stuks containers in de ‘genen’ is het een transportmiddel waar je spoor en weg mee aankunt! In de relatie met Rensen Shipbuilding als cascoleverancier, installateur Dolderman en sinds 1986 met Rhinecontainer, vaart eigenaar vof St. Antonius blind op duurzaam- en betrouwbaarheid. “Op voorspraak van St. Antonius hebben mensen niet enkel teruggevonden wat verloren was, maar wisten ze zich gesterkt om steeds de goede weg door het leven te vinden met welzijn naar lichaam en geest en niet slechts met economisch en financieel geluk tot doelstelling”, zei aalmoezenier Bernard van Welzenes. Daar sta je dan toch maar even aan de ‘Doldermankade’ als de champagnebruis nog van de huid stroomt en je hebt Betty Bosman-Driessen en kleinkind Carolijn ontroerd horen zeggen: “Ik doop u St. Antonius en wens bemanning en schip goede vaart.” Altijd mooi, altijd emotie. Zeker als het door de jaren heen de zesde editie van de St. Antonius betreft. Hierna doopte de natuur het schip met regendruppels, die het gezelschap met spoed naar Café Restaurant Merz deden verhuizen voor toost en spijzen. Geven en nemen In de 19e eeuw verfde overgrootvader Bosman St. Antonius al op zijn boeiing. Nu staan Antoon en Roland Bosman aan het roer, die het reeds jaren geleden van hun ouders overnamen. Het vorige mdcs St. Antonius ging in 1999 van start, eveneens voor Rhinecontainer. Behoudens vaarwatersperring heeft de St. Antonius in tien jaar tijd geen dienstuitval gehad. Door een combinatie van vakmanschap, uitstekend materiaal, samenwerking met Rhinecontainer en Dolderman lag het koppelverband in de pakweg duizend reizen zonder mankeren Wij verzorgden de isolatie van de uitlaatgassensystemen ….en wensen familie Bosman een behouden vaart met het kvb St. Antonius. Uilenkade 30 3336 LP Zwijndrecht Tel.: 078-6189670 Fax: 078-6176940 op tijd onder de kraan. Deze nieuwe St. Antonius is in een moderne jas gestoken. “Met goed materiaal en een crew aan boord waar je op kunt rekenen, kan een firma vooruit:, zegt Marcel Hulsker, managing director van Rhinecontainer. Hij vind de gebroeders Bosman naast zich om scheepvaart als betrouwbaar en milieuvriendelijk kwaliteitstransport helder in beeld te brengen. Rhinecontainer staat achter de slogan ‘Delivering our promise’: wat we beloven, leveren we ook. De relatie tussen Bosman en Hulsker stamt al uit 1992. Antoon Bosman: “Met contractbesprekingen waarin doorgaans sprake was van tegengestelde belangen, zijn we door de jaren heen op een marktconforme manier tot een vergelijk gekomen. Samenwerken is geven en nemen. Transportcapaciteit aanpassen met duwbakken is een concept dat werkt.” “De flexibiliteit hiervan is een pré. Er blijft een bak in Mannheim achter met twee medewerkers aan boord, die in de tijd dat het schip retour Karlsruhe vaart, behandeld wordt.” De doop vond plaats aan de ‘Doldermankade’. (foto’s Johan de Witte) Solo De bak met vleugels van de St. Antonius II laat de kop heel en houdt model plus snelheid intact. Wellicht onzinnig taalgebruik voor de leek, niettemin 1 en 2 voor de maritieme lezer, die begrijpt dat zo’n koppelverband niet onlosmakelijk aan elkaar verbonden is. De bak heeft alles in zich om solo in een havengebied te bewegen. De St. Antonius beschikt over twee maal 1600 pk van Caterpillar. Wanneer deze onverhoopt mochten uitvallen, zijn er drie boegschroeven van elk 700 pk die noodzakelijke manoeuvres, waar dan ook op de rivier, mogelijk maken. Overigens kreeg de St. Antonius na een geslaagde proefvaart met drie bakken (in totaal 13.750 ton) het IVW-certificaat. Met 6000 ton geladen mag het koppelverband met één motor varen. EMS Twee koproeren van Van Wijk tackelen de drift in de hang van Gernsheim en zelfs de Betteck ronden blijkt kinderspel. Functioneren doet het verband uitstekend en dat komt volgens Roland Bosman voor een belangrijk deel op het conto van Electric Marine Support (EMS), dat het elektrisch installeerde. “Fantastisch gewerkt, evenals met Dick Alblas en Jeffrey Janmaat van Dolderman”, aldus Roland, die na de inbouw van twee schepen achter elkaar van enige expertise mag spreken. Met kingsize belettering heeft Down The River Signs de St. Antonius op de kaart gezet Alubouw de Mooy deed dit met een fraaie kleine stuurhut en Beerens was er voor de masten. Komend vanuit China zijn de casco’s op de helling geweest bij Theo Gink van Dockside en bij Scheepswerf ‘t Ambacht hier en daar gemodificeerd. Glimmend van de lak Daarna naar A.J. Den Breejen & Zn in Dordrecht, waarna de schepen roestproof en glimmend van de lak bij Dolderman voor inbouw arriveerden. Teunis Verveer timmerde met zijn mannen ‘werken en relaxen op het water’. De riante stuurhutlessenaar heeft kwaliteit in een fraaie vorm. Net als de stuurhut (van Kampers) zelf. De eerste reis is achter de rug. Na zo’n jaar of drie organiseren, het verslijten van schoenen en een aantal mobiele telefoons terug aan boord met broer Roland en zoon Angelo, is een onbetaalbare therapie die louterend werkt. Antoon: “Je verleert het nooit, het is net als zwemmen”. Roland: “Antoon heeft alles mis gevaren.” Angelo: “Je leert wel wat van die twee.” Wie leverden aan het kvb St. Antonius Rensen Shipbuilding B.V. ism Oosse Maritiem BV Levering en ontwerp casco Dolderman B.V. Volledige afbouw, levering en installatie voortstuwingsmotoren Caterpillar type 3512, John Deere generatorsets, Caterpillar boegschroefmotor type C 18 Rabobank Shipping Financiering Rhinecontainer B.V. Bevrachting Business Capital Insurance B.V. Afbouw- en varenverzekering ADS van STIGT 2 Masson Marine keerkoppelingen type MM W 7200 reductie 5,633:1, elastische koppelingen, ingebouwde sleepsmeerpomp, PTO type 0 voor aandrijving stuurwerkpomp Parker Hannifin B.V. Hydrauliekpompen C.C. Jensen Benelux B.V. Separator Amco Compressoren B.V. Compressoren W. Kortman Isolatie Isolatie uitlaatgassensystemen Axces B.V. Uitlaatgassendempers DBS- Scheepsservice ism Den Boer Constructie en Gebr. Stam Las-en Constructiewerkzaamheden Aluminium vloerplaten in voor- en achtermachinekamers inclusief stroken boven de tanks Gebr. Stam Las-en Constructiewerkzaamheden RVS uitlaten en achterreling inclusief diverse RVS werken RuGotech Pijpleidingen B.V. Machinekamerleidingen Caldic Techniek B.V. Stamford generatoren AMW-Marine B.V., H.I. Ambacht 2 – 4-blads scheepsschroeven, diameter 1700mm Damen Marine Components Straalbuizen Scheepswerf Jac. den Breejen B.V. Schroefassen IHC Lagersmit B.V. Schroefasafdichtingen Veth Propulsion B.V. 2 Veth Jet boegschroeven type 4k-1300 en stuurrooster VSG-1200 NRF B.V. Beunkoelers voortstuwing- en hulpmotoren Kampers Scheepskonstruktie B.V. Stuurhuis met hefbeweging en overzakbare bovenbouw Alubouw de Mooy B.V. Roefdeuren, 2 voormasten, heklicht, roeftrap, boordlichtbakken, stuurhuis bak, divers RVS, Aluminium en ijzerwerken. Handelsonderneming Beerens B.V. Sierradarmast type Brixon, stuurhuistrap, blauwe kegels Van der Velden Marine Systems Stuurpaneel HP6000, roeraandrijving 4 DWKK 6080/75, roeren 2 sets HD220, hennekokers in XR uitvoering Alphatron Marine B.V. 3 JRC-JMA 610 rivierradars, MF Line, telefooncentrale en Alphachart Orlaco Products B.V. Camerasysteem Tresco Engineering bvba Alphachart Electric Marine Support Binnenvaart B.V. Levering en installatie van: elektrische, nautische en airco-installatie Sygo B.V. 2 ladingmeters en 1 niveaumeter RAFA B.V. Ramen Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele opstelling woning Verveer Scheepsbetimmeringen B.V. Betimmering Schildersbedrijf De Winter Schilder- en behangwerk Keuken-Line B.V. Keuken Klaasen Sanitair Levering sanitair en tegels Miron B.V. Technische Montage & IJzerwerken Montage sanitaire installatie Pinta Unisol B.V. Isolatie woning Speedheat Breda Vloerverwarming in stuurhuis en badkamers Textilia Volledige stoffering Heinen & Hopman ROTTERDAM Airconditioninginstallatie Novetec B.V. Machinekamerventilatie, SI goedgekeurde RVS afsluitbare roosters/brandkleppen Hi-Safe Systems B.V. FM 200 brandbeveiligingsapparatuur Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Ankers, lieren, koppellieren, kettingen, autokraan lengte 12 meter hydraulisch uitschuifbaar tot 20 meter, hefvermogen 2500 kg, spudpalen en spudpaallieren Klop Watersport Bijboot Cresent met 6 pk Mercury buitenboordmotor All Pumps Holland B.V. Victor pompen Total Lubricants Inland Marine Total smeerolie Fiwado Bunkerstations Gasolie, TOTAL smeermiddelen, scheepsbenodigdheden, Sigma verf, container stackers, SI pakket, Norsap stuurstoel Van Beelen IJmuiden Meer-/koppeldraden Straalbedrijf A.J. Den Breejen & Zonen BV Stralen en conservering Inspectie Verkeer en Waterstaat Classificatie Accountants & Belastingadviseurs ESJ Accountancy 4 Com Telecommunicatie Down The River Signs B.V. Belettering Café Restaurant Merz Catering

Binnenvaartkrant