Views
4 years ago

2009-15

  • Text
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Juli
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Behouden
  • Vaart
  • Wensen

De Binnenvaartkrant 8 14

De Binnenvaartkrant 8 14 juli 2009 Werfkade 33 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 Fax: 0180-463540 Mob.: 06-55 77 22 38 TE KOOP: Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart Gevraagd 2 e kapitein Wij zoeken enthousiaste man met: Rijnpatent/radarpatent. Adnr/Chemie diploma. Ervaring in de chemievaart. Wij bieden: Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen Wij zoeken dringend te koop schepen van alle tonnage en bouwjaren. Zowel drooglading als duwboten en sleepboten en tankschepen. Bel voor nadere info. MTS Dubbelwandig. Bouwjaar: 2005, 2990 ton, Type: C, Afm. 110 x 11.45 x 3.60 m. Deepwell pompen, gecoated. Inhoud tanks, 3800 m 3 bij 100%. Matrozenwoning voorop. Hoofdmotor: 1800 pk. Caterpillar bij 1200 toeren, type: 3516 Zeer goed onderhouden schip! MTS Dubbelwandig. Bouwjaar: 2008 2030 ton, Type: C Afm. 100 x 9.50 x 3.20m, 2250 m 3 inhoud. Ketel en spiralen. Hoofdmotor: 1500 pk, Caterpillar. MTS Bunkertankertje. Bouwjaar: 1962 410 ton. Afm. 49 x 6.50 x 2.30 m. Hoofdmotor: 235 pk, Stork-Ricardo J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 GSM: 06-53488479 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. Varen in week op / week af systeem Goede werksfeer op nieuw modern schepen. Goede salariëring. Oudcomb BV Oudkerkseweg 37 3381 KP Giessenburg 0184-670930 06-53596802 OCEANRIVER ZOEKT i.o.v. Ms Mokum 1x lichtmatroos of matroos i.b.v. dienstboekje met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform C.A.O. Email: sales@oceanrivercontractors.com www.oceanrivercontractors.com Roonstraße 24 D-32105 BAD SALZUFLEN b. Minden E- E-mail: info@loemker-schiffshandel.de Tel.: + 49 (0) 52 22 / 80 32 10 Fax: + 49 (0) 52 22 / 80 31 41 WIJ ZOEKEN DRINGEND TE KOOP ONDER ANDERE: DUBBELWANDIGE TANKBAKKEN, bouwjaar vanaf 1990, 2000 – 3000 t DUWBAK, afm. 70/85 m x 8.20-9.50 m PASSAGIERSSCHIP voor binnenwateren, afm. 7.00 x 2.50 m PASSAGIERSSCHIP voor een ombouw als woonboot, geschikt voor kanalen, lengte tot 25 meter Ein Partner mit über 50 jähriger Markterfahrung Aanbod : Diverse vracht- container- en tankschepen (diverse afm. 85, 105, 110, 125 en 135 meter), koppelverbanden, duwboten en duwbakken. Sinds kort ook aanbod in de kustvaart ! Div enkelwandige tankers voor een goede prijs ! Tevens groot aanbod in de stille verkoop. Nieuwbouw casco’s via Kriesels Scheepsmakelaar: • Chemicaliëntanker, diverse afmetingen • Vrachtschepen 110 x 11.45 en 135 x 11.45 Voor informatie kunt u contact opnemen met : René Kriesels, Mobiel: +31 (0)612 890610 Fax : +31 (0)10 2237890 Email: rene@krieselsscheepsmakelaar.nl www.krieselsscheepsmakelaar.nl KAMAR b.v MEER DAN 30 JAAR UW DUWBAKKENSPECIALIST Biedt te koop, te huur of te vercharteren aan: DUWBAKKEN: • 1 stks: 108,00 x 11,40 x 4,00mtr., luiken, 3850 ton, bj. 1973 • 5 stks: 76,50 x 11,40 x 4,00mtr., open, 2780 ton, bj. 1973/1980 • 2 stks: 76,50 x 11,50 x 4,00mtr., luiken, 2750 ton, bj. 1971 • 4 stks: 70,00 x 10,50 x 2,50mtr., luiken, 1250 ton, bj. 1989 • 3 stks: 76,50 x 11,40 x 3,50mtr., open, 2500 ton, bj. 1978 • 2 stks: 90,00 x 11,45 x 4,30mtr., open, boegschroef, 3500 ton, containers, bj. 1993 • 4 stks: 76,50 x 11,40 x 4,00mtr., luiken, 2750 ton, bj. 1982. • 4 stks: 32,50 x 8,20 x 2,25mtr., open, 450 ton, bj. 1982. Tevens te koop gevraagd: Duwbakken 76,50/90/110 mtr., alle leeftijden. OOK NIEUWBOUW DUWBAKKEN OF PONTONS IN DIVERSE MATEN. Tel.: 010-2847848/ Fax.: 010-2847839 sales@kamar.nl/ www.kamar.nl A www.huizinga-snijder.nl SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: info@somtrans.be WIR SUCHEN: • Kapitäne Rheinpatent, Radarpatent ADNR - Zertifikat, C-Zertifikat Pluspunkt • Steuermänner mit Patent • Steuermänner ohne Patent • Matrosen • Decksmänner WIR BIETEN: - Arbeitssicherheit - Pünktliche Zahlung Ihres Lohnes - 100% Soziale Versicherung - Moderne und viele Doppelhüll-Schiffe - Zahlung Ihrer Kurse für Zertifikate und Patente - Möglichkeiten um Patentinhaber und später Schiffsführer zu werden. *Aluminium en RVS werkzaamheden *Aluminium las en reparatie werkzaamheden *Montagewerk voor bedrijf en particulier Dit alles op elke gewenste locatie! Groenenboom service & montage ALUMINIUM ¢ RVS ¢ REPARATIE ¢ MONTAGE 2de Barendrechtseweg 308, 2992 SL Barendrecht, Tel. 06-13892455 Stellenausschreibung für Schiffsführer Fluvia ist ein junges internationales Logistikunternehmen, das sich auf die Entwicklung und das Angebot von Transport auf dem Wasser und Logistikdienstleistungen in Häfen spezialisiert hat. Alle europäischen Wasserstraßen werden von unserer Tanker-Flotte befahren. In den vergangenen Jahren sind wir gewachsen und planen diesen Wachstum auch weiterhin fortzusetzen. Zu diesem Wachstum gehört auch der Aufbau von Personal. Wir haben und werden auch zukünftig in die Entwicklung und Ausbildung unserer Mitarbeiter investieren. Zur Verstärkung unserer Schweizer Flotte suchen wir für unsere Tankschiffe S c h i f f s f ü h r e r Der ideale Kandidat hat die notwendigen Rhein-Patente (Basel bis offenes Meer), hat Erfahrung auf Tankschiffen und ist ein erfahrener Schiffsführer. Vorzugsweise besitzt unser Kandidat ein ADNR spricht deutsch und holländisch. Unter http://www.fluvia.de/de/vacancies finden Sie unseren Bewerberfragebogen. Bitte senden Sie uns Ihre Unterlagen (Bewerberfragebogen, Patente, ADNR, etc.) an Herrn Wehrt per eMail jesko.wehrt@fluvia.eu, Fax: +41-61-6382066 oder per Post: Fluvia AG - Postfach - CH-4019 Basel. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!

De Binnenvaartkrant 9 14 juli 2009 Méér dan een diploma Rick Eliëns werd voor zijn inzet extra beloond met de aanmoedigingsprijs van de crisis.” Hij vertelde ook dat de Binnenvaart Basis-groep de beste examencijfers had gehaald van alle zes de afdelingen op het Technisch College Velsen. Op het Maritiem College Velsen krijgen de leerlingen de kans om meer dan alleen het vmbo-diploma te behalen. Bijna allemaal kregen ze ook een EHBO-diploma uitgereikt; vier ontvingen bovendien een lasdiploma. Alle leerlingen werden individueel in het zonnetje gezet en toegesproken door een docent of bootsman. Speciale aandacht was er voor Rick Eliëns, die de KNVTS-aanmoedigingsprijs kreeg: een oorkonde en een niet nader genoemd geldbedrag. “Een beloning voor het harde werken.” Volgens de vertegenwoordiger van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Technici op Scheepvaartgebied is Rick “consciëntieus, betrouwbaar en een doorzetter. Hij stond altijd vooraan als er ene klus van technische aard op te knappen was.” Onmisbaar De geslaagden zijn: Don Ditmar, Nigel Quant, Martijn de Wit, Caroline Welburn, Lesley Kooiman, Tonny Boerée, Ramon Bakker, Mark Kappelle, Ben Bos, Simon Arkenbout, Rick Eliëns, Simon Balkema, Sander Glorie, Shirley Beelen, Lennon Halsema, Olaf Jongeneel, Nick van Wooning, Beau Wiedemn, Randy Hoogland, Dave van Lieshout, Alex ten Wolde en Max Veldhuizen. De laatste twee waren afwezig. Andries de Weerd van het Nova College, waar 70 procent van de geslaagden al varende verder leert, vertelde waarom: “Zij zijn nu aan het varen en zitten ver in Duitsland. Zij zijn nu al onmisbaar voor de eigenaar van het schip waarop ze werken.” KNVTS. (foto’s MGR 22 van de 23 vmbo-leerlingen Rijn- en Binnenvaart die op het Maritiem College Velsen examen deden, slaagden. Een hoge score, maar toch baalden docenten, mentoren en medeleerlingen dat één meisje het nét niet gehaald had. Maar begrijpelijkerwijs voerde vrolijkheid de boventoon bij de uitreiking van de diploma’s op woensdag 1 juli. Tom Spits, coördinator voor het onderwijs en de huisvesting van de vmbo Rijn- en Binnenvaart in IJmuiden, noemde de leerlingen “allemaal kanjers. Maar u moest eens weten welke weg wij moesten gaan om deze kanjers met een diploma de deur uit te laten gaan”, zei hij tegen de aanwezige ouders, opa’s en oma’s en andere familieleden. Voor Spits was het de negende en tevens laatste diploma-uitreiking op het Maritiem College Velsen. “Ik ga van de grote schatjes terug naar de kleine schatjes.” Hij begint na de zomervakantie als directeur van een basisschool. Zijn functie als coördinator wordt overgenomen door Theo Scholts (het internaat) en Leo van der Valk (de school). Vakmanschap Locatiedirecteur Ruud Porck wees erop dat de leerlingen niet alleen een diploma kregen, maar ook een vak hadden geleerd. “Met dat vakmanschap heb je geen last van de Martijn de Wit neemt zijn diploma en de bijbehorende cadeaus in ontvangst. “Als er iemand liet zien graag te willen varen, was hij het.” Het theekastje De jonge schipper toont zijn moeder vol trots het theekastje dat een mooie plaats bij hem aan boord in de woning gekregen heeft. Hij wijst naar zijn vrouw en zegt dat zij er een hoop werk aan gehad heeft maar dat het resultaat er ook naar is. Zijn moeder trekt een laatje open en steekt haar neus erin. In antwoord op de verbaasde gezichten zegt ze dat zij hier vroeger wierook in bewaard heeft, want het kastje had ooit bij haar op de kamer gestaan. “Dat was toen er in het vorige huis voor het theekastje geen plaats in de huiskamer was.” Moeder en zoon kijken naar het theekastje dat nu toch een mooie plaats gekregen heeft. Het had er op geleken dat veel van de spullen van oma naar de kringloopwinkel zouden gaan. En eigenlijk had dat ieder een beetje pijn gedaan want alles was zo duidelijk van hun moeder en oma geweest, waardoor ze er slecht toe konden overgaan om zomaar van alles weg te gooien. Bij nader inzien was dat ook niet nodig want ieder familielid kon wel iets gebruiken of wilde wat ter herinnering meenemen. Want oma was zeer geliefd bij groot en klein. Ook de achterkleinkinderen waren erg gesteld op haar. Eentje heeft nu zelfs de oude spiegelcommode op haar slaapkamer. En nu staat het theekastje dus bij haar kleinzoon aan boord. “Ik wist niet dat het zo mooi was”, zegt de moeder verbaasd. Achter het glas-in-lood-raampje staan de dure kopjes te pronken, net als vroeger. Hoewel haar zoon en zijn vrouw modern ingericht zijn, is dit toch een heel speciaal hoekje geworden. Zelfs met een passende lamp van oma en een jeugdfoto van haar in een zilveren lijst erbij. “Ik wilde graag iets van oma hier hebben”, zegt de jongeman en er trilt even iets in zijn stem. De moeder kijkt naar haar jongen en ook al is het alweer maanden geleden dat oma stierf – en ook al had ze een mooie leeftijd – heel even is daar toch dat gevoel van gemis. Ze gaat met haar hand over het mooie kastje en het is net of haar moeder laat weten dat het goed is zoals het is. En dat ze het fijn at vindt dat haar theekastje nu hier aan boord u ier staat zoals iedereen in de familie iets van haar bij zich heeft. >> Vervolg van pagina 1 “Er is echt geen andere partij die ons hieruit gaat redden. Ik begrijp dat het nog nooit is geluk om gezamenlijk zoiets te doen, maar dit is een uitzonderlijke situatie, eentje die sinds de dertiger jaren niet meer is voorgekomen. De individuele ondernemers zullen zelf iets moeten ontwikkelen.” at Een eerste succes heeft het t Crisisbe- th a eeka boord as n al behaald. a De vraag s t uit tje taraad de Aflossen mag twee jaar langer binnenvaart om de staatsgarantie te verlengen, zodat het voor banken gemakkelijker en minder riskant wordt om de aflossingsverplichting uit te stellen, is gehonoreerd. Sterker nog: het is voor het hele midden- en kleinbedrijf ingevoerd, zodat alle ondernemingen ervan kunnen profiteren. Bij de beslissing van het Ministerie van Economische Zaken werd duidelijk gecommuniceerd dat dit verzoek uit de binnenvaart afkomstig was. Binnenvaartondernemers met staatsgarantie mogen twee jaar langer doen over het aflossen van hun scheepshypotheek. De situatie in de binnenvaart is voor staatssecretaris Huizinga ook aanleiding geweest aan de Tweede Kamer toe te ij zich zeggen heeft. dat ze bereid is bij de Europese Commissie aan te melden dat er in de binnenvaart sprake is van een crisis. Alleen nationale overheden kunnen een dergelijke aanmelding doen. Daarop zal de Europese Commissie zelf beslissen of en welke maatregelen moeten worden getroffen. Dat zou bijvoorbeeld een herstart van de oud-voor-nieuwregeling kunnen betekenen, mits daar consensus over bestaat bij alle landen van de Europese Unie die binnenvaart hebben. Een oud-voor-nieuw-regeling zou echter pas effect hebben over enkele jaren, omdat schepen die al in aanbouw zijn, niet vallen onder een nieuwe regeling. De staatssecretaris zal de crisis overigens pas aanmelden als het Crisisberaad is gekomen met een vastomlijnd voorstel. Een voorstel dat volgens Huizinga kan worden gefinancierd vanuit het reservefonds, waarin van en voor de binnenvaart zo’n 40 miljoen euro zit.

Binnenvaartkrant