Views
4 years ago

2009-08

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • April
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Nieuwe
  • Schip
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Familie

De Binnenvaartkrant 10 7

De Binnenvaartkrant 10 7 april 2009 Beraten Finanzierungsvorbereitung Verkaufen Dringend !!! Fahrgastschiff bis 40 x 7m und max Fixpunkt bei 5,50m für Kunden gesucht! Büro Hamburg: Büro Haren: AP: Tom Thomsen AP: Martin Deymann Duvenstedter Damm 24-26 Papenwieset 5 22397 Hamburg 49733 Haren Telefon: 040 / 525 60 560 Telefon: 05932 / 735 820 www.DHT-Schiffsmakler.de hamburg@dht-schiffsmakler.de haren@dht-schiffsmakler.de INL/INFO: RUSSISCHE SCHEEPSWERVEN BIEDEN NIEUWBOUW ZEE / BINNENVAART/ PROJECTEN. TEGEN ZEER LAGE PRIJZEN, SNELLE LEVERTIJD. VRAAG VRIJBLIJVEND INFO: SWETS SHIPPING AND TRADING Zwijndrecht 3332 TB - The Netherlands P.Box 136 - Lauwers 23 ! + 31 -78 - 6209565 " + 31 -78 - 6200902 ! + 31 - 653 118 767 ! + 31 - 653 525 029 shipsale@shipned.com // www.shipned.com Weidz Transport BV AGNES BARTOUTSLAAN 35 3342 GE HENDRIK IDO AMBACHT TEL: 078-6840112 E-MAIL: WEIDZ@WEIDZ.NL Wij verwachten het komende jaar de ingezette groei verder uit te breiden.U kunt ons blijven bellen indien u op zoek bent naar lading. Onze voorkeur blijft uitgaan naar een lange termijn relatie, maar ook voor bevrachting kunt u bij ons terecht. ZWIJNDRECHT Maasboulevard 34 B Praktisch ingedeeld appartement met een woonoppervlakte van 116 m2 en een royale living van 50 m2! Het appartement maakt deel uit van het gewilde nieuwbouwproject het Crescent en is gelegen op de eerste verdieping waardoor u optimaal uitzicht heeft over rivier de Oude Maas. Vermeldenswaardig is bovendien het Petit cafe welke wordt beheert door een eigen Host die tevens verantwoordelijk is voor het Pakket Garant wonen. Vraagprijs € 349.000,-- v.o.n. ZWIJNDRECHT Marsdiep 22 Wij bieden u aan een riante bungalow met studio en garage gelegen aan de rivier de Oude Maas met een fantastisch uitzicht op Dordrecht. Deze fraaie woning is gebouwd omstreeks 1978 en verkeerd grotendeels in oorspronkelijke staat. Mede dankzij het fraaie panorama venster in de living en de op het dak geplaatste studio kan men zowel van achter het bureau als vanuit de luie stoel genieten van dit schitterende uitzicht. Vraagprijs € 760.000,-- k.k. www.waltmann.com ZWIJNDRECHT Maasplein 79 Met uitzicht op rivier de Oude Maas gelegen 3-kam. hoekapp. op de bovenste verdieping van een zeer goed onderhouden complex (bouwjaar ca 1960), met ruime woonkamer, 2 slaapkamers en een zonnig balkon met vrij uitzicht op de Oude Maas en de brug naar Dordrecht. In de onderbouw van het complex bevindt zich een eigen berging. Vraagprijs € 189.000,-- k.k. www.waltmann.com ZWIJNDRECHT Grevelingen 16 Laan van Walburg 8 Tel. 078 - 620 57 77 Degelijk gebouwde en goed onderhouden schakelvilla met inpandige garage. Dit huis ligt in het aantrekkelijke buitendijkse villa-wijkje “Het Balkengat” aan de rivier de Oude Maas. Riante woning (660 m 3 ) met 5 slaapkamers en twee badkamers, royale woonkamer met aparte eet- en zithoek en dubbel openslaande tuindeuren naar het terras. Vanaf de eerste en tweede verdieping heeft men uitzicht op de rivier. Vraagprijs € 545.000,-- k.k. Laan van Walburg 8 Tel. 078 - 620 57 77 www.huizinga-snijder.nl TE KOOP: NIEUWBOUW DUWBAK met een normaal voorschip. Lengte zonder vleugels 71.00m x breedte 9.50m x holte 3.20m. Duwbak heeft vleugels van 8.50m. Voorzien van kopschroef en hekschroef (alleen de unit). Voorzien van ankerlier. Tel: 078-6816000 of 06-53125892 TE KOOP: MVS 750 ton. Bjr: 1962 Afm. 55 x 7.20 x 2.93 m. 2 ruimen met enkel tussenschot, stalen vloer 10 mm, trimvull. Alu. Schuifluiken, kopschroef: van Tiem met 220 pk. DAF Hoofdmotoren: 1x G.M. 300 pk en Caterpillar 300 pk. Mooie woning: salon, 3 sl.kamers, keuken, badkamer. Nautisch compleet. MVS 1300 ton. Bjr: 1987. Holl. werf Afm. 70 x 8.60 x 3.30 m. Hoofdmotor: 850 pk. Cummins. Nautisch compleet. MTS 2030 ton. Bjr: 2008, dubbelwandig, type: C Afm 100 x 9.50 x 3.20 m, 2250 m3 Ketels en spiralen. Hoofdmotor: 1500 pk. Caterpillar MTS Nieuwbouw ca. 1600 ton, dubbelwandig, type: C Afm. 86 x 9.50 x 3.20 m. Bouwwerf Kozle (P) Levering casco Mei 2009 MTS Bunkerankertje, 410 ton. Bjr: 1962 Afm. 49 x 6.50 x 2.30 m. Hoofdmotor: 235 pk. Stork-Ricardo J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 GSM: 06-53488479 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. HET MOOISTE UITZICHT VAN ROTTERDAM KOPEN MET VOORBEHOUD VERKOOP EIGEN WONING WWW.LLOYDPIER.INFO WONEN OP Z’N ROTTERDAMST De Lloydpier is een nieuwe bruisende stadswijk aan het water vlakbij de Euromast en historisch Delfshaven. Het gebied combineert fraaie nieuwbouw met gerenoveerde oude havengebouwen. De markante nieuwe woningen op de Lloydpier laten u genieten op z’n Rotterdamst met een altijd boeiend uitzicht op de nieuwe Maas of de Schiehaven. HUIDIG WONINGAANBOD LLOYDPIER I N F O R M A T I E & O N T W I K K E L I N G PRIJZEN APPARTEMENTEN VANAF 198.000,- (v.o.n. excl. parkeerplaats) PRIJZEN PENTHOUSES VANAF 525.000,- (v.o.n. incl. parkeerplaats) de meeste appartementen zijn voorzien van een ruim balkon of terras complete luxe keuken mogelijkheid voor parkeren in eigen stallingsgarage Lloydpiergarantie voorkomt dubbele woonlasten kopen met voorbehoud verkoop eigen woning Bouwplaats op afspraak te bezichtigen TEL. 010 - 4679663 CENTRALE LIGGING MET UITSTEKENDE VOORZIENINGEN

De Binnenvaartkrant 11 7 april 2009 Aanpak BCi slaat aan in binnenvaart Niet verzekering maar bedrijfscontinuïteit is doel De premies voor afbouwverzekeringen zijn de afgelopen jaren flink gedaald. Die daling ligt rond de 30 procent. Frank van der Laan en Fokko van der Werf van Business Capital Insurance (BCi) uit Moerdijk schrijven dat toe aan de grote aantallen nieuwe schepen over de afgelopen jaren. Zij kunnen het weten want de makelaar in assurantiën heeft inmiddels een aanzienlijk marktaandeel opgebouwd op het gebied van afbouwverzekeringen ten behoeve van binnenvaartschepen. Frank van der Laan (links) en Fokko van der Werf: “Wat zijn de risico’s binnen je bedrijf en hoe kunnen we de continuïteit veilig stellen als er iets gebeurt?” (foto MGR) Directeur Frank van der Laan startte het bedrijf in 2002. Hiervoor was hij actief bij Overvliet Assurantie Makelaars te Rotterdam. Hij begon alleen; nu werken er vijf mensen bij BCi. Het kantoor richt zich op het midden- en kleinbedrijf, en daarbinnen vormen de transport-, de logistieke en de maritieme sector een succesvol specialisme. Drie jaar terug legde Frank van der Laan de focus nadrukkelijk op de binnenvaart en aanverwante bedrijven, zoals scheepswerven, makelaars en toeleveranciers. Daarvoor trok hij Fokko van der Werf aan, een schipperszoon die de maritieme sector door en door leerde kennen toen hij voor deze krant advertenties verkocht. Inmiddels heet BCi een sterke positie opgebouwd. Bijvoorbeeld in afbouwverzekeringen. Van der Laan en Van der Werf schatten zelf dat ze vorig jaar meer dan de helft van alle afbouwverzekeringen in Nederland regelden. “In opdracht van afbouwers, makelaars en scheepswerven. Vroeger deed de schipper dat zelf. Nu is het meestal de hoofdaannemer”, vertelt Frank, ”die de dekking ook voor onderaannemers regelt. Wij adviseren dat ook: je kunt dat maar beter in eigen hand hebben. Dan weet je waar je aan toe bent en dat het goed geregeld is. Gebeurt er tijdens de afbouw iets, dan wordt de schade snel afgehandeld en kun je door met het werk.” “De naam van het bedrijf, Business Capital Insurance (BCi), vertelt eigenlijk exact wat we doen: het ondernemingsvermogen van bedrijve n b e s c h e r m e n m i d d e l s verzekeringen. Van aansprakelijkheidsverzekering tot transportverzekering; van brandpolis tot personeelsverzekeringen voor bijvoorbeeld zorg en inkomen. We richten ons dus op de zakelijke markt. Op bedrijven van vijf tot circa honderd medewerkers. We zijn niet gericht op particulieren. Dus geen hypotheken, financieringen of inboedelverzekeringen.” Dat klopt niet helemaal, erkent Frank in één adem door: “We doen alle verzekeringen voor onze zakelijke klanten, en omdat dat voor een ondernemer wel zo prettig is, regelen we op verzoek ook diens privézaken.” Het typeert de persoonlijke én grondige aanpak. “We gaan met de ondernemer in gesprek. Twee vragen staan centraal: ‘Wat zijn de risico’s binnen je bedrijf en hoe kunnen we de continuïteit veilig stellen als er iets gebeurt?” Verzekeringen zijn daarbij een middel, niet het doel. “Als ik iemand een advies geef, wil ik die man of vrouw over vijf jaar ook nog recht in de ogen kunnen kijken. Onze klanten zijn bedrijven die, net als wij, professioneel georganiseerd zijn; die voor continuïteit gaan, kritisch zijn en zuinig zijn op hun bedrijfsmiddelen. Als ze in de binnenvaart actief zijn, hebben ze een goed schip, dat ook goed onderhouden is.” Cascotransporten “Traditioneel kozen schippers voor dezelfde verzekeraar als hun ouders. Velen keken nooit of onvoldoende om naar hun polis. Gezien de gewijzigde marktomstandigheden, de professionalisering van de branche, is er een nieuwe generatie varende ondernemers die daar wel bewust mee omgaan; die de discussie ook met ons aangaan. Zulke ondernemers hebben wij het liefst als klant.” Fokko: “We zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar. Als een ondernemer met een vraag of een probleem zit, wil hij snel geholpen worden. Daarvoor moet je als adviseur niet te groot worden. Groeien is best, maar het mag niet ten koste gaan van de slagvaardigheid.” In de binnenvaart sluit BCi naast de afbouwverzekeringen ook scheepsverzekeringen zoals een casco, P&I, ladingaansprakelijkheid, tijdverlet en aanverwante verzekeringen. “Het hele pakket”, aldus Fokko. “Dus ook sleepverzekeringen, personeelsverzekeringen, noem maar op.” Bijzonder is de verzekering van cascotransporten vanuit China. Bijzonder door de complexiteit, de lange afstand en de waarde van het transport. “We doen niet alleen de verzekering van de lading, maar ook het ponton zelf, de zeevasten et cetera. Wat niet vergeten mag worden is het aansprakelijkheidsrisico dat je als opdrachtgever met betrokken partijen overeenkomt. Is er sprake van een P&I-dekking ten behoeve van de casco’s?” Frank legt ook uit waarom: “De cargoverzekering dekt schade aan de lading. Maar wat als een casco in het water valt? Dan wordt het een drijvende eenheid en ben je aansprakelijk als het ergens tegenaan vaart.” TE KOOP Zon / lichtpanelen, 12-24 Volt, omv. 230 Volt. Accu’s compr. Koelkasten LED verl. Tel. 051-5431920 www.aquasolar.nl Franko in Ned. GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Trico I 2x lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Navigatie 1 lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2578294 VOOR MS-MANTA ZIJN WIJ OP ZOEK NAAR ervaren stuurmannen, het vaarsysteem 4wk/4wk, in het bezit van dienstboekje, het salaris vlgs CAO binnenvaart. Info tel. 06-22424148 VOOR MS-NAVEX EN MS-SCORPIO ZIJN WIJ OP ZOEK NAAR stuurmannen en matrozen, in het bezit van dienstboekje, het vaarsysteem: 8wk/2wk,het salaris vlgs. CAO binnenvaart. Voor meer info tel. 06-22424148 VOOR MPS BRILIANT ZIJN WIJ OP ZOEK NAAR stuurmannen, machinisten en matrozen, in.het bezit van dienstboekje, het salaris vlgs CAO binnenvaart, het vaarsysteem 6wk/2wk. Info. Tel. 06- 22424148. GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Mondial 1x lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Joline 1x lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Anaconda 1x lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2578294 TE KOOP MAN SCHEEPSDIESELMOTOR type D2866LXE bouwjaar 1991, revisie 2005, kW 324, bij 2200 rpm. Vr.pr. € 4500,00. Tel. 06-55828731, twisterijm@hotmail.com GYRON CREW BV ZOEKT i.o.v. MS Jordy M lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb met functie lichtmatroos/matroos. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2578294 TE KOOP Nieuwe boegschroeven 515/550 pk, schroef 1.2 meter. 415/515 pk, schroef 1 meter. Goedkoopste in Europa !! www.botermantechniek.nl tel: 06-54287373 Keurige huisvaders worden kampioen DOOR JAN HOEK De meeste teamleden van het zaalvoetbalteam TransvaliaZW 3 kennen elkaar van het internaat. Zes jaar geleden besloot een aantal van hen een zaalvoetbalteam op te richten dat moest bestaan uit mensen die werkzaam zijn in de binnenvaart. In het zesde seizoen hebben ze succes. TransvaliaZW 3, gesponsord door Jan en Anita Drenth van de containerschepen Mejana en Marajo, behaalde onlangs in de 5e klasse G het kampioenschap door Voorne 10 met maar liefst 12-5 te verslaan. Aanleiding genoeg om ze op te zoeken in hun thuishaven, sporthal de Wielewaal in Rotterdam-Charlois. Het is altijd weer afwachten wie vrij is of wie met zijn schip op de binnenwateren zit. Daarom bestaat de selectie uit twaalf man. Aan alles is te merken dat het om een groep vrienden gaat. De ogen gaan glimmen als ze het over de derde helft ofwel het “af- en doorpilsen” hebben. Toch zijn ze serieuzer dan ze willen toegeven, want voor de wedstrijd worden vooral sportdrankjes besteld en bij het warmlopen staan de gezichten wat strakker. “We spelen niet echt hoog en het gaat ons dan ook vooral om de gezelligheid, maar een keer kampioen worden is natuurlijk prachtig. De conditie van de meeste spelers is niet geweldig, want de meeste tijd zitten we nou eenmaal in een stuurstoel. Maar we hebben nogal wat verborgen talenten”, vertelt Jan Vlap De keurige huisvaders voor aanvang van de met 12-5 gewonnen kampioenswedstrijd. (foto Jan Hoek) van de Mejana. Op de opmerking dat de meesten op hun binnenvaartschip toch twee weken op-twee weken af gaan en daardoor genoeg tijd hebben om te trainen, wordt een beetje onduidelijk gemompeld en zijn met moeite “druk”, “gezin” en “winkelen met vriendin” te horen. Als je zo overtuigend kampioen wordt, waarom zou je eigenlijk meer gaan trainen? Het kampioensteam bestaat naast Jan Vlap en Steven Steenbergen uit de kapiteins/schippers Chris Fromm (Comiezo), Harm Vlap (Marajo), Menno de Wagter (Theodela-C) en Richard Suiker (Salute). Martijn Molegraaf – hij speelde ooit zelfs in de 2e klasse – staat op de loonlijst van Uniport; Martijn de Jong bij bevrachter PTC; Henk Oost zit in de bunkering, terwijl Maarten Bekman zijn geld verdient als groepsleider op internaat Prinses Irene Sportdorp. Jan Vlap merkt over een van zijn medespelers nog op: “Als wij op een dag gevaren hebben met windkracht 4, dan heeft Menno de Wagter op dezelfde rivier en op dezelfde dag te maken gehad met windkracht 10.” Topscorer van het team met ruim 35 doelpunten is zeeloods Victor Peters, terwijl fysiotherapeut Erik Hazewindus het twaalftal volmaakt. Het jongste teamlid is 24 jaar en de oudste 34. Steven Steenbergen: “Volgend jaar spelen we in de 4e klasse en dan gaan we voor handhaving, en natuurlijk wederom voor de gezelligheid. Zelf organiseer ik een voetbaltoernooi voor oud-internaatbewoners, op 30 mei, met zestien teams. We zijn ooit begonnen als discogangers en zijn nu voor het merendeel keurige huisvaders. tegen teams uit Den Brielle is niet zo leuk omdat daar pas om 10 uur ’s avonds aan een wedstrijd wordt begonnen; dan blijft er voor ons maar weinig tijd over voor de zo belangrijke derde helft.”

Binnenvaartkrant