Views
1 year ago

2008-18

  • Text
  • Schip
  • Pompen
  • Augustus
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Schepen
  • Zoekt
  • Rotterdam
  • Binnenvaart

De Binnenvaartkrant 2 Jo

De Binnenvaartkrant 2 Jo Bindels (Limburg) T 0475-468246 F 0475-468247 jobindels@home.nl Harry van Eeuwijk (Oost-Nederland) T 024-3584468 F 024-3584468 h.eeuwijk@hetnet.nl Dorothé van Geemert (Noord-Holland) T 020-4215917 d.vangeemert@wanadoo.nl Jan Johan ten Have (Noord-Nederland) T 0599-331330 F 0599-331534 info@tenhavetekst.nl Jan Hoek (Brabant en Drechtsteden) T 0162-521303 M 06-25041629 jan.hoek@planet.nl Sarah de Preter (Duitsland en België) T +31(0)6-22701893 spreter@chello.nl Cor Spek T 0416-697996 F 0416-697986 binnenvaart@tekstatelier.nl Johan de Witte T 078-6196761 F 078-6198002 M 0653-451318 b.dewitte@chello.nl Lay-out Maureen Verschoor Steven Chiang San Lin Druk Koninklijke BDU Grafisch Bedrijf bv, Barneveld Verspreidingspunten U kunt onze verspreidpunten vinden op onze site; www.binnenvaartkrant.nl Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. ACCU’S VARTA 230 Amp. 96801 pr. op aanvr. DAVECO 120 Ah 130 150 Ah 155 200 Ah 195 230 Ah 225 Optima CCA 815 185 Excl. BTW - 2 jaar garantie TRAKTIEBATTERIJEN 520 Ah 1350 620 Ah 1495 720 Ah 1695 820 Ah 1850 920 Ah 2050 1040 Ah 2325 1160 Ah 2550 Prijzen exclusief trog exclusief BTW 4 jaar garantie Bezorging door geheel Nederland en in Antwerpen DAVECO Leeghwaterstraat 19 4251 LM Werkendam Tel. 0183-501016 www.daveco.nl COLOFON De Binnenvaartkrant is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 30.000 exemplaren, verspreid in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk, op plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Verantwoordelijke uitgever Riomar BV Adres redactie en acquisitie Bezoekadres Pr. Hendrikkade 12e, 3071 KB Rotterdam T 010 - 414 00 60 F 010 - 414 02 12 service@binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartkrant.nl Postadres Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam Acquisitie Tineke Leeuwestein Monique van Thull Vanessa Lingsveld Lotte Verschoor John van der Hulst Secretariaat Karin Hell (Office Manager) Marie-Louise Hell (Boekhouding) Mariska Doornkamp (Administratief medewerker) Redactie DSM shipbrokers Martin Dekker (hoofd -/eindredacteur) M 06-50645515 martin.dekker@upcmail.nl Michèl Gonlag (verv. hoofd -/eindredacteur) M 06-53244445 michel@gonlag.nl SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: Eckhard-Herbert Arndt (Noord– en Oost-Duitsland) Oproepmatroos voor T +49-4173512170 Passagiersschip. F +49-41735009070 arndt.redaktionsbuero@t-online.de Locatie Rotterdam. I.b.v. geldig dienstboekje. Matroos en Horeca ervaring. Info: Martin de Bruijn 06-53195760 Aankoop/verkoop Zeeschepen Tel 0646-222111 www.shiptrade.nl SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: Stuurman voor Cementtankers. Systeem maandag/vrijdag. I.b.v. grootvaarbewijs en marifoon. Info: Martin de Bruijn 06-53195760 SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: Schipper/Verkoper. Locatie Zuid Holland. I.b.v. grootvaarbewijs, marifoon, radar en adnr. Info: Martin de Bruijn 06-53195760 26 augustus 2008 SwetsODV zoekt SwetsODV zoekt SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: voor opdrachtgever: Kapitein Schippers M/V part-, AL 80 JAAR HET BETROUWBARE ADRES VOOR DE SCHEEPVAART Schipper/Verkoper. voor tanker. Systeem 14/14. of fulltime in en rond Locatie Zeeland. I.b.v. I.b.v. Rijnpatent tot Basel, Amsterdam. DUITS TOPFABRIKAAT TRACTIE Grootvaarbewijs, marifoon, marifoon en radar. Minimaal in bezit van Type Ampère Afmeting in mm Nettoprijs per stuk 20 uur LxBxH (vanaf 15-06-2008) radar en adnr. Info: Martin de Bruijn grootvaarbewijs, mogelijkheid PZS 5400 540 650 x 420 x 450 1.400,- PZS 6480 630 750 x 420 x 450 1.550,- Info: Martin de Bruijn 06-53195760 tot behalen van Radardiploma PZS 7560 730 860 x 420 x 450 1.750,- 06-53195760 Binnenvaart. Semi- en continue PZS 8640 830 970 x 420 x 450 1.900,- PZS 9720 940 1066 x 420 x 450 2.100,- SwetsODV zoekt diensten. Voor langere PZS 10800 1150 1190 x 420 x 450 € 2.600,- SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: periode. Voormelde prijzen zijn inclusief transport, exclusief BTW. Prijs kunststof container: € 150,-- per stuk, exclusief BTW. Dealer voor opdrachtgever: Matroos Stuurman voor bunkerschip. Mogelijkheid tot vast Garantie: 72 maanden pro rata, waarvan de eerste 24 volledig. Levering in Nederland + België + Duitsland. voor tankers. Systeem Systeem week/week. I.b.v. dienstverband bij Volautomatische tractielader: week/week, i.b.v. geldig grootvaarbewijs, marifoon. opdrachtgever. Goede passende type c.q. prijs: op aanvraag. dienstboekje functie Matroos. Info: Martin de Bruijn arbeidsvoorwaarden en Alle andere start- en tractiebatterijen op aanvraag. Info: Martin de Bruijn 06-53195760 reiskostenvergoeding. 06-53195760 Info: Berend Venema Prijswijzigingen voorbehouden. SwetsODV zoekt 06-53463611 Nieuwe Havenweg 15b - 6827 BA - Arnhem SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: Matroos - P. Montens afd. Scheepvaart + voor opdrachtgever: Kapitein voor zandschip. Systeem SwetsODV zoekt Tel.: 026-3614810 - fax 026-3612585 - www.komeet-accu.nl voor containerschip. Systeem week/week. I.b.v. geldig Medewerkers M/V part- of 10/10 dagen. I.b.v. Rijnpatent dienstboekje Matroos. fulltime i.b.v. minimaal Nautop SwetsODV zoekt SwetsODV zoekt min. Mannheim, marifoon. Info: Martin de Bruijn 1. Voor diverse opdrachtgevers per direct voor opdrachtgever: Radar en adnr. 06-53195760 in Noord-Holland. wegverkeersleiders, Schipper voor bunkerschip, Info: Martin de Bruijn Goede arbeidsvoorwaarden en omgeving Rotterdam en systeem week/week, i.b.v. 06-53195760 reiskosten vergoeding. Den Haag MBO-niveau. In Grootvaarbewijs, marifoon, SwetsODV zoekt Info: Berend Venema continudienst. Voor langere radar en adnr. SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: 06-53463611 periode. Info John Bolt Info: Martin de Bruijn voor opdrachtgever: Machinist voor duwboot. 088–6191234 06-53195760 Lichtmatroos voor div. Systeem week/week. I.b.v. schepen. Systeem week/ dienstboekje Motordrijver. week en dagwerk. I.b.v. Mag ook iemand uit zeevaart KICKERS dienstboekje. Deksman/ Lichtmatroos. Info: Martin de Bruijn 06-53195760 SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: Schipper zijn. Info: Martin de Bruijn 06-53195760 SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: Matroos voor waterboot. maandag/ vrijdag werk. I.b.v. geldig Wilt u een kleine advertentie plaatsen met hierin een verzoek, aanbod of mededeling? Maak dan gebruik van onze 'Kickers'! Zowel voor particulieren als bedrijven een ideale manier om de binnenvaart te bereiken. Wanneer wordt uw kicker geplaatst? Als u voor de vrijdag in de even weken om 12:00 uur uw advertentie opgeeft, dan zal deze in de daarop volgende dinsdag (oneven week) in onze krant staan. Hoe vult u het Kicker-formulier in? voor zandschip. Systeem dienstboekje Matroos. G E B R U I K V O O R I E D E R E L maandag/vrijdag. I.b.v. Info: Martin de Bruijn E T T E R , L E E S T E K E N E N S P A T I E E E N H O K J E . H O U D grootvaarbewijs, marifoon en 06-53195760 T U S S E N I E D E R W O O R D E radar. Info: Martin de Bruijn E N H O K J E L E E G . 06-53195760 SwetsODV zoekt voor opdrachtgever: Matroos Bij het plaatsen van 3 kickers aaneensluitend betaalt men (totaal) SwetsODV zoekt voor Chemietanker. Systeem voor opdrachtgever: week/week. I.b.v. geldig 1x 9,25 3x 21,50 Matroos voor zandschip. dienstboekje Matroos. Systeem maandag/vrijdag. Info: Martin de Bruijn 14,25 31,50 I.b.v. geldig dienstboekje 06-53195760 functie Matroos. Info: Martin de Bruijn SwetsODV zoekt 19,50 42,75 06-53195760 voor opdrachtgever: Schipper voor zandschip. Systeem week/ 23,50 53,00 SwetsODV zoekt week. I.b.v. grootvaarbewijs, voor opdrachtgever: Schipper marifoon en radar. 28,50 63,00 voor oliebestrijdingsvaartuig. Info: Martin de Bruijn Systeem Maandag/Vrijdag 06-53195760 met standby dienst. I.b.v. 33,75 73,25 grootvaarbewijs, marifoon, SwetsODV zoekt radar en adnr. schippers in de regio Oost- 38,75 84,50 Info: Martin de Bruijn Nederland. Info Hans van Yren 06-53195760 06-57310630 Wanneer u graag een 'brief onder nummer' wilt, houdt u dan rekening met € 3,50 extra administratiekosten. Naam __________________________________________________________________ Aantal plaatsingen? Adres Telefoonnummer __________________________________________________________________ Postcode Email __________________________________________________________________ Woonplaats __________________________________________________________________ BTW nr: Uw kicker wordt als service gratis op onze website geplaatst. Ik machtig 'de Binnenvaartkrant' de kosten van de bovenvermelde kickeradvertentie automatisch van de hieronder genoemde rekening af te schrijven.* (Post)bankrekeningnummer: _____________________________________ Tenaamstelling rekeninghouder: __________________________________ Banknaam: _____________________________________________________ Land + plaatsnaam van uw bank: _________________________________ U ontvangt binnenkort een faktuur waarop staat genoteerd wanneer het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven. Na afschrijving heeft de ondergetekende 30 dagen (bij Duitse rekeningen 6 weken) de mogelijkheid zijn bank of Postbank opdracht te geven het geïncasseerde bedrag terug te boeken. Datum: _______________ Handtekening: ______________________ Stuur uw ingevulde kickerformulier naar Riomar bv - De Binnenvaartkrant, Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam. Faxen kan natuurlijk ook! Ons faxnummer is 010 - 414 02 12 *Bent u woonachtig in het buitenland? Dan kunnen wij bedragen incasseren van Duitse en Belgische rekeningen. De Belgische mensen kunnen een formulier bij onze administratie aanvragen m.b.t. ‘Opdracht tot domiciliëring van betalingen’ dat zij ingevuld aan hun eigen bank kunnen geven/sturen. Heeft u een andere buitenlandse rekening dan ontvangt u van ons binnenkort een faktuur.

De Binnenvaartkrant 3 26 augustus 2008 45 procent van de containers vanaf MV2 per binnenschip SERVICE... >> vervolg van de voorpagina Met die voorwaarde – en het enorme potentieel aan containeroverslag dat MV2 biedt na 2013 – is de uitbreiding van de Rotterdamse haven ook een belangrijk perspectief voor de binnenvaart geworden. De grote rol voor de binnenvaart legt ook een grotere druk op de organisatie van de containeroverslag, gezien de huidige situatie met wachttijden voor binnenvaartcontainerschepen op de bestaande Maasvlakte. Al in 2009 hoopt ECT die wachttijden althans deels op te lossen door de opening van de speciaal voor binnenvaart en shortsea ingerichte terminal op de kop van het Delta schiereiland. krijgt een terminal. Daar tegenover komt de terminal van Rotterdam World Gateway, een consortium met als terminalexploitant DP is zelf ook gloednieuw en start dit najaar de activiteiten, goed voor 3 miljoen TEU per jaar. Naast de 630 hectare voor containerterminals pon-cat.com/scheepvaart Nieuw land Als volgende week wordt begonnen met het uitgraven van de toegangsweg voor zee- en binnenvaart naar MV2 via de Yangtzehaven, wordt het daarmee opgebaggerde zand via een persleiding naar de plek waar de nieuwe APM-Terminal wordt aangelegd getransporteerd, ten noorden van het Slufterstrand. Terwijl in de Yangtzehaven een snijkopzuiger aan het werk gaat, begint de aannemerscombinatie PUMA (Projectorganisatie Uitbreiding Maasvlakte, een consortium vandebaggeraarsVanOorden Royal Boskalis Westminster) met de aanleg van een nieuw stuk land, vier kilometer uit de kust. Dat is de buitenwering van MV2. Huurcontracten Al voor 40 procent van de terreinen op Maasvlakte 2 zijn huurcontracten getekend. Het Deense APM Terminals (een zusje van Maersk) Een beeld van MV2 zoals dat er na 2013 uit zal zien. (Illustratie Havenbedrijf Rotterdam N.V., Projectorganisatie Maasvlakte 2) World uit Dubai en voorts de Japanse rederij Mitsui OSK Lines, Hyundai Merchant Marine uit Zuid- Korea, Neptune Orient Lines/APL uit Singapore en de Franse rederij CMA/CGM. Er is een uitbreiding van de Euromax terminal voorzien. De ‘bestaande’ Euromax terminal zijn duizend hectare nodig voor openbare infrastructuur: de zeewering, wegen, vaarwegen en havenbekkens. 190 hectare is voor industrie en 180 voor distributie en ondersteunende activiteiten. V&W geeft geld voor pilot ‘meerterminalafstemming’ VenW is bereid € 50.000 bij te dragen aan een pilot met een meerterminalafstemming van containerbinnenschepen in de haven van Rotterdam. De pilot, bedoeld om de logistieke afhandeling van containers via de binnenvaart te verbeteren, richt zicht zowel op binnenvaartoperators in de Rijnvaart als de binnenlandse vaart. Verschillende partijen zijn al geruime tijd in gesprek om tot betere samenwerking en een betere planning te komen. VenW hoopt met een financiële bijdrage het proces een positieve impuls te geven. Het is de bedoeling dat partijen voorafgaand aan de pilot een intentieverklaring ondertekenen. ...KENT GEEN TIJD! Generating Powerful Solutions PON POWER BV T +31 (0) 78 6 420 420 I www.pon-cat.com Made in China Ook zo trots op de Nederlandse vrouwen? De dames hebben de eer van ons land in China hoog gehouden en komen met een leuke collectie gouden plakken terug naar huis. Alleen jammer dat Anouk roet in het eten gooit. Daar gaat het zorgvuldig door www.gonlag.nl STEKEN ONDER WATER | door Michel Gonlag de sportsters opgebouwde respect voor de vrouwelijke medemens. Terug naar China. Afgezien van de medailles komt er erg veel spul uit die hoek hierheen. We lijken mee te klimmen in de explosief groeiende welvaart in het Verre Oosten. De Rotterdamse haven groeit vanaf volgende week ook fysiek lekker door. Letterlijk iedereen verwacht dat het vervoer maar doorgroeit. Visionairs trekken gewoon stijgende lijntjes door op grafiekpapier en lijken altijd gelijk te hebben maar hebben het uiteindelijk nooit. Het is naïef te denken dat een ontwikkeling altijd maar doorgaat. Ook zonder Inge de Bruijn worden gouden plakken gehaald. Zelfs mannen lukt het zonder Pieter van der Hoogeband (nou, ja, één man dan). Opvallend is dat de Chinezen een onwaarschijnlijke hoeveelheid goud daar houden. Dat lijkt me exemplarisch voor wat ons te wachten staat. Als ze daar genoeg verdienen om zelf spulletjes te kopen, die wij nu van ze afnemen (kopen, bedoel ik, niet stelen), worden de rollen heus niet simpelweg omgedraaid. Dan houden ze hun productie daar en roepen we hier ach en wee dat het vervoer niet meer zoveel stijgt als voorspeld. Ik sprak vorige week één van de managers van een groot internationaal expeditiebedrijf en zij (natuurlijk, een vrouw) gaf aan dat producenten die zich jaren geleden concentreerden op China omdat de loontjes daar zo laag waren en de staat alle productie vrolijk sponsorde (bij gebrek aan een Chinese Neelie Kroes – ook al zo’n vrouw op wie Nederland trots is, nou ja, misschien niet iedereen in Nederland maar een paar wel, denk ik, oké, dan niet), al lang op hun schreden aan het terugkeren zijn. Indonesië is nu populair, maar ook de landen van Oost-Europa. Het begint namelijk weer aantrekkelijker te worden om in de eigen regio te produceren. Er dreigt overcapaciteit op zee met al die bestelde enorme zeeschepen. Netalsinhetwegvervoerernuteveel trucks (in bestelling) zijn. Een schrale troost voor de binnenvaart dat we straks niet de enige zijn met een overvloed aan materieel, als het vervoer helemaal niet blijkt te verdubbelen, de komende tien jaar. Is het niet uitkomen van naïeve groeivoorspellingen een doemscenario? Ik denk dat het erger is als Anouk naar het Eurovisie Songfestival gaat.

De Binnenvaartkrant