Views
1 year ago

2008-18

  • Text
  • Schip
  • Pompen
  • Augustus
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Schepen
  • Zoekt
  • Rotterdam
  • Binnenvaart

De Binnenvaartkrant 12

De Binnenvaartkrant 12 26 augustus 2008 Werfkade 33 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 Fax: 0180-463540 Mob.: 06-55 77 22 38 Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart TE KOOP AANGEBODEN Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen M/S NAJADE 4137 ton, bwj 2007 Orsova. Afm 134,92 X 11,45 X 3,69 mtr. 4877 Cub. 2 X 1065 Pk Caterpillar, kopschroef Verhaar 608 Pk, 2 X 220/380 volt, 2 X 76 KVA. Alu Fr kap, 1 ruim 103 X 10,12 mtr., navigatie compleet. Woning achter met 3 slp.kamers en stuurmanswoning, voorwoning met 2 slp.kamers. VRAAGPRIJS € 6.300.000,== M/S FRONTERA 4100 ton, bwj 2000 Roemenie. Afm 134,96 X 11,45 X 3,70 mtr. Laad 272 teu op 4 lagen en 340 teu op 5 lagen, 2 X 1000 Pk Caterpillar bwj 2000. 2 X kopschroef 580 en 687 Pk, navigatie compleet, grote woning met 3 slp.kamers en stuurmanswoning. Voorwoning met 3 slaapkamers. VRAAGPRIJS € 4.800.000,== M/S MUREEN 3924 ton, bwj 2000 China. Afm 135X 11,45 X 3,61 mtr. 4790 Cub. 1 ruim 106 X 10,05 mtr. 2 X 1014 Pk Caterpillar bwj 2000. 2 X kopschroef elk 462 Pk. 2 X spudpalen Veth. Navigatie compleet. Woning met 3 slaapkamers en stuurmanswoning. Voorwoning met 2 slaapkamers. Autokraan 18,50 mtr., 1850 Kg, 2 X 220/380 volt 60 en 90 KVA. VRAAGPRIJS € 5.250.000,==. M/S MARTINIQUE 3080 ton, bwj 2006 China. Afm 109,98 X 11.45 X 3,50 mtr. 3200 Cub. 1 ruim 80,97 X 10,13 mtr, 1700 Pk Caterpillar bwj 2006. 2 X kopschroef 2 X 450 Pk. 2 X 220/380, 45 en 65 KVA, autokraan 18 mtr., 2000 Kg. navigatie compleet, dubbele woning op het achterschip met 6 slaapkamers. Voorwoning 2 slaapkamers. SI tot 2016. VRAAGPRIJS € 4.500.000,== M/S VERITAS 3010 ton, bwj 1986 Nederland. Afm 109,93 X 11,40 X 3,43 mtr. 1 ruim 81,50 X 10,08 mtr., 2024 Pk Caterpillar bwj 2001, koppen revisie 2008. Kopschroef 485 Pk, 2 X 220/380 42 en 65 KVA. Navigatie compleet, woning achter nieuw van 2005 met 3 slaapkamers en voorwoning met 2 slaapkamers. Autokraan 14,50 mtr 1750 Kg. Wordt geleverd met nieuw SI. VRAAGPRIJS € 3.100.000,== M/S AWAKENINGS 2451 ton., bwj 1988 / 1993 Nederland en Rusland. Afm 108,40 X 10,50 X 3,18 mtr, 3050 Cub, 2 X 1065 Pk Caterpillar bwj 2003, kopschroef 550 Pk. 2 X 220/380 45 en 65 KVA. Navigatie compleet, Alu Fr kap met wagen, autokraan 18 mtr 2000 Kg. Woning met 2 slaapkamers en stuurmanswoning. SI tot 2014. VRAAGPRIJS € 2.450.000,== M/S NEVARO 1379 ton, bwj 1961 Pattje Waterhuizen. Afm 80 X 9,54 X 2,73 mtr. 1950 Cub, 980 Pk Caterpillar bwj 1995, kopschroef 220 Pk van Wijk, Alu Fr kap met wagen. 2 ruimen, vlak nieuw 1995, 9 mm, stalen buikdenning 12 mm 1995, navigatie compleet, autokraan 12 mtr 1500 Kg, woning met 3 slaapkamers, kruiphgt 5,25 mtr. Wordt geleverd met nieuw SI. VRAAGPRIJS € 600.000,==. M/S YARINYA 1189 ton, bwj 1955. Afm 85 X 8,20 X 2,55 mtr. 1650 Cub. 1000 Pk Wartsila bwj 1997, revisie 2004. Kopschroef 220 Pk van Tiem. Navigatie compleet. 2 ruimen, alu schuifluiken, 2 X 220/380 25 en 35 KVA, autokraan 12 mtr 1500 Kg, Woning met 2 slaapkamers en voorwoning met 1 slaapkamer. SI tot 2014. VRAAGPRIJS € 499.500,==. M/S DEO JUVANTE 1175 ton, bwj 1959 Mannheim. Afm 80 X 8,20 X 2,72 mtr. 1750 Cub 930 Pk SKL bwj 1998 plus straalbuis. Kopschroef 260 Pk, 2 X 220/380, 30 en 45 KVA. 2 ruimen, schuifluiken , Azobe bd met 6 mm staal, navigatie compleet, stuurhut alu bovenbouw overzakbaar nieuw 2007, woning met 2 slaapkamers, voor woning met 2 slaapkamers. SI tot 2014. VRAAGPRIJS € 390.000,== M/S MARCHIENA 1126 ton, bwj 1943 Alblasserdam. Afm 80 X 8,20 X 2,52 mtr 1700 Cub. 1000 Pk Wartsila bwj 1996. Kopschroef 330 Pk, 2 X 220/380, 27 en 38 KVA. 2 ruimen, Alu Fr kap met wagen. Navigatie compleet, autokraan 16 mtr 1500 Kg. Woning achter met 2 slaapkamers. SI tot 2011. VRAAGPRIJS € 450.000,==. M/S. SHALOM 651 ton, bwj 1960. Afm 64,75 X 6,34 X 2,49 mtr. 940 Cub. 470 Pk Cummins bwj 1997. Kopschroef 220 Pk van Tiem. 220/380, 16 KVA, navigatie compleet. Alu Fr kap met wagen, kruiphgt 3,90 mtr. woning met 2 slaapkamers. SI tot 2010. Woning met 2 slaapkamers. VRAAGPRIJS € 125.000,== SLEEP / DUWSCHIP NAT-MAR 1372 ton, bwj 1930. Afm 80 X 9,48 X 2,63 mtr. 2250 Cub. Alu schuifluiken nieuw 2001, kopschroef 300 Pk, 2 X 220/380, 2 X 25 KVA. Grote woning met 1 slaapkamer plus achteronder. SItot 2011. VRAAGPRIJS € 145.000,== MOTORBEUNSCHIP BONTEKOE 767 ton, bwj 1960 van Goor. Afm 66,90 X 6,62 X 2,84 mtr., 1 beun 463 Cub. 530 Pk Deawoo bwj april 2008 inclusief nieuwe koppeling. Kopschroef 220 Pk. 2 X 220/380, 18 en 40 KVA. Navigatie compleet. Autokraan 12 mtr 1500 Kg. Hydro stuurwerk de Waal, woning met 3 slaapkamers, SI tot 2012. VRAAGPRIJS € 450.000,==. TE KOOP GEVRAAGD: SCHEPEN VAN ALLE TONNAGES EN BOUWJAREN. Indien U interesse heeft neem dan telefonisch contact op. GROSSES VOLUMEN SUCHT STARKE MÄNNER. Faire Partnerschaft, Faire Partnerschaft, starke starke Auslastung, Auslastung, gutes Geld: Wir brauchenSie Sieals als Partikulier in in unserer Flotte! Flotte! Jetzt anrufen unter +49 (0)421 – 16 88 9-88 Jetzt anrufen unter oder Mail an +49 kontakt@maerker-bremen.de (0)421-16 88 99 oder Mail an kontakt@maerker-bremen.de Werfkade 33 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 Fax: 0180-463540 Mob.: 06-55 77 22 38 SCHIFFAHRTS- UND BEFRACHTUNGSKONTOR MÄRKER GMBH Gevraagd: Schipper In het bezit van: ADNR basis of chemie Radarpatent Rijnpatent of groot vaarbewijs Ervaring als schipper. Voor ARA verkeer Wij bieden u: Vrijstellingsregeling 2w/1w Sollicitaties: P. Dumetier 00 32 (0) 475 49 81 77 Gevraagd voor M.C.S. JURA: 2e Kapitein/Stuurman U dient in het bezit te zijn van een: Rijnpatent tot Mannheim; Radarpatent; A.D.N.R. certificaat. Wij bieden u: Vrijetijdsregeling, nader overeen te komen; Vrij reizen; Prettige werksfeer. Contactpersoon: M.R. Keijzer, tel. 06 512 079 73 Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart TE KOOP AANGEBODEN Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen Motorpassagiersschip 96 pass. Bjr 1959/ 1974. Afm. 75 x 10.20 x 1,60 mtr. 48 twee persoons hutten, salon met bar, restaurant, sauna en groot zonnedek. 2 Deutz motoren 1480 pk. Kopschroef en 2 x 220/380. Schip wordt geleverd met nieuwe certificaten. Tevens is er een 3-jarig contract beschikbaar. VRAAGPRIJS € 1.900.000,-- Levering van het schip met nieuwe voortstuwing 2 x 800 pk, met nieuwe koppelingen en kopschroefmotor en 2 nieuwe generatorsets. Nieuwe certificaten en een 3-jarig vaarcontract. VRAAGPRIJS € 2.350.000,-- Voor nadere info kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen. Verder bieden wij nog diverse andere passagiersschepen aan, indien interesse bel dan VRIJBLIJVEND. www.huizinga-snijder.nl Ons aanbod Nieuwbouw: MTS 135 x 11,45 x 5,15 type C, 4000 ton MTS 110 x 11,45 x 5,20 type C, 3000 ton MS 110 x 11,45 x 3,60 Levering 2009/2010 MS 135 x 11,45 x 3,75 Levering 2009/2010 Ms 4000 ton, bouwjaar 2002, 135 x 14,20 x 3,20 Hoofdmotoren 2760 pk Cat, boegschroef 1015 pk Cat Ms 3094 ton, bouwjaar 1993, 110 x 11,45 x 3,51 Hoofdmotor 1800 pk ABC, Werf Boost Ms 2157 ton, bouwjaar 1988, 103 x 9,50 x 3,18 Hoofdmotor 1200 pk Cummins Ms 2000 ton, bouwjaar 1988-2000, 105 x 9,40 x2,97 Hoofdmotor 1600 pk Cummins Ms 2000 ton, bouwjaar 1980, 100 x 9,50 x 2,95 Hoofdmotor Caterpillar 1500 pk Ms 1385 ton, bouwjaar 1949, 80 x 9,5 x 2,80 Hoofdmotoren 2 x 530 Mitsubishi Ms 1275 ton, bouwjaar 1972, 80 x 9,5 x 2,70 Hoofdmotor MTU 1100 pk Ms 1169 ton, bouwjaar 1962, 85 x 8,20 x 2,62 Hoofdmotoren Caterpillar 2 x 400 pk Mocht u uw schip willen verkopen neem gerust contact met mij op. Tevens schepen te koop gevraagd van verschillende afmetingen en bouwjaren !!! Kijk ook op onze website www.shipvision.nl Boterstraat 13 . 4251 CC Werkendam T. +31 (0) 183 505 433 . F +31 (0) 183 504 333 . M +31 (0) 651 14 53 39 E info@shipvision.nl Voor ms. “Saffier” (3998 GT / 2720 kW) zijn wij op zoek naar: Kapitein (vaar / verlof +/- 9 weken op, 9 weken af) Het schip vaart in de vrije markt en heeft dus elke reis verschillende ladingen en bestemmingen. Het vaargebied strekt zich voornamelijk uit over Europa, het Middellandse-zeegebied, het Midden-Oosten en West-Afrika. De ladingen zijn zoals gezegd zeer divers, maar veel van de ladingen zijn de zg. ‘heavy lifts’. Het schip heeft een comfortabel ingerichte accommodatie met zaken zoals satelliet TV en fitness ruimte. De brug op het schip is modern uitgerust met alle moderne communicatie- en navigatie apparatuur zoals een geïntegreerd navigatie systeem. De bemanningen zijn allemaal rechtstreeks in dienst bij de rederij, geen uitzendkrachten, alleen vaste mensen dus. Dit geldt voor zowel de Nederlandse als de Indonesische bemanning. Kapiteins, officieren en stagiaires zijn uitsluitend Nederlands, de matrozen en koks zijn voornamelijk Indonesisch met een enkele Nederlander. Kortom, heb je genoeg van oude, buitenlands gebouwde schepen en wil je weer eens op een modern schip varen van volledig Nederlandse maak? Heb je genoeg van buitenlandse bemanning, wil je na het werk wel weer eens een biertje drinken met collega’s die dezelfde taal spreken, waarbij je Nederlandse TV kunt kijken zodat je als zeeman niet zo van de rest van de wereld uitgesloten bent? Heb je een kustvaartmentaliteit? Laat dan je CV achter! Voor informatie en sollicitaties: De Bock Maritiem B.V. T.a.v. Sabrina Damsma Bierkade 11 1811 NJ Alkmaar E-mail: sabrina@debockmaritiem.nl Tel: 072-5115147 www.debockmaritiem.nl

De Binnenvaartkrant 13 26 augustus 2008 “Nog veel mis met vluchtwegen” Als Rijnoeverstaat werkt België mee aan de ontwikkeling van het ADNR. Tegelijk hebben de Belgen het ADNR nooit geratificeerd en dus ook niet geïmplementeerd in de nationale wetgeving. Dat gaat veranderen met de komst van het ADN in 2011. Daardoor zal ook België ervoor moeten zorgen dat de ADNR-checklist tussen vervoerder en terminal gerespecteerd wordt. Reden voor de VBR om de vluchtwegen aan laaden losplaatsen onder de loep te nemen, die deel uitmaken van dit regelwerk. Volgens de binnenvaartorganisatie staan veel terminals aan de vooravond van flinke investeringen. Niet alleen in Antwerpen, maar ook dieper in het binnenland heeft menig terminal het de laatste jaren namelijk niet zo nauw genomen met de vluchtmogelijkheden van opvarenden. VBR vraagt haar leden daarom uit te kijken naar locaties waar dringend één en ander in gang moet worden gezet. Deze kunnen via de mail aan de vereniging worden doorgegeven. BRC Een van de terminals die zich in orde moet stellen met de regelgeving is BRC in Antwerpen. De technische dienst van het Antwerpse havenbedrijf heeft plannen klaar om de terminal van betere vluchtwegen te voorzien. VBR en de UCV hebben deze plannen ter beoordeling ontvangen. Het havenbedrijf stelt voor de betonnen meerpalen in de lengte met elkaar te verbinden en vervolgens aan de binnenkant te verbinden met een loopbrug. Zo gaan er nautisch gezien geen toegangswegen verloren en kunnen tankschepen aan beide kanten aanmeren. Maar er zijn ook alternatieven, zoals het afsluiten van de binnenkant, wat een loopbrug overbodig maakt. Voor wat de tweede vluchtweg betreft, denkt het havenbedrijf aan een groot scherm met sproei-installaties zoals bij de Esso in Antwerpen. Dit moet nog ter goedkeuring worden voorgelegd aan de bevoegde instanties. Verder denkt het havenbedrijf aan het inzetten van een vluchtboot, zoals zeeschepen er één aan boord hebben. In september worden de plannen geëvalueerd, waarna er een keuze wordt gemaakt. Nieuwe Scheldebrug krijgt vorm In Temse is het eerste vaste brugdeel van de nieuwe Scheldebrug op de brugpijlers geplaatst. De komende maanden volgen alle overige delen. De nieuwe brug zal in mei 2009 klaar zijn, zei Vlaams minister-president Kris Peeters die de montage van het eerste brugdeel bijwoonde. De nieuwe Scheldebrug is een aanvulling op de bestaande brug over de Schelde tussen Temse en Bornem. Ze vormt een oplossing voor de problemen op deze brug, die de sterk toegenomen verkeersstromen al lang niet meer aankan. Is de nieuwe brug eenmaal klaar, dan wordt het verkeer ontdubbeld: alle verkeer richting Bornem gaat dan via de nieuwe brug, het verkeer naar Temse via de oude brug. Voor de bouw van de brug moest het bedrijf Belgomine, gebruiker van de binnenvaart, verhuizen. Belgomine nam eind vorig jaar een nieuwe loskade in gebruik, even verderop. Ook de Koninklijke Temse Watersportvereniging moest wijken voor de 370 meter lange Scheldebrug. De vereniging is nu gevestigd in een nieuwe jachthaven op de terreinen van de voormalige Boelwerft. Alle brugonderdelen zijn gebouwd in de loodsen van metaalconstructiebedrijf Aelterman in Gent. Het bedrijf bouwt ieder jaar een tiental bruggen. De nieuwe Scheldebrug is weliswaar niet de grootste in het portfolio, maar wel een uitdaging. Ze wordt in zeven stukken gebouwd: vijf vaste en twee beweegbare, die opgehaald kunnen worden voor de scheepvaart. De brugdelen worden één voor één per ponton naar Temse gebracht. Ze reizen via het kanaal Gent-Terneuzen en de Westerschelde naar Antwerpen en vervolgens verder naar Temse. Daar worden ze zonder kranen in de juiste positie gebracht. De monteurs maken immers gebruik van de getijden. Bij hoogtij manoeuvreren ze de brugdelen op de juiste plaats boven de brugpijlers. Bij eb zakken de pontons, waardoor de brugdelen blijven steunen op de pijlers. In september worden alle andere vaste brugdelen ingevaren gemonteerd. De mobiele delen volgen eind ditjaar,zodatdebrugkomend voorjaar kan worden opengesteld voor het verkeer. Culinaire verrassing in Luik Sinds drie jaar reist het Nederlandse echtpaar Hendrikse uit Culemborg aan boord van jachtboot ‘De Kriek’ doorheen Nederland en België. Voor dit jaar staan onder meer Heusden, Maastricht, Luik, Namen en Dinant op hun programma. Bij aankomst in de jachthaven van Luik stond de Nederlanders op 10 augustus een plezierige verrassing te wachten. Want De Kriek bleek de tienduizendste plezierboot die dit seizoen de Luikse jachthaven is binnengevaren. Sinds de opening van de jachthaven in 1972 neemt het aantal bezoekers er snel toe. Dat is belangrijk voor de plaatselijke economie, onderstreept de Luikse havendirecteur Emile-Louis Betrand. Het echtpaar Hendrikse was naar Luik gekomen om de stad te bezichtigen en te gaan shoppen. Van het Luikse havenbedrijf en restaurant La Capitainerie kregen ze prompt een cheque (Foto: Havenbedrijf Luik) Doel blijft duimen ter waarde van 100 euro cadeau om eens lekker uit eten te gaan! Barbecue Op zaterdag 30 augustus zijn alle ouders en kinderen weer welkom op de jaarlijkse zomerbarbecue van De Schroef. Bij de aankondiging in de vorige editie van de Binnenvaartkrant stond een verkeerd nummer voor informatie: binnenvaartconsulent Jacques Kerkhof heeft nummer +32 (0)473 42 30 74. SCHEEPSWERF HOOGERWAARD WAALHAVEN PIER 8 ROTTERDAM 010-4290888 Dwarshellinglengte 90 m. (Foto: Duimen voor Doel) Het polderdorp Doel moet wijken voor de uitbreiding van de Antwerpse haven, maar lang niet iedereen legt zich daarbij neer. Enkele rasechte Doelenaren geven de moed niet op. Begin augustus speelden ze zich in de kijker met alweer de derde editie van hun benefietfestival ‘Duimen voor Doel’. Met diverse activiteiten en een omvangrijk muziekprogramma vroegen ze aandacht voor de toekomst van hun woonomgeving. ‘Economische welvaart is belangrijk maar respect voor eeuwenoude dorpen óók’, luidde het motto. Volgens het actiecomité Doel 2020 toont het festival aan dat het dorpje nog steeds niet helemaal verloren is. Doel 2020 klaagt dat de overheid de mensen er probeert weg te pesten, zonder duidelijk te geven wat ze nu eigenlijk precies van plan is. Ook twijfelt Doel 2020 eraan of de komst van het Saeftinghedok (waarvoor Doel moet wijken) wel nodig is. Volgens de het actiecomité heeft de haven aan het Deurganckdok genoeg. Ondertussen gaat de sloop van huizen in Doel gewoon verder, al werd die medio augustus enkele keren onderbroken na conflicten tussen actievoerders en de aannemer. De actievoerders waren op de daken van de huizen gekropen om de sloopwerkzaamheden te stoppen. De afbraak van huizen in Doel ging eind juni van start. Toen gingen er zeven woningen tegen de grond. De tweede fase, die momenteel gaande is, omvat de sloop van twaalf huizen. De inwoners van Doel hebben van de Vlaamse overheid nog een tijdelijk woonrecht tot eind augustus 2009 gekregen.

De Binnenvaartkrant