Views
2 years ago

2008-16

  • Text
  • Pompen
  • Jaar
  • Schip
  • Nieuwe
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Twee

De Binnenvaartkrant 14

De Binnenvaartkrant 14 29 juli 2008 Aan en verkoop van: • Baggerschepen • Kraanschepen • Pontons • Sleepboten • Loods / crewtenders • Ankers / kettingen Gevraagd: Schipper In het bezit van: ADNR basis of Chemie, Radarpatent Rijnpatent of Groot Vaarbewijs Ervaring als schipper. Voor ARA verkeer Wij bieden u: Vrijstellingsregeling 2w/1w Sollicitaties: P. Dumetier 00 32 (0) 475 49 81 77 Watertransport van de Graaf & Meeusen is wegens uitbreiding van de vloot met een motorschip van 3.500 ton op zoek naar een: gemotiveerd (echt)paar om dit schip gezamenlijk te exploiteren waarbij wij openstaan voor overname op termijn. Financiële middelen zijn hierbij niet noodzakelijk. Een uitstekende kans voor een net en gemotiveerd paar om voor “zichzelf” te starten. Volledige ondersteuning zowel financieel als technisch vanuit onze organisatie. 2 x SCHOTTELS: Aquamaster ALT 250/3750 thruster met boven en ondertandwielkast, lengte tussenstuk 2,5M. Met Caterpillar 3406 TA 218 kW / 300 pk. Schroef diam 1M. Compleet geleverd met besturingsunits en electronica. DUBBELSCHROEFS DUWBOOT: afm: 10.8M x 5.08M x 1.26M 2x Iveco 110 Kw / 150 pk. Gen: 30Kva Iveco, beide nieuw. Stuurhut hydr. hefbaar tot 4.9M. 80 tons HITACHI RUPSKRAAN: type:KH 300-2, 80 tons. Bj: 1982. giek lengte: 41M. Motor Isuzu 8MA1. Contragewicht: 20T in 3 delen. In 2008 overhaald. SLEEPVLET: bj: 1966, afm: 8.8M x 2.95M x 1.33M, 1 x Scania D8 89 kw / 120 pk 2650 draaiuren, bunkercap: 400 ltr. PONTON 45 X 10: afm: 45M x 10M x 2,76M. COASTAL SHUTTLE CREWTENDER: bj: 1979, afm: 15.4M x 4.2M x 1.5M, 2 x Caterpillar diesel engine 536 kw / 730 pk, koppeling: Reintjes BGA-200, generatorset 10.7 kva. Voor meer info bel of bezoek onze website! Marine Trading & Brokerage BV Kotterstraat 2 3133 KW Vlaardingen Tel. 010-2322056 Fax. 010-2322046 Email: info@marinetrading.nl Internet: www.marinetrading.nl Nieuw ! Nieuw ! . . . Scheepsuitrusting in Wenen... SVZ Wien - Wittig GmbH Tel.: 0043(0)1 9971077 Welkom aan boord bij Rensen Rensen Shipbuilding B.V. en Rensen-Driessen Scheepsmakelaardij B.V. zijn gespecialiseerd in de binnen- en zeevaart. Door middel van een juiste combinatie van visie, vakmanschap en innovatie zijn wij in staat om uw verwachtingen te overtreffen. Rensen Shipbuilding B.V. Op basis van uw wensen ontwerpen en bouwen wij casco’s volgens de meest moderne standaard. Wanneer uw interesse naar een compleet afgebouwd schip uitgaat, bent u bij ons ook aan het juiste adres. Vrachtschepen 135 x 17.20 x 5.50 m 135 x 14.20 x 4.80 m 135 x 11.45 x 4.25 m 110 x 11.45 x 3.65 m Koppelverbanden 190/172 x 11.45 m Aanbod Tankers 125 x 11.45 x 5.23 m 110 x 13.50 x 5.32 m 110 x 11.45 x 4.65 m 110 x 11.45 x 5.40/5.80 m Bunkertankers 135 x 15.00 x 5.39 m. 135 x 13.50 x 5.39 m. Complete droge ladingschepen 135 x 14.20 m, afbouw Dolderman 135 x 14.20 m, afbouw Trico 135 x 11.45 m, afbouw Dolderman 86 x 10.00 m, leverbaar eind 2009 Wanneer u vragen heeft, kunt u vrijblijvend contact opnemen met de volgende persoon: Wim Driessen M: +31(0)6 - 30 17 94 75 E: wimdriessen@rensenbv.nl Rensen-Driessen Scheepsmakelaardij B.V. Wij bemiddelen tussen de aan- en verkoop van bestaande schepen op grond van uw verlangens. Als u bij het zoeken naar een passende exploitatie en financiering hulp nodig heeft, zijn wij uw partner bij uitstek. Aanbod Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. S.A. Meeusen Telefoon: 0180-487130 E-mail: meeusen@gmwatertransport.nl ZWIJNDRECHT Parijseplein 20 Laan van Walburg 8 Tel. 078 - 620 57 77 www.waltmann.com Deze ruime gezinswoning (bj. 1972) heeft een bruto inhoud van maar liefst ca. 400 m 3 en beschikt over 5 slaapkmrs. Door de grote breedte van de won. is de indeling praktisch en heeft men een opvallend brede woonkmr en achtertuin en ruime woonkkn aan de voorz. van de woning. De ligging in de wijk Walburg is gunstig te noemen gezien de goede voorzieningen in de omgeving. Mogelijkheid een garagebox aan te kopen (nabij de woning) tegen een koopsom van € 26.000,- k.k. Vraagprijs € 249.500,-- k.k. SCHEEPSSLOPERIJ TREFFERS BV voor al uw sloop- & saneringsschepen en overige drijvende objecten 023 - 5325211 06 - 53187317 Contante betaling E-mail: treffers@hetnet.nl Hendrik Figeeweg 35, 2031 BJ Haarlem SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: info@somtrans.be WIJ VRAGEN: • Assistent walkapitein Nautische en technische kennis Praktisch en theoretisch Leeftijd 25-35 jaar • Kapitein Rheinpatent min. Mannheim-Radar ADNR / C – Zertifikat Pluspunkt • Steuermänner mit Patent WIR BIETEN: Service heeft een nummer: Tel.: 0049 (0)2 03/93 27 30 Fax: 0049 (0)2 03/93 27 3-66 WITTIG GmbH internet: http://www.wi-du.de E-Mail: info@wi-du.de - Arbeitssicherheit - Pünktliche Zahlung von Ihrem Lohn - 100% Soziale Versicherung - Moderne und viele doppelhülle Schiffe - Zahlung von Ihre Kursüssen für Zertifikaten und Patenten - Möglichkeiten um Patentinhaber und nachher Schiffsführer zu werden. Motorvrachtschip Oostenwind Afmeting: 110 x 11.45 m Bouwjaar: 2008 Containerschepen 135 x 14.20 x 3.80 bj. 2007. Dortsman 135 x 14.20 x 3.18m, Roemenië bj. 2002, 2 x Cat. 1380 pk, 3996 ton, 421 Teu, 1080 pk Cat boegschr. Koppelverbanden Johanna 172 x 11.45 x 3.54 m, Orsova 2006, 2 x Cat 1521pk., 2844/ 2426 ton, 176/156 ton, 3 x Verhaar 535 pk., kanaalgangbaar. Philos 186 x 11.45 x 3.40/3.50 m, Oekraïne 2000, 2 x Cat. 1521 pk. rev. in 2006, 2915/2376 ton, 208 Teu, Verhaar 608 pk. Vrachtschepen Descanso 135 x 11.45 x 3.60 m, China 2007, 2 x Cat 1065 pk., 3950 ton, 4700 m³, 364 Teu, 2 x 530 pk. Cummins, Blommaert luiken, 2 x pudpalen. Vigilia 135 x 11.45 x 3.61 m, Begej 2003, 2 x Cat 1380 pk., 3935 ton, 268 Teu, 2 x Verhaar boegschr., luxe afgebouwd schip. Formentera 135 x 11.45 x 3.78 m, Roemenië 2000, 2 x Cat 1014 pk., 272 Teu, 570 pk. Veth en 560 pk. Cat., 3 woningen. Aliana 110 x 11.45 x 3.55 m, China 2004, Cat. 1521 pk., 3163 ton, 3400 m³, 208 Teu, 550 pk. Cummins boegschr., Blommaert luiken. Venezia 110 x 11.45 x 3.10 m, China 2004, Cat. 1700 pk., 2600 ton, 3550 m³, 208 Teu, V. Tiem boegschr., Blommaert luiken. Impuls 110 x 10.55 x 3.50 m, Maasdok 2002, Cat. 1700pk., 2754 ton, 3600 m³, 156 Teu, Veth 550 pk. Scania, Blommaert luiken. Prelude 110 x 11.45 x 3.69 m, Roemenië 2001, Cat. 1521 pk., 2850 ton, 3450 m³, 208 Teu, Cat. 542 pk., Blommaert luiken. Kasbah 110 x 10.50 x 3.20 m, Plock 1990, ABC 1500 pk. rev. 2006, 2508 ton, 3400 m³, 117 Teu, 350 pk. Veth, Alu luiken. Dependent 110 x 10.50 x 3.17 m, De Kaap 1989, Cat. 1521 pk. bj. 2004, 2540 ton, 3400 m³, 117 Teu, Veth 320 pk., Friesche kap, woning bj. 2005. Wartburg 110 x 9.50 x 3.17 m, Merwede 1987, 2307 ton, 3200 m³, 118 Teu, Mitshubishi 1700 pk., GM 390 pk., Friesche kap, stalen vloer 1998. Lean 100 x 9.55 x 2.87 m, bj. 1961, 2 x Cat 730 pk. bj. 2007, 1825 ton, 2500 m³, 108 Teu, Verhaar 400 pk. Cat., woning van 2001. Hermina 80 x 9 x 2.80 m, bj. 1971, Cat. 1014 pk., 1344 ton, 1450 m³, 275 pk. Daf, stalen vloer bj. 2004. Tramontane 60 x 6.60 x 2.67 m, bj. 1961, 700 ton, Cat. 380 pk Tankers Imperial 125 x 11.45 x 4.05 m, Severnav 2004, 2 x MTU 1200 pk., 4045 ton, 4258 m³, 2 x Omega 265 pk., spiralen, luxe afgebouwd schip. Thysstadt 110 x 11.45 x 3.39 m, Orsova 2000, ABC 2200 pk., 2614 ton, 3357 m³, boegschr. 750 pk. Treasury 110 x 9.50 x 3.20 m, Mitsubishi 1278 pk., 2215 ton, 2780 m³, boegschr. 245 pk. Bunkertanker 110 x 11.45 m Wanneer u vragen heeft, kunt u vrijblijvend contact opnemen met de volgende persoon: Twan de Goeij M: +31(0)6 - 22 70 17 00 E: twandegoeij@rensenbv.nl www.rensenbv.nl Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 F: +31(0)78 - 612 06 53

De Binnenvaartkrant 15 29 juli 2008 Unisol en Inox racen met klanten op circuit in Zolder Feest van rubber op asfalt Zo’n vijftien gepassioneerde motorracers met binnenvaartbloed hebben op 9 juli genoten van een geweldige racedag op het circuit van Zolder. Het motorevenement was een idee van Unisol en Inox. De directeuren van deze bedrijven, respectievelijk Walter Luyten en Milan Fredriksz, kennen elkaar al jaren. Op de werkvloer vliegen ze elkaar nog wel eens in de haren, maar zitten ze eenmaal op hun motor, dan is er geen vuiltje meer aan de lucht. Unisol en Inox zijn sinds een jaar of twaalf actief in de binnenvaart. Unisol verzorgt isolatie aan boord – van de leidingen tot de woning – en Inox behandelt roestvaststaal. De twee bedrijven kwamen voor de eerste keer met elkaar in contact op Scheepswerf Damen, waar twaalf jaar geleden chemicaliëntankers gebouwd werden voor het toenmalige Van Ommeren Binnenvaart. Uit die tijd dateert ook hun merkwaardige relatie. Oude Hollandse Nieuwe “Unisol had de opdracht het leidingsysteem van de tankers te isoleren, terwijl Inox de ladingtanks en het leidingsysteem inwendig zou beitsen en passiveren”, beschrijven Walter en Milan hun klus van twaalf jaar geleden. “Dat moest ‘toevallig’ binnen dezelfde periode gebeuren. Op zich geen probleem, tot bleek dat het glimmende aluminium van Klaar voor de start. (foto’s De Binnenvaartkrant) Unisol niet bestand was tegen de zware chemicaliënslangen en het zuur waarmee Inox werkte. Inox Voor het racen kregen alle deelnemers instructies. moest slangen op en rond de leidingen leggen om bij de tanks te komen, die dan weer in de weg lagen van de mensen van Unisol.” Er volgden ‘vette claims’ over en weer over kapotte isolatie en vertraging tijdens de werkzaamheden. “In die tijd werkten we nog allebei mee op de werf. Op een bepaald moment stonden we elkaar gewoon uit te maken voor ongekoelde vijf dagen oude Hollandse Nieuwe.” www.vlootschouw.nl Je kan iedere dag kijken op www.vlootschouw.nl naar alle schepen die vanaf 1999 als nieuwbouw in de Binnenvaartkrant hebben gestaan. Per schip vind je een mooie foto en informatie over de technische eigenschappen van het schip, leveranciers die in die tijd meegewerkt hebben om het schip te bouwen en interessante links naar deze leveranciers. Kijk snel en laat je meeslepen door deze schepen. nu 914 schepen! Nieuw toegevoegd: • Alaska • Amacello • Amadante • Bryan • Eiltank 6 • Julia • Manouk ll • Saffier • Sylvana • WR 189 Grietje Tegenwoordig gaat het er wat beschaafder aan toe. Beide bedrijven zijn inmiddels uitgegroeid van starters tot marktleiders en Walter en Milan zitten in een comfortabele directiefauteuil. Wat niet wil zeggen dat de coördinatieproblemen op het werk voltooid verleden tijd zijn. “Voor opdrachtgevers lijkt het zeer moeilijk om twee bedrijven in verschillende periodes te laten werken. We blijven elkaar dus in de weg zitten en spuien ook nog steeds onze gal. Al doen we dat tegenwoordig per e-mail.” Gek op racen Ontaardt hun zakelijke samenwerking dus nog wel eens in scheldpartijen, er is ook een plek waar Walter en Milan elkaar uitstekend weten te vinden. Ze hebben namelijk allebei een passie voor motorracen. Als instructeurs van de Motor Sportschool Holland begeleiden ze in hun vrije tijd aankomende racetalenten en motorliefhebbers die graag een dagje circuit willen rijden. Thuisbasis van de Motor Sportschool Holland is het circuit van Zolder in België. “De problemen die we soms op het werk hebben, kunnen we na een rondje racen goed relativeren”, aldus Walter en Milan, die al een tijdje plannen hadden om ook hun klantenkring bij dit geweldige gevoel te betrekken. Toch duurde het een poosje voor ze het ook daadwerkelijk aandurfden. “De laatste jaren zijn er nogal wat motorongelukken gebeurd”, zegt Milan, die daar ook zelf ervaring mee heeft. “Ik heb een keer op de intensive care gelegen en vorig jaar is mijn beste vriend dodelijk verongelukt. Ook Jan Breijer van Breko is omgekomen bij een motorongeval. Het leed dreunt nog steeds na.” “Toch blijft het racen een passie. Het gevoel dat je overhoudt van zo’n race is onbeschrijfelijk. Zodra ik mijn helm opzet, vergeet ik alle zorgen. Wel neem ik me elke keer voor geen absurde risico’s te nemen.” Walter: “Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Milan en ik zijn allebei verantwoordelijk voor een zaak en hebben ook een gezin. Bedrijf en familie komen op de eerste plaats. We proberen dan ook altijd ongeschonden uit de strijd te komen. Maar men heeft nu eenmaal af en toe de behoefte om op het circuit zijn grenzen te verleggen. Een gezonde balans tussen werk en passie is bovendien belangrijk om positief te blijven. We zijn nu eenmaal allebei gek op racen.” Geslaagd evenement In de binnenvaart zijn nog veel meer mensen gek op racen, zo bleek op 9 juli in Zolder. Vijftien motorfanaten kwamen af op de uitnodiging van Unisol en Inox om een dagje lekker mee te racen en meer dan dertig mensen waren van de partij om dit spektakel te bekijken. Deelnemers moesten hun eigen outfit meebrengen en een motorfiets in prima staat. Voor de lunch, de hapjes en drankjes in de pitbox en een geweldige borrel achteraf zorgden de organiserende bedrijven. In samenwerking met de instructeurs van de Motor Sportschool Holland werd ook een training aangeboden. Milan: “Voor mensen die nog nooit op een circuit gereden hadden, boden we een rijvaardigheidstraining aan op een hoog snelheidsniveau. Wie wel circuitervaring had, kreeg de kans om vrij te rijden. Natuurlijk heeft veiligheid op een professioneel circuit de hoogste prioriteit. Er staan altijd twee ambulances klaar voor als er iets gebeurt. En baanposten geven ongelukken of olievlekken op de weg meteen door aan de controlekamer.” Walter: “De ambulances hebben we gelukkig niet nodig gehad. Behoudens een klein schadegeval is alles vlekkeloos verlopen. Ondanks de regen was het een geslaagde dag. We hebben na afloop veel enthousiaste mailtjes ontvangen en vonden het ook zelf bijzonder leuk. Volgend jaar gaan we het weer Organisatoren en gastheren Walter Luyten en Milan Fredriksz (rechts). doen!” Pechvogel van de dag was Milan, die drie weken geleden van zijn motor afklapte en het feest dus als toeschouwer moest beleven. Maar binnen drie maanden staat hij er weer, verzekert de directeur van Inox. Want wat de toekomst betreft willen zowel Milan als Walter gewoon zo hard mogelijk blijven racen. Ook op zakelijk vlak. “Ik hoop dat Inox heel veel werk in Azië mag gaan uitvoeren”, zegt Milan. “En ik hoop in isolatiemateriaal te kunnen investeren dat bestand is tegen chemicaliënslangen”, voegt Walter daaraan toe.

De Binnenvaartkrant