Views
2 years ago

2008-25

  • Text
  • Pompen
  • Binnenvaart
  • December
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Twee
  • Schepen
  • Onze

De Binnenvaartkrant 16 2

De Binnenvaartkrant 16 2 december 2008 Welkom aan boord bij Rensen Rensen Shipbuilding B.V. en Rensen-Driessen Scheepsmakelaardij B.V. zijn gespecialiseerd in de binnen- en zeevaart. Door middel van een juiste combinatie van visie, vakmanschap en innovatie zijn wij in staat om uw verwachtingen te overtreffen. Rensen Shipbuilding B.V. Op basis van uw wensen ontwerpen en bouwen wij casco’s volgens de meest moderne standaard. Wanneer uw interesse naar een compleet afgebouwd schip uitgaat, bent u bij ons ook aan het juiste adres. Aanbod Casco Vrachtschepen 135 x 14.20 x 4.80 m (Navitas) 135 x 11.45 x 4.25 m (Narvik) 110 x 11.45 x 3.65 m (Mondeo) 73 x 9.60 x 3.05 m (Middenvoorschip) Complete Vrachtschepen 135 x 14.20 m 110 x 11.45 m 86 x 10.00 m ook als casco verkrijgbaar Casco Tankers 135 x 16.20 x 6.20 m (Alpheus XL) 135 x 11.45 x 5.90 m (New Experience) 125 x 11.45 x 5.23 m (Oase) 122 x 13.50 x 5.80 m (New Myriam) 110 x 13.50 x 5.32 m (Turquoise) 110 x 11.45 x 5.40/5.80 m (Delfshaven) 110 x 11.45 x 4.65 m (Money Maker) 86 x 11.45 x 5.40 m (Eloise) Rensen-Driessen Scheepsmakelaardij B.V. Wij bemiddelen tussen de aan- en verkoop van bestaande schepen op grond van uw verlangens. Als u bij het zoeken naar een passende exploitatie en financiering hulp nodig heeft,zijn wij uw partner bij uitstek. Aanbod Tanker Commander Afmetingen : 110 x 11.45 m Bouwjaar : 2003 Vrachtschepen Formentera 135 x 11.45 x 3.63 m., Roemenië bj.’00, 2 x Cat 1014 pk., 2801 ton, 272 Teu. Noordenwind 110 x 11.45 x 3.63 m., Servië bj.’06, Cat. 1775 pk., 3257 ton, 208 Teu. Elja 110 x 10.50 x 3.18 m., Orsova bj.’01, Cummins 1600 pk., 2432 ton, 156 Teu. Bornrif 110 x 11.45 x 3.30 m., De Kaap bj.’94, Cat. 1520 pk. rev. ’03, 2850 ton, 208 Teu. Leaymer 110 x 11.00 x 2.83 m., MAK 1200 pk., 2272 ton, 3415 m³, 475 pk Cummins. Hermina 80 x 9.00 x 2,80, bj.’71, Caterpillar 1014 pk, bj.‘99, 1344 ton, stalen vloer bj. 2004 Tycho 85 x 9.32 x 2.52 m., bj.1968, Cat. 973 pk., 1292 ton, 1600 m³, Daf 195 pk. Misando 85 x 8.20 x 2.71 m., Bj. 1961, Deutz 800 pk. koprev. bij verkoop, 1303 ton. Gramper 74x7.55 x 2.51 m., Berlijn bj. 1957, GM 720 pk. rev 2006, 912 ton, alu. luiken Koppelverbanden Esperanto 190 x 11.45 x 3.70 m., bj. 2000/2007, 2 x Cat. 1521 pk, 2307/2053 ton Olesia 182 x 14.20 x 4.21 m., bj. 2003, 2 x 1600 pk. MTU, 8145 ton, inruil en medefinanciering bespreekbaar. Philos 186 x 11.45 x 3.50 m., bj. 2000, 2 x Cat. 1521 pk., 2915/2376 ton Anaconda 190 x 11.40 x 3.53 m., bj. 1994, 2 x Cat. 1521 pk., 3017/2643 ton Veronique 181 x 11.45 x 3.32/3.76 m., bj 2000/1989, 2 x Cummins 1300 pk, 4852 ton. Duwbakken Diverse erts- en containerduwbakken Casco Bunkertankers 110 x 11.45 x 5.32 m (Delfshaven) afbouw Dolderman levering juli 2009 Wanneer u vragen heeft, kunt u vrijblijvend contact opnemen met de volgende persoon: Wim Driessen M: +31(0)6 - 30 17 94 75 E: wimdriessen@rensenbv.nl Tankers Treasury 110 x 9.50 x 3.20 m., Mitsubishi 1278 pk., 2780 m³, boegschr. 245 pk. Wanneer u vragen heeft, kunt u vrijblijvend contact opnemen met de volgende persoon: Twan de Goeij M: +31(0)6 - 22 70 17 00 E: twandegoeij@rensenbv.nl www.rensenbv.nl Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 F: +31(0)78 - 612 06 53 Gevraagd KAPITEIN ARA op MTS 1000 Ton. Luxe condities, systeemvaart 1/1 of 2/2. Tel.: 0031-651324177 TE KOOP: KOPPELVERBAND K.O.K. 5000 ton. Bouwjaar: 1998 – geb. Wroclaw (P) Afm. schip: 92.50 x 11.45 x 3.50 m. 2600 ton.Hoofdmotoren: 2 x 1700 pk. Caterpillar type: 3512, 1600 toeren, bjr: 2007 Afm. duwschip: 79.50 x 11.45 x 3.50 m, 2400 ton. Bjr: 1999 Boegschroef: Verhaar 700 pk.Caterpillar, hekschroef: Verhaar 405 pk John D. Betr. verband word aangeboden met werk.Inruil bespreekbaar, financiering kan verzorgd worden. MVS 2509 ton. Bouwjaar: 1969 Afm. 110 x 9.54 x 3.34 m., 3300 m3 2 ruimen, stalen vloer Hardox 8 mm, alu. schuifluiken. Boegschroef: van Tiem 350 pk, autokraan 12.50 m Hoofdmotor: 1000 pk. Deutz type: 545. Revisie 2002 Nautisch compleet incl. 2 e radar. Duwbak 1730 ton. Bouwjaar: 1981 Afm. 70 x 9.50 x 3.47 m., 1900 m3 1 ruim, dubbelwandig, schuifluiken MVS 1670 ton. Bouwjaar: 1972, geb. bij Boost te Trier. Afm. 85 x 10.50 x 2.80 m. 2 ruimen, stalen vloer, trimvullingen. Inhoud ruimen: 2300 m3, alu. Friese kap met wagen. Kopschroef: Verhaar 430 pk DAF 3 kan., autokraan 15 m. Hoofdmotor: 1050 pk M.W.M. dir. omkeerbaar. Revisie 2005. In prijs verlaagd! TE KOOP GEVRAAGD: Enkelwandige tanker ca. 3000 ton, vanaf bouwjaar 1988 ofwel jonger. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. GERECHTSDEURWAARDERS DE WILDE & BAELE Hoogstraat 25 – 9000 GENT tel: 09/269.14.50 – fax: 09/225.61.20 kantoor@gwd-dewilde.be www.gdw-dewilde.be gaan over tot de GERECHTELIJKE VERKOPING van het binnenschip MS SAO-MAÏ Stalen motorschip, met dek, tunnel & drie laadruimten. Gebouwd op 06/03/1964 met 620 PK dieselmotor DEUTZ Op 13 december 2008 om 10u in BRASSERIE HA’ te 9000 Gent, Kouter 29 Voorwaarden, foto’s & informatie: zie www.gdw-dewilde.be Bestel het Binnenvaartspel via TE KOOP: LUXE GESTOFFEERD APPARTEMENT AAN DE MAAS (UNIEKE LOCATIE) Oostmaaslaan 882 - Rotterdam In het hartje van Rotterdam met grandioos uitzicht over de Skyline vanuit alle kamers. Zeer goed onderhouden 3-kamer appartement in Rotterdam-Kralingen op de twaalfde etage. Uitstekend gelegen ten opzichte van de snelweg, openbaar vervoer, stad, scholen en groenvoorziening. Half open keuken met Siemens inbouwapparatuur, bijkeuken, luxe badkamer en toilet. Balkon op Zuid-Westen. Houten vloer door de gehele woning. Bouwjaar: 1991, oppervlakte: 100 m², inpandige garage en gasten parkeerplaats achter gecodeerde slagboom, inpandige berging, VVE bijdrage: 137,96 p/m Erfpacht: afgekocht tot 2040, stadsverwarming, dubbele beglazing (nauwelijks stookkosten !) Dubbele lift, huismeester, videofoon. Vraagprijs: 329.500 k.k. Foto’s en een uitgebreide omschrijving van dit appartement zijn op aanvraag te verkrijgen. Belt u gerust naar 0651-169925 voor meer informatie. www.huizinga-snijder.nl Ben jij op zoek naar een verantwoordelijke baan, en kan je goed zelfstandig varen ? Dan is deze baan iets voor jou! Schipper en/of kapitein met patent. Op mds “Esperanto/Esperantwo”,(droge lading ) Wij kunnen je systeem bieden en een goed loon. Wat heb jij te bieden? tel:NL +31(0)610 954258 of +31(0)651-856482 A W www.binnenvaartkrant.nl Westra Shipping & Trading BV E. info@westrashippingtrading.nl TE KOOP: MOTORBEUNSCHIP Afmetingen: 63,39 x 7,05 x 2,77 Bouwjaar: 1949. Ingalls, Alabama, USA Tonnage: 767 ton / Op 2,50m 645 ton Aantal beunen: 2, met stalen vloer van 2006. Ruiminhoud: 442 m3 Hoofdmotor: Mitsubishi S6R2MPTK, 653pk, 2005 Boegschroef: Scania DS11 LB02, 374 pk AchterWoning: Woonkamer, badkamer (1999) keuken (2005), slaapkamer Voorwoning: 2 slaapkamers, woonkamer. Bijzonderheden: Goed onderhouden schip, dat in zeer goed staat verkeert. Schip heeft NSI-certificaat tot 2015! Garagebox met hydraulische klep en autokraan op voorschip. Stuurwerk vernieuwd in 2008, met nieuw visstaartroer. Schroefasrev. 2006 Neemt u voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op. T. 0511 447 230 F. 0511 447 234 en betaal direct d.m.v. iDEAL of Ogone ! www.westrashippingtrading.nl

De Binnenvaartkrant 17 2 december 2008 Christine en Ruben van der Meer verlaten huis en haard voor hulp aan Rwandese weeskinderen Hij ziet er uit of hij net is teruggekeerd van een rondje fitness op de sportschool. Jongensachtig, pretoogjes, piercing door zijn wenkbrauw en hij draagt een gaaf T-shirt. Ruben van der Meer (28) is zojuist van boord gestapt van de Presto van Duplo Shipping uit Schipluiden. “Ik kon het uiteindelijk toch niet laten en heb nog een reisje gedaan. Containers van de Maasvlakte naar Beverwijk.” Hij heeft daarbij meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om afscheid te nemen van zijn vrienden, want de eerste jaren zien ze hem niet meer terug. Ruben is geboren en getogen op de binnenvaart, was tot zijn achtste jaar bij zijn ouders aan boord. Als vervolg op zijn schooltijd wilde hij een opleiding tot kok beginnen en naar de hogere hotelschool. Tijdens een vakantiebaantje op een passagiersschip in Harderwijk trok de vertrouwde natte wereld weer als een magneet. Na afloop van het toeristenseizoen keerde hij tijdelijk terug naar zijn ouders. Die hadden aanvankelijk een kempenaar, daarna twee tankers en een luxemotor. Opnieuw ging Ruben bij zijn ouders aan boord, ditmaal als aflosser. Zijn ouders hadden ondertussen hun eerste containerschip, de Nadorias. Een van de tankers heeft later plaatsgemaakt voor een tweede containerschip, de Serudo. Na verloop van tijd ging Ruben een werkgever zoeken, het begin van een periode met veel afwisseling en avontuur. Hij kwam in het vervoer van zand en grind terecht. Later voer hij op een cementtanker en een bunkertanker. Het is niet voor het eerst dat Ruben de Binnenvaartkrant haalt; eerder deed hij dat met een avontuur toen hij op een zandzuiger voer en – geheel onbedoeld – “een anker oppikte” dat plots zijn onderschip raakte. Het liep gelukkig goed af. Rwanda Ruben is gehuwd met Christine Radstaake, die hij in zijn schooltijd leerde kennen. Ze kregen twee kinderen: zoon Noam is tweeënhalf jaar en zijn zusje Diza is een jaar jonger. Tot zover is het een alledaags verhaal over een gelukkig gezin. En dat gezin bestaat nog steeds. Maar hun wereld is het laatste jaar toch ontzettend veranderd. Wat of wie heeft nu in huize Van der Meer de wereld op zijn kop gezet? Ruben vertelt dat hij gemakkelijk contacten legt, veel vrienden heeft. Toch kreeg hij door een bepaalde ervaring plotsklaps een stevige geestelijke verdieping. Een aantal jaren later las hij in een infoblad van zijn kerk dat Astrid Withrow, een jonge vrouw uit zijn gemeente, zich met haar Amerikaanse man Travis Withrow volledig inzet voor hulp aan weeskinderen in Rwanda. In dat Afrikaanse land heeft zich jaren terug een afschuwelijke genocide voltrokken, waarbij 800.000 mensen overleden. Het gevolg daarvan is dat er ongelofelijk veel weeskinderen zijn. Via dit blad en ook door nieuwsbrieven van haar internetsite raakten Christine en Ruben enorm betrokken bij het Hulpactie Oekraïne weer succesvol Ook dit jaar is de inzamelingsactie van het Rotterdams KSCC voor de Hulpactie voor de Oekraine een succes geworden. Op het gironummer 89955 van het Katholiek Schipperswerk in Rotterdam is € 1.295,- gestort en in het busje op de bar van het KSCC Schipperscentrum in Rotterdam is € 535,- verzameld. In totaal was de opbrengst dus € 1.830,-. Op 29 maart van dit jaar vertrok Paul Hofman met hulpgoederen naar de Oekraïne. Hij bracht onder andere medische apparatuur, verpleegsterakleding, lakens, tien kinderwagens en MaxiCosi’s, schoolmateriaal, stoelen en lessenaars. Op 14 augustus bracht Paul Hofman samen met Frank Leeuwestein ook nog een door schippers gesponsorde ambulance en een behandelingstafel. De heer Leeuwestein heeft de terugvlucht voor hem betaald, waarvoor onze bijzondere dank. Met dit bericht willen wij iedereen bedanken die op een of andere wijze aan de actie heeft bijgedragen. Met name de trouwe bezoekers van het KSCC Rotterdam en aan de scheepvaart aanverwante bedrijven die door het KSCC Rotterdam en door mij persoonlijk benaderd zijn. In het bijzonder willen wij de heer Groenewold van de VT bedanken voor zijn ook dit jaar weer bijzonder royale bijdrage aan dit goede doel. J.J. Keller, Ex sleepschip Sirius INGEZONDEN BRIEF Ruben en Christine van der Meer, met hun kinderen Noam en Diza werk van Astrid en Travis Withrow. Het wordt uitgevoerd onder de naam Sozo, dat is Grieks en staat voor genezing, redding en bevrijding. Roeping Uiteindelijk stapten Ruben en Christine op het vliegtuig om gedurende een kleine twee weken met eigen ogen te zien wat een enorme verschillen er bestaan in de wereld. Rwanda is bijna zo groot als Nederland en wordt het land van de duizend bergen genoemd. Ruben grapt daarover: “Het enige terrein dat vlak is bestaat uit het vliegveld.” Wat later aanschouwen ze voor het eerst wat een armoede en achterstand er is. Kinderen die slecht en schaars gekleed zijn. Niets is in goede staat, veel zaken functioneren niet. Ze spelen alle dagen met de weeskinderen en geven ze alle aandacht. Velen zijn zo mager dat je er bijna doorheen kijkt. Als je die kinderen een hand geeft willen ze die niet meer loslaten. Het is dan ook niet verwonderlijk dat al tijdens de terugweg in de lucht reeds de eerste plannen gemaakt werden voor inzamelingsacties, geld, kleding en alle andere hulp waaraan dringend behoefte is. Terug in hun huis in Harderwijk spreken ze vaak over een manier om meer hulp te kunnen bieden. Het jonge stel voelt het als een roeping om op een blijvende en solide basis hulp te gaan geven voor de ellende die ze hebben gezien. Ze beseffen ook dat die omstandigheden op meerdere plaatsen in de wereld voorkomen. En ja, als je daar achter bent gekomen, welke weg moet je dan inslaan? Waar kunnen ze de hulp het beste gebruiken? Gaan we naar Azië of naar Afrika? De bestemming moet natuurlijk bij beide partners aanslaan, want je bent op elkaar aangewezen en je moet zonder beperkingen als een professioneel team kunnen functioneren. Knoop doorgehakt In juli van dit jaar hakken Christine en Ruben de knoop door: ze besluiten huis en haard achter te laten en naar Rwanda te vertrekken. Ze informeren hun familie en moeten daar veel begrip kweken voor hun plannen. En dan moet er veel worden geregeld aan praktische zaken. Ondertussen komt het goede nieuws van enkele donaties die goed zijn voor twee jeeps, inclusief een container voor de verscheping en het aanvullende landtransport van 2000 kilometer. In de container gaan ook wat huisraad, gereedschappen, een laskar, slijptollen enzovoort mee. De bestaande woning wordt tot het vertrek verruild voor een paar maanden verruild voor een vakantiehuisje. Misschien zal de overgang naar de nieuwe ‘woning’ in Rwanda daardoor iets gemakkelijker verlopen. De GGD zorgt voor de preventieve injecties, visa worden aangevraagd. Bewaking Hoe het er daar gaat uitzien en wat ze er gaan doen? Ze krijgen een verblijf met twee slaapkamers en een bijkamer en een bijgebouwtje. Het terrein is ommuurd. Overdag is er iemand die het terrein bewaakt en de poort bedient, in de nachtelijke uren is er gewapende bewaking. De eerste taken die ze in Afrika gaan vervullen, zullen bestaan uit aandacht voor de kinderen, contacten leggen met de autoriteiten zodat daar bekend is dat ze komen om hulp te verlenen en daarmee in het land investeren. De kinderen zijn op dit moment uit liefde opgevangen en ondergebracht in wat gebouwtjes. De officiële status en registratie als weeshuis is aangevraagd. Dat proces bestaat uit drie stappen, waarvan de twee zwaarwegendste reeds zijn goedgekeurd. Als het laatste licht ook op groen staat, kan de aanschaf van het benodigde terrein en de bouw van een weesdorp beginnen. Ruben gaat het toezicht op de bouw houden en lokale opdrachten uitbesteden en natuurlijk zelf ook op de steigers. Christine doet de administratieve begeleiding, maakt rapporten en verslagen over de bestedingen van de fondsen. Verder zullen ze één tot twee maal per week met de jeep naar de hoofdstad moeten rijden, een reis van twee en een half uur. Daar kunnen ze terecht voor boodschappen, de post, de autoriteiten en om hun voorraden in te slaan. De vlucht voor Christine, Ruben, Noam en Diza is geboekt voor 7 december. Het zal niet altijd even gemakkelijk gaan. Hulde voor het initiatief van dit jonge gezin, knap gedaan. Heel veel succes gewenst! Via de website www.go4sozo.nl kan men op de hoogte blijven en de voortgang van het project volgen. Giften zijn onmisbaar en welkom op rekening 39.77.47.977 ten namen van familie Van der Meer te Harderwijk of op rekening 1276.79.529 ten name van Sefanja te Harderwijk met vermelding van “familie Van der Meer”.

De Binnenvaartkrant