Views
4 years ago

2008-17

  • Text
  • Pompen
  • Jaar
  • Schepen
  • Schip
  • Nieuwe
  • Augustus
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Haven
  • Binnenvaart

De Binnenvaartkrant 44

De Binnenvaartkrant 44 12 augustus 2008 >> Vervolg van pagina 43 Eveneens enthousiast is dochter Tamara: ze heeft niet alleen nooit zo veel kasten gesopt in haar carrière, via haar school heeft ze met klasgenoten voor het tv-programma Klokhuis een werkstuk gemaakt. Ze zijn allemaal aan boord geweest voor een ‘binnenvaart- en nieuw schip-impressie’. Er is zelfs een pro- haar medewerkers te motiveren tot aanpakken. Nu de opstartperikelen achter de rug zijn, gaat de Addio voorlopig in het vrijemarkttransport. TecMon Wat niet in de handel te krijgen is maakt TecMon met grote precisie. Custom made producten op hoog niveau voor een betaalbare prijs. De het ontwerp van woning, masten en lessenaar voor hun rekening nemen. Visie en wens realiseren blijft een uitdaging.” TecMon werkt met rvs, aluminium en hout, realiseert mechanische, elektrische en hydraulische toepassingen. Ook in woninginterieurs staat op menig hekwerk, trap of badkamer de handtekening van deze firma. Creatief werken met hout is zichtbaar in de stuurhut en woning van de Addio. Voor een horizontaler zicht op de Alphatron-apparatuur tijdens de nacht bijvoorbeeld verheft het voorfront van de stuurhutlessenaar zich op roestvaststalen kolommen. TecMon-medewerkers beginnen waar anderen afhaken. Streven naar perfectie is dagelijkse kost. Voor een horizontaler zicht op de apparatuur verheft het voorfront van de stuurhutlessenaar zich op roestvaststalen kolommen. Christina is trots op haar keuken. motiefilm gemaakt.” Christina, ervoor verantwoordelijk dat woningen en keukens op de open dag onberispelijk worden gepresenteerd, is trots op haar keuken en ruimt inmiddels het lunchoverschot weer in de kast, om daarna radarmast van de Addio als voorbeeld: uniek van vormgeving en schitterend afgewerkt. Leo: ”Ontwerpen vinden we leuk, vooral wanneer opdrachtgevers zoals Bram en Christina Deurwaarder en Martin Snippe een stevig deel in ”Wij wensen u een succesvolle toekomst” Scheepmakerij 360 3331 MC Zwijndrecht email: info@riegman-klaverdijk.nl Telefoon 078 - 625 6000 Telefax 078 - 625 6009 internet: www. riegman-klaverdijk.nl Een behouden vaart Rensen Shipbuilding B.V. en Oosse Maritiem B.V. hebben het ontwerp en de bouw van het casco voor Addio Maritieme Logistiek V.O.F. mogen verzorgen. Wij wensen haar en de bemanning een behouden vaart. Het is tijd voor de Rabobank. Rensen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 F: +31(0)78 - 612 06 53 Wim Driessen M: +31(0)6 - 30 17 94 75 E: wimdriessen@rensenbv.nl www.rensenbv.nl Lauwers 40, 3332 TB Zwijndrecht T : +31(0)78 - 619 10 40 F : +31(0)78 - 619 35 08 Jaap Oosse M: +31(0)6 - 53 10 47 05 E : info@oossemaritiem.nl

De Binnenvaartkrant 45 12 augustus 2008 In september start verwerking van vervuilde grond en teerhoudend asfalt Binnenvaart profiteert van thermische reinigingsinstallatie in Eemshaven Alexander Pouw (rechts) en Peter Versluis – aan boord van het ms Alexander – leerden elkaar kennen via de autosport. Theo Pouw Groep en VeKa Group sponsoren beide in de autocross en Peter is bovendien zelf een niet onverdienstelijk coureur. Een collega van Alexander rijdt in dezelfde klasse. (foto Rob Broekhuijsen/VeKa Shipbuilding) toor te worden.” Teerhoudend asfalt Alexander – die onder andere verantwoordelijk is voor de scheepvaart – geeft samen met zijn vader Theo en broer Michael leiding aan het bedrijf, dat vier vestigingen en circa 365 medewerkers telt. Het hoofdkantoor is gevestigd aan de Isotopenweg in Utrecht, op industriegebied Lage Weide. De groep is tevens eigenaar van Container Terminal Utrecht, die in 1998 werd opgericht. Theo Pouw begon in 1981 met vijf vrachtwagens, een klein stuk terrein en een overslagkade. Sindsdien is het bedrijf hard gegroeid. Het levert primaire en secundaire bouwstoffen. Daarnaast beschikt de groep aan een zeehaven ligt, meer mogelijkheden om vanuit het buitenland diverse materialen aan te voeren. Bemanning De nieuwe reinigingsinstallatie is deze maand klaar. Sinds drie jaar zamelt de Theo Pouw Groep al verontreinigde grond en teerhoudend asfalt in op de vestigingen in Utrecht, Lelystad en Weert. Om de beladingsgraad van de schepen optimaal te benutten tussen de vestigingen, vervoeren de schepen naar Eemshaven volle vrachten verontreinigde grond en teerhoudend asfalt en nemen ze op de terugweg primaire bouwstoffen en gereinigde materialen retour. Deze ladingen worden dan weer op hun beurt afgeleverd bij de vestigingen De Theo Pouw Groep start in Eemshaven met de verwerking van verontreinigde grond en teerhoudend asfalt. Daarvoor is een speciale thermische reinigingsinstallatie met twee gescheiden processtraten gebouwd. De capaciteit is 500.000 ton per jaar. De verontreinigde grond en het asfalt worden over water aangevoerd. Een deel van die aanvoer gebeurt met gehuurde schepen; een ander deel gaat de Theo Pouw Groep zelf verzorgen. Daarvoor bouwt VeKa Shipbuilding momenteel een nieuw schip: de Rosanne. Het 110 meter lange schip (11,45 meter breed) wordt eind november turn key opgeleverd. De afbouw vindt in Werkendam plaats. Vorige maand lag het uit Orsova afkomstige casco bij Scheepswerf Gebr. Jooren in het In Utrecht wordt zand geladen in het ms Alexander. (foto Rob Broekhuijsen/VeKa Shipbuilding) De Rosanne lag vorige maand bij Scheepswerf Jooren in Werkendam voor de inbouw van de schroefas en de schroef. De nieuwe aanwinst van de Theo Pouw Groep komt in november in de vaart. (foto MGR) dok voor de installatie van de schroefas en de schroef. Het bedrijf beschikt al over een eigen schip: de Alexander. Dat beunschip van 340 m3 werd eerder dit jaar gekocht – ook van VeKa. Bij de Werkendamse scheepsbouwer is nog een derde schip besteld, dat in 2010 in de vaart moet komen: een 110 meter lang beunschip. Daarnaast huurt de Theo Pouw Groep al sinds de start van de onderneming schepen in. “Dat blijven we ook doen, maar met eigen schepen zijn we flexibeler”, legt Alexander Pouw uit. “Het gaat om ons interne transport. We hebben geen ambitie om een bevrachtingskan- over eigen puinbrekers, beton- en grondreinigingsinstallaties – en binnenkort dus ook over een installatie om teerhoudend asfalt te recyclen en vervuilde grond thermisch te reinigen. “Sinds 2001 mag teerhoudend asfalt niet meer worden hergebruikt”, vertelt Alexander Pouw. “Daarom hebben we geïnvesteerd in de nieuwe thermische reinigingsinstallatie.” In Utrecht ontbrak de benodigde ruimte, vandaar dat de Theo Pouw Groep in 2004 een nieuwe vestiging in Eemshaven opende. Daar was ruimte – het bedrijf heeft er een terrein van 26,5 hectare. Bovendien biedt het feit dat de locatie dan wel bij klanten uit de beton-, grond- en wegenbouw die aan water zijn gelegen. Deze afwisselende werkzaamheden gelden straks ook voor het 3300 ton metende ms Rosanne. Voor dit schip is Alexander Pouw nog op zoek naar een geschikte bemanning. “De vorkeur gaat uit naar een schippersechtpaar, aangevuld met matrozen. Het schip wordt dit jaar volledig turn key opgeleverd en voldoet in ruime mate aan alle wensen voor een optimaal en plezierig leefcomfort.” Ondervloer blijft bereikbaar en warm Electrische vloerverwarming! Want vloerverwarming van Speedheat is snel op temperatuur. Het is slechts 1 mm dun en daarom flexibel tot in de kleinste ruimtes toe te passen. Indestuurhutwordthetsysteem los gelegd, zodat de onder-vloer bereikbaar blijft. Vervangen is eenvoudig en de prijsstelling prettig. Vraag vrijblijvend uitgebreide documentatie aan. Speedheat Ridderkerk wensen het ms Addio en ms Cunera een goede vaart. Frans Schot Tel. 0180 490 436 Fax 0180 490 437 Mob. 06 5320 36 01 Op het ms Addio leverden wij het sanitair. Wij wensen Addio Maritieme Logistiek V.O.F veel succes en een behouden vaart met het ms Addio. Galvaniweg 13 4207HL Gorinchem Tel. 0183-621 777

Binnenvaartkrant