Views
2 years ago

2008-18

  • Text
  • Schip
  • Pompen
  • Augustus
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Schepen
  • Zoekt
  • Rotterdam
  • Binnenvaart

De Binnenvaartkrant 61

De Binnenvaartkrant 61 26 augustus 2008 Feestelijke rondleiding bij RugoTech Pijpleidingen Aan het eind van de Campagneweg in Zevenbergen, waar industrie ophoudt en natuur begint, staat het nieuwe kantoorbedrijfspand van Rugotech Pijpleidingen BV. Het snel groeiende bedrijf sloot de oude locatie in Klundert om aan de productievraag in scheepsbouw te voldoen. Op 6 september zetten Goof, Dicky en Rudy Leijten de deur van RugoTech wijd open voor klanten, relaties, leveranciers en vrienden om de verhuizing alsmede het vijfjarig bestaan van de firma, op Brabantse wijze te bekrachtigen. DOOR JOHAN DE WITTE Achter de deur ligt de ‘Goof Leijtenstraat’, een productiestraat waar ruw materiaal wordt aangevoerd en overeenkomstig de tekening gezaagd en voorbereid. Even verderop wendt de fitter zijn invloed aan en deponeert het gehecht gemonteerde leidingwerk voor twee lascabines. Volgens bouwschema gaat het materiaal gelast en wel op transport naar locatie. “In vergelijking met Klundert is het rendement nu al merkbaar”, zegt Goof. “We hebben in de inrichting van het pand en productie-efficiency onze ziel en zaligheid gelegd. Ook goed naar veiligheid gekeken en het voor medewerkers zo comfortabel mogelijk opgezet.” RugoTech heeft op dit moment 12 schepen te installeren. Hiervoor zijn er dagelijks 25 medewerkers in de running, waarvan 15 ingeleend. Het gebeurt dat ze met z’n vieren buiten zijn om in te meten. Goof ‘boetseert’ pijpen tussen frames, tanks en pompequipment. Als hij weer aan wal stapt, zit de tekening in zijn hoofd. Een schip leeft door zijn ‘aderen’: leidingen. Op grond van kwaliteit is de firma hofleverancier betreffende leidingwerk voor Dolderman en TeamCo. Rugotech heeft een volle orderportefeuille, voor 2010 zijn er reeds mondelinge opdrachten. Eerste paal Er is lang gewacht voordat de eerste paal geslagen werd. Daarna liep het als een trein. Complimenten hiervoor gaan naar de bouwmaatschappij Vrolijk uit Zevenbergen, die niet alleen kwaliteit heeft geleverd maar waarmee het goed werken was. Op 30 juni is er definitief verhuisd, 3 juli ‘liep’ de eerste pijp uit de straat. “Verhuist, vrijwel zonder vertraging. Het systeem werkt goed. Fantastisch om hier te werken,” zegt Goof, net zo trots als een kapitein op zijn schip. Onder de 750 m2 werkoppervlakte zijn maar liefst 100 palen geslagen. De vloeistofbestendige vloer is zogenaamd ‘gevlinderd’. Dit betekent 8 uur lang met twee speciale ‘buggy’s’ met een walswerking voor glad- en hardheid, over de gestorte vloer rijden. Toilets, wasruimte, keuken, het mag gezien worden. Via de entree en trap komen we in het domein van mevrouw Dicky Leijten, die voor de boekhouding zorgt. Zelf zit de baas aan zijn ruim bemeten bureau onder een gekregen schilderij, met herinnering, zoals alles zijn verhaal heeft bij Goof. Hij gelooft in goed samenwerken met elkaar, pas dan draait Zelf zit de baas aan zijn ruim bemeten bureau onder een gekregen schilderij. (foto’s Johan de Witte) Dit is waar het om gaat. Het nieuwe pand van RugoTech. het ‘straatje’ economisch goed. Betrouwbaar zaken doen, afspraken nakomen, geen steken laten vallen door werkdruk en het moet daarbij vooral gezellig blijven. Hogeschool Goof Leijten liep in 1970 als pijpbewerker op de werkvloer van Van der Giessen de Noord. Deze ‘leidingwerkhogeschool’ confronteerde hem met alle facetten van het vak. Hij bleef er dertien jaar en werkte onder andere aan Nedlloyd schepen. Voor hij het idee opvatte om met Rudy voor zichzelf te beginnen, zou hij nog 15 jaar bij Merwestroom Piping en een paar jaar bij GTI Seton met het fenomeen leiding in de weer zijn en er als ‘prof’ in promoveren. Toen Rudy Leijten aangaf met hem in zee te willen, tekenden vader en zoon binnen één jaar een huurcontract, voor de locatie aan de Prins Willemstraat in Klundert. RuGotech Pijpleidingen BV was een feit. Natuurlijk krijg je niets voor niets, de lat ligt hoog, er is keihard gewerkt, met dank aan alle medewerkers. Nu 5 jaar later dit mooie nieuwe pand wordt ingewijd, laten ze dit niet zomaar voorbij gaan. De ‘bard’ Leonard Hagestein komt voor entertainment alsook vriend en juwelier van beroep Vergouwen om wat mooie dingen te laten zien of op te poetsen. Zorg dat u bij de feestelijk rondleiding van RugoTech Pijpleidingen BV bent. Havenbedrijf en Dirkzwager Het Havenbedrijf Rotterdam en Koninklijke Dirkzwager hebben een Ook voor de wijze waarop Dirkzwa- de komende jaren gegarandeerd. overeenkomst getekend op het gebied van maritiem-logistieke infor- Port Community Systeem heeft ger toegang tot het Rotterdamse matie uitwisseling. De partijen wordt in de nabije toekomst een definitieve technische oplossing geïn- hebben overeenstemming bereikt over de continuering van de van troduceerd. Er wordt een Projectteam oudsher bestaande uitwisseling van geformeerddatopkortetermijnmet operationele informatie (zoals ETA’s) de definitieve technische invulling tussen het Havenbedrijf en Dirkzwager. Hierdoor blijft de wederzijdse van de afspraken zal komen. toevoer van scheepsinformatie voor Haven door kunstwerk dichter bij stad Nadat directeur Hans Gerson van Haven Amsterdam vrijdag 15 augustus een kunstwerk van André Volten onthulde, lijken volgens de aanwezigen stad en haven dichter bij elkaar te zijn gekomen. André Volten (1925-2002) behoorde tot de belangrijkste Nederlandse beeldhouwers van de vorige eeuw. Zijn oeuvre droeg in belangrijke mate bij aan de integratie van beeldende kunst in publieke ruimten en Haven Amsterdam heeft een opvallend kunstwerk van hem geplaatst nabij de grens van haven en stad. Hiermee wordt mede uiting gegeven aan de wens van het Amsterdams gemeentebestuur om stad en haven dichterbij elkaar te brengen. Bovendien past het kunstwerk zowel bij het profiel van de stad als de haven. Het kunstwerk staat in de middenberm van de Radarweg ter hoogte van de kruising met de Gyroscoopweg. Het bestaat uit een vierkante ijzeren buis die iets los van de grond ligt en met een krul de lucht in wijst. De hoogte is 13 meter en het deel dat op de grond ligt is 18 meter lang. De vierkante buis van 40x40 cm is stofgrijs geschilderd. Het beplantingsvak waarin het kunstwerk staat, volgt de contouren van de weg en loopt taps toe. Doordat het vak de contouren van de weg volgt, is het zicht vanaf alle kanten naar het kunstwerk optimaal.

De Binnenvaartkrant 62 26 augustus 2008 Rabobank Shipping Wij leverden het stuurhuis met hefbeweging Wij wensen mts Symphony en haar bemanning een behouden vaart. Postbus 10017 3004 AA Rotterdam Tel: +31(0)10-4003700 Fax: +31(0)10-4003730 www.rabobankshipping.nl E-mail: rabobankshipping@rotterdam.rabobank.nl Rabobank Shipping feliciteert Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 Telefax (078) 676 48 53 Symphony Shipping S.A. met het mts Symphony en wenst schip en bemanning Op het mts Symphony leverden en of installeerden wij: een behouden vaart de complete elektrische installatie, aanleg sanitair, nautisch pakket, airco- en overdrukinstallatie Wij wensen schip en bemanning een behouden vaart. Kantoor en werkplaats: Sterrekroos 11 4941 VZ Raamsdonksveer Telefoon (0162) 51 25 36 Telefax (0162) 51 76 25 VOOR AL UW PIJPEN EN PIJPLEIDINGINSTALLATIES Wij wensen mts Symphony en haar bemanning een behouden vaart Wij verzorgden de complete afbouw van het mts Symphony en wensen Symphony Shipping S.A. veel succes en een behouden vaart Scheepswerf Jac. den Breejen b.v. Havenstraat 7, Postbus 528, 3370 BA Hardinxveld-Giessendam telefoon: 0184-676140, fax: 0184-676160 info@breejen-shipyard.nl www.breejen-shipyard.nl

Binnenvaartkrant