Views
3 years ago

2009-08

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • April
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Nieuwe
  • Schip
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Familie

De Binnenvaartkrant 38 7

De Binnenvaartkrant 38 7 april 2009 Wij danken familie Rottiers-Daes Wij leverden het stuurhuis, geleidekoker en hydrauliek. Wij wensen ms Aragon en bemanning een behouden vaart. Scheepsherstellingen / Scheepsbouw voor het vertrouwen in onze firma en wensen hen veel succes met hun ms Aragon Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 Telefax (078) 676 48 53 Dok 138 UNIT 7.8.9.10 • Boterhamvaartweg 2 •-B-2030 Antwerpen Telefoon 0032 3 541.76.25 •-Fax 0032 3 541.81.02 •-GSM 0475 76.84.93 E-mail : bartholo@skynet.be Voor het ms Aragon leverden wij: 2 Veth-jet boehschroefinstallaties, type 3-K-1300 S4 en 4-K-1300 S4 met Scania motoren, 571 pk/ 1800 rpm Wij wensen familie Rottiers-Daes veel succes en een behouden vaart. Het is leuk om van stapel te lopen! GRONINGEN tel. 050 - 5255500 www.son.nl In collegiale samenwerking met Proficiat met uw nieuwe ms Aragon familie Rottiers-Daes RIDDERKERK tel. 0180 - 487227 100% BETROKKEN BIJ DE BINNENVAART Wij wensen de familie Rottiers-Daes en zoon een Behouden Vaart met het ms Aragon G.S.P. Projects bvba Boterhamvaartweg 2 B-2030 Antwerpen Tel. 0032-3-5411961 G.S.K. b.v.b.a. Boterhamvaartweg 2 B-2030 Antwerpen Tel. 0032-3-5411961

De Binnenvaartkrant 39 7 april 2009 Inrichting drogeladingschip Aragon zeer geschikt voor promotiedoeleinden DOOR JAN HOEK Marc en Sonia Rottiers van de Aragon houden duidelijk niet van een standaard woning en/of lessenaar. Dat valt ook onderaannemers op, want als ik in Antwerpen het terrein bij het tweede havendok van Binnenvaart Centrum Dok 138 oprijd, staat er een bus van schildersbedrijf Andy Dirven uit Brecht. Op zijn voertuig een fraaie kleurenafbeelding van de woning van de vierde Aragon. Als ik even later een glossy brochure in handen krijg van Elft Interieurinrichting, wijst Marc Rottiers met gepaste trots op een paar kleurenfoto’s van wederom de vierde Aragon. Onlangs heeft GSP voor familie Rottiers de vijfde Aragon afgebouwd en ook dit drogeladingschip beschikt weer over een woning en lessenaar die zeer geschikt zijn om afgedrukt te worden op een voertuig of in een brochure. Marc Rottiers en Sonia Daes trouwden in 1981. Een jaar later liet het echtpaar bij de voormalige werf Sint Barbara in Eisden bij Maasmechelen een Van Ommeren-tanker ombouwen tot een 1500 ton metend drogeladingschip. Tijdens hun huwelijksreis waren ze in de fraaie Spaanse regio Aragon en dat vonden ze een passende naam voor hun schip. Negen jaar later kochten ze de tien jaar oude Theodora van 1700 ton. Met dit schip, dat evenals (foto’s Jan Hoek) de nog volgende schepen altijd de naam Aragon kreeg, vervoerden ze voor de eerste maal ook containers; twee jaar lang voeren ze van Antwerpen naar Wenen. Dok 138 In 1998 volgde het eerste nieuwbouwschip; de 2200 tonner werd afgebouwd bij Bodewes. In 2006 begon de samenwerking met GSP in Antwerpen toen Marc en Sonia Rottiers daar een schip van 110 x 11,40 meter lieten afbouwen. Dat schip is verkocht aan familie Oosse en vaart nu onder de naam Elmaro. Ook de vijfde Aragon, (5558 ton, 135 x 14,20 meter, 2 Caterpillars van 1521 pk) is gekocht bij GSK en is afgebouwd door GSP. “Paul Bouwens van GSP heeft vroeger zelf gevaren en weet daardoor exact waarover hij praat. Over ons vorige schip waren we zo tevreden dat we wederom bij GSP zijn terechtgekomen en ook deze maal hebben ze ons vertrouwen niet geschaad”, vertelt Marc Rottiers. “Het grote voordeel van het afbouwen bij Dok 138 is dat nagenoeg alle leveranciers zijn gevestigd bij dit Binnenvaart Centrum, zodat de lijnen erg kort zijn.” “Het schip is in mijn opdracht gebouwd voor Feitelijke Vereniging (FV) Rottiers-Daes, bestaande uit echtgenote Sonia en zoon Kevin. Over de lessenaar zegt William Pauwels van Elft: “We onderscheiden ons door op het gebied van opstellingen en modellen geen standaardwerk af te leveren.” Laatstgenoemde is al drie jaar aan boord en is een bevlogen opvolger. Hij heeft de nodige studies op elektronisch gebied achter de rug en heeft ook een ruime periode in de afbouw gewerkt. Hij vindt plannen leuk werk en vaart mede daardoor graag met containers.” “Niettemin gaat de eerste reis, gecombineerd met de geladen proefvaart, met kolen naar Monsin. We gaan in de toekomst met name in het ARA-gebied varen voor Mega Barging uit Nijmegen”, aldus Marc Rottiers. Gedurfd Bij het binnenkomen in de ruime hal van de woning valt meteen de fraai uitgevoerde trap naar de door Kampers geleverde stuurhut op. Het is een gezamenlijke entree, want zoon Kevin beschikt over een eigen woongedeelte, compleet met badkamer, toilet, slaapkamer en een sfeervolle zitkamer. De indeling van de woning van Marc en Sonia is heel bijzonder en ook hier is het woord sfeervol meer dan op z’n plek. De verschillende ruimtes kunnen worden afgesloten door gezandstraalde glazen deuren (geleverd door Anyway Doors uit Massenhoven), waarvan de deur bij de ingang is voorzien van het Aragon-logo. Gedurfde kleurencombinaties en een bijzondere indeling maken de woning absoluut exclusief. Marc geeft alle eer aan echtgenote Sonia. “Zij heeft samen met William Pauwels en de interieurarchitect van Elft de inrichting bepaald, terwijl schilder Andy Dirven ook deze keer heeft gezorgd voor de soms gewaagde kleurencombinaties. Dat geldt ook voor de retro-lessenaar met het houtmotief Zebrano. Een motief dat in de stuurhut ook terugkomt in de twee tafels en het bureau”, vertelt Marc Rottiers. Authentiek product William Pauwels, directeur van het eveneens bij Dok 138 gevestigde bedrijf Elft Interieurinrichting, is content met de reacties van familie Rottiers. Hij zegt: “De Aragon is het zestiende nieuwbouwschip waarvoor we het interieur hebben gemaakt. We hebben tot nu toe altijd een compleet andere woning en model lessenaar afgeleverd. Met Elft onderscheiden we ons door op het gebied van opstellingen en modellen geen standaardwerk af te leveren.” “Van familie Rottiers is het de tweede Aragon waarvoor we de opdracht voor interieurinrichting hebben gekregen. Het volgende schip waaraan we gaan werken is de Sustento en ook in dit geval is het voor de tweede maal dat de eigenaar, in dit geval familie Schouten, ons de opdracht geeft. Ons bedrijf is groot geworden door steeds vast te houden aan onze doelstelling: het leveren van een kwalitatief hoogstaand en authentiek product dat individualiteit en exclusiviteit uitstraalt.” De naam Elft is ontleend aan een spits die in 1944 voor de grootvader van William Pauwels werd gebouwd bij scheepswerf Jean Bonne et frères in Hombrez. Elft heeft een eigen interieurarchitect in dienst die het 3-dimensionale interieurontwerp realistisch visualiseert, waardoor de opdrachtgever vooraf een gedetailleerd beeld van het eindresultaat krijgt. Door in te spelen op specifieke wensen komt een interieur tot stand dat zelfs aan de eisen van de meest veeleisende klant voldoet. De foto’s in de brochure van Elft bevestigen de woorden van Pauwels; met de onlangs afgebouwde Aragon vaart er weer een schip met een exclusief scheepsinterieur weg, dat in geen detail te vergelijken is met het interieur van de in 2006 afgebouwde Aragon. Wie leverden aan het ms Aragon Concordia Shipyards BV 24V solenoid t.b.v. electrische bediening KLIMA Thermo-Tech B.V Patrick Huys bvba KW elektromotor , 1200 ton water/uur Ontwerp casco ICC b.v. Marine Insulation Beunkoelers Levering en aanleg sanitair Daalderop G.S.P. Projects bvba Isolatie uitlaatgassensystemen Kampers Scheepskonstruktie B.V. Pinta Unisol B.V Warm water boiler Complete afbouw Solak Las- en Montagebedrijf B.V. Stuurhuis, geleidekoker en hydrauliek Isolatie woning Shell Marine Products West-Vlaamse Bank Aluminium machinekamerplaten BVBA Broeckx Aluminium SPEEDHEAT Ridderkerk Smeerolie Financiering Dolderman B.V. Deuren Vloerverwarming achterwoning en Agaat nv GSP Projects bvba Generatorsets Blommaert BVBA stuurhuis Shell smeerolie en gasolie Makelaar Van Voorden Promac Voormast type Improval XL, achtermast M-Design Binnenhuisdecoratie N.V. Handelsmij Nassau Bernaerts BVBA Scheepsherstellingen PROMAC-STUWA hydraulische type Progress, stuurhuttrap Stoffering Scheepsbenodigdheden diverse afbouwwerkzaamheden stuurmachine, PROMAC-STUWA Radio Holland Netherlands B.V. ClimaLogic B.V. Nelf Lakfabrieken BV Schepen Onderlinge Nederland u.a Dynamic roersysteem, VAN VOORDEN 2 2 x Furuno RHRS2005TFT Rivierradar 1 x Machinekamerventilatoren, Coating casco en ‘Lecour & Co bvba scheepsschroeven, diam. 1700 mm, Radio Zeeland Sigma-120 echolood ruimventilatoren, RVS afsluitbare Bond van Eigen Schippers Brugge Verzekering links- en rechtsdraaiend, 5 bladen Orlaco Products B.V. roosters Accountancy Frans D’Hondt & Co N.V. Damen Marine Components Camerasysteem Hi-Safe Systems B.V. Zintel Mobile Uitlijnen van de 2 hoofdmotoren 2 straalbuizen met een diameter van Van Stappen & Cada NV Brandbeveiligingsapparatuur Telecommunicatie en Q6 volgsatteliet Caterpillar 3512 C, 1521 pk bij 1800 1714 mm Scheepselectro Machinefabriek en A. Nobel & Zn. Filtration & rpm, 2 Twin Disc MG 5506 red. 5,44/1. De Waal Machinefabriek B.V Electrische installatie Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Separation B.V Motorbediening en monitoring Esco/ 2 Stuwa schroefasinstallatie met Sygo B.V. Spudpalen Waterzuiveringsinstallatie Twin Disc EC 300. Volledige installatie schroefasremmen, Stuwa schroefasseals Scheepshoogte- en ladingmeter Bartholomeeuwsen b.v.b.a Atelier van Geffen bv van de machinekamer. Veth Motoren B.V. RAFA B.V. Ramen Autokraan type SWL 1950 kg Belettering ADS van STIGT 2 Veth-jet boegschroefinstallaties, type Loggers Rubbertechniek B.V. uitschuifbaar met last 12,5 tot 20 meter Dirven Renovatie en Schilderwerken Masson Marinekeerkoppeling type MM 3-K-1300 S4 en 4-K-1300 S4 met Scania Flexibele opstelling woning Kalkman Scheepstechniek B.V. Schilderwerk binnen W 15000, 4,950:1, elastische koppeling, motoren, 571 pk/ 1800 rpm Elft BVBA Complete betimmering 1-Kalkman ballastjet type 1200 met een 11

Binnenvaartkrant