Views
1 year ago

2009-21

  • Text
  • Oktober
  • Jaar
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Vaart
  • Behouden
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 12 6

De Binnenvaartkrant 12 6 oktober 2009 Een onafhankelijk tussenpersoon Wij leverden het stuurhuis. Wij wensen mts Marilene en bemanning een behouden vaart. Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 Telefax (078) 676 48 53 Wij wensen het mts “Marilene” een behouden vaart, en…. gaat er toch iets mis, dan kunt u op ONS rekenen. Van harte proficiat !! SAA Overvliet Assurantie Makelaars Twentestraat 88, 3083 BD Rotterdam Postbus 9000, 3007 AA Rotterdam Tel.: 010-4119595, Fax: 010-4139774 E-mail: mail@overvliet.nl www.overvliet.nl Niveau - alarmering Overvul beveiliging Drukmeting en -alarmering Temperatuurmeting en -alarmering Magnetrol niveaumeting NXT Computer systeem Diepgang meting X-BOB met Lloyds certificaat Keurmeesterstraat 15d 2984 BA Ridderkerk Telefoon; NL 0180 - 430327 Telefax: 0180 - 433728 Wij wensen mts Marilene een goede en behouden vaart Biesboschhaven Zuid 10-11 - 4251 NM Werkendam Tel: 0183 50 52 30 Email: info@veka-group.nl Website: www.veka-group.nl

De Binnenvaartkrant 13 6 oktober 2009 Marilene ‘speelt’ in team FTS Hofftrans De Marilene is een schip van doordachte functionaliteit en is universeel inzetbaar. SSL (leverantie aan zeeschepen). Versluis: “We gaan met de stroom mee. Modern materiaal, veiligheid en kwaliteit, daar draait het om in de haven.” Universeel inzetbaar De Marilene is geen schip voor superlatieven, maar van doordachte functionaliteit: universeel inzetbaar en uitgerust met uitstekende techniek, gebouwd voor kanaal en rivier, kortom een ‘speler’ in het Hofftrans-team. De afmetingen van deze type C-tanker zijn 86 x 9,60 meter en heeft een C32 Caterpillar als voortstuwing. Generatoren en pompmotor dragen het Cummins-label. De door EPS geleverde Bornemann-pompen worden voor de opstart elektrisch verwarmd, waarbij de Heatmasterketel ‘op de waakvlam’ blijft. Een systeem dat olie spaart. In de Kampers-stuurhut kijkt de stuurman vanachter een met nautische apparatuur van Radio Holland ingevulde lessenaar over een door VeKa geëngineerd trunkdek. Hoogendoorn Maritieme betimmeringen realiseerde bemanningscomfort en Seafix blijft op de Marilene aan de veilige kant met het geleverde brandblussysteem. De Toekomst Sinds 1888 bestaat Scheepswerf De Toekomst in Waspik. Deze originele naam heeft Peter van ‘t Hoog bij de bedrijfsovername in 1994 gekoesterd. De geschiedenis en de huidige activiteiten hebben bij De Toekomst overeenkomsten in werk en kwaliteit. Nog altijd functioneert het bedrijf in zijn traditie van metaal-jachtbouw/-reparatie alsook in de huidige afbouw van nieuwe schepen. De vijftien medewerkers luisteren naar de opdrachtgever en staan garant voor kwaliteit, precies op tijd. Omdat De Toekomst toekomst heeft, wordt de haven volgend jaar uitgebaggerd, waarmee ruimte wordt gecreëerd voor schepen van 135 meter. DOOR JOHAN DE WITTE MTS Marilene is de nieuwe ‘linksbuiten’ in het team van FTS Hofftrans. Met als kwaliteiten onder andere een 1652 ton dragend Tsjechisch VeKa-casco, vijf centertanks, twee Bornemanns, een 20 meter lange bunkergiek plus Heatmasterketel, zijn bemanning, opdracht en last but not least kapitein Patrick Kraaijeveld aan de stuurknuppel. Het schip is gecoacht door Lloyds en gerealiseerd door Scheepswerf De Toekomst. Negen van de tien FTS Hofftrans-tankers zijn dubbelwandig en er staan vijftien dubbele onder contract. Op de vraag van Hofftrans of de Marilene niet een maandje sneller geïnstalleerd zou kunnen worden dan de overeenkomst luidde, gingen de Brabanders van Scheepswerf De Toekomst in Waspik er volaan tegenaan. In de tweede week van augustus ging De Toekomst van start. Electric Marine Support had toen reeds drie weken bedrading achter zich. Dankzij een strak schema, perfecte managing en timing met onderaannemers, liepen de mannen elkaar op de werkvloer niet in de weg. Met de stroom mee “De inbouw liep als een trein”, zegt Ed Versluis, technisch en veiligheidsmanager bij FTS Hofftrans. Met een korte training bewees de Marilene ‘de match’ aan te kunnen. Op 30 september stapte de laatste technicus van boord en kapitein Patrick Kraaijeveld verlegde zijn koers naar Vopak om de volgende morgen te laden. Voor papieren en veiligheid zorgde Ed Versluis. Achteroverleunen was er voor Versluis met de Hydrovac 10 en Crane-barge 4 in het opleveringsstadium niet bij. Deze werkschepen worden respectievelijk gebouwd door Scheepswerf Jooren Werkendam en bij Ballegooy & De Groot in Moerdijk. Na opleveringen op 2 en 16 oktober worden de schepen ingezet voor ISD (slobafval) en Van Esch (foto’s Johan de Witte) Wie leverden aan het mts Marilene Veka Shipbuilding B.V. Levering compleet schip Scheepswerf ‘De Toekomst’ bv Complete afbouw en bouwbegeleiding ING Rotterdam Binnenvaartdesk Financiering FTS / Hofftrans Bevrachting SAA Overvliet Assurantie Makelaars Verzekering Pon Power B.V. Caterpillar hoofdmotor ADS van STIGT Masson Marine keerkoppeling type MM W4400, 5,542:1, 24V solenoid t.b.v. elektrische bediening, elastische koppeling, PTO type 0, voor aandrijving van stuurwerkpomp, ZF Marine Electronics bedieningssysteem type CruiseCommand op de brug is een brugpaneel gemonteerd met een MC- 2000, 4 hendel incl. noodbedieningssysteem EMHA Technisch Bureau B.V. Uitlijnen hoofdmotor en keerkoppeling Amco Compressoren B.V. Compressoren Pinta Unisol B.V. Isolatie uitlaatgassensystemen Discom B.V. Uitlaatgassendemper hoofdmotor Kersten Isolatietechniek B.V. Alu. machinekamerplaten SKB Scheepsafbouw- en Konstruktiebedrijf B.V. Complete inrichting van de achtermachinekamer De Ruyter Dieseltechniek B.V. Generatorset 435 kVA t.b.v. boegschroef- / ladingpompbedrijf, motor: Cummins QSX 15C, generator: Marathon 572 PSL 4028, generatorset 135 kVA t.b.v. boordnet- / noodladingpompbedrijf, motor: Cummins QSB 6.7C, generator: Marathon 431 PSL 6202, generatorset 65 kVA t.b.v. boordnetbedrijf, motor: Cummins 4BT 3.9G4 en generator: Marathon 362 CSL 1604 AMW-Marine B.V., H.I. Ambacht Schroef, diam. 1650mm, 5-blads en met LR-certificaat. Machinefabriek Voordendag van der Stelt B.V. Schroefasinstallatie, roeren en stuurmachine IHC Lagersmit B.V. Schroefasafdichting Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Boegschroef SD 900 A en een bunkerkraan Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers Kampers Scheepskonstruktie B.V. Stuurhuis Doedijns Hydraulics B.V. Hydrauliek stuurhuis van Wijk Stuurhuizen B.V. Aluminium roefdeur Handelsonderneming Beerens B.V. Aluminium davit Techno Spirit Hydrauliek Jaques Muilwijk Mobile Service Aanleg hydrauliek Radio Holland Netherlands B.V. Nautische apparatuur Orlaco Products B.V. Camerasysteem PERISKAL Group Tresco Wuustwezel Tresco Inland ECDIS Viewer Electric Marine Support Binnenvaart B.V. Complete elektrische,- nautische- & airco-installatie geleverd en geïnstalleerd Mastervolt B.V. Omvormer en acculader RAFA B.V. Ramen Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Betimmering Klaasen Sanitair Levering sanitair Vleuten GES bv Aanleg sanitair SPEEDHEAT Breda Vloerverwarming stuurhuis Fa. P.A. Paans & Zn. Stoffering WindeX Engineering B.V. Airconditioning en overdruk installatie Seafix Fire Fighting Systems Brandbeveiligingsapparatuur Polmai Brandbeveiliging Brandblusmateriaal Dijvler Materiaal B.V. Ankers, ankerlieren en kettingen Blommaert BVBA Voormast type Arizona Riwa Boating International Riwa 3500 reddingsboot in brandvertragende uitvoering volgens de NEN norm 1914:2009. Zwets Werkendam B.V. Zwets pompen Shell Marine Products Smeerolie Cedes Rozenburg Scheepsbenodigdheden Cornet Service Ladingtanks stralen en conserveren Inspectie Verkeer en Waterstaat Classificatie Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie Breman Shipping Installation B.V. Waterzuiveringsinstallatie EPS European Pump Services B.V. Een EPS 200 ladingpomp, geschikt voor toepassing stookolie 500 cSt. met een capaciteit van ca. 210 m3/uur. De pompunit wordt aangedreven door een 105 kW drukvaste ABB elektromotor, de pompverwarming wordt elektrisch geregeld. Een stuks EPS 500 ladingpomp, geschikt voor toepassing stookolie 500 cSt. met een capaciteit van ca. 500 m3/uur. De pompunit wordt aangedreven door een 230 kW drukvaste ABB elektromotor, de pompverwarming wordt elektrisch geregeld Elektrotechnisch Scheepsinstallatie Bureau C.E. van ‘t Hof B.V. Niveau alarmering, overvulbeveiliging, drukmeting en alarmering, temperatuurmeting en alarmering, Magnetrol niveaumeting, NXT computer systeem, diepgang meting, X-BOB met Lloyds certificaat Heatmaster B.V. Ladingverwarmingsinstallatie Kalibra International B.V. Tankmeting inhoud

De Binnenvaartkrant