Views
3 years ago

2008-09

  • Text
  • April
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Marine
  • Onze
  • Jaar
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Shipping
  • Schip

De Binnenvaartkrant 28

De Binnenvaartkrant 28 22 april 2008 VRAAG PRIJS EN VERGELIJK!!! FRANCOIS IS EN BLIJFT DE GOEDKOOPSTE. MEER DAN 20 JAAR ERVARING Vosseschijnstraat - Kaai 140 2030 Antwerpen tel.: +32(0)3 - 541.40.05 tel.: +32(0)3 - 231.16.13 fax: +32(0)3 - 226.66.07 mail: gh-francois@vanstappen.be A W Westra Shipping & Trading BV Short sea - Nieuwbouw 3000 DWT / 4500 DWT, Turkse werf. Leverbaar in 2009! - 2x Double hull stainless steel tanker edible. Koppelverbanden - Diverse koppelverbanden leverbaar in verschillende prijsklassen en bouwjaren. Duwbakken - Groot aantal duwbakken leverbaar. Nieuw en gebruikt. Diverse prijsklassen. Bouwjaren tussen 1973 en 2008. Tonnage tussen 2299 en 2800 ton. Aantal met luiken en huurcontract, tevens aantal met boegschroef, generator en ADNR. NIEUWBOUW - mvs 135,00 x 11,45 X 4,25. Ruimlengte 105 m. Ruimbreedte 10,10 m. Russische werf. LEVERBAAR EIND 2008 / BEGIN 2009. Motorvrachtschepen - mvs 110,00 x 11,45 2x stille verkoop. Recente bouwjaren! - mvs 105,00 x 11,00 x 2,95. Bj 1978. 2327 ton. Gunstig kanaalschip - mvs 72,88 x 8,20 x 2,62. Bj 1966. 1075 ton. Stuurhut 2005 - mvs 66,70 x 7,37 x 2,71. Bj 1968. 900 ton. Luiken,tevens containers - mvs 63,00 x 7,02 x 2,80. Bj 2000. 848 ton. Met containercontract Motortankschepen - mts 125,00 x 11,45 Bouwjaar 2005. Dubbelwandig. Type N. - mts 110,00 x 11,40 Bouwjaar 2005. Dubbelwandig. Type C. Ook succesvol uw schip verkopen? Meld nu uw schip aan voor verkoop en ontvang een leuke attentie. Wij werken op basis van NO CURE, NO PAY. Construction & Shipping Industry 2008, stand 413 Wij begroeten u graag in een ludieke sfeer! CONTRUCTION & SHIPPING INDUSTRY. 6 - 8 MEI 2008 EVENEMENTENHAL GORINCHEM ”DODEHOEK PROBLEMEN” Navicom Postbus 24 • 7970 AA Havelte Telefoon: +31 521 342550 Fax: +31 521 342546 Camerabewaking Ritregistratie Op al onze leveringen en offertes zijn onze algemene voorwaarden van toepassing die gedeponeerd zijn bij de KvK te Meppel onder nummer 2562. KvK:04060793 www.navicom.nl kdv@navicom.nl Montage tegen reële prijzen. TE KOOP: MVS: 2009 ton, bouwjaar 1951, Afm.98 x 10 x 3.16 m.2 ruimen dubbelwandig Azobé b.d 6 cm. Alu. schuifluiken kopschroef, Ballegooy 450 pk Cummins. Nieuw vlak & nieuwe zijden. Hoofdmo toren, 2 x 640 pk, Cummins bjr: 1998 rec. gereviseerd. Grote woning, 3 sl.kamers, badkamer, keuken. Snellopend schip ! MVS: 1305 ton. Bouwjaar 1958 Afm. 80 x 9,-- x 2.83 m,3 ruimen, stalen vloer, semi beun. Kopschroef van Tiem 320 pk Caterpillar. Schuifluiken, auto kraan 15 m. Hoofdmotor 970 pk Caterpillar. MVS: 2500 ton. Bouwjaar 1990 Afm. 110 x 10.50 x 3.20 m, 1 ruim, semi beun, inhoud ruim, 3400 m3. Rol/stapelluiken, stalen vloer. Kop schroef Verhaar met 350 pk Scania. Containerstuurhut, voorop matrozenwoning. Hoofdmotor, 1500 pk A.B.C. recent gereviseerd. MVS: 2900 ton. Bouwjaar 1982, containerschip. Afm. 105 x 11.40 x 3.52 m Kopschroef Veth-Jet met 375 pk Caterpillar. Hoofdmotoren 2 x 1200 pk M.T.U bjr 2002 Inruil bespreekbaar. MTS: 3000 ton. Bouwjaar Nov 2005 geb. te Plock (P) Afm. 110 x 11.45 x 3.50 m. Deepwellpompen, inhoud tank’s 3800 m3 gecoated. Spiralen, ketel, gas retour, getraced type C. Boegschroef Verhaar 660 kVa. Hoofdmotor 1825 pk Caterpillar type 3512 BAD. Nieuwbouw containerschip: afm. 135 x 14.20 m met 2 x 1500 pk A.B.C. Levering compleet afgebouwd Okt 2008. MVS Jozina: M’burg, 1106 ton, Bouwjaar 1963. Afm. 80 x 8.20 x 2.62 m, 1600 m3, 3 ruimen, Azobé 5 cm, trimvullingen. Alu. schuifluiken, kopschroef v. Wijk met 285 pk Scania. Hoofdmotor, 500 pk Deutz type 545, in goede staat. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. T. 0511 447 230 F. 0511 447 234 E. info@westrashippingtrading.nl www.westrashippingtrading.nl Justkar Sealing Company BV is een leverancier van mechanische afdichtingen en aanverwante producten en diensten. Wij reviseren mechanische as afdichtingen en pompen. Wegens succes is Justkar Sealing Company BV op zoek naar een gedreven: Servicemonteur en/of Pompmonteur m/v Op korte termijn zoeken wij: - Kapitein - 2de Kapitein /Stuurman met patent T.b.v. een koppelverband voor de (droge lading) vaart op de Rijn. 14 dagen varen, 14 dagen vrij. Kost en reizen vrij. Voor meer informatie en reacties: HARTBORG S.A. Adriaan Middel 06-55130161 Henri Middel 06-51942695 B.P. 76 L-4901 Bascharage, Luxemburg Mail: info@hartborg.com Voor meer informatie over Hartborg S.A. kijk ook eens op WWW.HARTBORG.COM www.huizinga-snijder.nl Waar kom ik terecht? Een goed internationaal georiënteerde organisatie met een jonge uitstraling. Een no-nonsense cultuur en een informele sfeer. Functie omschrijving: U bent verantwoordelijk voor reparaties, preventief en correctief onderhoud aan pompen en pompinstallaties. Tevens stelt u zelfstandig pompen en pompinstallaties in bedrijf. Als servicemonteur bent u niet alleen werkzaam in de werkplaats, maar ook op locatie. Wij bieden: • Het uiteindelijke goede salaris hangt sterk af van je achtergrond • De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend • Vast dienstverband na een proefperiode en een 40-urige werkweek • Voor het uitoefenen van deze functie wordt een service auto en een telefoon ter beschikking gesteld. Functie eisen: • MTS of scheepswerktuigkunde • In het bezit van VCA-certificaat • In het bezit van een geldig rijbewijs B. Rijbewijs BE is een pre. • Bekend met pompen en pompsystemen • Werkervaring als servicemonteur in de buitendienst en/of ervaring met onder houd aan pompen en/of Mechanical seals • Zelfstandig maatregelen en beslissingen nemen die de uitvoering van uw werkzaamheden waarborgen • Bij voorkeur woonachtig in de regio Rotterdam en omstreken Solliciteren: Stuur of mail je CV naar Justkar Sealing Company BV, t.a.v. dhr. A. Bhatti, Edisonweg 15, 3291 CK Strijen, www.justkar.nl of mail naar: info@justkar.nl.

De Binnenvaartkrant 29 22 april 2008 Het Rijtje – leven op het schippersinternaat door Cor Spek Enkele internaatskinderen worden sinds 1999 (toen ze voor het eerst naar het internaat gingen) gevolgd door journalist Cor Spek. Vooraan in het rijtje loopt Vera van der Hoff (ms Batavier). Zij woont in Dordrecht op het internaat De Singel in Dordrecht. Het ‘krantenkind’ is inmiddels vijftien jaar en zit in de derde klas van het gymnasium. Van binnenvaarttiener naar popidool Groep alfabetletter O. Een lange huiskamer. Ergens halverwege zit Vera aan tafel. Voor zich twee witte boterhammen met gebakken eieren. Zij grinnikt verontschuldigend: “Ik was eigenlijk vergeten dat u zou komen…” Dan met een dun lachje: “Ik ben ziek.” Voor de Binnenvaartkrant maakt dat niet uit. Na een dik jaar is er eindelijk weer een ontmoeting. Dát telt. Vera snijdt haar boterham in partjes. Zij heeft wel zin in een babbel, zeker wel. Ondertussen klikt het fototoestel. “Die komen toch niet in de krant hè? Ik zie er niet uit!” Voor de tiener een terugkerende opmerking. Al sinds de allereerste ontmoeting is het voor haar belangrijk hoe, maar ook wáár zij op de gevoelige plaat komt. In mei 2000 bijvoorbeeld: De zoektocht naar de ultieme fotoplek gaat onverminderd voort. Dertien minuten later blijkt de boom, verstopt in een hoekje achter op het plein, te voldoen. Hoe het ook zij: Vera, je bent gewoon een toffe meid met een niksmis-mee-bekkie! Zo, voor wie dat nog niet wist is die onduidelijkheid hierbij uit de wereld. Op naar de jaarlijkse babbel. Zangles Het bord met brood gaat mee naar boven. Het gesprek met Vera vindt plaats op haar kamer. Zo gaat dat al jaren. Sinds 1999, de eerste ontmoeting, is het haast een ritueel geworden. Maar volaan vooruit nu! De tijd van de tiener is beperkt. Om vijf uur moet zij naar bandles. De oplettende lezer herinnert zich dat Veranna (Vera’s misschien wel eventueel mogelijke artiestennaam, hoewel zij daarover nu ernstig twijfelt) in een band zingt. En dan moet je ook naar bandles. Zo simpel ligt het. “Ik ga naar de Popcentrale in Dordrecht, een plek waar muziek wordt gemaakt. Ik zit daar ook met mijn bandje en heb daar zangles.” Vera pakt het groots aan. “Wij hebben ook een bandcoach en die begeleidt je. Met mij erbij bestaat de band uit vijf personen, samen met twee kerels en twee dames.” Interessant! Vertel verder! “Wij heten FRKN Loud. Met een vriendin had ik het erover en wij vonden het een toffe naam. We spelen rocknummers en zijn nu bezig met eigen nummers. Ik schrijf de teksten en zorg voor een melodie. De anderen zetten het op muziek en akkoorden.” Vera & kompanen zijn ook op het internet te vinden. Tijdens een optreden op Popschool Live op 14 februari 2008 trad de ‘band als eerste op en bracht drie covers ten gehore.’ Met na afloop een heuse fotoshoot. Wow! Gaaf! Jammer dat die foto’s niet in de krant afgedrukt kunnen worden. Veranna als rockzangeres! Overigens bevindt Vera zich in goed gezelschap. In Amerika is een groep die luistert naar de naam FRKN’ Loud Band. Dat zal vast toeval zijn. In ieder geval is het een uitdaging ooit in hun voorprogramma te staan. Veranna goes America! Concert Het gesprek babbelt gezellig verder. Wij mijmeren nog wat over teksten, Engelstalig, Nederlandstalig. (“Die zijn zo leeg! Ze lijken ook allemaal zo op elkaar.”) Een voorbeeldband heeft Vera niet: “Ik heb wel mijn eigen zangeres als voorbeeld: Sarah Bettens. Zij zat ooit in K’s Choice en is toen solo gegaan en woont in Amerika. Op 13 mei geeft zij een concert in Utrecht. Maar daar mag ik niet heen van mijn moeder.” Tja, moeders zijn nu eenmaal zuinig op hun dochters. Zullen wij een oproep in de krant zetten? Misschien dat je dan wel mag? Vera lacht: “Doe maar!” Dan start hier de actie voor ‘Vera naar Utrecht!’ “Lieve moeder van Vera, als Vera nou vijftig handtekeningen verzamelt, mag zij dan naar Sarah Bettens die in Amerika woont en misschien nooit meer voor een optreden naar Nederland komt? Misschien wilt u wel met haar mee? Alstublieft? Enne, de volgende dag heeft uw dochter het eerste uur vrij. Dan kan zij dus mooi uitslapen…” Zo Vera, als dat niet helpt, dan weten wij het bij de Binnenvaartkrant ook niet meer. De aanstormende rockster, wereldberoemd in Dordrecht, lacht voluit. Zij weet wat zij wil. Maar of het lukt… Herinneringen Het gesprek krijgt een ernstiger wending. “Waarin ben jij het meest veranderd sinds ons allereerste gesprek in 1999?” Vera denkt na: “Ik heb nog wel eens wat interviews teruggelezen. Eerst wilde ik orcatrainster worden, later dierenartsassistente. Zangeres zat er altijd wel bij.” Een overpeinzing later: “Ik geloof dat ik toen wel erg druk was.” Samen wordt er gegrinnikt en komen het koppeltjeduikelen, de handstandjes, de gordijnen die altijd dicht moesten en de lichtjes weer Vera, tijdelijk een beetje ziekjes, wil maar wat graag zangeres worden. (Foto TekstAtelier) voorbij. Die moesten aan. De lichtjes hangen er nog (“Het zijn andere!”) en de gordijnen zitten weer dicht. Inderdaad zit Vera al een dik kwartier stil. “Ik herinner mij nog de bak- en stuurboordlichtjes in mijn haar”, lacht zij. Klopt! Mei 2000! Allemaal herinneringen, mooi om vast te houden. Na bijna negen jaar Binnenvaartkrant vindt Vera de gesprekken nog steeds leuk. (“Eigenlijk is het geen interview.”) Als het aan haar ligt wil zij ook na haar internaatstijd nog wel in de krant. Naast vele jaren gezelligheid ligt er nu dus ook een gezamenlijke uitdaging. Maar eerst komt Utrecht, 13 mei 2008. Die uitdaging ligt bij Vera’s moeder… Eigenwijze badeendjes Niet alleen schepen bedwingen de Maas. Ook badeendjes weten wel raad met het open water. Afgelopen zondag (20 april) hield Asian Aid Foundation een Duckrace voor schoon drinkwater in Afrika en Azië. 4000 gele badeendjes werden op Strand aan de Maas bij de Erasmusbrug in Rotterdam te water gelaten om deel te nemen aan de race. De toeschouwers konden een eendje adopteren en zo een prijs winnen als hun eendje als eerst de finish haalde. Na de race kreeg een aantal eendjes een eigen wil; zij besloten er vandoor te gaan. Waardoor de Reddingsbrigade en de Havendienst alles op alles moest zetten om de ontsnapte deelnemers te vangen. Toch wist een aantal eigenwijze racers definitief te ontsnappen. Misschien zien we deze dappere enkelingen een volgende keer heel ergens anders. “Plannen Julianakanaal torpederen” De plannen voor het Julianakanaal zijn gisteren ( 21 april) de inspraaken bezwaarprocedure ingegaan: de bocht bij Elsoo wordt wel verbreed; het traject tussen Limmel en Elsloo niet; daar worden twee passeerstroken ingevoerd. Het stuk tussen Born en Limmel wordt ingericht als blokkanaal en daar komt verkeersmanagement. De schippers zijn dan verplicht elkaar te informeren en met behulp van de marifoon de verkeersdoorstroming op dit traject zelf onderling te regelen. Het commentaar van Nico Evens, voorzitter van Koninklijke Schuttevaer Limburg Oost-Brabant is vernietigend: “Torpederen die plannen, want ze zijn fout, slecht en onveilig. Hier kan op een veilige manier geen scheepvaart van 190m x 12 x 3,5 plaatsvinden.” (In de volgende krant een uitgebreid artikel over de plannen) (foto Patricia Kleinstra)

Binnenvaartkrant