Views
1 year ago

2009-17

  • Text
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Augustus
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Rotterdam
  • Behouden
  • Wensen

De Binnenvaartkrant 22

De Binnenvaartkrant 22 11 augustus 2009 Wij wensen Olesia V.O.F. met het ms Duancis BEHOUDEN VAART Voor het ms Duancis leverden wij: 2 x Mitsubishi S12R-C2MPTK, 1278 pk, 1600 omw. 2 x Masson keerkoppeling type MMW 5200. Rabobank Shipping Postbus 10017 3004 AA Rotterdam Tel. +31 (0)10 - 4003700 Fax. +31 (0)10 - 4003730 Rabobank Shipping Rabobank Shipping feliciteert Olesia V.O.F. met het ms Duancis en wenst schip en bemanning een behouden vaart www.rabobankshipping.nl • rabobankshipping@rotterdam.rabobank.nl Blankenstein 150 7943 PE Meppel Tel.: 0522 24 36 00 Fax: 0522 24 36 99 Ook Olesia V.O.F. kiest voor de uitstekende voorwaarden voor tankschepen en service van efm. •Verkoop •Inbouw •Service Frankepad 1, Hendrik Ido Ambacht Tel. 078 68 131 27 Fax 078 68 120 25 info@koedood.nl / www.koedood.nl Dealer van Mitsubishi dieselmotoren Wij wensen het ms Duancis en haar opvarenden een behouden vaart. www.efm.nl Wij leverden het stuurhuis, geleidekoker en hydrauliek. Wij wensen ms Duancis en bemanning een behouden vaart. ”Wij wensen u een succesvolle toekomst” Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 Telefax (078) 676 48 53 Scheepmakerij 360 3331 MC Zwijndrecht email: info@riegman-klaverdijk.nl Telefoon 078 - 625 6000 Telefax 078 - 625 6009 internet: www. riegman-klaverdijk.nl Paardenwater 11 | 4201 KM Gorinchem ! www.mironbv.nl ! 06-55 55 74 78 " info@mironbv.nl & Uilenkade 14 | 3336 LP Zwijndrecht Wij bedanken Olesia V.O.F. voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen het ms Duancis een goede vaart. ! 078-61 77 299 ! 06-53 91 03 72 " info@electricmarinesupport.nl EMS heeft de complete electrische-, nautische- & airco-installatie geleverd en geïnstalleerd. Wij wensen Olesia V.O.F. veel succes en een behouden vaart. Voor het ms ‘Duancis’ verzorgden wij de levering en plaatsing van o.a sanitair, waterleidingen, rvs afvoer, waterzuiveringinstallatie en elektrische boilers. Miron heeft RVS geleverd en geïnstalleerd.

De Binnenvaartkrant 23 11 augustus 2009 Duancis drie man sterk DOOR JOHAN DE WITTE Twaalf meter boven het zomerse Volkerak met rondom luxe van Hoogendoorn houtbewerking in een stuurhut van Kampers voorzien van gekoeld klimaat varend tussen pleziervaart en langs het haventje van de Galathee wat zo’n 20 kilometer traag aan je voorbij trekt, begeleid door sereen geluid van Mitsubishi, is vakantie. Ware het niet dat de buitenwereld zich voortdurend telefonisch meldt met containerbusiness perikelen en scheepsmanagement rond de klok op de agenda staan. We klimmen in de Krammersluis aan boord van de 135 bij 14.20 meter grote Duancis die bij Shipyard Trico is afgebouwd en waarvoor Rensen Shipbuilding tekent als leverancier van het stoere Chinese casco. Vanuit Antwerpen voor Alcotrans onderweg om in Rotterdam op drie dozen na de volle bak - 336 TEU op 4 lagen – te laden voor Keulen, is een mooie gelegenheid om een stukje mee te varen. Angela Schapers-Durinck checkt of het achterschip goed wordt afgemeerd. Zij staat voor de middelste letters in de scheepsnaam en gaat ons voor naar de stuurhut om ons aan haar levenspartner Francis Schapers voor De Duancis geladen in volle vaart. (foto’s Johan de Witte) te stellen. Francis en Angela vertegenwoordigen de ‘Schaduw-Vof’. Alexander Durinck participeert met Olesia Vof in de Duancis. Voor Angela en Francis was dit de reden om een ‘drie man sterke’ scheepsnaam op de boeiing te zetten. Angela, enthousiast en tevreden met schip en schitterende woning draait full time mee. Ze duikt in het stuwplan een zegt op vraag van Alcotrans: “Die 20’ers staan vrij en kunnen Een prachtig kookeiland en keuken van Mandenmakers zijn prominenten in de living. Wie leverden aan het ms Duancis eruit bij KCT”. Als roerganger staat ze haar mannetje, heeft papieren op zak, meert de Duancis tegen de wal, beheerst haar keuken en hanteerde tijdens afbouw de verfkwast zeer frequent. Onmisbaar op alle fronten, volgens Francis. Zijn basis ligt op het ms Fixut Maris. Hij werkte vijf jaar bij Van Gent & Kooi en is daardoor ‘redelijk’ op de hoogte van de min en plus van een scheepsinstallatie. Begon in 2006 met Angela op de eerste Olesia en nadien twee jaar met het koppelverband Olesia in een containerdienst Antwerpen-Keulen. Shipyard Trico Op 13 maart werd het casco van het ponton getakeld, 21 juli was de dag van de proefvaart, vijf dagen later zakte de eerste container in het ruim. Of het zo voorspoedig doorgaat? “We nemen het verleden als voorbeeld en roeien door met de riemen die we hebben. In de scheepvaart was het altijd al eb en vloed.” Je hoort weer eens wat anders als je mee vaart, over de marifoon roept een recreatieschipper: “Krammersluis, we willen schutten. Waar bevindt u zich? Dat weet ik niet. Bent u op zout of zoet water?” Waarna het even stil is. “We willen naar de Oosterschelde.” Er wordt door medewerkers van Alphatron en Electric Marine support - die eveneens in de Krammer aan boord stapten om apparatuur bij te regelen - hartelijk gelachen over het gemis aan vaarwaterkennis. Vanuit zo’n professionele stuurhut klinkt het als een mop. Achter zijn ‘notenhout met spint’ lessenaar verteld Francis desgevraagd, dat hij tijdens de afbouw voordeel heeft gehad van z’n elektriciencarrière. De samenwerking met zijn zwager werkte ook niet onvoordelig, ofschoon het schip standaard is uitgevoerd. Overigens voor diegene die het niet op kan houden is het roestvrijstalen urinoir over bakboord op de brug. Bij het fraaie RVS design van railings, uitlaten en roeftrap valt de naam Miron. De masten en stuurhuttrap zijn van Beerens, horen we terloops op weg naar de machinekamer. De gepolijste RVS deur hiertoe voert concurrentie met een spiegel. Nog maar net op een kier melden tweemaal 1.271 pk door Koedood geleverde Mitsubishi zich in decibels. Beneden gebeurt het, hier is werkruimte, motoren en installaties staan opgesteld als op een expositie, de vloer heeft uitstraling, het is er ‘Trico-netjes’. Terug in het domein van Angela, waar in zijn geheel een zwarte grindvloer door Janmaat is gerealiseerd, zien we de scheepshond Dino zijn warme lijf verkwikken op de koele vloer. Een prachtig kookeiland en keuken van Mandenmakers zijn prominenten in de living, ofschoon de badkamer van Meuzelaar Maritiem hiermee in competitie is. Dego in Nieuwendijk verzorgde de stoffering in een woning waarin het zonde is om te gaan slapen. Wanneer we weer voet aan wal hebben en de Duancis uit sluis Volkerak zien varen, met de wetenschap van tweemaal Veth-Jet 1300 diameter en Van der Velden roeren, begrijpen we dat de Duancis in orde is. Shipyard Trico B.V. Complete afbouw Duraship Ontwerp casco Rabobank Shipping Financiering EFM onderlinge schepenverzekering U.A. Verzekering Gyron Crew B.V. Bemiddeling personeel Koedood Dieselservice B.V. 2 x Mitsubishi S12R-C2MPTK 1278 pk / 1600 rpm, 2 x Masson keerkoppeling Type MMW 5200 ADS van STIGT 2 x Masson van Stigt keerkoppelingen/ reductiekast Baan Alignment & Engineering B.V. Uitlijnen motoren Parker Hannifin B.V Hydrauliekpompen Creemers Compressors B.V. Compressoren Pinta Unisol B.V. Isolatie uitlaatgassystemen Novetec B.V. Uitlaatgassendempers hoofdmotoren Solak Las- en Montagebedrijf B.V. Alu. machinekamerplaten PSI Pijpleidingen Leidingwerk machinekamers. Veth Propulsion B.V. 2 x Veth-Jet, type 4-K-1300, elk met een Scania motor type DC16 40A, vermogen 571 pk bij 1800 rpm, 2 generatorsets, Veth Ballastpomp type VP14 Caldic Techniek B.V. Stamford generatoren type UCM 274 C13 en type UCM 274 E13 Promarin Propeller- und Marinetechnik GmbH 2 x schroeven diamtr. 1705 mm, highskew design Scheepswerf Jac. den Breejen B.V. Schroefassen IHC Lagersmit B.V. Schroefasafdichtingen Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers hoofdmotoren Kampers Scheepskonstruktie B.V. Stuurhuis, geleidekoker en hydrauliek Doedijns Habeco Hydraulics BV Hydrauliek stuurhuis van Wijk Stuurhuizen B.V. Aluminium sierdeuren Handelsonderneming Beerens B.V. Stuurhuistrap, achtermast type Alexandra, voormast type Jura, roeibootdrager en blauwe kegels Van der Velden Marine Systems Stuurpaneel HP 6000, roeraandrijving 4 DWKK 6080/75, roeren 4 x HD 220 Alphatron Marine B.V. 2 x JMA 609 TFT, volledige MF lijn, Alphaconning, Alphacam RVS camera systeem, Alphaconnect - telecommunicate Electric Marine Support Binnenvaart B.V. Complete electrische,- nautische- & airco-installatie geleverd en geïnstalleerd Miron B.V. Technische Montage & IJzerwerken RVS Navigatievleugels hoogglans, RVS Achtervleugel type Jura hoogglans, RVS verstelbare vlaggenstokhouder met mast, RVS Machinekamerdeur hoogglans, RVS S.O.S Kast hoogglans, RVS Dekluiken hoogglans, RVS Roefbescherming type Alexandra, RVS Handrailingset, RVS Touwpotten hoogglans, RVS Verhaalrollen, Aluminium roeftrap incl RVS railng, Aluminium dekluiken RVS Afsluitbare ventilatieroosters hoogglans en machinekamerventilatoren en ruimventilatoren Sygo B.V. Scheepslading- en hoogtemeter RAFA B.V. Ramen Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele opstelling woning Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Betimmering Jan Maat Grindvloeren - Krimpen aan den LekSiergrindvloeren Mandemakers Keukens B.V. Keuken Meuzelaar Maritiem B.V. RVS afvoeren /leveren plaatsen sanitair/ leveren plaatsen boilers/waterzuivering filters. Tegelzettersbedrijf van der Stelt B.V. Tegelwerk Electric Comfort Vloerverwarming Dego Stofferingen BV Stoffering Compair Airconditioning B.V. Airconditioning RBC Brandbeveiliging Nederland B.V. Brandblusmateriaal Piet Klerks Waalwijk Meubels Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Spudpalen, ankerlieren, ankers en kettingen, autokraan. All Pumps Holland B.V. Pompen Alfa Laval B.V. Slangenhaspel Shell Marine Products Smeerolie Hempel (The Netherlands ) B.V. Coating Inspectie Verkeer en Waterstaat Classificatie Riegman & Klaverdijk B.V. Accountancy Down the River Sign BV Belettering De Haan-Rotterdam Schijnwerpers Klusmetaal- Waspik Alu. Leveringen

De Binnenvaartkrant