Views
2 years ago

2008-25

  • Text
  • Pompen
  • Binnenvaart
  • December
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Twee
  • Schepen
  • Onze

De Binnenvaartkrant 14 2

De Binnenvaartkrant 14 2 december 2008 Gevraagd kapitein Vanaf januari 2009 op koppelverband In het bezit van •rijnpatent •a.d.n.r. •radardiploma •rijbewijs Voor info; 0651278037 of 0653461246 Makelaardij & Hypotheken De Schoof 82 3341 EB H.I.Ambacht 078 – 68 40 292 info@wisse.nl WWW.WISSE.NL Aanbod : Diverse vracht- container- en tankschepen (diverse afm. 85, 105, 110, 125 en 135 meter), koppelverbanden, duwboten en duwbakken. Sinds kort ook aanbod in de kustvaart ! Ms TBN, L/B/D 135 x 11.45 x 3.61 mtr, 3894 ton, 268 teu 4 lagen, 2 x Caterpillar 1379 PK, bj 2005. Ms TBN, L/B/D 135 x 14.20 x 4.00 mtr, 5518 ton, 324 teu 4 lagen 405 teu 5 lagen, 2 x Cummins 1600 PK. bj 2008, inruil mogelijk. KvB Kruier I & II, L/B/D 95.32/76.36 x 11.45 x 3.56 mtr, 2834/2415 ton, 332 teu 4 lagen, bj 2005, 2 x Caterpillar 1379 PK. Tevens groot aanbod in de stille verkoop. (te bezichtigen op de website) Voor diverse relaties te koop gevraagd : Vracht- containerschepen van diverse afmetingen. Tankschepen Type N of C 110, 125 en 135 x 15 mtr. Nieuwbouw casco’s via Kriesels Scheepsmakelaar: • Chemicaliëntanker • Bunkertanker • Motorcontainerschip: • Vrachtschip: • Koppelverband: • Multi Purpose zeeschip 3300 tdw Deze nieuwbouw wordt compleet geleverd, levering 2009/2010 Gezocht enthousiaste binnenvaartschippers voor tankvaart en container/vrachtvaart om voor zichzelf te beginnen. Kriesels Scheepsmakelaar helpt u hier graag bij op weg ……………. Voor informatie kunt u contact opnemen met : René Kriesels, Mobiel: +31 (0)612 890610 Fax : +31 (0)10 2237890 Email: rene@krieselsscheepsmakelaar.nl Kijk op website : www.krieselsscheepsmakelaar.nl Beraten Finanzierungsvorbereitung Verkaufen Auszug der zum VERKAUF stehenden Schiffe: Motorschiffe: • 2322 to., Bj. 1973/95, 2x650 PS, 110m x 11,07m x 3,20m • 1520 to., Bj. 2003, 2x760 PS, 85,40m x 9,50m x 2,86m • 1500 to., Bj. 1958, 1500 PS, 80m x 9,54m x 2,91m • 685 to., Bj. 1962, 451 PS, 55,14m x 7,04m x 2,61m Motortanker: • 1607 to., Bj. 1963/94, 1300 PS, 85m x 9,50m x 3,14m • 1553 to., Bj. 1956/76, 860 PS, 85,2m x 9,50m x 2,90m • 1253 to., Bj. 1962, 850 PS, 79,83m x 8,25m x 2,80m Fahrgastschiffe: • 150 Personen, Bj. 1957, 26,70m x 4,85m x 1,15m • 380 Personen, Bj. 1990, 36m x 8,10m x 1,10m Neubauten: Neubau Tanker DH 86-100x9,60m von serbischer Werft, Eintausch des bestehenden Schiffes möglich, auch Einhüllentanker Kanaltanker DH, 86x9,60m, Kasko aus Tschechien lieferbar im Januar 2009, Fertigstellung ca. Mai 2009 Neubau Frachter zum interessanten Preis, 135x11,45x3,60m, 3950 to., Fertigstellung Mai 2009 Insbesondere bieten wir Ihnen zum Kauf an: Frachtschiff 2912 to, Bj. 2005, 110m x 11,45m x 3,67m MTU 1797 PS Inkl. gutem Beschäftigungsvertrag - Finanzierungshilfe und Beschäftigung möglich - Sie wollen sich selbstständig machen? Wir bieten Möglichkeiten, sich als Neugründer an einem Schiff zu beteiligen! Sie wollen ein Schiff kaufen, verkaufen, finanzieren? Bitte rufen Sie uns an! Büro Hamburg: Büro Haren: AP: Tom Thomsen AP: Martin Deymann Duvenstedter Damm 24-26 Lange Straße 45 22397 Hamburg 49733 Haren Telefon: 040 / 525 60 560 Telefon: 05932 / 735 820 www.DHT-Schiffsmakler.de hamburg@dht-schiffsmakler.de haren@dht-schiffsmakler.de Aan en verkoop van: • Baggerschepen • Kraanschepen • Pontons • Sleepboten • Loods / crewtenders • Ankers / kettingen • Kranen Gezocht: Splijtbakken, pontons, crewtenders en kraanschepen. Aangeboden: Sleepboot: 12.10 x 3.77 x 1,70. Bureau Veritas I 3/3 klasse. Caterpillar type 3406 DC-TA. 252Kw/343 Pk bij 1800 omw/min. Bel ons voor meer informatie! Marine Trading & Brokerage BV Kotterstraat 2 3133 KW Vlaardingen Tel. 010-2322056 Fax. 010-2322046 Email: info@marinetrading.nl Internet: www.marinetrading.nl VOOR : • alle onderhoudswerkzaamheden • alle scheepsreparaties • verlengingen / inkortingen • hellingdok tot 60 meter Veerweg 59A - H.I. Ambacht Tel. 078-6812551, b.g.g. 078-6822742, Fax 078-6821446 w.buitendijk@scheepswerfhetanker.nl - www.scheepswerfhetanker.nl Gezocht op mts Kapitein of stuurman met patent Alle vereiste papieren voor vaart naar Basel Schema 14/14. Vrij vervoer en kost. Nadere details in overleg. Wie ons team wil komen versterken kan contact opnemen: Mts Starlight 06-51127215 / 0049-1716335187 GEVRAAGD op k.v.b., 2 stuurmannen en 4 matrozen i.b.v. dienstboekje. Tel. 06-55830263 GESUCHT Schiffsführer, Ablöser od. Festanstellung, Für Tankerneubau. Tel.: +49 151 19406244 od. +49 172 911 4290 Gevraagd: Kapitein voor een van onze koppelverbanden. Systeem 14/14. Ook ZZP. Tel. 0654752281 of 0651105983. Zwijndrecht H-I-Ambacht Duparcstraat 10 In jonge wijk, volledig geïsoleerde tuinkamerwoning v.v. dubbel glas. Ruime tuin op ’t z-o. Complete hoekkeuken. Totaal 3 (4) slaapkamers. Gehele verd laminaatvloer. Zeer luxe badkamer. Aparte wasruimte met aansluitingen wasapparatuur, mechanische ventilatie en cv-ketel. Vraagprijs € 209.500,-- k.k. H.I. Ambacht Dadelgaarde 95 Moderne royale uitgebouwde woning met dakkapel. Diepe tuin, centrale ligging, fraaie afwerking en politiekeurmerk Veilig Wonen. Ruime tuinwoonkamer met openslaande tuindeuren. Luxe lichte complete hoekkeuken. 2 Ruime slaapkamers. Luxe badkamer. Ruime open zolder. Vraagprijs € 279.500,-- k.k. Aelbert Cuyplaan 51 Op fraaie locatie volledig geïsoleerde, 2/1-kapwoning met 2 dakkapellen, inpandige berging en parkeren op eigen terrein. Vrijgelegen tuin op ’t z-o. Riante woonkamer. Lichte complete open hoekkeuken. Totaal 4 Slaapkamers. Lichte complete badkamer. Vraagprijs € 324.000,-- k.k. WWW.TANKERTRADING.COM Rederij Alpha Bunker Service 3 BV Inverband met uitbreiding van onze vloot zijn wij opzoek naar, Kapitein i.b.v Grootvaarbewijs, Radardiploma, ADNR en Marifooncertificaat. Stuurman i.b.v. Grootvaarbewijs. Matrozen i.b.v Dienstboekje, Ervaring op bunkerschepen vereist. Havengebied Regio Rotterdam • week op / week af Vacatures zie: Alpha Bunker Service BV Westhavenkade 87 d 3331 AV Vlaardingen H.I. Ambacht H.I. Ambacht Appelgaarde 12 Op gunstige kindvriendelijke locatie, goed onderhouden tuinkamerwoning. Tuin op ‘t z. GIW-garantie en politiekeurmerk Veilig Wonen. Riante woonkamer met fraaie eikenvloer. Complete lichte open hoekkeuken. 4 Slaapkamers. Lichte complete badkamer. Vraagprijs € 244.500,-- k.k. H.I. Ambacht Bonkaarde 13 Op zoek naar nieuwbouw? Dit is uw kans! Gebouwd met materialen van hoogwaardige kwaliteit, volgens de laatste isolatienormen en v.v. diverse meerwerkopties. Uitgebouwde tuinkamerwoning met tuindeuren. Nog uit te zoeken keuken t.w.v. € 8.000,-. 3 Slaapkamers. Luxe badkamer. Open zolder. Vraagprijs € 289.000,-- k.k. Laagland 22 Nieuwbouw in De Volgerlanden, dit is uw kans! Moderne uitgebouwde tuinkamerwoning. Tuin op ’t z. Royale inhoud ca. 520m³ en 178m² eig.gr. G.I.W. garantie. Diverse meerwerkopties o.a. aanbouw, moderne toilet, complete zeer luxe keuken en badkamer. Totaal 4 slaapkamers. Vraagprijs € 369.000,-- k.k. www.alphabunker.com Info@alphabunker.nl Fax 010 4343337 www.huizinga-snijder.nl

De Binnenvaartkrant 15 2 december 2008 Akkoord over terminal in La Louvière Een opsteker voor Wallonië, want na lange onderhandelingen komt er nu definitief een trimodale terminal langs het Canal du Centre in La Louvière. Duferco Diversification, onderdeel van de Duferco-staalgroep, en de Port Autonome du Centre et de l’Ouest (PACO) hebben hun handtekening gezet onder een protocolakkoord. De terminal zou in het derde kwartaal van 2010 in gebruik kunnen worden genomen. Het project gaat zo’n 25 miljoen euro kosten, waarvan Duferco ruim elf miljoen voor zijn rekening neemt. PACO investeert negen miljoen en Infrabel vijf miljoen. De terminal krijgt een capaciteit van minstens 600.000 ton staalproducten en 15.000 containers per jaar. Er komt een overdekte opslagruimte voor staalproducten en de bestaande kaai wordt verlengd tot 265 meter, zodat er twee grote binnenshepen tegelijk kunnen afmeren. Over de terminal wordt al jaren gepraat. De onderhandelingen kwamen in een stroomversnelling nadat er een compromis werd bereikt over de financiering van het laatste stukje spoor tot aan de kaai. Duferco besloot dit zelf te betalen. Niettemin investeert ook Infrabel een dikke vijf miljoen euro in de plaatselijke railinfrastructuur. PACO en het Waalse ministerie van transport en economie (MET) betalen onder andere de ontsluitingswegen, fundamenten en containerkranen. Inhaalslag Duferco, dat de productie in La Louvière de laatste jaren verdrievoudigde en meer dan 150 miljoen euro in de regio heeft geïnvesteerd, heeft de nieuwe infrastructuur dringend nodig. Dagelijks rijden er tientallen vrachtwagens van en naar het bedrijf. Door het opnemen van spoor en binnenvaart in de keten hoopt het bedrijf de transportstromen in goede banen te leiden. PACO noemt het project een flinke stap voorwaarts, vooral tegen de achtergrond van de toekomstige verbinding Seine-Noord. De overeenkomst heeft een looptijd van dertig jaar en kan daarna worden verlengd. PACO zal de terminal volledig ter beschikking stellen van Duferco, dat betaalt voor het gebruik van de kaai. De containerkranen kunnen echter ook door andere bedrijven in de omgeving worden gebruikt. De Waalse minister-president Rudy Demotte is alvast vol verwachtingen en verwijst naar een studie van IBM, die bevestigt dat Vlaanderen op logistiek vlak een voorsprong heeft genomen. Wallonië en De Nord-Pas de Calais zijn echter bezig met een inhaalslag. “Vlaanderen en Wallonië staan nu ex aequo”, aldus Demotte. Bavobrug genomineerd voor Staalbouwwedstrijd Komende donderdag (4 december) worden in Brussel Expo de laureaten bekendgemaakt van de staalbouwwedstrijd 2008. Met deze tweejaarlijkse wedstrijd brengt het staalinfocentrum opmerkelijke staalconstructies in België onder de aandacht. Dit jaar staatk de Bavobrug in Gent op de nominatielijst. Deze fietsers- en voetgan- Nog veel munitie in kanaal Ieper-IJzer Waterwegen en Zeekanaal NV heeft de baggerwerken op het Kanaal Ieper-IJzer heropgestart. Tegen mei 2009 moet het kanaal weer toegankelijk zijn voor de scheepvaart. Vanaf dan is Ieper via het kanaal bereikbaar met plezierboten. Het baggeren was afgelopen zomer stilgelegd nadat er onverwacht veel munitie in het baggerslib werd gevonden. In amper een paar weken tijd trof de vaarwegbeheerder 55 stuks munitie aan, waaronder granaten, obussen en een toxische gersbrug is modern ontworpen met schuin geplaatste pylonen, draagkabels en een lichte dekstructuur. Ondanks haar bescheiden afmetingen vormt de brug een baken in de omgeving van de oorspronkelijke samenvloeiing van Leie en Schelde. Voor de pleziervaart is ze de toegangspoort tot de historische binnenstad. HET SPEL "DE BINNENVAART" NU IN PRIJS VERLAAGD Voor slechts € 20,00* per stuk. Kijk op www.binnenvaartkrant.nl. *exclusief 19% btw en € 7,50 administratiekosten per spel Na de Krommewalbrug in 1998 en de fietsers-en voetgangersbrug tussen het Keizerpark en de Visserij in 2006 is de Bavobrug al het derde ontwerp van de afdeling Bovenschelde van Waterwegen en Zeekanaal dat in het Gentse met een nominatie bekroond wordt in de Staalbouwwedstrijd. (Foto: Waterwegen en Zeekanaal) mortier. Het is algemeen bekend dat de ondergrond in de streek rond Ieper nog vol munitie uit de Eerste Wereldoorlog zit. Dat dit ook voor de kanaalbodem zou gelden, had Waterwegen en Zeekanaal echter niet verwacht. De vaarweg is sinds het einde van de Eerste Wereldoorlog al een paar keer gebaggerd tot op grote diepte. De baggerpauze is door de vaarwegbeheerder gebruikt om het risico in te schatten en de nodige veiligheidsmaatregelen te nemen. Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat de bodem van het kanaal op geringe diepte bezaaid is met magnetisch materiaal, waarschijnlijk munitie. Een gespecialiseerd bedrijf heeft een plan van aanpak uitgewerkt om veilig te kunnen werken. Het baggermaterieel werd gepantserd en op de slijkbak staat een zeef om het slib uit te zeven. Twee munitie-experts analyseren ter plekke het risico van de aangetroffen objecten. Ze pakken chemische munitie in en beperken het explosiegevaar van niet-ontplofte granaten door de pinnen vast te zetten. De Dienst voor Opruiming en Vernietiging van Ontploffingstuigen (DOVO) komt de objecten vervolgens ophalen of neutraliseren. Sinds de start van de werkzaamheden op 20 oktober heeft DOVO dagelijks zo’n tiental stuks munitie opgehaald. Scheepvaartpolitie wil haven lamleggen De scheepvaartpolitie dreigt begin december het scheepvaartverkeer in de Antwerpse haven te blokkeren. De vakbonden zijn het niet eens met de bezuinigingsplannen voor de federale politie. Volgens de socialistische overheidsvakbond ACOD verdwijnen er volgend jaar 184 banen. Tijdens overleg met de leiding van de federale politie en het Ministerie van Binnenlandse Zaken werden de bonden onlangs op de hoogte gebracht van de besparingsmaatregelen. Volgend jaar zou de federale politie 4 procent minder VBR vreest chaos aan sluizen Wijnegem Stremming na ongeval sluis Evergem te besteden hebben dan dit jaar. 1 procent minder voor personeel en 3 procent minder voor de aankoop of vervanging van materiaal. Dat komt er volgens het ACOD op neer dat 184 personeelsleden moeten afvloeien, terwijl er juist 3.000 vacatures openstaan. De vakbond vreest dat de veiligheid op de wegen, de vaarwegen, langs de kust en in de havens in het gedrang komt. De scheepvaartpolitie klaagt nu al over een groot tekort aan collega’s en financiële middelen om de weekenddiensten te betalen. De binnenvaart is het niet eens met de plannen van NV De Scheepvaart om vanaf begin volgend jaar de sluisbemanning in te krimpen. Aan het sluizencomplex in Wijnegem zou het werk van de ontvanger worden overgenomen door het sluispersoneel, dat tevens als ‘bootsman’ fungeert. VBR vreest dat het schutten daardoor langer zal duren en dat er onveilige situaties kunnen ontstaan. De sluizen in Wijnegem beschikken immers niet over drijvende bolders en elk opvarend schip moet met de hulp van de bootsman aangemeerd worden. “Als alle sluizen in bedrijf zijn, zullen de bootsmannen in Wijnegem in ‘Olympische tijden’ op de sluizen heen en weer moeten gaan rennen”, aldus de binnenvaartorganisatie. Een gebroken kabel aan de sluis van Evergem heeft de scheepvaart op de ringvaart rond Gent onlangs een hele dag stilgelegd. Op vrijdagochtend, 21 november, raakte het verkeer op de vaarweg geblokkeerd. De sluisdeur was te vroeg neergehaald en kwam daarbij op het achterdek van een schip terecht. Door de schok brak de kabel waarmee de deur wordt opgetild. Na het ongeval lagen veertig schepen langs weerszijden van de sluis te wachten. Aanvankelijk dachten de technici een heel weekend nodig te hebben om de kabel te vervangen. De werkzaamheden verliepen echter vlotter dan voorzien, waardoor de sluis nog diezelfde avond opnieuw in gebruik kon worden genomen. In de loop van het weekend loste de file op de vaarweg op. De sluis van Evergem is de belangrijkste binnenvaartsluis in Vlaanderen, maar vormt tegelijkertijd ook een knelpunt. Momenteel wordt er een nieuwe sluis gebouwd. Die zal in het voorjaar van 2009 operationeel zijn.

Binnenvaartkrant