Views
3 years ago

2009-05

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Februari
  • Rotterdam
  • Wensen
  • Behouden
  • Vaart

De Binnenvaartkrant 60

De Binnenvaartkrant 60 24 februari 2009 Blankenstein 150 7943 PE Meppel Tel.: 0522 24 36 00 Fax: 0522 24 36 99 Wij wensen Buijks Duwvaart B.V. en haar bemanning veel succes en een behouden vaart met het ms Allegonda. Op het ms Allegonda leverden wij: Stuurhuis met hefkolom, autokraan, trap, mast, railing werk en kleppen. Voor het ms Allegonda leverden en of installeerden wij: Complete elektrische installatie Wij wensen schip en bemanning een behouden vaart. Kantoor en werkplaats: Sterrekroos 11 4941 VZ Raamsdonksveer Telefoon (0162) 51 25 36 Telefax (0162) 51 76 25 Ook Buijks Duwvaart B.V. koos voor de uitstekende dekking en premievoorwaarden van efm. Wij wensen het ms Allegonda en haar opvarenden een behouden vaart. en stuurhutten Ondervloer blijft bereikbaar en warm www.efm.nl Electrische vloerverwarming! Want vloerverwarming van Speedheat is snel op temperatuur. Het is slechts 1 mm dun en daarom flexibel tot in de kleinste ruimtes toe te passen. In de stuurhut wordt het systeem los gelegd, zodat de onder-vloer bereikbaar blijft. Vervangen is eenvoudig en de prijsstelling prettig. Vraag vrijblijvend uitgebreide documentatie aan. Speedheat Ridderkerk wenst het ms Allegonda, ms Fitariek en het mts Fellowship een goede vaart. Frans Schot Tel. 0180 490 436 Fax 0180 490 437 Mob. 06 5320 36 01 Combi International B.V. een bedrijf met jarenlange scheepsbouwervaring, kennis en visie in de binnenvaart en kunde in het uitbesteden van casco’s waar ook ter wereld. Wij zorgen er voor dat de wensen van de klant vakkundig vertaald worden in een prima eindproduct. Dit kan een casco zijn of een compleet schip “met de sleutel op de deur” voor zowel tankvaart als drogelading. ’ ’ Een combinatie van kennis, ervaring en visie in de binnenvaart. COMBI INTERNATIONAL BV Keizersveer 1b, 4941 TA Raamsdonksveer, T: 0162-570 300 F: 0162-570 317 www.combi-international.nl Leverbaar in 2009 als casco of afgebouwd schip. NIEUWE ONTWERPEN!! type “COMBI TWIN” Drogelading 135 x 11,45 x 4,25 m lichtgewicht 4250 ton type “DELTALINER” Drogelading 110 x 11,45 x 3,90 m lichtgewicht 3350 ton type “NECKARLINER” Drogelading 105 x 11,00 x 3,40 m, lage kruiplijn Tanker Type C, 110 x 11,45 x 4,70 m Tanker Type C, 86 x 9,60 x 4,60 m

De Binnenvaartkrant 61 24 februari 2009 Allegonda: doorontwikkeling van Combi International DOOR JAN HOEK In mei van dit jaar is het precies zeventig jaar geleden dat Johannes Buijks met een scheepje van 48 ton startte met het familiebedrijf. Op dit moment is met Jan Buijks jr de derde generatie actief bij Combi International. Binnen het bedrijf worden spraakmakende binnenvaartschepen ontwikkeld, waarvan het type Delta Liner een mooi voorbeeld is. Voor de familie Buijks werd van dit type schip onlangs bij machinefabriek Bayens de 3344 ton metende multifunctionele Allegonda afgebouwd. Combi International heeft inmiddels al acht schepen van dit door Jan Buijks jr en Simon Provoost ontwikkelde type verkocht. Het zijn voor het bedrijf bijzondere tijden, want op 30 april vorig jaar werd in de buurt van Shanghai in aanwezigheid van de bijna voltallige familie Buijks het kantoor van Combi Far East geopend. Het casco van de Allegonda werd die dag te water gelaten. De Allegonda gaat varen voor Amer Shipping, de (foto’s Jan Hoek) rederij van directeur-eigenaar Peter Buijks. Verhoogd middenschip De vorige Allegonda was van het type Allegonda, waarvan Combi International 21 schepen heeft verkocht. In feite is type Delta Liner (110 x 11,45 meter) een doorontwikkeling van de Allegonda. “Dat type is een succes, maar we zijn doorgegaan met het ontwikkelen van diverse types binnenvaartschepen, zowel drogeladingschepen als tankers. De Delta Liner is daar een voorbeeld van. We hebben bij de ontwikkeling het middenschip onder de loep genomen en een speciale constructie bedacht. Het middenschip is verhoogd waardoor het gangboord ruim boven de ijklijn ligt. Ondanks de grotere holte is het schip amper zwaarder maar doordat plooivorming tot het verleden behoort, wel een stuk veiliger. Als bijkomend voordeel is er sprake van een groter tonnage”, vertellen Buijks en Provoost. De Allegonda wordt voortgestuwd door een ABC-motor van 1800 pk. De Allegonda is een bijzonder multifunctioneel schip. Het beschikt over luiken, een stuurhutkolom van 8 meter en zandgoten, zodat ook nat zand vervoerd kan worden. Bovendien is het schip uitgerust met twee spudpalen. Mooie kruiplijn Peter Buijks van Amer Shipping is bijzonder content met het type Delta Liner. “Het schip heeft een mooie kruiplijn, zodat we ook op de Duitse kanalen kunnen varen. We varen in heel Europa, waaronder regelmatig in Zeeland en rond het IJsselmeer. We hebben te maken met veel korte laad- en losplaatsen, zodat de aanwezigheid van spudpalen een prettige maar ook bijna een noodzakelijke luxe is.” “De vloot van Amer Shipping bestaat uit veertig schepen. We werken samen met gemotiveerde schippers, met wie we een hecht team vormen”, aldus Peter Buijks. Kapitein op de Allegonda is Giel Oome uit Waspik, die twee jaar vaart in dienst van de familie Buijks en Amer Shipping. Daarvóór werkte hij 32 jaar in het vervoer over water van zand en grind. ‘Zijn’ schip wordt voortgestuwd door een medium speed ABC-motor van 1800 pk bij 1000 toeren. Combi Far East Combi International zorgde zelf voor het vervoer van het casco vanuit China. Jan Buijks jr. zegt daarover: “Wij laten onze casco’s altijd per zeeboot naar Nederland komen. Dat vervoer bevalt ons uitstekend en hebben we nóg verder ontwikkeld. Voordelen zijn onder andere de snelheid, de zekerheid van levering en minder schade.” “Ook de opening van het kantoor van Combi Far East biedt aanzienlijke voordelen. Ons kantoor is continu bezet met Nederlandse werknemers, waarvan er één vloeiend Chinees spreekt. De lijnen naar de zes Chinese werven waarmee wij werken zijn dan ook bijzonder kort en de bouw van de casco’s wordt door onze eigen mensen begeleid.” “De Allegonda is een varend bewijs dat we daardoor schepen opleveren die beslist gezien mogen worden.” Wie leverden aan het ms Allegonda Combi International B.V. boegschroefaandrijving, type C18, 533 Zeeland SIGMA-100 Franssen Isolatiebedrijf B.V NSA80-250 algemene dienstpomp, een Ontwerp en levering casco kW van 725 pk bij 2100 rpm en 2x Bochtaanwijzer,Radio Zeeland SIGMA- Isolatie woning VAC-4001-A02 lenspomp en een SA 100- Machinefabriek J. Bayens B.V. generatorsets, Caterpillar type C 4.4, 64 120 Dieptemeter, Radio Zeeland SIGMA- SPEEDHEAT Ridderkerk 235/28 ballastpomp. Complete afbouw kVA elk, beiden met geluiddempende 130 Windmeter, Radio Zeeland SIGMA- Vloerverwarming Zwets Werkendam B.V. Amer Shipping B.V. Bevrachting omkasting 700 Intercom, 3 Sailor RT-2048 Marifoon Victor Boeren Oosterhout BV Desmi K&R pompen en appendages EFM onderlinge schepenverzekering Van Voorden Promac in SIGMA look, 4 Icom IC4088E Woningstoffering Veth Motoren B.V. U.A. Verzekering Van Voorden een 5-blads Kaplan High Portofoon, Orlaco Camerasysteem, Heinen & Hopman ROTTERDAM 2 Veth Spudpalen en Veth Ballastpomp ABC, Anglo Belgian Corporation N.V. Skew schroef Ø1700 mm en PROMAC Shuttle computer, Radio Zeeland Airconditioning en de gekoelde kast type VP14 S2 ABC 6DZC-1000-166-A, 1325 kW heeft een PROMAC-STUWA hydraulische Conning systeem, Periskal Inland ECDS Novetec B.V. Total Lubricants Inland Marine Woodward Governor Nederland BV Stuurmachine en PROMAC-STUWA Viewer met kaarten, Nauticast AIS Uitlaatgassendempers hulpmotoren, Smeerolie Regulateur Dynamic roersysteem Binnenvaart Ontvanger, SAGEM RT-3000 machinekamer ventilatoren, RVS Bunkercentrum Dongemond ADS van STIGT Damen Marine Components Straalbuis GSM/GPRS Module en Modivision Q6 afsluitbare regenroosters/brandkleppen Smeerolie Total, gasolie, epifanes, Masson Marine keerkoppeling type MM De Waal Machinefabriek B.V. Gestabiliseerde Schotelantenne en ATEX ruimventilatie Sigma en Jotun Verf, W18000 C, 3,184:1, PTO type 0 voor Stuwa schroefasinstallatie met PERISKAL Group Tresco Wuustwezel ADT Fire & Security compleet Aluminium Belettering aandrijving van stuurwerkpomp, ZF schroefasrem en Stuwa schroefasseals Tresco Inland ECDIS Viewer Brandbeveiligingsapparatuur gespoten in 2-C HG en Koplogo, Marine Electronics bedieningssysteem Verhaar Omega B.V. A. Rullens Installatiebedrijf B.V. Dijvler Materiaal B.V. scheepsuitrusting, bijboot Riwa 400 type MicroCommander, op de brug is Omega 31125 - S met een vermogen Elektrische installatie Ankers, ankerlieren en kettingen compleet met 30 PK Yamaha, een MC-2000-4LR hendel gemonteerd van 725 pk, 2100 rpm Mastervolt B.V. Riwa Boating International Mammoet Stuurstoel incl. inbouwrail en incl. noodbedieningssysteem Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers Omvormer en acculader Riwa 400 in brandvertragende met eigen aangeleverde stof in midden EMHA Technisch Bureau B.V. NRF BV Bunkoelers Sygo B.V. uitvoering van de stoel Uitlijnen motoren E.B.R. b.v. Scheepsreparatie- en Scheepslading- en hoogtemeter Blommaert BVBA Dacom Werkendam B.V. TV’s Westfalia Separator Nederland B.V. konstruktiebedrijf RAFA B.V. Ramen 22 aluminium scheepsluiken type FRK Inspectie Verkeer en Waterstaat Gasoliefilters Stuurhuis met hefkolom, autokraan, Loggers Rubbertechniek B.V. 10.100/3670/2.5 Derkiena en een Classificatie Atlas Copco Ketting Marine Center trap, mast, railingwerk en kleppen Flexibele opstelling woning hydraulische luikenwagen type HLW Aquamar Waterbehandeling bv Compressoren Radio Holland Netherlands B.V Engelaer Scheepsinterieurs 10/6000 Waterzuiveringsinstallatie Pon Power B.V. 2 Furuno RHRS2005RC Rivierradar Radio Complete betimmering DESMI K&R Pompen B.V. Schoonschip V.O.F. Caterpillar scheepsdieselmotor voor Zeeland SIGMA-560 PAD Piloot, Radio Dolo- Repair Alu. machinekamer vloeren NSA50-200/A12 algemene dienstpomp, Reinigingsproducten

Binnenvaartkrant