Views
3 years ago

2009-05

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Februari
  • Rotterdam
  • Wensen
  • Behouden
  • Vaart

De Binnenvaartkrant 34

De Binnenvaartkrant 34 24 februari 2009 V O O R A L U W P I J P E N E N P I J P L E I D I N G I N S TA L L AT I E S Wij wensen mts Fellowship en haar bemanning een behouden vaart Biesboschhaven Zuid 9 - 4251 NM Werkendam TEL.:0183-500855, FAX:0183-500856, MOB.:0653-108547 Uw partner voor al uw verzekeringsvraagstukken: • Aansprakelijkheid • Binnenvaart • Transport • Goederen • Werkmateriaal • Wagenpark • Personele verzekeringen Wij wensen G.P. Shipping V.O.F. veel succes en een behouden vaart met het mts ”Fellowship”. Plaza 6, 4782 SK MOERDIJK / Postbus 14, 4780 AA MOERDIJK Tel.: 0168-393100 / Fax: 0168-393101 E-mail: bci@bcinsurance.nl / Website: www.bcinsurance.nl Wij verzorgden de complete afbouw van het mts Fellowship en wensen G.P. Shipping V.O.F veel succes en een behouden vaart Wij leverden het complete mts Fellowship en wensen G.P. Shipping V.O.F. een goede en behouden vaart Scheepswerf Jac. den Breejen b.v. Havenstraat 7, Postbus 528, 3370 BA Hardinxveld-Giessendam telefoon: 0184-676140, fax: 0184-676160 info@breejen-shipyard.nl www.breejen-shipyard.nl Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Postbus 386 4460 AT Goes Tel: +31 (0)183 50 70 40 • Fax: +31 (0)183 50 06 37 E-mail: galle@euromaritime.com

De Binnenvaartkrant 35 24 februari 2009 Nieuwe start voor Maasbrachter Havendagen Dit jaar keren de Maasbrachter Havendagen terug. Het evenement wordt op 26, 27 en 28 juni gehouden. Het afblazen van de Havendagen maakte vorig jaar veel los bij deelnemers en bezoekers. Het was de jaarlijkse hoogtijdag bij uitstek in de Limburgse havenplaats. De Havendagen horen bij Maasbracht als zout in de soep en als Sofia bij Loren. Na dertig jaar ter ziele? Ondenkbaar, en dat is ook de opvatting van de leden van het nieuwe comité Maasbrachter Havendagen dat traditioneel onder de vlag van de Sectie Havenondernemers zijn schouder heeft gezet onder de Havendagen 2009. Roelof Fransbergen, oud-voorzitter van het organisatiecomité, zei een aantal jaren geleden al: “De voorbereidingen van de Havendagen zijn zo arbeidsintensief en tijdvretend, dat moet je maar een paar jaar doen naast je werk en dan plaats maken voor nieuwe vrijwilligers.” De contouren van de editie 2009 worden steeds vaster omlijnd. Voorzitter Edward Verbunt kan tot zijn vreugde mededelen dat de sponsoring ondanks de moeilijke tijden goed verloopt en dat het programma in zijn afrondende fase is. Naast de vaste samenstelling en onderdelen heeft het nieuwe comité ook enkele interessante wijzingen doorgevoerd die nieuw elan en cachet aan de Havendagen moeten geven. We komen hier in volgende edities van de Binnenvaartkrant uitgebreid op terug. Na 2008 te hebben overgeslagen keren de Maasbrachter Havendagen dit jaar terug. (archieffoto Jo Bindels) Banen voor het oprapen op maritieme arbeidsmarktbeurs Voor de derde keer organiseert Navingo het Maritime & Offshore Career Event. De beurs voor carrière, werk en opleiding in de natte sector wordt woensdag 8 april gehouden in Beurs-World Trade Center Rotterdam. Vorig jaar trok de arbeidsmarktbeurs meer dan 2300 bezoekers die bij bijna 150 bedrijven, opleidingsinstituten en brancheverenigingen terecht konden voor banen, opleidingen en informatie en adviezen over een maritieme carrière. De Rotterdame organisator verwacht 8 april een gelijk aantal exposanten als in 2008, maar een lichte stijging van het aantal bezoekers. Voor de derde editie heeft Navingo, dat ook bekend is van de Binnenvaart Business Gids, een gevarieerd programma samengesteld. Zo is er een interactief seminar ‘Shore Support, Breken met Tradities’. Ook worden verschillende technische en nautische lezingen gegeven en verzorgen diverse exposanten bedrijfspresentaties. Het evenement duurt van 11.00 tot 19.00 uur. Meer informatie over de deelnemende bedrijven en de presentaties is te vinden op www. maritimeoffshorecareerevent.com. Op de website kunnen bezoekers zich ook alvast registeren. De entree van de beurs is gratis. Nederlandse scheepsbouw: nieuwe kansen in Roemenië Van 7 tot en met 9 april wordt in Constanta eenmalig de Naval & Maritime Exhibition Romania gehouden. Dat gebeurt onder auspiciën van Ahoy Rotterdam, in samenwerking met de Koninklijke Marine, de Nederlandse overheid en Roemeense haven- en marineautoriteiten. Bijzonder is volgens de initiatiefnemers de toevoeging van de Roemeense Marine- en Donau-autoriteiten als extra bezoekersdoelgroepen. De Roemeense Marine oriënteert zich op vernieuwing en modernisering van haar vloot. Volgens de EVD liggen er voor Nederlandse scheepsbouwers, maritieme toeleveranciers, havenautoriteiten en verladers goede kansen in Roemenië. Hetzelfde geldt voor de Nederlandse baggerindustrie: de Donau wordt de komende jaren beter en betrouwbaarder bevaarbaar gemaakt en er zijn plannen voor andere infrastructuurprojecten. Accent op groot draagvermogen en beperkte hoogte >> Vervolg van pagina 31 “Kijk naar TecMon: we wilden een rvs lessenaar en dakconsoles in combinatie met kunststof. Hout is niet verwerkt in de stuurhut; het is weer eens iets anders.” TecMon maakt betaalbare custom made producten op niveau, werkt met rvs, aluminium en hout en realiseert mechanische, elektrische en hydraulische toepassingen. Draagvlak De Fellowship heeft elf tanks met deepwell-pompen en een getraced leidingsysteem, is 135 x 11,45 x 3,51 meter en 3766 ton. Op 2,80 meter is het draagvermogen 2710 ton. “Met volle zijtanks duikt het schip naar 4,50 meter. Om milieuvervuiling te voorkomen zetten we geen ballast in ladingtanks”, vertelt Dieter van Gent. “Deze Fellowship is het resultaat van overleg met Stolt Nielsen. Op ons voorstel een 135 meter te bouwen kregen we positieve reacties van onze charteraar.” “Van meet af aan hebben we het accent op een groot draagvermogen en beperkte hoogte gelegd. Zeg maar draagvlak voor de toekomst, waar je als ondernemer op drijft.” Een bedrijfsfilosofie die wellicht hout snijdt. Dat is dan weer materiaal waarmee de timmerlui van Johan de Leeuw praktisch comfort hebben aangebracht. Met name de geluidwerende deuren van Anyway Doors uit Antwerpen, waarmee een geluidsluis tussen woon- en slaapgedeelte is gecreëerd. De keuken is van Wooning Rotterdam en staat trilling-proof geschroefd op zijn basis. Terug aan dek zien we een stuurhutkolom met 2,50 meter range. De dode hoek is hierdoor minimaal. Via het roefdek en de royale trappenschacht met koeling, materiaal aan- en afvoerfuncties staan we tussen de motoren. Met de machinekamerinrichting is de ruimte handig benut. De werkbank is bijvoorbeeld geïntegreerd tussen de tunnelframes, evenals gereedschapslades. Voorop vinden we onder andere nog de Verhaar-kopschroef en een mooie Blommaert-mast, waarop Radio Holland een Swiss-radar installeerde voor klein vaarwater (achterop een Furuno voor het grotere werk). Dit alles is verzekerd door Fokko van der Werf van Business Capital Insurance uit Moerdijk. De hand-, span- en schoonmaakdienstverzekering werd opnieuw belangeloos afgesloten door Jan en Coby van de Pol, die hun schip langszij afmeerden. Onmisbare belangstelling en hulp van Herman en Rina van Gent waren tijdens de inbouwperiode eveneens vanzelfsprekend. Stolt - Nielsen wenst het mts “Fellowship” een behouden vaart en vele succesvolle reizen toe. Westerlaan 5 P.O.box 23213 3001 KE Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 299 66 99 Fax: +31 (0)10 - 264 44 10 email: snits@stolt.com internet: www.stolt-nielsen.com Voor het mts Fellowship leverden en of installeerden wij: Complete elektrische installatie, aanleg sanitair, airco en overdrukinstallatie, Radio Holland nautisch pakket, Atis tankmeting Wij wensen schip en bemanning een behouden vaart. Kantoor en werkplaats: Sterrekroos 11 4941 VZ Raamsdonksveer Telefoon (0162) 51 25 36 Telefax (0162) 51 76 25

Binnenvaartkrant