Views
3 years ago

2008-15

  • Text
  • Pompen
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Wensen
  • Behouden
  • Onze
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 6

De Binnenvaartkrant 6 15 juli 2008 Het adres voor al uw bevrachtingen. Tevens zoeken wij: Duwbakken in huur of regie. 2 duw/sleepboten. Bezoekadres: Burg. Hoffmanplein 28 3071 XK Rotterdam BZA AFLOSSERS i.b.v. Rijnpatent etc. Tel: 010-413 53 19 Mob: 0630-547910 Email: g.vos@gervo.nl Info tel.: 06-53667367 (zzp) www.huizinga-snijder.nl Organiseert meerdaagse riviercruise over de Europese rivieren. Ter versterking van ons kantoorteam te Arnhem zoeken wij op korte termijn een ALLROUND MEDEWERKER (M/V) Als allround medewerker ben je o.a. verantwoordelijk voor het reserveren van de ligplaatsen voor onze vloot passagiersschepen. Dit houdt in dat een goede kennis van de binnenvaart zonder meer een vereiste is. Daar het merendeel van de reserveringen in het Duits geschiedt, is een goede aantoonbare kennis van deze taal in woord en geschrift noodzakelijk. Daarnaast moet er de genegenheid zijn om te assisteren bij het boeken van onze reizen en het verrichten van diverse andere administratieve taken. Al met al een afwisselende en verantwoordelijke taak waarvoor wij een persoon zoeken met een accurate en initiatiefrijke instelling. Ben je geïnteresseerd in deze functie? Stuur dan je motivatie (evt. in het Duits) en CV binnen 8 dagen aan: Feenstra Rijn Lijn T.a.v. Dhr. N. M. Arnts Rijnkade 12 6811 HA Arnhem 026 – 445 28 05 TE KOOP MBS ZEELANDIA, 70 x 7.30 x 2.79, 853 ton, 485 m3, bjr. 1962. Tel. 06-51518679 GEVRAAGD: • Assistent Walkapitein Nautische en technische kennis Praktisch en theoretisch Leeftijd: 25 – 35j • kapitein Rijnpatent min. Mannheim - Radar ADNR / C-certificaat pluspunt • Stuurman met patent WEER PRIJS VERLAAGD: Directievaartuig, 17.5 x 4.6 m. bj. 1939, Modag 175 pk, nu € 115.000.--, ref. 2392 met veel foto’s, www.fikkers.nl Tel. 050-3111404 STEILSTEVEN ca. 20.5 x 4 m. bj 1923, 4 cyl. Kromhout 80 pk, zoals vroeger met roefje en laadruim, € 65.000, ref 2416 met veel foto’s. www.fikkers.nl Tel. 050- 3111404 GRONINGER ZEILTJALK ca. 23 x 5 x 1.3 m. bj 1900, DAF 575 turbo, prachtschip met veel holte, perfect onderhouden, zeilcharter 20/24 pers. € 206.000 (ex btw), ref 1496 met veel foto’s. www.fikkers.nl Tel. 050-3111404 SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 Wijnegem Tel: 0032(0) 3-355.16.88 Fax: 0032(0) 3-355.16.99 Email: info@somtrans.be Watertransport van de Graaf & Meeusen is wegens uitbreiding van de vloot met een motorschip van 3.500 ton op zoek naar een: gemotiveerd (echt)paar om dit schip gezamenlijk te exploiteren waarbij wij openstaan voor overname op termijn. Financiële middelen zijn hierbij niet noodzakelijk. Een uitstekende kans voor een net en gemotiveerd paar om voor “zichzelf” te starten. Volledige ondersteuning zowel financieel als technisch vanuit onze organisatie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. S.A. Meeusen Telefoon: 0180-487130 E-mail: meeusen@gmwatertransport.nl Scheepvaart Bedrijf ”Renate” B.V. Tel. 0168-465468 Fax. 0168-465469 Mob. 06-54206939 TE KOOP Sl.vlet Beunhaas Bj 1965. 10.50 x 3.50 x 1.00 mtr. 120 Pk DAF Geheel gerenoveerd in zeer goede staat. Db Elan Db Mantra Mts Alberdina Ms Kohlanta Ms Tessa B 27.50 x 5.40 x 1.70/2.00 mtr, kijkhoogte 8.50 mtr. Caterpillar, rev 2004. 1 x Perkins 12.5 kVa 2007 1 x Perkins 25 kVa 1995 Bj 1943. 22.44 x 5.60 x 2.10 mtr. 2x 320 Pk Volvo Penta. Rev 2003 en 2007, grote woning. Bj 1993. 109.70 x 11.40 x 3.50 mtr. Deutz 1680 pk, ‘92. Gereviseerd 2005. 2615 ton, goed uitgerust schip. Bj 1964. 95 x 11.15 x 3.30 mtr. 2480 ton, 1520 Pk Cat, bj 1999 Inruil 67 x 8.20 mogelijk van Goor schip Bj 1960. 58.91 x 6.62 x 2.46 mtr. 611 ton, Cummins 350 Pk. Gereviseerd 2008 V Scheepsbemiddeling Vosseschijnstraat Kaai 140, B-2030 Antwerpen erwin@venneman-co.com www.venneman-co.com BE 0473 271 314. Venneman & Co BVBA Mob.: 0032 475 274 579 Tel.: 0032 3 543 91 00 Fax.: 0032 3 226 28 11 Motorvrachtschepen: 3.889 ton 4.900 m³. Bj.’ 05, 135 x 11,45 x 3,50 m. 2 x 1.520 PK afgesteld op 1.380 PK Cat. Type 3512. Luiken, 2 slaapkamers, buikdenning staal. 3.555 ton 4.200 m³. Bj.’ 99, 135 x 11,45 x 3,23 m. 2 x 1.197 PK Mitsubishi, kopschroef 490 K Veth –Jet Mitsubishi. geen luiken, 3 slaapkamers. Buikdenning ijzer – staal. M.B.S 1.900 ton 1.151 m³. Bj.’ 98, 86 x 9,50 x 3,57 m. 1.250 PK Cummins, kopschroef 300 PK DAF, geen luiken. 3 slaapkamers, buikdenning staal, autokraan 17 m. Van Voor. 1.440 ton 2.000 m³. Bj.’ 63, 80 x 9,00 x 2,82 m. 2 x 485 PK Cat., bj.’ 90 rev.’ 00 / bj.’ 03, kopschroef 320 PK DAF bj.’ 90. Alu. luiken rond., 3 slaapkamers., stalen buikdenning achter bj.’ 86 voor bj.’ 96. 1.439 ton 1.850 m³. Bj.’ 59, 82 x 8,20 x 3,02 m. 930 HP Cat. rev.’ 00, Friese kap luiken + luikenkar elektr. 3 slaapkamers, autokraan 16 m. uitschuifb. Jooren. 1.398 ton 1.650 m³. Bj.’ 73, 85 x 9 x 2,73 m. 900 PK Deutz type 545 omkeerbaar bj.’ 04, Friese kap kar hydr. bj.’ 98 Blommaert, Buikdenning staal bj.’ 95. 2 slaapkamers,autokraan 17 m. hydr bedienbaar 2.000 kg. 1.393 ton 1.450 m³. Bj.’ 75, 80 x 9 x 2,70 m. 950 PK Mitsubishi bj.’ 03, 12 schuifluiken staal. 2 slaapkamers, alu. stuurhut 1,80 m. kolom overzakb. Buikdenning staal, autokraan 14 m. 1.170 ton 1.625 m³. Bj.’ 58, 80 x 8,20 x 2,66 m. 800 PK Cummins bj.’00, kopsschroef 200 PK DAF Van Tiem rev.’ 01. 2 slaapkamers, buikdenning staal 12 mm. 1.158 ton 1.650 m³. Bj.’ 54, 73,15 x 8,20 x 2,79 m. 930 PK Deutz Bam, Kopschroef 260 PK DAF (Ballegooy). 2 slaapkamers, alu. schuifluiken. 1.078 ton 653 m³. Bj.’ 48, 80 x 8,60 x 2,72 m. 816 PK MTU bj.’ 07, kopschroef Afhons bj.’ 02. 2 slaapkamers, buikdenning staal. Autokraan 7 m. 1.020,948 ton 1.296 m³. Bj.’ 62, 71,10 x 7,21 x 2,82 m. 220 PK GM bj.’ 96, luiken Friese kap, 2 slaapk., houten stuurhut. Autokraan 11,40 m., buikdenning azobé 900 ton 1.300 m³. Bj.’ 29, 67 x 8,20 x 2,45 m. 560 PK Deutz 536, alu. luiken, elektr. wagen, kopschroef 200 PK. € 140.000,00. 891 ton 1.280 m³. Bj.’ 61, 67 x 8,20 x 2,49 m. . 600 PK Cat. bj.’08, Kopschroef 280 PK, luiken. 2 slaapkamers, autokraan 9,50 m. € 275.000,00. 858 ton 1.350 m³. Bj.’ 63, 70 x 7,29 x 2,26 m. 510 PK Industrie bj.’ 63 vol. rev.’ 06., alu schuifluiken. 3 slaapkamers, buikdenning azobé. 749 ton 1.150 m³. Bj.’ 64, 59 x 6,69 x 2,84 m. 450 PK Bolness bj.’ 80 koprev.’ 06, alu. schuifluiken. 3 slaapkamers, buikdenning hout. 540 ton 800 m³. Bj.’ 57, 55 x 5,72 x 2,52 m. 380 PK Volvo bj.’ 95, kopschroef 158 PK DAF Kalkman bj.’ 88. Friese kapluiken met kar, 2 slaapkamers, stalen buikdenning bj.’ 00. Motortankschepen: Bj.’ 86, 103,02 x 12,04 x 5,25 m. 1.600 PK bj.’ 85 (Deutz – Diesel). Duwboten: Bj.’ 70, 15 x 7,05 x 1,52 m. 600-720 PK Cat. 3412 E bj.’ 05. Bj.’ 23, 25,48 x 6,58 x 2,14 m. 956 PK Cummins bj.’ 93 rev.’ 01. Eventueel mee vast werk. Duwbakken: 70 / 76 / 90 m. - GEZOCHT KAPITEIN VOOR TANKER MET PATENT - Wij hebben nog meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Op diverse schepen is inruil mogelijk, voor meer informatie of nieuwe verkoopaanbiedingen kan U ons vrijblijvend contacteren. En voor starters hebben wij ook mogelijkheden om zelfstandig te worden. Nieuwbouw vrachtschepen: 110 x 11,45 x 3,65 m. 135 x 14,20 x 4,00 m. Nieuwbouw Tankschepen: 86 x 11,45 x 5,60 m. Type C Aandacht !! Nieuwe Coördinaten: Vosseschijnstraat Kaai 140 B-2030 Antwerpen, Tel.: +32 543 91 00

De Binnenvaartkrant 7 15 juli 2008 Zuid-Afrika wil meer met binnenvaart Waar varen we langs? Ook in Zuid-Afrika groeit de belangstelling voor de binnenvaart. Afgelopen vrijdag presenteerde BVB-secretaris Kees de Vries aan een Zuid- Afrikaanse delegatie (Eastern Cape Department of Roads and Transport) hoe de binnenvaart reilt en zeilt. De Zuid-Afrikanen toonden zich bijzonder geïnteresseerd in de samenwerking tussen de Rotterdamse haven en de binnenvaart, het management van vrachtsystemen van de Rotterdamse haven naar binnenlandse bestemmingen over water en het verzamelen en management van vrachtdata. Nieuwe sponsor Een bezoeker aan de stand van de Werkendam Havendag nam staande het evenement het besluit het promotiewerk voor de binnenvaart te ondersteunen door sponsor van het BVB te worden. De familie Den Breejen van het ms Compromis uit Werkendam werd door de BVBmedewerksters van harte welkom geheten als nieuwe sponsor. Op tv Tijdens de zomermaanden worden uitzendingen van het RTL 7 programma Transportwereld herhaald. In deze serie ook aandacht voor de binnenvaart. Onlangs nog werden opnamen gemaakt in Veghel met de Koophandel I. in die aflevering ook beelden van de vakbeurs Construction & Shipping Industry in Gorinchem. Medio augustus zullen beelden worden herhaald zoals die zijn gemaakt bij VT. Kijkcijfers van de herhalingen doen het goed ondanks de vakantieperiode en het zomerweer. Het BVB bereidt items voor het nieuwe seizoen voor. Er zijn deelnemers die willen bijdragen en er zijn interessante verhaallijnen zodat de binnenvaart net als in eerdere uitzendingen goed voor de dag komt. In de bladen De RTL-programma’s mogen vooral door mannen worden bekeken, ook vrouwen worden geprikkeld met informatie over de binnenvaart. Zo stond in de laatste Flair een reportage over vrouwen aan boord van binnenschepen. Opnieuw ging de aandacht uit naar het inmiddels beroemde containerschip Duricha waar oud-BVB-medewerkster Lisette Booij met haar vriend Richard op vaart. Lisette – inmiddels beleidsmedewerkster van Senter/Novem – vertelt heel ontspannen over het leven aan boord. Geen gebrek meer aan sociale contacten in elk geval. “Dankzij msn, e-mail en de mobiele telefoon hoef ik echt niks te missen van wat zich afspeelt tijdens de vaardagen. Soms varen mijn vriendinnen een stukje mee om te kijken wat er aan boord gebeurt.” Aldus Lisette. Pagina uit de Flair van vorige week. Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005, 3001 KA Rotterdam Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis, Vasteland 12e, 3011 BL Rotterdam telefoon: +31 (0)10 412 91 51, fax: +31 (0)10 433 09 18 e-mail evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Lisette Booij toont dat het leven aan boord zo slecht niet is. Bezoek het BVB ook op internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl VOORTOUW Nieuws van het BVB TE SIMPELE VERGELIJKING WEGVERVOER - BINNENVAART Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land In Zicht gaat het er namelijk om de plek op bovenstaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit LAND INZICHT BCTN steunt transferium Binnenlandse Container Terminals Nederland (BCTN), de exploitant van de inland terminals in Nijmegen, Den Bosch, Wanssum en Hengelo, heeft met een aantal grote partijen een intentieverklaring getekend voor de totstandkoming van een “mogelijk containertransferium” in Alblasserdam. De andere partijen die – onder leiding van het Havenbedrijf Rotterdam – hun handtekening zetten onder de verklaring (letter of intent) waren niet de eerste de beste: drie terminaloperators op de Eerste en toekomstige Tweede Maasvlakte – ECT, APM en het consortium Rotterdam World Gateway – en de zeerederijen Maersk Line, Hapag- Lloyd, Evergreen, MOL en APL. Andere ondertekenaars zijn Kloosterboer (fruitstuwadoor), UCT (depots voor lege containers) en expediteur DHL Global Forwarding. De bedrijven gaan gezamenlijk werken aan een businessmodel voor het transferium dat met bakken grote partijen containers van de Maasvlakte direct naar Alblasserdam brengt, waar ze worden verdeeld over achterlandvervoerders. Belangrijkste doel is de ontlasting van de A15, die vanaf 2010 vijf jaar lang op de schop gaat. Het Container Transferium is tevens een speerpuntproject binnen het Programma Randstad Urgent. De ambassadeur hiervan, Paul Nouwen, bezocht samen met André Toet, directeur Infrastructuur en Maritieme Zaken van het Havenbedrijf en de bedrijven, de beoogde vestigingsplaats in Alblasserdam. Hier ligt in principe van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van De Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van De Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ... ter hoogte van ...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant Betr. Land In Zicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam een geschikt, 17 hectare groot industrieterrein met kade aan de rivier de Noord. Mogelijk dat uit deze groep de exploitant van het transferium voortkomt, maar niet uitgesloten is dat zich een nieuwe partij hiervoor aandient. Het Havenbedrijf noemt de verklaring een grote stap in de richting van realisatie van het project. Projectambassadeur Paul Nouwen: “Het Container Transferium biedt niet alleen strategisch voordeel en commerciële kansen voor bedrijven maar is ook een infrastructuurproject met een publiek wezenlijk belang om de stad Rotterdam en haar haven bereikbaar te houden. Alblasserdam als vestigingsplaats is ideaal vanwege de aanwezigheid van een kade en industrieterrein en de ligging op een knooppunt van auto- en vaarwegen.” Het Havenbedrijf stelt: “Een transferium is géén alternatief voor de bestaande binnenvaartterminals in Nederland. Voor het accommoderen van de snel groeiende containerstromen zijn alle schakels onmisbaar en is verdere versterking van de achterlandterminals onverminderd noodzakelijk. Zo dragen de huidige binnenlandse terminals al bij aan een verminderde groei van het wegvervoer op de A15. Het Havenbedrijf wil in samenwerking met de terminals de afhandeling van de (bestaande) container binnenvaart verbeteren.” Bekend is dat met name de korter bij Alblasserdam gelegen terminals van Waalwijk, Tilburg en Oosterwijk bezwaar hebben tegen de komst van het transferium omdat de afstand naar Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Oplossing krant nr. 15 opsturen vóór 23 juli 2008. De winnaar van krant nr. 14 is: Naam: Tom Vanherck Plaatsnaam: Boom (België) Oplossing: Brug van Ougrèe op de (Belgische) Maas (Zie ook onze internetsite: www.binnenvaartkrant.nl voor Land In Zicht prijsvraag) deze nu goed lopende terminals te kort zou worden voor de binnenvaart. In de plannen lossen en laden vrachtwagens containers op het Container Transferium die anders via de A15 vervoerd worden van en naar de zeeterminals op de Rotterdamse Maasvlakte. Binnenvaartschepen zorgen vervolgens voor frequente verbindingen met de grote containerterminals aan de westkant van de haven. Op en rond het overslagcentrum is ruimte voor aanvullende dienstverlening, zoals empty depots en distributiecentra. Ook Douane en andere overheidsinstanties kunnen op het complex hun controlerende werk doen. Het Port Community System van Port infolink gaat de elektronische communicatie verzorgen. Alle Scania en Sisu motoren, voor elke toepassing voldoen 100% aan de norm Professionals in TOP performance

Binnenvaartkrant