Views
3 years ago

2009-22

  • Text
  • Marine
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Europort
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Oktober
  • Onze
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 64

De Binnenvaartkrant 64 Europort 2009 houdt de vaart erin! Bezoek onze stand 1.122 op Europort 2009 Dealer Verkoop, revisie en reparatie van Mitsubishi en Daewoo dieselmotoren voor voortstuwing, pomp, boegschroefaandrijving en generatorsets Voorraad Grote voorraad nieuwe onderdelen en ruilonderdelen voor Mitsubishi en Brons motoren Fabrikant Verkoop, installatie, reparatie en inspectie van hydraulische installaties Service Dag en nacht service, worldwide Reparaties Nog steeds service, reparatie en revisie van Brons, Bolnes en Stork dieselmotoren Gratis aanleg Aan ca. 200 meter kade, open vaarwater, vrij van havengelden www.olthof.eu Machinefabriek G. Olthof N.V. Nijverheidstraat 120 - 124 . 2901 AR Capelle a/d IJssel Tel. 010-258 02 58 . Fax 010-458 87 50 e-mail: info@olthof.eu Al meer dan tachtig jaar een begrip in de scheepvaartbranche

De Binnenvaartkrant 65 Europort 2009 connecting the maritime world 3 - 6 NOVEMBER 2009 | DAGELIJKS VAN 10.00 - 18.00 UUR | DONDERDAG VAN 10.00 - 22.00 UUR | AHOY ROTTERDAM Caldic Techniek presenteert nieuwe Stamford-generatoren Steinbach Ingenieurtechnik STAND 1.506 Caldic Techniek uit Rotterdam presenteert de producten uit het programma van de verkoopdivisie Energietechniek tijdens Europort 2009 op stand 1.506 in de Scheldehal. Buiten de huidige range, waarin het bedrijf circa 400 Stamfordgeneratoren in voorraad houdt in Rotterdam, zal het een aantal noviteiten tonen. De belangrijkste is de nieuwe range kleinere Stamford generatoren: de P0 en P1, van 7,5 tot 42,5 kVA bij 50 en 60 Hz in twaalf vermogens, oplopend in verschillende lengtes. De standaardgenerator is zelfbekrachtigend en ontworpen om de huidige BC-range te vervangen. Verhoogde motorstart-/aanloopcapaciteiten had men in de BCrange gerealiseerd door transformatorregeling of door een hulpwikkeling. “Heden ten dage vragen onze klanten echter producten met een hogere mate van flexibiliteit. Met deze eis in gedachten kondigt Stamford de introductie aan van het revolutionaire Excitation Boost System (EBS). Een optie die ook later kan worden aangebracht en die een stationaire kortsluitstroom en verhoging van E- motoraanloop realiseert.” Beter regelgedrag De EBS is een op zichzelf staande unit die met vijf bouten en een steker op de achterkant van de generator kan worden toegevoegd. De complete EBS-unit bestaat uit een Excitation Boost Controller (EBC), die een integraal deel van de AVR vormt, en een Excitation Boost generator (EBG), die is samengesteld uit een permanent magneet-rotor en een gewikkelde stator. Onder foutcondities of als de generator is onderworpen aan grote plotselinge belasting, zoals grote E-motor-aanloop, zal de generatorspanning dalen. De EBC detecteert de spanningsdaling en schakelt het vermogen uit de EBG bij. Dit extra vermogen voedt het generator bekrachtigingsgedeelte en ondersteunt de normale bekrachtiging totdat een externe circuitbreaker – discriminerend – de fout afschakelt of dat de E-motor-aanloop succesvol is afgesloten en de nominale uitgangsspanning is hersteld. Het regelgedrag is veel beter dan tot nu toe werd verkregen. Het voorkomt de noodzaak om de generator te overdimensioneren bij E-motorstarttoepassingen. Verdere voordelen zijn: - Betere vermogensaanpassingen aan de meest toegepaste dieselmotoren - Beter bereikbare diodebrug waardoor eventuele diodevervanging sneller gaat Er is een nieuwe range, kleinere Stamford generatoren: de P0 en P1. (foto Caldic Techniek) - De AVR zit in een apart compartiment aan één van de zijden achterin de generator - Tweepunts centrale voetmontage op het vlak van het zwaartepunt (vierpuntsvoetmontage bij tweelager generatoren) - Standaardklemmenkast (als alternatief grotere klemmenkast) STAND 4.404 Brunvoll: single source supplier of thrusters systems. Brunvoll’s operation is dedicated to thrusters, meaning supply and service complete thruster packages from A to Z. Brunvoll offers a highly versatile range of Tunnel Thruster Units. Each package can be optimized to meet individual requirements: from standard operations to ice class applications, from DP-class thrusters to light auxiliary duty thrusters, with a power range from 100 kW to 2600 kW. For reliability, durability and easy service, Brunvoll has opted for Vertical Retractable Thrusters with topmounted electric motors. Brunvoll’s patented Low-Noise Thruster solution with full length double tunnel resiliently mounted, reduces noise by 11-15 dB(A) and cause less vibration. Brunvoll’s latest thrusters concept is RDT. “Brunvoll takes full responsibility for your thruster needs, including electric, hydraulic and diesel drive system packages. Systems can be tailored to your specific propulsion and manoeuvring requirements, cutting installation time and life cycle costs. Robust design, generous dimensions, and attention to details make for trouble-free performance. Brunvoll offers a complete technological environment with in-house expertise in hydraulics, hydrodynamics, electronics, mechanical and electrical engineering, and production.” The propeller shaft sealing system with multiple seals, compact feedback systems, robust gear design and advanced low-noise technology are examples of Brunvoll´s superb engineering. Brunvoll’s reputation for reliable performance and low lifecycle costs has grown from longterm relationships with our customers. And of course: a lifetime commitment includes skilled and responsive after sales service. Brunvoll Germany, Steinbach Ingenieurtechnik GmbH is situated in D-23909 Ratzeburg. Finnøy Founded in 1884, Finnøy spezialises in the design and manufacture of reduction gearboxes and controllable pitch propellers (CPP). The company has designed and manufactured propellers since 1902 and gearboxes since 1976. Today Finnøy propulsion systems are used worldwide in all kind of vessels. “Finnøy is located in modern production halls with modern production machines to meet the demands the market requires.” The products are: - Hijsogen op het vlak van het zwaartepunt - Nieuwe stijl ventilator(-montage) waardoor de toegankelijkheid van koppelingplaten verbetert - Ronde flens, waardoor de toegankelijkheid koppelingplaten verder toeneemt Reduction gearboxes 150 – 8000 kW - Single input – single output - Twin input – single output - U-gearboxes – when the engine is behind the gearbox Controllable pitch propellers 1000 – 5000 mm - 3-bladed: 1000 – 1800 mm - 4-bladed: 1000 – 5000 mm - 5-bladed: 1200 – 2300 mm Fixed nozzles and rudder nozzles Electronic remote controls Pto gearboxes Steinbach Ingenieurtechnik, Sales and service station BeNeLux and Germany: www.si-technik.de. Persoonlijke professionals in salarisadministratie Op dinsdag 3 en donderdag 5 november a.s. kan één van onze, in de binnenscheepvaart gespecialiseerde, loonadviseurs u tijdens de beurs een vrijblijvend advies geven over uw salarisadministratie R.G. Loonadviseurs Loonverwerking en -advisering (u kunt ons vinden in stand nr. 1.419 van Accountantskantoor Riegman & Klaverdijk) R.G. Loonadviseurs behoort tot het samenwerkingsverband de Remmerswaal Groep en werkt landelijk. R.G. Loonadviseurs Laan van Hildernisse Noord 4a 4617 AE Bergen op Zoom Telefoon 0164 - 27 15 80 Telefax 0164 - 27 15 81 E-mail lonen@remmerswaal.nl

Binnenvaartkrant