Views
2 years ago

2008-25

  • Text
  • Pompen
  • Binnenvaart
  • December
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Twee
  • Schepen
  • Onze

De Binnenvaartkrant 36 2

De Binnenvaartkrant 36 2 december 2008 Wij wensen familie Deymann en hun bemanning een behouden vaart met het ms Aviso I Bunkerstation Heijmen B.V. Loswal 5 6566 CH MILLINGEN A/D RIJN Tel. +31 481 438310 Fax. +31 481 438315 www.bunkerstationheijmen.nl, E-mail:info@bunkerstationheijmen.nl Wir Wünschen familie Deymann mit ms Aviso I allzeit Gute Fahrt. Wij verzorgden de complete afbouw van het motorschip Aviso I en wensen de familie Deymann veel succes en een behouden vaart. Wir haben folgendes geliefer: - Kompletter Wohnungsausbau einschl. Isolierung, Sanitär, Fliesen, Möbel - Komplettes Ruderhaus einschl. Hubschacht - Alutüren Combi International B.V. een bedrijf met jarenlange scheepsbouwervaring, kennis en visie in de binnenvaart en kunde in het uitbesteden van casco’s waar ook ter wereld. Wij zorgen er voor dat de wensen van de klant vakkundig vertaald worden in een prima eindproduct. Dit kan een casco zijn of een compleet schip “met de sleutel op de deur” voor zowel tankvaart als drogelading. ’ ’ Een combinatie van kennis, ervaring en visie in de binnenvaart. Leverbaar in 2009 als casco of afgebouwd schip. NIEUWE ONTWERPEN!! type “COMBI TWIN” Drogelading 135 x 11,45 x 4,25 m lichtgewicht 4250 ton type “DELTALINER” Drogelading 110 x 11,45 x 3,90 m lichtgewicht 3350 ton type “NECKARLINER” Drogelading 105 x 11,00 x 3,40 m, lage kruiplijn Tanker Type C, 110 x 11,45 x 4,70 m Tanker Type C, 86 x 9,60 x 4,60 m COMBI INTERNATIONAL BV Keizersveer 1b, 4941 TA Raamsdonksveer, T: 0162-570 300 F: 0162-570 317 www.combi-international.nl

De Binnenvaartkrant 37 2 december 2008 Aviso I: vlaggenschip van Christiane en Manfred Deymann In de Vulcaanhaven in Vlaardingen ligt een stoere 110-meter geduldig langs de kade te wachten tot de maximaal ingenomen lading kolen kan worden gelost. Het is de eerste reis van het ms Aviso I van Manfred en Christiane Deymann uit Haren (Duitsland). Ergens bij het voorschip vinden we in de kademuur een manier om af te dalen en aan boord te gaan. Een trotse Manfred Deymann (36) verwelkomt ons in het stuurhuis en regelt daar binnen de kortste keren een verse espresso. Voordat we worden rondgeleid op het schip willen we graag iets meer weten over Manfred en zijn nieuwbouw. Op zijn 15e trad Manfred in loondienst en begon zijn carrière op de binnenvaart. Hij behaalde reeds op 19-jarige leeftijd zijn eerste patenten voor de vaart op de Elbe en de kanalen, later gevolgd door zijn Rijn- en radarpatenten. Toen hij 22 jaar was, kocht hij zijn eerste schip, de Aviso III en ging daarmee in de containervaart. Het jaar 2000 gaat voor Deymann de geschiedenis in als het jaar waarin hij met zijn vrouw Christiane zijn eerste nieuwbouwschip in gebruik neemt, de Aviso I. Het is een schip van 85 x 9,60 meter, dat wordt gebruikt voor de vaart met containers tussen Bremen en Bremerhaven. In 2005 richt Manfred de onderneming Manfred DeymannTankschifffahrtsgesellschaft op en koopt hij een tanker die de naam van zijn dochter krijgt: Sophie D. Daarnaast heeft Deymann nog het ms Emelie D (85 x 9,50 meter) in de vaart. Perspectief De containervaart van Deymann gaat voor de wind en hij overweegt zijn schip te laten verlengen van 85 naar 105 meter. Als alternatief besluit hij er ook een nieuwbouwplan naast leggen. Dat laatste plan biedt het meeste perspectief voor Deymann. Manfred en Christiane nemen twee belangrijke beslissingen. Ze besluiten de Aviso I te verkopen en bij Bodewes te gaan nieuwbouwen. De keuze is gemaakt voor een Damen Riverliner, die door Bodewes in de vorm van een turnkey-project aan Deymann zal worden geleverd. Het casco arriveerde in juli 2008 in Millingen, waarna de afbouw kon beginnen. Echtgenote Christiane en de beide dochters Sophie en Emelie waren eveneens zeer bij de bouw betrokken en hebben menigmaal de handen uit de mouwen gestoken. De bouw is voorspoedig en tot tevredenheid verlopen. Trimodal Logistics En nu zit de eerste reis er op. We zullen de Aviso I slechts tijdelijk nog op de Nederlandse wateren zien varen. Als de weersomstandigheden op zee het toelaten reist het schip buitenom en voor goed naar Bremen waar het via Trimodal Logistics voor de containervaart naar Bremerhaven zal worden ingezet. Het schip meet 110 x 11,45 meter, heeft een tonnenmaat van 3244 en capaciteit voor 208 TEU. Het wordt aangedreven door een 1835 pk sterke Caterpillar type 912 met een toerental van 1600. De boegschroefinstallatie is geleverd door Van Ballegooy, in combinatie met een Scania van 630 pk. De Promarin-schroef telt vijf bladen en heeft een diameter van 1700 millimeter. Het stuurhuis en de betimmering dragen het naamplaatje van plaatsgenoot Wessels uit Haren (Ems). De Aviso I ligt te wachten tot de maximaal ingenomen lading kolen kan worden gelost. SPEEDHEAT VLOERVERWARMING neem geen genoegen met minder: sta op Speedheat! Het schip wordt aangedreven door een 1835 pk sterke Caterpillar type 912. Speedheat Boxmeer wenst het ms Aviso I een goede vaart. Sweelinck 76 5831 KT Boxmeer T. 0485 522 130 F. 0485 523 113 www.speedheat.nl E. boxmeer@speedheat.nl Het stuurhuis en de betimmering dragen het naamplaatje van plaatsgenoot Wessels uit Haren. Wie leverden aan het ms Aviso I Scheepswerf Bodewes Millingen Anomalie Nibbinxwoud DI-16 met een vermogen van 638 PK Mastervolt B.V. Riwa Boating International Levering casco en complete afbouw Machinekamerplaten NRF BV Bunkoelers Omvormer en acculader Riwa 400 reddingsboot in Combi International B.V. Willems RVS Aluminium BV Non-Ferro Gieterij Blokland B.V. Sygo B.V. brandvertragende uitvoering met 50 pk Levering casco Machinekamerleidingen Beunkoelers Scheepslading- en hoogtemeter Mercury Ost Friesche Volksbank Haren (Ems) Brinkmann & Niemeijer Motoren B.V. Tischlerei und Alubau Wessels GmbH RAFA B.V. Ramen Daalderop B.V. Warmwaterboiler Financiering John Deere generatorsets Isolatie en de betimmering van de Loggers Rubbertechniek B.V. Mobil- Hamburg Smeerolie Trimodal Logistics Bevrachting Caldic Techniek B.V. woningen en stuurhuis. Levering Flexibele opstelling woning Bunkerstation Heijmen B.V. Carl Rheder GmbH Stamford generatoren type UCI 224G15 sanitair, meubels, stuurhuis, hefkolom Ihre Küche und Mehr Keuken Scheepsmaterialen en gasolie Verzekering en UCI 224E15 en aluminium deuren. Schumacher Stoffering All Pumps Holland B.V. Pon Power B.V. Promarin Propeller- und Van Voorden Promac Klaus Sandmann Sanitair (aanleg) Victor pompen Caterpillar scheepsdieselmotor voor Marinetechnik GmbH PROMAC-STUWA Hydraulische SPEEDHEAT Boxmeer Vloerverwarming S.U.K. Classificatie voortstuwing, type 3512C HD, 1350kw Nialbz Promarin 5-bladsschroef Ø stuurmachine WindeX Engineering B.V Arns Steinborn und Semmeling 1836 pk bij 1600 rpm 1750mm, 740 kg Novio Nautic BV Airconditioning/ overdrukinstallatie, Accountancy Reintjes Benelux BVBA Damen Marine Components Levering nautische apparatuur en ventilatieroosters en Wyckomar Waterzuiveringsinstallatie Reintjes keerkoppeling, type WAF 763 L, Straalbuis type Van de Giessen Optima, telecommunicatie machinekamerventilatoren. Huchem Special Products B.V. 5,136:1 diameter 1.762 mm Alphatron Marine B.V. Dijvler Materiaal B.V HC-glashelder (sunscreenreiniger), HC- Amco Compressoren B.V. Compressor Wärtsilä Nederland B.V. Nautische apparatuur Ankers, ankerlieren en kettingen metalcleaner, HC-shipshampoo en HC- Franssen Isolatiebedrijf B.V. Schroefasafdichting Tresco Engineering bvba Scheepsreparatiebedrijf Misti B.V. geleiclean ( nieuw handzeep) Isolatie uitlaatgassensystemen De Groot Scheepstechniek B.V. AlphaChart radar overlay Autokraan 12- 18 mtr Econosto Nederland B.V Discom B.V. Ballegooy boegschroefinstallatie 1400, Alewijnse Marine B.V. Blommaert BVBA Voormast, Afsluiters en appendages Uitlaatgassendemper hoofdmotor met een Scania boegschroefmotor, type Electrische installatie achtermast en stuurhuttrap geleverd Deymann Rohrbau Railingwerk

De Binnenvaartkrant