Views
1 year ago

2008-18

  • Text
  • Schip
  • Pompen
  • Augustus
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Schepen
  • Zoekt
  • Rotterdam
  • Binnenvaart

De Binnenvaartkrant

De Binnenvaartkrant 18 26 augustus 2008 TECHNISCH INSTALLATIEBUREAU OECHIES BV Ondervloer blijft bereikbaar en warm Electrische vloerverwarming! Want vloerverwarming van Speedheat is snel op temperatuur. Het is slechts 1 mm dun en daarom flexibel tot in de kleinste ruimtes toe te passen. Indestuurhutwordthetsysteem los gelegd, zodat de onder-vloer bereikbaar blijft. Vervangen is eenvoudig en de prijsstelling prettig. Vraag vrijblijvend uitgebreide documentatie aan. Speedheat Ridderkerk wensen het ms Panta Rhei, mts Symphony en ms Fiducia een goede vaart. Frans Schot Tel. 0180 490 436 Fax 0180 490 437 Mob. 06 5320 36 01 Poe Poe !!! Wij wensen Panta Rhei V.O.F. en hun bemanning een behouden vaart met het ms Panta Rhei Brede Hilledijk 111 · 3072 NB Rotterdam · Telefoon (010) 297 39 99 www.oechies.nl Bunkerstation Heijmen B.V. Loswal 5 6566 CH MILLINGEN A/D RIJN Tel. +31 481 438310 Fax. +31 481 438315 www.bunkerstationheijmen.nl, E-mail:info@bunkerstationheijmen.nl Blankenstein 150 7943 PE Meppel Tel.: 0522 24 36 00 Fax: 0522 24 36 99 Ook Panta Rhei V.O.F. koos voor de uitstekende dekking en premievoorwaarden van efm. Wij wensen de "Panta Rhei" en haar opvarenden een behouden vaart. MOTOREN INBOUWEN Bij Markerink in Lobith bent U aan het JUISTE adres ! 24 uur service,VertrouwenenKwaliteit Installatie, onderhoud, revisie van alle merken scheepsdieselmotoren / koppelingen en alle voorkomende reparaties aan elektrisch en hydrauliek www.efm.nl Wir Wünschen der Panta Rhei V.O.F. mit ms Panta Rhei allzeit Gute Fahrt. Auch hier lieferten wir den kompletten Wohnungsausbau einschl. Isolierung, Möbel, Küchen und Sanitär sowie das komplette Ruderhaus einschl. Hubschacht, Masten und Treppen. WIJ WENSEN HET MS PANTA RHEI EEN BEHOUDEN VAART. I: www.markerink.nl, E: info@markerink.nl T:0316-541041, F: 0316-542436

De Binnenvaartkrant 19 26 augustus 2008 Panta Rhei is op stroom Met ‘Panta Rhei’ bedoelde Plato te zeggen dat alles stromend is, in beweging. Volgens een encyclopedie interpreteerde één van zijn leerlingen het als volgt: “men kan niet tweemaal in dezelfde rivier stappen, want het is steeds vers water wat u tegemoet stroomt.” Een passender naam is nauwelijks denkbaar voor een schip. DOOR JOHAN DE WITTE Je kan een ei bakken op het dek van de Panta Rhei als we aan boord stappen. Een zeldzame zomerdag zet de temperatuur op 32 graden wat het 110 x 11.45 meter droge ladingschip in dimensie wat groter maakt en zijn ‘kattenrug’ wat meer tekent. Ondanks hulpvaardigheid van de buurman en de moderne Blommaert luiken-equipment, veroorzaakt dichtleggen zweetdruppels. “We moeten morgenvroeg graan laden”, zegt Bert Tromp. Hij heeft al coils van Zelzate naar Basel gebracht en grind af. Reeds vier reizen zijn gemaakt, waarmee de Panta Rhei haar proeftijd achter de rug heeft. “Fijn schip om mee te varen. Met de 6 cilinder ABC loopt hij als een haas. Ineens is varen niet eentonig meer. Ik ben meer het type voor een semi-langzaamloper, je weet van collega’s dat hij goed is.” De gang zit er weer in, afbouwen is Het interieur is piekfijn verzorgd. De krachtbron van de Panta Rhei. (foto Johan de Witte) interessant, heeft zijn leuke kanten, maar toch, eindelijk weer rust aan boord. Stabiel schip met meerwaarde door zijn lage kruiplijn. “Perfecte afbouw bij Markerink, zijn we heel tevreden mee.” China Concordia Shipyards heeft het casco in China laten bouwen in opdracht van Panta Rhei VOF. De afbouw realiseerde Markerink in Lobith, vanouds het adres die waarmaakt wat ze zeggen. Het is een Sayonara model, getekend door L. de Hon met als bijzonderheid een 5 meter kruiplijn zonder ballast. De stuurhut zakt vóór de woning aan dek. Bij geheven stuurhut is het de centrale woningingang hieronder, die een optimale ruimte in woonen slaapkamers creëert. Als de stuurhut aan dek zakt is er een andere uit/ingang in gebruik. Markerink heeft eerst de woning met een mobile kraan aan de wal gezet, om vervolgens de 1800 pk ABC en koppeling te plaatsen. De straalbuis is van Wärtsilä, evenals de schroef. Van Wijk Werkendam leverde de complete ankerinrichting en twee spudpalen. Er is een boegschroefinstallatie van Veth Motoren type 4-K-1300 geplaatst. Voor de elektrische installatie en het door Alphatron Marine geleverde nautische pakket, was de firma Oechies verantwoordelijk. Wessels GmbH uit Haren- Ems nam met de complete betimmering, stuurhuis en lessenaar, isolatie sanitairwerkzaamheden, ramen en deuren, trappenmasten, een flink deel voor zijn rekening. Met de centrale ingang voorin de roef, heeft de woning een andere indeling als gebruikelijk met een plus aan ruimte. Voor Hilda Tromp is de keuken en de zeer fraaie badkamer helemaal goed. Vijfde schip De Panta Rhei met Kampen als domicilie, is inmiddels het vijfde schip van de familie Tromp. Bert en Hilda vormen met twee volwassen dochters en een zoon van 26 het gezin. “Overigens zijn ze niet meer aan boord, doen allemaal wat anders”, zegt Hilda. “Eén van m’n dochters is zelfs journalist. Zelf is ze door Bert lang geleden uit de kraamverzorging geloodst, met scheepvaart als lokaas. Diplomatiek als hij is reageert hij niet op wat al zo lang geleden is en zegt: “Samen met mijn zoon zijn we naar China geweest om eens te kijken naar ons casco. Dat is wel een belevenis. Eenmaal weer terug, geloof je amper wat je gezien hebt. Buiten de stad en op zo’n werf lijkt het wel of je op de set van een film bent terechtgekomen.” De Panta Rhei is op stroom, “ De eerste reis al hadden we het schip onder controle, met de Sygo beladingmeter moeten we nog wat ervaring opdoen. Overigens een prachtig apparaat, waar we blij mee zijn.” Wie leverden aan het ms Panta Rhei Concordia Shipyards BV Casco Commander incl. Throttle ramping NRF BV Bunkoelers Unisol isolatietechniek bv Blommaert BVBA Luiken Markerink b.v. Complete afbouw module. Op de brug is een MC2000-4 Tischlerei und Alubau Wessels GmbH Isolatie woning All Pumps Holland BV Pompen ABN AMRO Zwolle Financiering hendel gemonteerd Stuurhuis, hydrauliek, deuren, SPEEDHEAT Ridderkerk Vloerverwarming Huchem Special Products b.v. Gommers Internationaal Isolatiebedrijf Franssen B.V. stuurhuistrap en radarmast T&T Tapijt en gordijnen Zwartsluis HC-Roka, HC-shipclean nieuw, HC-gelei Bevrachtingskantoor Bevrachting Isolatie uitlaatgassystemen Alphatron Marine B.V. Complete stoffering shipclean nieuw, HC-metalcleaner, HC- EFM onderlinge schepenverzekering Anomalie Nibbinxwoud Nautische apparatuur Con-Air BV sanitair reiniger u.a. Verzekering Machinekamerplaten Tresco Engineering bvba AlphaChart Airconditioning en overdrukinstallatie Daalderop BV Scheepsschroevenreparatie Kampen Caldic Techniek bv Generatoren OECHIES ELEKTROTECHNIEK Novetec BV Elektrische warmwaterboiler Voortstuwingsschroef en straalbuis Wärtsilä Nederland BV Schroef Electrische installatie Ventilatieroosters en brandkleppen BP Nederland B.V. Smeermiddelen Woodward Governor Nederland BV Machinefabriek - Scheepstechniek De Mastervolt BV Omvormer en acculader ADT B.V. Brandbeveiligingsapparatuur Sigma Coating BV Coating Regulateur Waal bv Schroefasintstallatie Sygo BV Scheepslading- en hoogtemeter Machinefabriek en Inspectie Verkeer en Waterstaat ADS van STIGT Veth Motoren BV RAFA B.V. Ramen scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Classificatie Masson Marine keerkoppeling type MM Veth-Jet boegschroefinstallatie, type 4-K- Loggers Rubbertechniek bv Autokraan Administratiekantoor Doorn W1200 C, 2,982:1, PTO type 0 voor 1300 S4, 650 pk, 1800 rpm met Scania Flexibele opstelling woning Bunkerstation Heijmen B.V Accountancy aandrijving van stuurwerkpomp, ZF Marine dieselmotor Fliesen- Duitsland Gasolie, BP smeermiddelen en Econosto Nederland BV Electronics bedieningssysteem type Micro Blokland Non Ferro bv Beunkoelers Tegelwerk scheepsmatrialen, Funyak 390. Afsluiters en appendages

De Binnenvaartkrant