Views
2 years ago

2009-01

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Januari
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Wensen
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Onze
  • Behouden

De Binnenvaartkrant 8 6

De Binnenvaartkrant 8 6 januari 2009 Als matroos bij het Havenbedrijf sta je nooit stil, want onze mensen kiezen voor actie. Het Havenbedrijf biedt jou een heel andere loopbaan dan in koopvaardij of binnenvaart, of op de lange omvaart. Hier kom je terecht bij het sleepbedrijf, baggerbedrijf of het vlotkraanbedrijf. Je werkt dus steeds in en rond de haven. Logisch, want het Havenbedrijf beheert, onderhoudt en exploiteert de volledige haveninfrastructuur, van dokken en sluizen tot kranen, sleepboten en baggerschepen. In deze boeiende, internationale werkomgeving ben je dus toch nooit ver van huis. Bovendien garanderen we een pak aantrekkelijke extralegale voordelen en een mooi evenwicht tussen werk en privé. En je maakt deel uit van een hecht team dat trots is om de haven mee uit te bouwen. Met volle overtuiging en volle kracht vooruit. www.dehavenbeweegtje.be

De Binnenvaartkrant 9 6 januari 2009 Duricha sprankelt onder champagne Trico zet deuren open voor maritieme wereld DOOR JOHAN DE WITTE ‘The new maritime wave’ shuttlet haar 800 gasten per Breeman-BMW van de parkeerplaats via een welkome entree naar een feesthal (roken toegestaasn), uitgevoerd door Down the River Group. Vandaag, 3 januari, is het einde van de pret op de Rotterdamse Sluisjesdijk niet in zicht, suggereren de lekkernijen van cateraar Bon Bon. Kredietcrisis en economische teruggang liggen hier op de helling. Trico showt van start te zijn, met een schitterend, in drie maanden afgebouwde mcs Duricha van de familie Durinck en Richard Kruisinga voor de wal. Hockeyster Fatima Moreira de Melo, uitgenodigd om de Duricha te dopen, had haar wekker op tijd gezet. Zij troonde de gasten mee naar het waterfront, betrad met haar bevallige verschijning het podium, sprak woorden die ‘kant én wal’ raakten en zwierde feilloos een ‘megazonde’ fles Alexandre Bonnet tegen de Duricha, overeenkomstig het doelpunt waarmee het dameshockeyteam op de Olympische spelen de gouden medaille won. “De euforie bij het dopen van zo’n kanjer heeft iets van Beijing”, aldus Fatima. De drie meiden Lindsy, Lotte en Svenja van meidengroep Djumbo kregen alle gasten in beweging. Vooral de kleintjes waren onstuitbaar enthousiast, voor wie in de feesthal een heuse VIP- en schminkruimte was geregeld. Televisie in het echt! Alexander Durinck wordt geïnterviewd door Fatima Moreira de Melo. Links zijn compagnons John en Addie van de Wijgaart. Fotogenieke Fatima ontfutselde in een interview op het podium enkele wetenswaardigheden van Shipyard Trico en mcs Duricha aan Alexander Durinck, John en Addie van de Wijgaart. Daarna verklaarden de organisatoren het feest en het lopend buffet voor geopend. Place to be Gekleed in black tie, cocktailjurk of tenue de ville smulde de huidige generatie duizendpoten met hun brede netwerken en talenten erop los. Jonge zakenlieden, gemêleerd met ervaringsdeskundigen en grondleggers, clusterden in frisse bries. Een feest dat het doemdenken reduceerde en liet kantelen in de richting van positieve associaties. A place to be voor maritiem getinte ondernemers. Nog vele artiesten vermaakten het publiek tot in de kleine uurtjes. Voor de organisatoren van dit ‘anders-feestje’ ontstond er nog een spontane after party. Trico draait, en zette zijn deuren open voor de maritieme wereld. Ontstaan uit een impuls naar onafhankelijkheid in combinatie met ondernemen presenteerde Trico De Duricha voor de wal aan de Sluisjesdijk, met ernaast de Zembla. (foto’s Johan de Witte) zich vorig jaar mei op Construction & Shipping Industry in Gorinchem voor het eerst in de afbouwsector. Dat de compagnons weten ‘waar het langs gaat’, bewijzen de premières van de Alexandra (135 x 14,20 meter) in 1999, de Zembla (135 x 17,40 meter) in 2003 en als laatste de Duricha, die door de beroepsgroep vanaf hun eerste kilometers waarderend zijn nagekeken, In uitvoering en design modellen voor de huidige generatie containerschepen. De intentie van Trico is een strakke organisatie op te bouwen, niet meer dan vier maanden inbouwtijd, alles vastleggen met het kenmerk betrouwbaarheid, in samenwerking met co-aannemers. Startklaar De Duricha kwam als laatste van het ponton en als eerste in de vaart. Op 4 september kwam het casco voor de wal bij Shipyard Trico. Op 4 december was de vlekkeloze technische proefvaart en op 5 december hing er een grijper kolen boven het ruim, bestemd voor Antwerpen. De proefvaart voor de IVW was 8 december. Startklaar in 3 maanden dus! Down The River Group uit Zwijndrecht kreeg cart blanche om een spetterend feest te creëren. Het is een uit maritiem initiatief ontstaan jong bedrijf uit Zwijndrecht, dat binnenvaart promoot en via een zo breed mogelijke, eigentijdse ‘media-lift’ in contact brengt met de bedrijfswereld. Down the River Group houdt zich bezig met communicatie, logo’s, huisstijlen en websites ontwerpen waarmee een bedrijf zich profileert. De afbouwkade van Trico en een werkhal ondergingen voor deze bedrijfsopening een ware metamorfose. Met de divisie Events organiseert Down The River Group tot in detail c.q. naar behoefte de open dag of oplevering van bedrijven. Ze maken video’s en virals waarmee de boodschap van bedrijven gehoord of gezien wordt. Ze onderscheiden zich hierin met een originele aanpak, zoals bij Trico. TE KOOP AUTOKRANEN EN BOEGSCHROEVEN Autokranen van 6 t/m 18meter. Boegschroeven met schroeven van 610mm/ 800mm/ 1000mm/1200mm en 1400mm. Tel. 06-54287373 www.botermantechniek.nl NIEUW IN NEDERLAND! Afvallen met Bios life Slim. Het zal u verrassen hoe eenvoudig het is! www.happyline.nl. Tel. 078-6104454 TE KOOP Mooie, knusse bungalow, goed onderhouden, gelegen in bungalow “ Pluimpot” te Scherpeniss, (Zld), +/- 300 mtr van het strand, 2 kamers. Interesse ? Bel. 06-21803454 of mail naar ruijtenberg. cornelis23@gmail.com TE KOOP L-CHALET (80M2) op 300m2 eig.grond, dec.05, onderhoudsvrij, woonk/keuken 4x11, 2slk, zolder, schuur, cv-combi, op naturisten Flevo, goed permbewoonbaar, € 140.000 k.k. http://josjacobs.mijnalbums.nl Tel. 06-54345990 GEVRAAGD SCHIPPERS ECHTPAAR i.b.z alle papieren voor 135 meter schip evt. inruil eigenschip mogelijk,evt. opvaren bespreekbaar zondag vrij Reacties naar de Binnenvaartkrant onder nummer: 20090101 GEVRAAGD Matroos/volmatroos voor ms Volharding, per 01/03/2009. Schoolvakanties en weekenden vrij. Tel. 06-53361631 / 0049-1716061366 Afstandsreparatie? De fax doet het niet meer. “Verdorie”, moppert de schippersvrouw. “Nu kan ik niet verder. Die moderne apparatuur is geweldig maar wel snel kapot!” De schipper probeert alle functies van het apparaat uit maar niets werkt. Ze halen de stekkers er uit en doen ze er na een minuut weer in. Het notebook wordt er op aangesloten om het op die manier uit te proberen. Maar nee. Niets wil baten. Een fax ontvángen lukt ook niet. Dus zit er niets anders op dan over de garantie te bellen. De schippersvrouw legt de man aan de andere kant van de lijn uit wat er aan mankeert en ze zegt ook welke foutmelding ze steeds krijgt. En helaas, dat wordt opsturen. Hiertoe schrijft de schippersvrouw een heel A4-tje vol. Omdat de man ook nog een nummer aan de achterkant wil weten wordt het faxapparaat opgeschoven en dan gebeurt er iets wonderlijks. De man aan de andere kant van de telefoon hoort het ook! Het faxapparaat begint geluiden te produceren waaruit blijkt dat er iets op gang komt. “Hij doet het weer”, zegt de man verwonderd. Ook op het schermpje verschijnt een andere tekst. “Nou, dan hoef ik hem in ieder geval niet meer op te sturen”, zegt de vrouw opgelucht. En ja hoor, het apparaat werkt weer. De schippersvrouw heeft wel vaker van afstandsgenezing gehoord maar nooit van afstandsreparatie VARELING door Irene Bruyninckx en ze vindt dit toch wel heel wonderlijk. En dat zegt ze ook, waarop de man lacht. Nadat ze opgehangen heeft, blijkt dat alles het nu weer doet. Behalve de functie waarvoor het apparaat oorspronkelijk gekocht is. Er kan namelijk nog steeds geen fax ontvangen of verstuurd worden. De schippersvrouw stelt voor dat eerst thuis uit te proberen, voor ze hem opsturen, want het kan ook aan de gsm-verbinding liggen. En zo pakt de schipper het grote apparaat in een doos en zet hem in de auto. Als de fax op de telefoonlijn thuis aangesloten moet worden, ziet de schippersvrouw dat er twee mogelijkheden zijn. Als blijkt dat hij het thuis gewoon doet, vermoedt ze dat aan boord de stekker in een andere aansluiting gestoken is dan waar hij uitgehaald was. Ze proberen elkaar hier de schuld van te geven maar het ding doet het weer en daar gaat het maar om. Toch blijft het wonderlijk dat het apparaat tijdens het telefoongesprek zomaar op gang kwam.

Binnenvaartkrant