Views
2 years ago

2008-18

  • Text
  • Schip
  • Pompen
  • Augustus
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Schepen
  • Zoekt
  • Rotterdam
  • Binnenvaart

De Binnenvaartkrant 6 26

De Binnenvaartkrant 6 26 augustus 2008 V Scheepsbemiddeling Vosseschijnstraat Kaai 140, B-2030 Antwerpen erwin@venneman-co.com www.venneman-co.com BE 0473 271 314. Venneman & Co BVBA Mob.: 0032 475 274 579 Tel.: 0032 3 543 91 00 Fax.: 0032 3 226 28 11 Motorvrachtschepen: M.B.S 1.900 ton 1.151 m³. Bj.’ 98, 86 x 9,50 x 3,57 m. 1.250 PK Cummins, kopschroef 300 PK DAF, geen luiken. 3 slaapkamers, buikdenning staal, autokraan 17 m. Van Voor. 1.440 ton 2.000 m³. Bj.’ 63, 80 x 9,00 x 2,82 m. 2 x 485 PK Cat., bj.’ 90 rev.’ 00 / bj.’ 03, kopschroef 320 PK DAF bj.’ 90. Alu. luiken rond., 3 slaapkamers., stalen buikdenning achter bj.’ 86 voor bj.’ 96. 1.398 ton 1.650 m³. Bj.’ 73, 85x9x2,73 m. 900 PK Deutz type 545 omkeerbaar bj.’ 04, Friese kap kar hydr. bj.’ 98 Blommaert, Buikdenning staal bj.’ 95. 2 slaapkamers,autokraan 17 m. hydr bedienbaar 2.000 kg. 1.393 ton 1.450 m³. Bj.’ 75, 80x9x2,70 m. 950 PK Mitsubishi bj.’ 03, 12 schuifluiken staal. 2 slaapkamers, alu. stuurhut 1,80 m. kolom overzakb. Buikdenning staal, autokraan 14 m. 1.363 ton 1.770 m³. 80 x 8,54 x 3,15 m. 2 x 455 PK GM 16V71 1.800 t. bj.’ 70/‘74rev.‘dec. 00. Friese kap stapelluiken, buikdenning staal. 1.170 ton 1.625 m³. Bj.’ 58, 80 x 8,20 x 2,66 m. 800 PK Cummins bj.’00, kopsschroef 200 PK DAF Van Tiem rev.’ 01. 2 slaapkamers, buikdenning staal 12 mm. 21.102 ton 1.400 m³. Bj.’ 55, 80 x 8,20 x 2,49 m. 810 PK Cummins, kopschroef 250 PK DAF Van Tiem type. 1.160. 2 slaapkamers, luiken weg vliegers panelen luikenkar. slaapkamers, alu. schuifluiken. 1.078 ton 653 m³. Bj.’ 48, 80 x 8,60 x 2,72 m. 816 PK MTU bj.’ 07, kopschroef Afhons bj.’ 02. 2 slaapkamers, buikdenning staal. Autokraan 7 m. 1.075 ton 1.450 m³. Bj. 66, 73 x 8,20 x 2,62 m. ABC 8 MDX vernieuwd in bj.’ 00, kopschroef 272 PK DAF Ballegooy. 3 slaapkamers, Friese kap met luikenkar elektr. 1.041 ton 1.350 m³. Bj.’ 55, 80 x 8,20 x 2,49 m. 1000 PK Cummins bj.’ 00, kopschroef 320 PK DAF Van Tiem rev.’ 06. 2 slaapkamers, autokraan 10 m. 1.020,948 ton 1.296 m³. Bj.’ 62, 71,10 x 7,21 x 2,82 m. 220 PK GM bj.’ 96, luiken Friese kap, 2 slaapk., houten stuurhut. Autokraan 11,40 m., buikdenning azobé 1.200 m³. Bj.’ 64, 67,61 x 7,25 x 2,61 m. 620 PK Bam Deutz type 816, kopschroef 260 PK DAF a.; dichtingen vernieuwd bij Ketels., 3 slaapkamers, luiken Friese kap. M.B.S 972 ton 600 m³. Bj.’ 53, 75,50 x 8,00 x 5,55 m. 540 PK GM 12 V 92TA, kopschroef 320 PK Van Tiem. 3 slaapkamers, autokraan 14 m. 927 ton 1.400 m³. Bj.’ 29, 67 x 8,20 m. 700 PK Cummins KTA 38 bj.’ 89., kopschroef 240 PK Scania. 2 slaapkamers, autokraan 6,50 m. 900 ton 1.300 m³. Bj.’ 29, 67 x 8,20 x 2,45 m. 560 PK Deutz 536, alu. luiken, elektr. wagen, kopschroef 200 PK. € 140.000,00. 891 ton 1.280 m³. Bj.’ 61, 67 x 8,20 x 2,49 m. . 600 PK Cat. bj.’08, Kopschroef 280 PK, luiken. 2 slaapkamers, autokraan 9,50 m. € 275.000,00. Bj.’ 64, 59 x 6,69 x 2,84 m. 450 PK Bolness bj.’ 80 koprev.’ 06, alu. schuifluiken. 3 slaapkamers, buikdenning hout. 540 ton 800 m³. Bj.’ 57, 55 x 5,72 x 2,52 m. 380 PK Volvo bj.’ 95, kopschroef 158 PK DAF Kalkman bj.’ 88. Friese kapluiken met kar, 2 slaapkamers, stalen buikdenning bj.’ 00. Motortankschepen: Bj.’ 86, 103,02 x 12,04 x 5,25 m. 1.600 PK bj.’ 85 (Deutz – Diesel). Duwboten: Bj.’ 23, 25,48 x 6,58 x 2,14 m. 956 PK Cummins bj.’ 93 rev.’ 01. Eventueel mee vast werk. Bj.’ 40, 18,50 x 5,50 x 1,90 m. 2 x 360 PK Deawoo nieuw 01.08.2008. Duwbakken: 70/76/90m. Wij hebben nog meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Op diverse schepen is inruil mogelijk, voor meer informatie of nieuwe verkoopaanbiedingen kan U ons vrijblijvend contacteren. En voor starters hebben wij ook mogelijkheden om zelfstandig te worden. SCHEPEN GEZOCHT VANAF 85 M. / 135 M. X 9,50 M. / 11,40 M. Nieuwbouw vrachtschepen: 110 x 11,45 x 3,65 m. 135 x 14,20 x 4,00 m. Nieuwbouw Tankschepen: 86 x 11,45 x 5,60 m. Type C. Aandacht !! Nieuwe Coördinaten: Vosseschijnstraat Kaai 140 B-2030 Antwerpen, Tel.: +32 543 91 00 GEVRAAGD Autokraan van min. 12 meter. Tel. 06-10041859 Gevraagd: Kapitein op MTS In bezit van Rijnpatent minimaal tot Mannheim, ADNR (basis of chemie), Radarpatent. Vrije tijd en loon n.o.t.k. SPIJKENISSE MIDDEL- HARNIS E BN 22-KG-1 BZA AFLOSSERS i.b.v. Rijnpatent etc. Info tel. 06-53667367 (zzp) Interesse? Neem dan contact op met: Cambio Scheepvaart BV T. 06-53972985 M. cambio@wanadoo.nl Spui Tiengemeten E Haringvliet GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Laguna 1 lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos 2jr. Vrt. vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2578294 ROTTERDAM Oude Maas HARINGVLIETBRUG SCHEEPS- BETIMMERING TE KOOP GYRON CREW ZOEKT Motorpassagierschip (luxe i.o.v. MS Wijkerzand motor), 26 pers. L: 44.5 m, 1 lichtmatroos en/of matroos B: 5,5 m. Fiets – vaarvakanties i.b.v. dienstb. met functie op de Moezel. lichtmatroos/matroos 2jr. Vrt. Tel: 0031-654245920 Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. MR M.A. VAN ROTTERDAM Tel. 015-2578294 Poststraat 32, 4301 AD Zierikzee. GEZOCHT PERSONEEL Tel. 0111-450445 voor charterschip ORTOLAN Fax.: 0111-450446 seizoen 2009 Specialist vervoersrecht Tel. 06-20201200 Hollandsch Diep OOK JACHT- BETIMMERING Timmer- & Scheepstimmerbedrijf, Meubelmakerij ARIE VAN LOENEN BV Molenvliet 65, 3335 LH Zwijndrecht Telefoon (078) 610 39 39 www.huizinga-snijder.nl Dordtsche Kil Nieuwe Merwede WERKZAAMHEDEN HARINGVLIETBRUG –STREMMINGENSCHEEPVAART Amer = deels gestremde vaarroute = omleidingsroute (indien hoger dan 13,5 m) VRIJDAG 5 SEPTEMBER 22.00 UUR T/M MAANDAG 1 DECEMBER 05.00 UUR Rijkswaterstaatvoertvanvrijdagavond5septembertotenmetmaandagochtend1december werkzaamheden uit aan de Haringvlietbrug. Verschillende onderdelen worden gerenoveerd, zoalshetwegdek,deverlichting,endeinstallatiesomdebrugtekunnenopenen. WANNEER WORDT ER GEWERKT? Dewerkzaamhedenvindenoverdagplaats.Inhetweekendwordtdoorgewerkt. WAT BETEKENT DIT VOOR HET SCHEEPVAARTVERKEER? Descheepvaartzalgedurendedewerkzaamhedengedeeltelijkgestremdzijnomdatdebrugniet kanwordengeopend.Debrugkanonderdevastebrugdelendoorwordengepasseerd,maardie hebben een beperkte hoogte. Schepen hoger dan 13,5 meter ten opzichte van NAP moeten de omleidingsroutevaren.DielooptviahetHaringvliet,Spui,OudeMaas,DordtscheKilnaarHollandschDiepenv.v. Water. Wegen. Werken. Rijkswaterstaat. Rijkswaterstaat, de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, werkt voor u aan droge voeten, voldoende en schoon water, vlot en veilig verkeer over weg en water en betrouwbare en bruikbare informatie. www.rijkswaterstaat.nl NEDERLAND MOET DOOR. GYRON CREW ZOEKT i.o.v. MS Sailing-Home 1 lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos 2jr. Vrt. Vaar/verlof i.o. loon conform CAO. Tel. 015-2578294 TE KOOP Rijn-Herne kanaalschip,lengte 80, breed 9.20, gaaf casco. Tel. 06-22565505 DORDRECHT INFORMATIE: WWW.VANANAARBETER.NL - TELETEKST - MARIFOON - TELEFOON 0800-8002 (GRATIS)

De Binnenvaartkrant 7 26 augustus 2008 Binnenvaartopnamen beginnen weer Waar varen we langs? Afgelopen weekend werden de herhalingen uitgezonden van RTL Transportwereld met daarin aandacht voor de binnenvaart. Binnenkort starten de opnamen voor een nieuwe aflevering over de binnenvaart. Deze keer aandacht voor het werk van Deen Shipping van Gerard Deen en van bevrachter Vinotra. Ook met andere bedrijven in de binnenvaart wordt druk overleg gevoerd voor deelname aan deze goed bekeken serie op het commerciële station. Het BVB had tijdens de beurs in Gorinchem in mei een oproep gedaan naar bedrijven om gezamenlijk uitzendingen te sponsoren. Daar hebben toen veel bedrijven gehoor aan gegeven. Wereldhavendagen Er verandert van alles op de wereld, maar op de Wereldhavendagen is de binnenvaart als vanouds gewoon degelijk vertegenwoordigd. De Wereldhavendagen zijn eind volgende week, op 5, 6 en 7 september. Zoals bekend staat het BVB daar samen met het Platform Voortvarend Besparen, dat als doelstelling heeft de uitstoot van schadelijke stoffen door scheepsmotoren te beperken en het brandstofverbruik met 5 procent te verminderen in 2010. Het thema van de Wereldhavendagen ‘Groen licht voor de haven’ is een schot voor open doel voor het BVB om de binnenvaart naar voren te schuiven als groene, duurzame en meest innovatieve sector. Die presentatie is te vinden in een tent op de Westerkade. Daar ligt dan ook het mts Sardana van de familie Kleine tegen de kant. Het grote publiek kan dan gewoontegetrouw massaal een kijkje komen nemen aan boord van een echt binnenschip, in dit geval een poederstoftanker. De Sardana neemt deel aan het project Voortvarend Besparen. Het agentschap Senternovem van het ministerie van EZ is de drijvende kracht achter ‘Voortvarend besparen en speciaal voor de Wereldhavendagen zal er een prijsvraag worden uitgeschreven door BVB en Senternovem samen. Voordrachten Wilco Volker is de nieuwe presentator van de binnenvaart. Hij hield vorige week een voordracht over de voordelen van vervoer per binnenschipvoor een groep zeevaartconsultants van Drewry Independent Maritime Advisor, met vestigingen in Londen, Inda en Singapore. Deze professionals hadden belangstelling gekregen voor de binnenvaart. Wilco was graag bereid er meer over te vertellen. Dat deed hij ook voor een geheel ander gehoor, namelijk een groep van maar liefst vijftig (!) MBO-leerlingen uit Eindhoven, die op initiatief van Imperial-De Grave uit Zwijndrecht een rondleiding krijgen in de binnenvaart. De presentatie van de binnenvaart op de Wereldhavendagen is zoals altijd dik in orde. (archieffoto MGR) Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land In Zicht gaat het er namelijk om de plek op bovenstaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit LAND INZICHT Boete voor lekkende schroefas De kapitein van een zeeschip kreeg dinsdag 19 augustus van de Waterpolitie in Hansweert een boete van 12.000 euro omdat het schip 215 liter smeerolie had gelekt. Het onder de vlag van Antigua and Barbuda varende zeeschip was onderweg van Frankrijk naar Hamburg maar week in verband met lekkage aan de schroefas uit naar Nederland. De Nederlandse Kustwacht kreeg maandag 18 augustus vanofisdeoevervandezevaarweg.Watwij willen is dat de lezer van De Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van De Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ... ter hoogte van ...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant Betr. Land In Zicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam van de Franse autoriteiten de melding dat een zeeschip onderweg was naar Nederland met lekkage aan de schroefas. Het schip verloor ongeveer vijftien liter smeerolie per uur. De 47-jarige Russische kapitein was op de hoogte van de lekkage en voer richting Westerschelde om daar in een haven de lekkage te repareren. Door de Kustwacht werd vervolgens de Waterpolitie in kennis gesteld. Toen het schip lag afgemeerd bij een scheepswerf in Hansweert, ging de Waterpolitie voor Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Oplossing krant nr. 18 opsturen vóór 3 september 2008. De winnaar van krant nr. 17 is: Naam: Geen winnaar!! Oplossing: Bocht van Neer op de Maas (Zie ook onze internetsite: www.binnenvaartkrant.nl voor Land In Zicht prijsvraag) een onderzoek aan boord van het zeeschip. De Waterpolitie constateerde dat het schip inderdaad smeerolie had gelekt. In overleg met het Functioneel Parket van het Openbaar Ministerie werd de kapitein een transactievoorstel gedaan van twaalfduizend euro. Hierbij is rekening gehouden met het feit dat de kapitein de lekkage ook zelf gemeld had aan de Franse autoriteiten. Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005, 3001 KA Rotterdam Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis, Vasteland 12e, 3011 BL Rotterdam telefoon: +31 (0)10 412 91 51, fax: +31 (0)10 433 09 18 e-mail evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Bezoek het BVB ook op internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl VOORTOUW Nieuws van het BVB Renovatie Haringvlietbrug Van vrijdagavond 5 september 22.00 uur tot maandagmorgen 1 december 05.00 uur werkt Rijkswaterstaat aan de Haringvlietbrug. De brug wordt gerenoveerd en het technische gedeelte van de brug wordt aangepakt en deels vernieuwd. Het draaimechanisme bijvoorbeeld wordt volledig gerenoveerd. Voor zowel het scheepvaartverkeer als het wegverkeer levert de renovatie hinder op. De brug kan de hele periode van werkzaamheden niet worden geopend. Schepen hoger dan 13,5 meter moeten een omleidingroute volgen. De omleidingsroute loopt via het Haringvliet, Spui, Oude Maas, Dordtsche Kil en Hollandsch Diep. Schepen lager dan 13,5 meter kunnen onder de vaste brugdelen door varen. www.vananaarbeter.nl Geslaagd afvalplan NIEUWE KANS VOOR LANGE, ZWARE VRACHTWAGENS Het havenafvalplan dat Zeeland Seaports vorig jaar met Martens Cleaning is gestart, is een groot succes. Het aantal zeeschepen dat afval in de Zeeuwse havens inlevert is flink toegenomen, evenals de per schip ingeleverde hoeveelheid. In de beleidsvisie van Zeeland Seaports is aandacht voor het milieu een van de kernpunten. Zeeland Seaports wil graag een duurzame haven zijn. Een concrete actie hierbij is het Havenafvalplan dat sinds juli 2007 van kracht is. Nu, een jaar later blijkt dat dit afvalplan zijn vruchten heeft afgeworpen. De basis van het plan bestond uit twee kernpunten: het voor de schepen vereenvoudigen van de inleverprocedure en goedkoper maken van het inleveren van afval. Een evaluatie van de cijfers toont onder meer aan dat het aantal schepen wat afval afgeeft met 60 procent is toegenomen. Er geven nu rond de 160 schepen per maand af en dat is nu dus al ongeveer 25 procent van alle schepen die vallen onder het Haven Afvalbeheers Plan en geen ontheffing hebben. Bij de start van het project was dit nog maar 15 procent. Op productniveau blijkt dat ruim 2,5 keer zoveel Annex I (olie) wordt afgegeven als voorheen. Dat komt neer op circa 930 kuub per maand aan olierestanten dat niet meer in zee terechtkomt. De afgifte van Annex V, huisvuil en KGA, is zelfs ruim verviervoudigd, tot maar liefst 130 ton per maand. Genoemde cijfers geven dan ook voldoende aanleiding om dit project voort te zetten.

De Binnenvaartkrant