Views
2 years ago

2009-03

  • Text
  • Jaar
  • Januari
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Wensen
  • Behouden
  • Vaart

De Binnenvaartkrant 48

De Binnenvaartkrant 48 27 januari 2009 Totaal geïnstalleerd vermogen 6458 pk! Hoofdmotoren: 2x Caterpillar, type 3512C HD Boegschroeven: 4x Caterpillar, type C18 ACERT Generatorsets boordnet: 4x Caterpillar, type C4.4 Al meer dan 30 jaar oplossingen met diepgang www.Leeuwestein-scheepsinstallaties.nl Tel.: 078-6311477 Wij danken fam. Lindhout voor het vertrouwen en de bijzonder prettige samenwerking, en wensen hen met het kvb Inge & Inge II een behouden vaart. De levering bestaat uit: • De complete elektrische installatie. • 2 draadssysteem. • Schroef- as generator 80 kVA. • Airco instalatie. • Cumarine hoogte & ijkmeet systeem. • Ballastpomp 10”. kvb Inge & Inge II veel succes en veel probleemloze draaiuren dolderman bv postbus 266 3300 AG dordrecht binnenkalkhaven 17 3311 JC dordrecht telefoon 078-613 82 77 fax 078-614 48 87 www.dolderman.nl Kantoorgebouw Westgate Scheepmakerij 140 3331 MA Zwijndrecht Telefoon 078 - 616 33 22 Telefax 078 - 616 55 25 GEBR. DE JONGE B.V. Diverse NIEUWBOUWMOGELIJKHEDEN bij Shipyard Kladovo zoals Motorschepen, Koppelverbanden, Duwbakken, Tankers, Pontons en/of ander drijvend materiaal meerdere afmetingen zijn mogelijk, levering vanaf medio 2009 Wij wensen familie Lindhout een goede en behouden vaart met het kvb Inge & Inge II. Wij wensen familie Lindhout en de bemanning veel succes en een behouden vaart met het kvb Inge & Inge II. Wij verzorgden de isolatie van de uitlaatgassensystemen Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V. Koedijk 4 Nederland 7241CL Lochem Tel. 0031 573 250 680 Fax 0031 573 250 685 Mobiel 0031 653 308 248 Mobiel 0031 653 125 543 E-mail gebrdejonge@yahoo.com Shipyard Kladovo Rhine Danube d.o.o. Djerdapskiput b.b. 19320 Kladovo Serbia Tel. 00381 19 801 024 Fax 00381 19 800 317 Email office@shipyardkladovo.com ….en wensen Familie Lindhout een behouden vaart met het kvb Inge & Inge II. Uilenkade 30 3336 LP Zwijndrecht Tel.: 078-6189670 Fax: 078-6176940

De Binnenvaartkrant 49 27 januari 2009 Inge en Inge II hebben betekenis voor vier DOOR JOHAN DE WITTE Voor Jan Lindhout senior liep er in 1959 bij Scheepswerf Duijvendijk een 53 x 6,64 meter van de helling. Vijftig jaar later staat Jan Lindhout junior aan het roer, van een splinternieuw door Dolderman afgebouwd koppelverband: Inge-Inge II. Jan (26) heeft samen met zijn Theresia Lindhout-Buitendijk voor het Inge-project de ‘kolen uit het vuur gehaald’, ofschoon zijn ouders Bram en Iza Lindhout tijdens de afbouw hun vakantie maar even hebben uitgesteld en op stationair toerental meedraaiden. De cascobouw op de werf van Gebroeders De Jonge Shipbuilding in Kladovo (Servië) heeft Jan vrijwel vanaf de kiel gevolgd. Door wensen en veranderingen op de bestaande tekeningen maakte hij zich de beginselen van Auto- CAD eigen, om zijn ideeën tot uitvoering te brengen. Jan: “Van begin tot en met de proefvaart een interessante stoomcursus. Soms wel een beetje druk, maar met veel plezier Welkom bij Peak Events De families Lindhout wilden de oplevering van de Inge en de Inge II niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Uitgangspunt van dit evenement was om op een unieke locatie met subtiel maar aansprekend entertainment en uitstekende catering een onvergetelijke dag te organiseren voor relaties, vrienden en familie. De belangrijkste voorwaarde in deze ‘charter’: “Jullie organiseren, wij richten ons op de laatste loodjes van de afbouw.” Peak Events, al vijftien jaar specialist gedaan. Enerzijds jammer dat het voorbij is, anderzijds is het tijd om de gang erin te zetten.” ‘Rubbermortel’ In twaalf jaar varen met een koppelverband wordt dat in je dromen – als het nog eens tot nieuwbouw komt – achter het roer doorontwikkeld tot alles specifiek is afgestemd en uitgevoerd op functionaliteit. Over elke meter dek loopt de bemanning arboveilig; als over een trottoir. Gangboorden zijn door Smits Neuchatel voorzien van een duurzame en slipvrije ‘rubbermortel’. Royaal is het kenmerk, obstakels hebben een functie gekregen. Gekoppeld wordt er met touw geleverd door Bondewel uit Terneuzen. Een gevlochten mantel beschermt het zeer sterke touw tegen slijtage en beschadiging en houdt de kern intact. Het is gemaakt van Dyneema-garens, beschadigt geen verf en houdt met vijf minuten koppelen en twee minuten ontkoppelen de motivatie van medewerkers op spanning. Er is een hydraulisch in het creëren van unieke belevenissen die een bijdrage leveren aan privé- of bedrijfsfeesten, ging met deze opdracht aan de slag. Gespecialiseerd in maatwerk hield de firma uit Rijswijk vanaf stap 1 rekening met de doelstelling van het evenement. Het prachtige Hulstkamp-gebouw aan de Nieuwe Maas lag als locatiekeuze al meteen een scheepslengte voor. Spannend entertainment vermaakte groot en klein, tijdens de aanloop naar de doop waarvoor Iza Lindhout de eer kreeg toebedeeld. Voordat men genoot van de heerlijke dinerbuffetten, was er op speciaal verzoek een optreden van het Dordrechts Visschersch Mannenkoor. Na de culinaire verwennerijen barstte het feest in de wintertuin van het Hulstkamp-gebouw los. Gepaste muziek op ‘bijkletsvolume’, entertainment en dans zorgden voor een spetterende afsluiting van een bewogen traject. Dorine van der Wijk van Peak Events: “Als team wensen wij de familie Lindhout een behouden vaart en veel succes toe. Bedankt voor de prettige samenwerking!” koppelsysteem, in combinatie met rvs bolders, waarmee de bak en motorschip één zijn. ‘De bak’ is een oneerbiedige benaming voor een volledig uitgevoerd motorschip. Inclusief kolomstuurhut, waarin vrijwel alle 2009-techniekopties op één vierkante meter zijn gerealiseerd. Het vaartuig heeft een Veth-Jet plus Veth-stuurrooster met C18 Caterpillar als voorstuwing, eigen energie, twee spudpalen en is 88,50 x 11,45 meter, op 3,60 meter 2817 ton groot, gesloten door een Blommaert-luikenkap. Het schip meet 94,50 x 11,45 meter en 2770 ton. Als de brandweer Met twee Caterpillars 3512 van 1835 pk en een Van der Velden stuursysteem loopt, stuurt en manoeuvreert het koppelverband als de brandweer. Het schip heeft natuurlijk spudpalen, een Vethkanalenkopschroef en volgens de leverancierslijst is niets vergeten. Doldermans machinekamerinstallatie is ditmaal door Mohammed Saidi – reeds twaalf jaar voorman met ‘Dolderman-pet’ – en zijn De keuken komt van Keuken-line. (foto Johan de Witte) medewerkers gerealiseerd. Met verfijnd vakwerk en stilistisch design reikt deze inbouw verder dan motorinstallatie. Het resultaat is opnieuw schitterend. Jan den Hollander en Wilco Meyer hebben zich zichtbaar sterk gemaakt voor de betimmering van woningen en stuurhut. Wilco bemoeide zich wat meer met het maken van meubelen, terwijl Jan en medewerker zijn handen vol hadden aan de roef die 2 meter langer is dan gebruikelijk. “We hebben hier de kans gekregen om er iets moois van te maken.” Uit de opmerkingen van Theresia blijkt fst ze die kans beiden hebben benut. Theresia’s keuken komt van Keuken-line. Jans stuurhut is van Kampers, met magnifiek timmerwerk en Alphatron-apparatuur, waardoor varen op vakantie gaat lijken. Lees verder op pagina 53 >> Wie leverden aan het kvb Inge&IngeII Shipyard Kladovo Service Bouw casco Gebr. de Jonge Shipbuilding Services B.V Levering casco Dolderman BV Complete afbouw Rabobank Oosterschelde Financiering Gebr. De Korte Bevrachting Vereniging Oranje, Onderlinge Verzekering van Schepen U.A. Verzekering Bosch Rexroth B.V. Motorbediening REINTJES Benelux bvba 2 Reintjes keerkoppelingen, type WAF 763 L / 5,136:1 Parker Hannifin bv Hydrauliekpompen C.F.C Jensen Separator Amco Compressoren B.V. Compressoren W. Kortman Isolatie Isolatie uitlaatgassensystemen Axces Industrial Exhaust Systems Uitlaatgassendempers hoofdmotor RuGotech Pijpleidingen B.V. Compleet machinekamerleidingen werk voor en achter Caldic Techniek B.V. Stamford generatoren Wartsilä Nederland B.V. Schroeven Scheepswerf Jac. den Breejen b.v. schroefasinstallaties IHC Lagersmit BV SUPREME LD afdichtingen en witmetalen lagerbussen Veth Motoren B.V. 3 Veth-Jet boegschroefinstallaties, type 4- K-1300 S4 met elk een vermogen van 608pk, 1800 rpm 1 Veth-Koproer, type VR 3000 4 Veth-Spudpalen, Veth-Stuurrooster, type VSG-1300 S1 met een vermogen van 608pk, 1800 rpm Blokland Non-Ferro B.V. Beunkoelers hulpmotor Kampers Scheepskonstruktie B.V. Stuurhuis met geleidekoker en hydrauliek Van der Velden Marine Systems 2 Vol-Hydraulisch systemen, type SP2525 met bijbehorende hydrauliek unit. 2 onafhankelijk werkende stuurmachines, type 2 DWK 6080/60, 4 Hydrodynamische profielroeren, type Dolphin 1800/220, 2 Hydrospoilers, Dolphin type D 1800. Diverse hydrauliek units t.b.v. de dekwerktuigen op achterschip en bak. Complete hydraulische montage Handelsonderneming Beerens B.V. BX roefdeuren, sierradarmast type Reintrade halfdiep, steigerbeugels, stuurhuistrap, sierdakradarmast type Laguna, rvs uitschuifbare radarmast, heklichtbeugel type Millennium, scharnierbare boordlichtvleugels, camerasteunen, ADNR-frames, blauwe kegels, duwvaart-triangel. Alphatron Marine B.V. Schip: 2x JMA 609 TFT radar, volledige Multifunction lijn, Alphacam RVS camera systeem. Bak: Piloot bediening voor boegschroef voortstuwing JMA 609 TFT radar. Volledige Multifunction lijn. Leeuwestein Scheepsinstallaties B.V. Complete elektrische installatie. 2- draads systeem, schroefas generator 80 VA. Airco installatie, Cumarine hoogte & ijkmeet systeem.- Ballastpomp 10 Cumarine Scheepsmeetsystemen 2 luchtinjectie diepgangmeters, 5 hoogtemeters; stuurhuis, achtermast, voormast, stuurhuisbak en voormast, Tankmeting 7 gasolie, 5 water, 1 dekaflezing RAFA B.V. Ramen Loggers Rubbertechniek B.V. Flexibele opstelling woning H en W den Hollander ism Wilmey Betimmeringen Complete betimmering Buro Smitsman Tekeningen en indeling van de woning Helder & May B.V. Vloeren DOLO-REPAIR Machinekamer vloeren met aluminium platen. Hoko Installatiebedrijf Sanitair aanleg woning Pascal den Dunnen Werkendam Tegelwerk (levering) G. van Dreumel Tegelwerken vof Tegelzetter Unisol Isolatietechniek B.V. Isolatie woningen SPEEDHEAT Ridderkerk Vloerverwarming voorwoning, achterwoning en stuurhuis Dik den Hollander interieur advies en realisatie Complete stoffering voor- en achterwoning, stuurhuis en PVC vloer achterwoning ClimaLogic B.V. Watergekoelde airconditioning, overdrukinstallatie, afzuiginstallatie Kidde-Deugra Brandschutzsysteme GmbH Brandbeveiligingsapparatuur Blommaert BVBA 2 aluminium scheepsluiken type FRK 10.100/3670/2,5 en 2 hydraulische luikenwagens type HLW 10/6000 full option All Pumps Holland B.V. Pompen en de wacs hydrofoors Algemeen Installatieburo M.J. Poleij v.o.f. Waterleidingen, rvs afvoeren, waterzuiveringsinstallaties en elektrische boilers Daalderop B.V. Warmwaterboiler Shell Marine Products Smeerolie FEMM Rotterdam scheepsbenodigdheden Inspectie Verkeer en Waterstaat Classificatie Lloyd’s Register of Shipping EMEA Classificatie DRV - Sliedrecht Accountancy Sun Roestvaststaal B.V. Hoekbeschermers, diverse halfronden, alle uitlaten op schip en bak, bolders gedubbeld, nieuwe pennen en deksels, touwdoorvoeringen, aluminium Loopplanken, RVS beugels, boldertjes touwbakken werkbankbladen, relingwerken op schip en bak uitlaten op achterspiegel afneembare uitlaten op schip en bak stuurhuis trap, trap achterzijde woning draadkammen doorval beveiligingen leuningwerken (afneembare) relingwerken borging luiken vlaggenstok en houder diverse gasveren geplaatst, alle aluminium luiken laten parelstralen. Wyckomar Waterzuiveringsinstallatie Down to the River - Zwijndrecht Belettering Huchem Special Products b.v. HC-Roka en HC-metalcleaner Peak Events B.V. evenementen organisatiebureau - open dag Altena Waterflash BV Levering Sanitair incl. stuurhuistoilet

De Binnenvaartkrant