Views
3 years ago

2008-15

  • Text
  • Pompen
  • Juli
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Wensen
  • Behouden
  • Onze
  • Schepen

De Binnenvaartkrant 18

De Binnenvaartkrant 18 15 juli 2008 Wij wensen V.O.F. Pealko Transport & Logistiek een behouden vaart met het ms Pealko. OP ZEKER VAREN Onderlinge Verzekering van Schepen U.A. • Tel. 078 - 612 25 00 W W W . O R A N J E - V E R Z E K E R I N G E N . N L Wij wensen V.O.F Pealko Transport & Logistiek veel succes en een behouden vaart met het ms Pealko. Op het ms Pealko leverden wij: Stuurhuis met hefkolom en autokraan, hydraulische hefvermogen. 24 uurs Service kuipen & kolommen stuurhuizen rvs werkzaamheden alu reparatie roefdeuren radarmasten Wij leverden op het ms Pealko: Voormast & roefdeuren. Wij wensen V.O.F. Pealko Transport & Logistiek een behouden vaart. Alubouw De Mooy BV • Nieuwe Bosweg 4 • 3341 LH H.I. Ambacht Tel.: (078) 682 12 14 • Fax: (078) 682 12 17 • www.alubouwdemooy.nl www.abrahamse-accountants.nl Wij wensen het ms Pealko en haar bemanning een behouden vaart. Wij wensen V.O.F. Pealko Transport & Logistiek veel succes met de "Pealko" www.binnenvaartkrant.nl Steiger 4 • 2935 AM Ouderkerk aan den IJssel • tel +31 (0)180 684825 fax +31 (0)180 684831 • email info@abrahamse-accountants.nl

De Binnenvaartkrant 19 15 juli 2008 Asto bouwt met Pealko een schip met meerwaarde en toekomst DOOR JAN HOEK Eigenaar Alex Guise is zeer content met zijn bij WPI turnkey gekochte nieuwbouwschip Pealko. “De hele lijn van het schip is erg mooi en het geheel toont groter dan het in werkelijkheid is. Het uit Polen afkomstige casco is prachtig strak en kan zich qua laswerk zeker meten met bijvoorbeeld een Orsova-casco. Het bestek is gewoon goed en afbouwer Asto heeft het geheel mooi afgewerkt”, aldus een tevreden Alex Guise. De Pealko is vergelijkbaar met de eveneens door WPI geleverde Jaguar. Afwijkend is dat op de Pealko de bovenkant van het luikenhoofd gelijk is aan de onderkant van de door EBR geleverde brug. Lager verbruik Volgens Asto-directeur Sjef Peters heeft familie Guise een schip met meerwaarde gekocht. “Het gaat nu goed in de branche, maar er komt ongetwijfeld een tijd dat meerwaarde gewaardeerd wordt. De Pealko is dan ook een schip met toekomst.” “Het casco is onder eigen beheer en toezicht gebouwd in Polen. Het innovatieve achterschip heeft een vrijhangende straalbuis. Het brandstofverbruik is bij dezelfde snelheid (foto’s Jan Hoek) “Voor de hoofdmotor werken we samen met Koedood; er is alleen maar lof.” Aldus Asto-directeur Sjef Peters. en tonnage aanmerkelijk lager, 30 à 40 liter per uur, dan van een vergelijkbaar schip van 110 x 11,45 meter. Dit type schip is sneller bij hetzelfde gebruik. Bovendien is het laadvermogen van de Pealko bij een Moezel-diepgang met spudpalen 120 ton groter en zonder spudpalen zelfs 150 ton ten opzichte van vergelijkbare schepen. De Pealko beschikt over twee spudpalen.” WPI, een samenwerking tussen Piet de Waardt en Sjef Peters, levert schepen turnkey. “Het door ons samengestelde afbouwpakket is van uitstekende kwaliteit, terwijl de afwerking op details in samenspraak met de klant gaat. Als Asto onderscheiden we ons door alles in eigen beheer te doen, met uitzondering van het timmerwerk.” “Voor de Pealko hebben we dat uitbesteed aan Hakkers uit Werkendam. De Pealko is het derde door ons geleverde schip waarvoor Hakkers de betimmering heeft verzorgd” aldus Peters. “Door alles met onze eigen mensen af te bouwen, kunnen we net iets meer doen dan een ander. Een klant verwacht het maximale en dat red je niet door een order binnen te halen, even een schip af te bouwen en een rekening te sturen. Je bent vanaf het allereerste gesprek tot en met de overdracht al gauw een jaar intensief met een klant bezig. Wij geven de klant na de eerste gesprekken binnen een jaar een schip mee met zoals reeds gesteld meerwaarde en toekomst.” “Voor de hoofdmotor werken we al een aantal nieuwbouwschepen samen met Koedood; er is sprake van een perfecte samenwerking met die mensen en er is alleen maar lof. Voor de Pealko hebben ze een Mitsubishi van 1700 pk bij 1600 toeren geleverd.” Laatste schip “De Pealko is een drogeladingschip uit een serie van vijf die wij in eigen beheer en voor eigen risico bouwen. De Pealko is de derde van de serie en afgelopen week is het casco van de vierde, de Condor van familie Adriaanse, te water gelaten. Daarnaast hebben wij twee chemicaliënbakken, de Alain en de Eric, in opdracht en gaan we twee poedertankers van 1600 ton bouwen.” De Condor is naar alle waarschijnlijkheid het laatste schip dat op de huidige locatie aan de Donge afgebouwd wordt. Rond de jaarwisseling verhuist Asto naar de nieuwe locatie De Pontonnier in Raamsdonksveer, om plaats te maken voor woningbouw. Alex Guise en zijn echtgenote Alexandra Koopmans kijken terug op een prima afbouwperiode aan de Donge. Alex zegt tot besluit: “Mijn schoonouders zijn in de jaren ‘80 gestart met de naam Pealko op een schip dat zij kochten van Van Uden. Na het overlijden van mijn schoonvader zijn wij in 2001 gestart op een schip van 80 x 9,50 meter, een schip dat in 2006 werd vervangen door een drogeladingschip van 110 x 9,50 meter. Dat schip is nu op zijn beurt vervangen door een 3210 ton metend schip. De naam Pealko is altijd gebleven.” Wie leverden aan het ms Pealko WPI shipbuilding i.s.m P. de Waardt PROMAC-STUWA balansroersysteem SIGMA-130 windmeter, Radio Zeeland ADT Fire & Security Nelf Lakfabrieken BV Coating Ship Trading BV HRP Thruster Systems bv Straalbuis SIGMA-120 echolood, Radio Zeeland Brandbeveiligingsapparatuur Inspectie Verkeer en Waterstaat Ontwerp casco en makelaar Machinefabriek - Scheepstechniek DE SIGMA-700 intercom, Radio Zeeland Ribrandy Brandblusmateriaal Classificatie Machinefabriek en Handelsmij. Asto b.v. WAAL bv Stuwa schroefasinstallatie met SIGMA-550 combipiloot DMT Sales Ankerlier voor, type 210-E32, 2 Abrahamse Accountants Complete afbouw schroefasrem en een Stuwa schroefasseals DCS Int bv Schotelantenne ankerlieren achter, type 110-E22c, 2 Accountancy Rabobank Shipping Rabobank Verhaar Omega B.V. Boegschroef Tresco Engineering bvba lengtes ankerdamketting, 60 meter Ø 32 Dekatel Nederland BV Sliedrecht - Graafstroom Financiering Blokland Non Ferro bv Beunkoelers AlphaChart mm U2, 2 POOL-N® ankers van 1.000 kg Telecommunicatie Oranje Onderlinge Verzekering van E.B.R. b.v. Scheepsreparatie- en Cumarine Scheepsmeetsystemen elk,gebalanceerd, 2 D’Hone ankers van 575 Kees Burger Scheepsreparatie, Schepen U.A. Verzekering konstruktiebedrijf Diepgangmeetsysteem kg, standaard, 2 lengtes staaldraad, 80 constructie en engineering Koedood Dieselservice BV Stuurhuis met hefkolom, autokraan RAFA B.V. Ramen meter Ø 22 mm Spudpalen Mitsubishi S16R-C2MPTK hydraulisch uitschuifbaar D’ESTiLO keuken & interieur Fiwado Bunkerstations Breman Shipping Installation B.V. ADS van STIGT Motorbediening Alubouw de Mooy B.V. Complete betimmering, voorwoning, Total gasolie, Total smeerolie Waterzuiveringsinstallatie Unisol isolatietechniek bv Roefdeuren en voormast achterwoning en stuurhuis SI pakket, Jeanneau bijboot, Norsap Atelier van Geffen bv Isolatie uitlaatgassystemen Handelsonderneming Beerens BV Van der Vleuten G.E.S. stuurstoel en scheepsbenodigdheden Belettering Discom BV Uitlaatsystemen t.b.v. hoofd- Achtermast type Marina, stuurhuistrap Airconditioning, overdrukinstallatie en Zwets Werkendam BV Huchem Special Products b.v. en hulpvermogen Radio Holland Netherlands bv aanleg sanitair Zwets pompen en appendages HC-Roka, HC-Shipclean nieuw, HC- Caldic Techniek bv Stamford generatoren 2 Furuno RHRS2005TFT rivierradars, Orlaco SPEEDHEAT Breda Kalkman Scheepstechniek B.V. Streipeclean, HC-Metalcleaner, HC- Van Voorden Promac CCTVsysteem, complete telefooncentrale, Compelete vloerverwarming woning, Ballastpomp Geleiclean nieuw en HC-Glashelder PROMAC-STUWA hydraulische Nufatron tachograaf, 2 SP Radio RT-2048 voorschip en stuurhuis Daalderop BV Electrische warmwaterboiler Econosto Nederland BV stuurmachine en Sigma look marifoons, Radio Zeeland Fa. P.A. Paans & Zn. Complete stoffering Total Lubricants Inland Marine Smeerolie Afsluiters en appendages

Binnenvaartkrant