Views
3 years ago

2009-22

  • Text
  • Marine
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Europort
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Oktober
  • Onze
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 66

De Binnenvaartkrant 66 Europort 2009 ERVAAR DE KRACHT VAN VERHAAR OMEGA Persoonlijke professionals in accountancy, belasting- en bedrijfsadviezen. Gespecialiseerd in de binnenvaart. "U bent van harte welkom op stand 1.419" Scheepmakerij 360 3331 MC Zwijndrecht email: info@riegman-klaverdijk.nl Telefoon 078 - 625 6000 Telefax 078 - 625 6009 internet: www. riegman-klaverdijk.nl ALL PUMPS HOLLAND B.V. Postbus 41 4140 AA Leerdam Achterdijk 84a 4243 TM Nieuwland Tel. (0345) 62 13 44 Fax (0345) 59 90 90 Email: info@allpumpsholland.nl Website: www.allpumpsholland.nl Gespecialiseerd in POMPEN en APPENDAGES voor de scheepvaart Van 3 t/m 6 november zijn wij te vinden op Europort Maritime 2009. Officieel importeur van zelfaanzuigende vuilwater centrifugaalpompen voor de scheepvaart Perfect in pompen! Stand 1.815 Straathof Controls weet wat scheepvaart beweegt!!! ZF motorbedieningsapparatuur tel: (+31) 0321 - 382315 • DRONTEN HOLLAND

De Binnenvaartkrant 67 Europort 2009 connecting the maritime world 3 - 6 NOVEMBER 2009 | DAGELIJKS VAN 10.00 - 18.00 UUR | DONDERDAG VAN 10.00 - 22.00 UUR | AHOY ROTTERDAM Tresco Antwerpen: navigatie met oog voor kwaliteit en service STAND 3.201 “Europort 2009 betekent innovatie, daarom is Tresco Engineering is weer van de partij op deze tweejaarlijkse beurs. Met een nieuw concept uniek in de wereld van navigatiesoftware voor de scheepvaart: Tresco Navigis 3D.” “De voordelen om een kaartbeeld in 3D-perpektief te tonen kennen we allemaal van de autonavigatiesystemen. Door het kaartbeeld zó te projecteren als we de buitenwereld in werkelijkheid bekijken, zien we plots een veel realistischer kaart die zich uitstrekt tot aan de horizon. Hierdoor zien we niet alleen meteen veel verder in de navigatierichting, maar we zien ook de dichtstbijzijnde objecten groter dan de verder afgelegen kunstwerken.” Aldus Tresco. Dat is er als eerste in geslaagd om deze 3D-navigatie te ontwikkelen voor nautische kaarten. “De voordelen zijn legio: met Navigis 3D Rafa presenteert geluidwerende ramen STAND 2.403 Rafa scheepsramen produceert al meer dan een halve eeuw op maat gemaakte scheepsramen van hoge kwaliteit. “Met een marktaandeel van meer dan 90 procent in de Nederlandse binnenvaart is Rafa scheepsramen zonder twijfel marktleider in dit segment van de beroepsvaart. Naast deze absolute toppositie is Rafa internationaal een belangrijke toeleverancier voor ramen, frames en meest uiteenlopende soorten beglazing aan de passagiersvaart en de super- en megajachtindustrie.” “Innovatie als traditie. Ook deze beurs presenteert Rafa scheepsramen weer een innovatie. Uit onderzoek is gebleken dat 77 procent van de mensen zich wezenlijk belast voelt door omgevingsgeluiden.” Na een aantal verzoeken uit de markt betreffende geluidwerende ramen, heeft Rafa een nieuwe ramenserie met geluidwerende beglazing ontwikkeld en deze serie zal het bedrijf kijkt u verder vooruit, en dit bij eenzelfde schermgrootte. Wat met de komst van de AIS-transponders alleen maar voordelen oplevert. Door gebruik te maken van 3D AIStargets in de vorm van het schip, in combinatie met dieptecontouren en hoogtes, die elke Tresco-kaart bevat, krijgt men een herkenbaarder beeld van de bestaande situatie. De gebruiker kan tijdens de vaart naar eigen wens kiezen tussen het klassieke Tresco kaartbeeld, het nieuwe 3D-beeld of de combinatie van het 2D- en 3D-beeld op één scherm.” op Europort 2009 introduceren. De beglazing heeft een bijzondere, gelaagde opbouw voorzien van een geluidwerende specialfolie. “Ten opzichte van ‘standaard’ geïsoleerde beglazing zal hierdoor het waargenomen buitengeluid met meer dan de helft afnemen”, belooft Rafa. “Denk hierbij ook eens aan het geluid van hagel en regen. Niet alleen het geluidwerende effect is van groot belang, ook de neveneffecten van deze speciale beglazing zijn niet onaanzienlijk. De beglazing heeft een extra isolerende werking ten opzicht van standaardbeglazing. Ook is er sprake van een veiligheidswerking; bij breuk van de buitenruit of binnenruit blijft het glaspakket instant door de toegepaste folie. Tevens heeft de folie ook een verhoogde inbraakwerende werking; de folies bemoeilijken het inslaan van de ruiten.” “Wij nodigen u van harte uit om deze nieuwe ramen te komen bekijken op de Europort 2009. Natuurlijk kunt u ook voor andere AIS Het project met de 895 gratis AIStransponders heeft bewezen dat AIS een hot item is in de binnenvaart. Tresco is reeds voorzien op de AIStoekomt en heeft nu al de AIS-optie opgenomen in Navigis.De koppeling met Tresco Navigis is mogelijk met alle reeds goedgekeurde AIStransponders. Alle schepen uitgerust met een AIS transponder en die zich in het bereik van de gebruiker bevinden, worden op het scherm getoond met naam, koers en snelheid. Programmeren kan volledig via Navigis gebeuren. Tresco beschikt over een gediplomeerde technicus die zich uisluitend bezig houdt met de installatie van AIStransponders. Radar Overlay ‘Dual Head’ De Tresco Radar-Overlay maakt de combinatie van het radarbeeld met elektronische kaarten. Hierbij worden alle voordelen van radar en Tresco-systeem gecombineerd in één enkele toepassing. De radarecho’s worden op de digitale kaart geprojecteerd waardoor in één oogopslag tonnen of andere schepen zijn te onderscheiden van valse echo’s. Alle informatie van de Tresco-kaart blijft tevens op het scherm zichtbaar. soorten ramen en beglazing bij Rafa Scheepsramen terecht.” Aluminium en messing ramen Rafa heeft een breed portfolio aluminium profielen waarvan de ramen worden vervaardigd. Hierbij valt te denken aan vaste ramen, schuiframen, buitenklappende en draairamen, noodramen en half/ heel zakkende ramen. Ramen zijn leverbaar in een standaard uitvoering, een uitvoering met een thermisch onderbroken koudebrug (Rafa-patent) of een uitvoering met een ingebouwde tracing. “Deze laatste systemen dragen zorg voor een condensarm tot een condensvrij raamprofiel.” Voor klassieke schepen heeft Rafa een pakket messing scheepsramen. Marine beglazing Rafa-ramen worden altijd voorzien van op maat gemaakte kwaliteitsbeglazing. Standaard worden de ramen uitgevoerd met een isolerende beglazing. Naar keuze biedt Rafa echter een breed scala aan marinebeglazing aan. “Hierbij kunt u denken aan hoogrendementsbeglazing (K-waarde 1.1) waardoor u aanzienlijk kunt besparen op de stookkosten.” Ook zijn er oplossingen waarbij de ruiten worden behandeld met een vuilafstotende coating, waardoor ruiten minder vaak bewassen hoeven te worden. Naast aluminium scheepsramen heeft Rafa een gepatenteerd systeem ontwikkeld voor het ‘inplakken’ van marinebeglazing, waarbij geen frame zichtbaar is. (illustratie Tresco) Bij de ‘Dual Head’-uitvoering kan er tegelijkertijd op twee schermen zowel de informatiemodus (klassiek Tresco-systeem) als de navigatiemodus (radar-overlay) gebruikt en getoond worden. Beide schermen kunnen zelfs in een ander bereik staan ! U heeft slechts één computer en één muis nodig om beide schermen te bedienen! Vaak wordt als tweede scherm het reeds aanwezige hoofdradarscherm gebruikt. Tresco Navigis kan heel eenvoudig worden bijgewerkt naar een Tresco Radar-Overlay systeem. Dit zowel op een bestaande als op een nieuwe radar. Tresco installeerde dit systeem al op meer dan honderd schepen. STAND 6.001 “FKH Batterijen volgt de ontwikkelingen op het gebied van accu’s continu. De ontwikkelingen zijn in de afgelopen drie jaar snel gegaan”, weet het bedrijf. De nieuwste ontwikkeling is de Lithium-ion accu. De verwachting is dat de accu de bouw van hybride aandrijfsystemen stimuleert. Waarbij in de maritieme sector in eerste instantie gedacht wordt aan luxe jachten en kleine tot middelgrote binnenvaartschepen. De Lithium-ion accu vervangt twee 12 Volt loodzuur accu’s van 160 AH. De op de markt gebrachte FKL 24/160 heeft een uitgangsspanning van 26,8 Volt. Deze ontstaat door het koppelen van acht cellen van 3,35 volt. Net als bij loodzuuraccu’s bestaat de mogelijkheid tot parallel schakelen, waardoor de capaciteit wordt vergroot. Track & Trace “Tresco biedt verschillende mogelijkheden aan voor het lokaliseren van uw schip of vloot. Ga via de Tresco Fleet-website, een login en een wachtwoord, naar een persoonlijke Tracking & Tracing-pagina. Via deze pagina bereik je eindeloze mogelijkheden op het gebied van rapportage en fleetmanagement. Zowel op een vaste computer op kantoor als in de auto via een PDA of smartphone kan u steeds de informatie opvragen.” “Met Tresco bent u niet alleen upto-date inzake navigatiesoftware, U bent ook klaar voor de toekomst.” FKH batterijen levert krachtige energie Startaccu De Lithium-ion accu is zowel geschikt om als lichtaccu als startaccu te worden toegepast. De FKL levert tien seconden 1600 Ampère. “De Lithium-ion accu kan tot 3000 keer geladen en ontladen worden. Dat betekent dat de accu bij intensief gebruik een veel langere levensduur heeft dan conventionele accu’s. Deze levensduur varieert van 500 tot 1500 keer.” “Het installeren van de Lithiumion accu is relatief eenvoudig. Hij weegt de helft en neemt drie keer minder ruimte in. Het gewicht en de ruimtebesparing zijn een groot voordeel ten opzichte van bestaande systemen.” Nog steeds adviseert FKH Batterijen om per schip de toepassing te toetsen, aangezien “gedegen vooronderzoek leidt tot tevredenheid van iedereen”.

Binnenvaartkrant