Views
2 years ago

2009-17

  • Text
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Augustus
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Rotterdam
  • Behouden
  • Wensen

De Binnenvaartkrant 36

De Binnenvaartkrant 36 11 augustus 2009 Wij wensen familie Kiepe met het ms Rudolf-Thea BEHOUDEN VAART Voor het ms Rudolf-Thea leverden wij: Mitsubishi S16R-C2MPTK 1700 PK/ 1600 omw Wir wünschen MS ,,Rudolf-Thea” und Familie Kiepe viel Glück, Erfolg und allzeit eine handbreit Wasser unter dem Kiel OTS On Time Shipping GmbH Mainzer Strasse 48 . 55283 Nierstein Tel. +49(0) 6133-49210 . Telefax +49(0) 6133492150 Köningstrasse 78 . 47198 Duisburg •Verkoop •Inbouw •Service Frankepad 1, Hendrik Ido Ambacht Tel. 078 68 131 27 Fax 078 68 120 25 info@koedood.nl / www.koedood.nl Dealer van Mitsubishi dieselmotoren Wir Wünschen familie Kiepe mit ms Rudolf-Thea allzeit Gute Fahrt. Auch hier lieferten wir das komplette Ruderhaus mit Hubschacht, Alutreppen und Masten sowie den kompletten Wohnungsausbau mit Isolierung, Fliesen, Möbel, Alufenster u. -türen Combi International B.V. een bedrijf met jarenlange scheepsbouwervaring, kennis en visie in de binnenvaart en kunde in het uitbesteden van casco’s waar ook ter wereld. Wij zorgen er voor dat de wensen van de klant vakkundig vertaald worden in een prima eindproduct. Dit kan een casco zijn of een compleet schip “met de sleutel op de deur” voor zowel tankvaart als drogelading. ’ ’ Een combinatie van kennis, ervaring en visie in de binnenvaart. COMBI INTERNATIONAL BV Keizersveer 1b, 4941 TA Raamsdonksveer, T: 0162-570 300 F: 0162-570 317 www.combi-international.nl Leverbaar als casco of afgebouwd schip. NIEUWE ONTWERPEN!! type “COMBI TWIN” Drogelading 135 x 11,45 x 4,25 m lichtgewicht 4250 ton type “DELTALINER” Drogelading 110 x 11,45 x 3,90 m lichtgewicht 3350 ton type “NECKARLINER” Drogelading 105 x 11,00 x 3,40 m, lage kruiplijn Tanker Type C, 110 x 11,45 x 4,70 m Tanker Type C, 86 x 9,60 x 4,60 m

De Binnenvaartkrant 37 11 augustus 2009 Eerste containerschip naar Nyrstar insteekhaven aan de Kempenweg worden begroot op drie miljoen Euro. Dit bedrag is nodig voor het ophogen en verharden van het terrein, het uitbaggeren dot drie meter diep en het vervangen van de damwand aan de oostzijde. De westzijde blijft bij Nyrstar in gebruik voor het laden van zwavelzuur. Genoemde kosten moeten worden opgebracht door de eerste vier genoemde initiatiefnemers, de provincies Limburg en Noord-Brabant en de Rijksoverheid. Inmiddels is subsidie aangevraagd. De Linge Hopper passeert sluis 16. Een proefvaart met het geladen containerschip (ofwel Neokemp) Linge Hopper heeft uitgewezen dat een containerterminal in de overslaghaven van Nyrstar (het voormalige Budelco) ook voor dit soort schepen bereikbaar is. In eerste instantie was het de bedoeling schepen van 52 meter met twaalf containers in te zetten. De vraag van Rijkswaterstaat of de vaart ook met schepen van 62 meter met zestien containers mogelijk is, is dus met deze proef bevestigend beantwoord. Het is de eerste keer dat een 62 meter lange Neokemp over dit deel van de Zuid-Willemsvaart heeft gevaren en afmeerde in de haven van Nyrstar. Het schip passeerde probleemloos de bruggen en sluizen op dit traject. Ook de vaardiepte van het kanaal bleek diep genoeg. Bij de haven aan de Kempenweg manoeuvreerde de Linge Hopper vakkundig onder het bruggetje door. Initiatief De containerterminal is een initiatief van diverse partijen zoals de gemeenten Weert en Cranendonck, containerterminal Tilburg, het vervoersbedrijf en logistieke dienstverlener Wetron uit Weert, het logistiek platform Hoge Dunk en haven Nysrtar Budel BV. Diverse bedrijven van het Duurzame Industriepark Cranendonck, bedrijventerrein De Kempen uit Weert van enkele andere bedrijventerreinen uit de omgeving hebben serieuze interesse in de mogelijkheden van de containerterminal. In opdracht van de gemeentes Weert en Cranendonck is dit voorjaar een haalbaarheidsonderzoek gedaan naar de mogelijkheid om met containervaart naar de haven van Nyrstar tot een eenvoudige, locale overslagterminal voor weg, water en spoor te komen. Gezien de kleinschaligheid is de inzet van een reachstacker voldoende voor het laden en lossen van de containers. De kosten voor de ombouw van de Ladingpotentie Nu is aangetoond dat de inzet van 62 meter lange Neokemps technisch mogelijk is en bij bedrijven in de regio voldoende belangstelling en ladingpotentie aanwezig is, ziet projectleider John Huizing van het logistiek platform Hoge Dunk met vertrouwen de subsidie- en vergunningverlening tegemoet. Als alles meezit, kan de containerterminal in de loop van het vierde kwartaal 2010 operationeel zijn en daarmee ook een bijdrage leveren aan de ontlasting van het wegverkeer. Schiffselektrik- u. elektronik Leuchten u. Wohnraumambiente • Elektrofachgeschäft HERZLICHEN GLÜCKWUNSCH ZUM SCHIFFSNEUBAU Boschstr. 22 - 49733 Haren (Ems) Tel.: 05932 73997-0 oder 2446 Alles gaat goed met het vervoer in de ‘neokempenaar’.(foto’s Haven Weert) Hét adres voor elke schipper! Op het ms Rudolf-Thea leverden wij: Stuurrooster boegschroef Ø 1400 m.k.i.c. met Scania 570 pk. Wij wensen familie Kiepe en hun bemanning een behouden vaart met het ms Rudolf-Thea Wij wensen familie Kiepe veel succes en een behouden vaart. Bunkerstation Heijmen B.V. Loswal 5 6566 CH MILLINGEN A/D RIJN Tel. +31 481 438310 Fax. +31 481 438315 www.bunkerstationheijmen.nl, E-mail:info@bunkerstationheijmen.nl H E T B E T E R E W E R K Scheepsreparatiebedrijf De Gerlien - Van Tiem bv, Waalbandijk 129, 6651 KB Druten Telefoon: 0487 - 515544 b.g.g.: 0487 - 593786 of 591896. Telefax: 0487 - 517088

Binnenvaartkrant