Views
3 years ago

2009-05

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Februari
  • Rotterdam
  • Wensen
  • Behouden
  • Vaart

De Binnenvaartkrant 54

De Binnenvaartkrant 54 24 februari 2009 Keurmeesterstraat 15d 2984 BA Ridderkerk www.cornetgroep.nl WERKENDAM TEL.: 0183-505475 Wij wensen Michand N.V. veel succes met het mts Paganini Niveau - alarmering Overvul beveiliging Drukmeting en -alarmering Temperatuurmeting en -alarmering Magnetrol niveaumeting NXT Computer systeem Diepgang meting X-BOB met Lloyds certificaat Telefoon; NL 0180 - 430327 Telefax: 0180 - 433728 Wij wensen mts Paganini een goede en behouden vaart Hartelijk gefeliciteerd met het mts Paganini. Waarvoor wij mochten leveren: Ladingpomp voor stookolie 500 cSt 500 m³/h bij maximaal 8 bar Twee stuks 2-schroefspindelpompen, type EPS 500, compleet met drukvaste 230 kW ABB elektromotoren en elektrische pompverwarming. Ladingpomp voor gasolie 10 cSt - 250 m³/h bij maximaal 8 bar Een stuks 2-schroefspindelpomp, type EPS 250, compleet met drukvaste 86 kW ABB elektromotor. Slobpomp Een stuks 2-schroefspindelpomp, type EPS 10, compleet met drukvaste 8,6 kW ABB elektromotor. Voor extra info: info@epsbv.com European Pump Services B.V. Ringdijk 506 ~ 2987 VZ Ridderkerk ~ Tel. 0180-44 22 66 ~ Fax 0180-44 22 69 Wij verzorgden de isolatie voor de accomodatie, uitlaatgassensysteem en dekleidingen en wensen Michand N.V. en bemanning een behouden vaart met het mts Paganini. Pinta Unisol B.V. Ramsgatseweg 11b 4941 VN Raamsdonksveer Tel: 0162 - 684869 Fax: 0162 - 511959 Veka Shipbuilding B.V. leverde het complete schip. De afbouw werd volledig uitgevoerd door Bijlsma Shipyard B.V.. Veka Shipbuilding B.V. en Bijlsma Shipyard B.V. wensen Michand N.V. en de bemanning van het mts Paganini een behouden vaart. Sluisweg 13-16 • Postbus 83 • 8530 AB Lemmer Tel: 0514 56 85 50 • Email: info@bijlsma.com Biesboschhaven Zuid 10-11 • 4251 NM Werkendam Tel: 0183 50 52 30 • Email: info@veka-group.nl • Website: www.veka-group.nl

De Binnenvaartkrant 55 24 februari 2009 Bunkertanker Paganini: jongste loot aan de GBS-vloot Als je op bezoek bent bij Erik Vermeylen van GBS General Bunkering Services in Antwerpen, dan tref je tegenover je een karaktervolle dynamische ondernemer met een open mind. In tien jaar tijd heeft hij met zijn GBS een vertrouwde naam en een onuitwisbare plaats veroverd in de wereld van het transport van minerale olie. Als hij over zijn onderneming spreekt, doet Vermeylen dat altijd en oprecht in de wij-vorm. Vanuit een warme karaktertrek richt hij daarmee de spot op zijn 45 medewerkers die iedere dag hun inzet geven en aan zijn succes hebben bijgedragen. Erik komt uit een grote familie waarin veel beroepsrichtingen zijn vertegenwoordigd. Vermeylen zocht het in de scheepvaart. Hij voltooide eerst het hoger onderwijs. Op zijn lijstje prijkt ondermeer de A1-opleiding expeditie en scheepvaart. Erik ging aanvankelijk in loondienst werken. De eerste ondernemer die van zijn kennis profiteerde was Alpina in Antwerpen, gevolgd door een oliehandelaar en Longueville Scheepsherstelling. In 1998 startte Vermeylen met GBS General Bunkering Services. De onderneming kent verschillende activiteiten waaronder bevrachting, transport, en bunkering van zeeschepen. Daarnaast de exploitatie van transport- en bunkerschepen, niet alleen voor de eigen vloot maar ook voor derden. Ruim een jaar terug werd nog een laatste branche toegevoegd: containertransport over de weg, hoofdzakelijk voor bestemmingen binnen de Benelux. Nog vier schepen Vermeylen heeft daags voor ons bezoek de goed verlopen proefvaart achter de rug met zijn nieuwste bunkertanker, de Paganini. Een heel avontuur. Eerst de reis naar Lemmer waar het schip bij Bijlsma Shipyard wordt afgebouwd. De proefvaart voerde tot de Ketelbrug en duurde acht uur. Weer eens iets anders dan het ronden van het eilandje Tiengemeten. De Paganini is de tweede nieuwbouwtanker (type C) die als uitbreiding en vernieuwing van de vloot in de vaart wordt genomen. De eerste was de Beethoven, die in 2005 werd opgeleverd. Op het planbord van Vermeylen staan nog vier tankschepen: de Vivaldi, die in april van dit jaar zal zijn afgebouwd; de Ravel volgt in juli. Het laatste schip dat dit jaar in gebruik wordt genomen is de Verdi, in december. Als laatste staat de Rossini geagendeerd voor begin 2010. De uitbreidingen passen in de jaren terug reeds ingenomen strategie van GBS om te blijven investeren in vernieuwing van de vloot. De Paganini is een bunkertanker die veel te bieden heeft. Het ontwerp komt van VeKa Shipbuilding, het casco is gebouwd in Roemenië. De afmetingen zijn 110 x 11,45 x 3,76 meter. De tonnage bedraagt 3119. Het schip heeft twaalf tanks met een gezamenlijke capaciteit van 3800 m3. Vermeylen heeft voor de tanks en De Paganini is de tweede nieuwbouwtanker die als uitbreiding en vernieuwing van de GBS-vloot in de vaart wordt genomen. het leidingsyteem aan VeKa een aantal voorwaarden geschetst die door hem zijn afgestemd op jarenlange ervaring binnen zijn dienstverlening in de sector transport en bunkering. Het schip is ingericht als ‘2-partijenschip’, niet alleen door zijn tanks maar ook door de dubbele leidingen voor de aflevering via de giek. Bijvoorbeeld voor aflevering van stookolie en gasolie. Alle tanks kunnen onderling worden verbonden of gesepareerd. Via dit zelfde systeem kunnen partijen worden rondgepompt en kan er ook worden geblend. De verwarmingsinstallatie is geleverd door Heatmaster. >> Lees verder op pagina 57 Wij leverden het stuurhuis, geleidekoker en hydrauliek. Wij wensen mts Paganini en bemanning een behouden vaart. Armador Marine Services Elzasweg 13 b2 B 2030 Antwerpen Tel + 32 (0)3 541 25 22 Fax +32 (0)3 544 03 85 bunkering@armador.be WWW.ARMADOR.BE GASOLIE & SMEERMIDDELEN RIVERCLEAN REINIGINGSGAMMA BIODEGRADABLE LUBES MONSTER ANALYSE PLANNING SCHEEPSBENODIGDHEDEN TELEFONIE & DATACOMMUNICATIE Wij wensen Michand N.V. een behouden vaart met het mts Paganini Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 Telefax (078) 676 48 53 Wie leverden aan het mts Paganini BIJLSMA Shipyard BV Complete afbouw Veka Shipbuilding BV Levering complete schip KBC Bank Antwerpen Financiering GBS General Bunker Services N.V. Bevrachting ABC, Anglo Belgian Corporation N.V. Hoofdmotor type 6DZC-1000-166-A, 1325 kW Woodward Governor Nederland BV Regulateur ADS van STIGT Masson keerkoppeling SIN Groningen Uitlijnen motoren Amco Compressoren B.V. Compressoren Pinta Unisol B.V. Isolatie uitlaatgassensysteem, woning en dekleidingen Kersten Isolatietechniek B.V. Aluminium vloerplaten inclusief montage en hoeklijnen Hoekman Shipbuilding Machinekamerleidingen De Ruyter Dieseltechniek B.V. 2 generatorsets 460 kVA t.b.v. boegschroef- en ladingpompbedrijf met Cummins motor QSX 15C, Marathon generator 572 PSL 4028, 2 generatorsets 85 kVA t.b.v. boordnetbedrijf met Perkins motor 4.4 TWGM en Marathon generator 362 CSL 1606 Maralec b.v. Marathon Generatoren en Motoren Marathon generatoren Van Voorden Promac VAN VOORDEN schroef diameter 1750 mm, linksdraaiend 5-blads, VAN VOORDEN straalbuis type HS1750/R HODI Superior met RVS binnenmantel Machinefabriek Voordendag van der Stelt b.v. Schroefasinstallatie IHC Lagersmit BV Schroefasafdichting Verhaar Omega B.V. Omega boegschroef 31130-4k, vermogen 560 pk, 1800 rpm Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers Kampers Scheepskonstruktie B.V. Stuurhuis met hefbeweging en overzakbare bovenbouw Habeco Hydrauliek Hydrauliek stuurhuis Handelsonderneming Beerens B.V. Sierdakradarmast, stuurhuistrap Van der Velden Marine Systems Hydraulisch systeem, type HP 6000 met bijbehorende hydrauliekunit, stuurmachine-aandrijving, type 2 DWK 6080/60, hydrodynamische profielroeren, type HD 220, hydrospoiler, type B 1500/500, automatisch vetsmeerapparaat type 3000/R4, complete hydraulische montage stuurmachine Radio Holland Netherlands B.V. Nautische apparatuur Orlaco Products B.V. Orlaco camerasysteem Tresco Engineering bvba Tresco Engineering Navichart Alewijnse Noord B.V. Complete elektrische installatie RAFA B.V. Ramen Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw Volledige betimmering Electric Comfort Vloerverwarming in stuurhuis Fa. P.A. Paans & Zn. Volledige stoffering WindeX Engineering B.V. Airconditioning, overdrukinstallatie en RVS roosters Seafix Fire Fighting Systems Brandbeveiligingsapparatuur Polmai Brandbeveiliging Brandblusmateriaal Dijvler Materiaal B.V. Ankerlieren, ankers en kettingen Scheepsreparatiebedrijf Misti B.V. Autokraan Blommaert BVBA Voormast type Arizona Riwa Boating International Roeiboot type Riwa 3500 in brandvertragende uitvoering Zwets Werkendam B.V. Zwets pompen, Sim ballastsysteem en appendages BP Nederland B.V. Castrol smeermiddelen A.M.S. Armador Marine Service NV Levering gasolie en Castrol smeermiddelen en scheepsbenodigdheden N.V. Handelsmij Nassau Scheepsbenodigdheden stuurstoel Cornet Groep Stralen en conservering ladingtanks Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie Dacom Telecommunicatie b.v. Travel Vision Q6, 60 cm satellietantenne, GSM telefooncentrale Veka Piping Dekleidingen EPS European Pump Services B.V. Ladingpomp voor stookolie 500 cSt 500 m³/h bij maximaal 8 bar Twee stuks 2- schroefspindelpompen, type EPS 500, compleet met drukvaste 230 kW ABB, elektromotoren en elektrische pompverwarming, Ladingpomp voor gasolie 10 cSt - 250 m³/h bij maximaal 8 bar, Een stuks 2-schroefspindelpomp, type EPS 250, compleet met drukvaste 86 kW ABB elektromotor, slobpomp, Een stuks 2-schroefspindelpomp, type EPS 10, compleet met drukvaste 8,6 kW ABB elektromotor Elektrotechnisch Scheepsinstallatie Bureau C.E. van ‘t Hof B.V. Klokken, niveaumeting en alarmering Heatmaster B.V. Ladingverwarmingsinstallatie Machinefabriek en Scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Bunkergiek

Binnenvaartkrant