Views
2 years ago

2008-07

  • Text
  • Jaar
  • Schepen
  • Pompen
  • Maart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Twee

De Binnenvaartkrant 8 26

De Binnenvaartkrant 8 26 maart 2008 TE KOOP WEGENS NIEUWBOUW MOTORJACHT LOTUS Afmetingen: lengte 18.50 X 4.95 mtr. Bouwjaar 1988. Motor Caterpillar 180 pk. Indeling: 2 slaapkamers, 2 badkamers en een zeer grote salon en keuken, geheel compleet inclusief complete inventaris. Zeer mooi model en geschikt voor rivieren, de Franse kanalen alsook de kustwateren. Uitstekend vaarschip, met alle beroepsnavigatiemiddelen merk Alphatron. Gehele schip in staat van nieuw. Bij voorkeur geschikt voor een liefhebber die graag vaart. Ook geschikt voor een langer verblijf aan boord. De teakhouten betimmering is van hoge kwaliteit. Nautisch en technisch naar de laatste stand uitgerust. VP 345.000,- Informatie te bevragen A. Reitsma Tel +3233154343 GSM +31653 118748 VAARTIJDENPROBLEEM? 65-plusser met patent tot Basel zoekt tijdelijk werk. Tel. 0049-172-4249944 Postbus 24058, 3007 DB Bezoekadres: Rotterdam Yacht Centre City Marine (Binnenhaven) Tel. 010-404 87 17, Autotel.: 06-54 967880 TE KOOP GEVRAAGD Diverse dubbelwandige tankschepen in alle maten. TE KOOP Droge lading nieuwbouw, leveren september 2008, 135 x 14.20 x 4.80, compleet, ADNR, spudpalen, 2 x 1500 ABC. Gunstig financiering mogelijk. Gevraagd: Kapitein Op mdb Riad In bezit van groot vaarbewijs, ADNR en radarpatent, duw- en containervaart ervaring, computerervaring vereist, vaargebied ARA, week/week Telefoon 06-22602039 Gezocht voor m.t.s. Djovaki (108,49m – 11,40m) Kapitein (in bezit van Rijnpatent en A.D.N.R. Basis) 14/14, kost en reizen vrij. Voor meer info bel met Ad vd Boogaart 0031(0)6-25031085 M.T.T.C. BVBA (Marine, Transport & Technical Consultants BVBA) In opdracht van eigenaars en verzekeraars van de Hovercraft Beasac V (ex-Havenbedrijf Rotterdam) kunnen wij U dit vaartuig te koop aanbieden, “as is where is”. 18,29 X 6,10m Gebouwd Vosper Hovermarine England, 1979 Vaartuig is met technische ruimten enkele uren onder water geweest. Voor volledige verkoopscirculaire mail naar edward.verberght@mttc.be. Voor bezichtiging te Zeebrugge Dhr. F. Claeys +32-475-275.323. Uw biedingen worden verwacht voor 07-04-2008 09.00h op frans.claeys@eurosense.com en edward.verberght@mttc.be Fluvia is een jonge dynamische internationale logistieke onderneming die zich specialiseert in het ontwikkelen en aanbieden van transport over water, opslag van goederen in bulk en logistieke dienstverlening in havens. De binnentankvaart vloot bestaat uit 25 minerale olie tankers, 19 eetbare olie tankers en 3 chemie tankers . Van deze in totaal 47 schepen is Fluvia eigenaar van 25 tankers, die volledig door eigen personeel worden bemand. Wij zijn een onderneming die graag investeert in de ontwikkeling en motivatie van onze medewerkers. Alle West Europese waterwegen zijn het vaargebied van onze vloot. Ter versterking van onze bemanning Chemietankers varend onder Zwitserse vlag vragen wij: Kapiteins met ADNR C op C schepen. Pro Nautas B.V. is een jonge dynamische firma met vestigingen in Barendrecht, Leer, Hamburg, Gdansk, Komarno en Shanhai. Wij zijn gespecialiseerd in het leveren en onderhouden van navigatie & communicatiesystemen zoals gyrokompassen, VDR, SVDR besturingssystemen, radars, GMDSS- en aanverwante apparatuur. Alsmede Radio Surveys. Onze klanten zijn scheepswerven en rederijen in Europa en Azië. Met de formule ‘fast-flexible-committed’ hebben wij een sterke positie in de markt kunnen opbouwen. Wij vragen: − Een afgeronde opleiding elektrotechniek op minimaal MTS niveau of gelijkwaardig. − Ervaring in een soortgelijke functie. − Goede kennis van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal. − Goede communicatieve vaardigheden. − Gevoel voor een buitendienst functie − Enthousiast, flexibel − Hoog kwaliteitsbesef − Bereidheid tot reizen. − Geen 9 tot 5 mentaliteit. Wij zoeken op korte termijn een Marine Service Engineer Binnen Pro Nautas B.V. is de service engineer verantwoordelijk voor de installatie, inbedrijfstelling van – en ‘servicen’ aan een breed pakket van nautische communicatie alsmede navigatie apparatuur op schepen (met name in de zeevaart). De standplaats is Barendrecht, het werkgebied ‘daar waar het schip is’. Tevens ben je technisch adviseur, zowel in- als extern. Wij bieden: − Een afwisselende baan in een dynamische omgeving. − 28 vakantiedagen per jaar − Een uitgesproken open werksfeer − Trainingen en cursussen om je kennis uit te breiden c.q. op peil te houden − Bij gebleken geschiktheid een lease auto van de zaak, type Opel Astra Station 1.7 CTDI − Laptop en telefoon van de zaak − Navigatiesysteem TOM TOM − Goede pensioenregeling − Uitstekende salariëring − Een goede werkplek vanuit ons nieuwbouwpand in Barendrecht Herken je jezelf in het bovengenoemde profiel? Dan zien we je sollicitatie graag tegemoet: PRO NAUTAS B.V. T.a.v. de heer G. de Beer (Office Manager) Zwaalweg 17 Mob.tel 06-55883418 2991 ZC Barendrecht Fax 0180-690960 Tel. 0180-699870 E-mail. gdebeer@pro-nautas.nl fast. flexible. committed. De ideale kandidaat is in bezit van de juiste patenten, diploma’s en ADNR C. Beheersing van de Duitse en Nederlandse taal is gewenst. Stuur uw sollicitatie brief met CV voor een van beide functies met kopie van diploma’s, patent etc. naar: Fluvia AG - t.a.v. Dhr. Wehrt - Postfach 4019 Basel - Switserland Of Fax: +41-61-6382066 - of e-mail:jesko.wehrt@fluvia.eu www.huizinga-snijder.nl Aan en verkoop van: • Baggerschepen • Kraanschepen • Pontons • Sleepboten • Loods / crewtenders • Ankers / kettingen 2 x SCHOTTELS: Aquamaster ALT 250/3750 thruster met boven en ondertandwielkast, lengte tussenstuk 2,5M. Met Caterpillar 3406 TA 218 kW / 300 pk. Schroef diam 1M. Compleet geleverd met besturingsunits en alle electronica. DUBBELSCHROEFS DUWBOOT: afm: 10.8M x 5.08M x 1.26M 2x Iveco 110 Kw / 150 pk. Gen: 30Kva Iveco, beide nieuw. Stuurhut hydr. hefbaar. Schip wordt geleverd met nieuwe SI. PILOTBOAT / CREWTENDER: Aluminium Afm: 12.6M x 4.6M x 1.2M max 12 pers. 2 x 307 kw / 400pk MAN diesel, snelheid 42 km/u. Uitgerust voor 24 x 7 x 365 dagen bedrijf. In uitmuntende conditie. Snel leverbaar. ZELFVARENDE KRAANPONTON: afm: 39.7M x 9.02M x 2.52M. DAF DKZ 1160 A 250 kW / 340 pk. Boegschroef DAF DK 1160M, 125 kW / 170 pk verbouwd tot kraanschip in 1992. 50 tons PLM RUPSKRAAN: type: PLM 50 HD. bj: 2003. giek lengte: 30M. Kraangewicht: 81Ton. ballast 25T Zwenkbereik: 360°. Uitgerust als hijskraan en grijperkraan. De kraan word geleverd incl. 3 grijpers. Voor meer info bel of bezoek onze website! Marine Trading & Brokerage BV Kotterstraat 2 3133 KW Vlaardingen Tel. 010-2322056 Fax. 010-2322046 Email: info@marinetrading.nl Internet: www.marinetrading.nl

De Binnenvaartkrant 9 26 maart 2008 De koffers Als er drie kleinkinderen zijn van wie de ouders een zeer grote vriendenkring hebben, wordt het uitzoeken van een bijzonder cadeautje heel moeilijk. Daarom is de schippersvrouw dan ook blij als haar dochter een goede suggestie doet voor de verjaardag van het middelste meisje. “Ze gaan alle drie best vaak logeren. Zou het geen goed idee zijn om hen ieder een eigen koffer te geven? Zo eentje met wieltjes er onder.” “Ja, da’s echt een leuk idee”, zegt de schippersvrouw. “Als wij op moeten passen kunnen ze in hun eigen koffer hun eigen spulletjes meenemen.” En zo gaat het schippersechtpaar de week voor de verjaardag van de middelste naar de stad. Het kind is gek van roze en al snel zien ze in een warenhuis een mooie roze trolley. Maar kiezen uit één koffer is niet boeiend; dus wordt de hele stad afgezocht. Na niets leukers gevonden te hebben keren ze uiteraard weer terug naar het warenhuis. De koffer heeft twee voorvakjes met ritsen en van binnen is er ook nog een opbergvak voor belangrijke papieren. Hij heeft precies de perfecte maat en de juiste kleur. Er zit echter een vlekje op en dit is aanleiding voor de schippersvrouw om er een fikse korting vanaf te kletsen. Dat lukt haar prima en later het afwassen van de vlek ook! En zo krijgt het kleine meisje op haar verjaardag een roze koffer en ze is er geweldig blij mee. Het oudste meisje is ook al bijna jarig en daarom gaat het schippersechtpaar weer de stad in. Maar nu zijn er geen leuke fris gekleurde koffertjes meer in die maat. En zo ontstaat de belofte dat de jarige later haar koffertje mag uitzoeken als de nieuwe voorjaarsmodellen binnen zijn. Een paar maanden later belt de dochter haar moeder op en zegt dat er in de folder van een drogisterijketen trolleys aangeboden worden. Ze lijken sprekend op de koffer van de middelste. Ze kosten echter slechts de helft! Ze hebben de kleuren rood en blauw. In het dorp van de dochter zijn ze in die winkel echter niet te koop en zo stapt de schippersvrouw op haar fietsje en ze vindt in de plaats waar ze liggen drie rode exemplaren. Ze kijkt en kijkt! En ze ziet dat ze precies lijken op het koffertje van het middelste kind. Moeder en dochter bellen elkaar. Toch handig die moderne gemakken! En ook het kleinkind wordt erbij betrokken om te vragen wat ze van een rood koffertje vindt. Gelukkig vindt het kind dat een mooie kleur en lijkt het haar zelfs niet handig om dezelfde kleur als haar zusje te hebben. En zo koopt de schippersvrouw een rode en stopt hem onder de snelbinder van het oude fietsje. Jammer dat ze geen blauwe hebben want dan was ze meteen ook klaar voor het jongetje. Twee dagen later liggen ze ergens anders en stapt ze weer op haar fiets. En zowaar! Nu hebben ze in deze drogisterij twee blauwe koffertjes staan. Net uit de doos gehaald! Toevallig belt weer net de dochter die zegt dat ze nu in haar dorp ook de rode trolleys hebben en dat die toch wel heel veel lijken op het roze koffertje. Er wordt nu niet lang geaarzeld en weer wordt er een koffertje onder de snelbinder gestopt. Als ze naar huis rijden komen ze langs de dochter en krijgt het oudste meisje meteen haar cadeau en ze is er heel blij mee. “Ikke ook poffer”, meldt de kleine jongen zich nu. “En wat voor kleur wil jij dan wel”, vraagt de schippersvrouw. “Ikke roze poffer”, zegt de jongen zeer nadrukkelijk. “Roze?”, doet de schippersvrouw verbaasd. “Hij is helemaal gek van roze omdat hij dat bij de meiden ziet”, zegt zijn moeder. “Hij heeft ook een roze dekbed.” “Ja, jij maakt er nog een meisje van”, zegt de vader van het jongetje verontwaardigd maar daar trekt zijn vrouw zich niets van aan. Om te kijken of de cadeaus gelijkwaardig zijn wordt de roze koffer die het eerst gekocht is, er naast gezet en wat blijkt? Dat het bijna identieke koffers zijn. Behalve de labeltjes en het grote prijsverschil dan! Maar goed dat ze bij de roze zo’n fikse korting bedongen had. De schippersvrouw is blij dat ze ook de blauwe al in de auto liggen heeft. Want nu hebben de kinderen straks alle drie een eigen koffertje als ze bij hen logeren komen! VARELING door Irene Bruyninckx Gaat brug Illikhoven omhoog? Rijkswaterstaat Limburg laat momenteel uitgebreid onderhoud plegen aan de brug van Illikhoven over het Julianakanaal. De brug krijgt een nieuwe verflaag en ook het wegdek wordt vernieuwd. Rijkswaterstaat gaat de brug mogelijk ook opvijzelen. Rijkswaterstaat Wij kopen en verkopen schepen zonder veel beperkingen in soort of type. Wij helpen ondernemers met de administratie en adviseren bij de exploitatie van hun bedrijf. We leveren hierbij maatwerk. Wij verzorgen de financiering voor de aankoop van een schip, ook voor startende ondernemers. Wij realiseren de bouw van nieuwe schepen. Daarbij adviseren wij bij het ontwerp en verzorgen we de financiële aspecten. bestudeert de mogelijkheid om het Julianakanaal in perioden van droogte en laag water in de Maas de functie van waterbuffer te geven. Door de opslag van water zou het peil in het kanaal 30 tot 40 centimeter stijgen. De brug van Illikhoven zou dan even veel verhoogd moeten worden. Rijkswaterstaat kan nog niet zeggen of deze plannen inderdaad doorgaan. Het onderhoud aan de brug duurt tot september van dit jaar. Wordt de brug inderdaad omhoog gevijzeld, dan duurt het karwei tot eind oktober. Driessen volgt Rensen op Wim Driessen is officieel directeur geworden van Rensen Shipbuilding. In een begin maart aan relaties gestuurde brief maakt George Rensen dat feit bekend. Hij meldt ook dat zijn opvolger al op 1 januari formeel de leiding heeft overgenomen. De overdracht van de dagelijkse leiding is geen verrassing. “Velen van u zal het niet zijn ontgaan dat reeds vanaf begin 2007 de heer Driessen gestaag alle werkzaamheden binnen Rensen Shipbuilding B.V. van mijzelf De Waterpolitie in Terneuzen heeft dinsdag 18 maart een bemanningslid van een binnenschip aangehouden omdat ze een viertal vorderingen van justitie niet wilde betalen. De 49-jarige vrouw uit Sluiskil werd daarom gegijzeld in het arrestantencomplex van Middelburg. Tijdens een controle aan boord van een binnenvaartschip in Terneuzen is gaan overnemen”, schrijft George Rensen in de brief. De oprichter van het bedrijf, in veel opzichten trendsetter voor de nieuwbouw van binnenvaartschepen, zal de komende jaren nog als adviseur aan het in Zwijndrecht gevestigde verbonden blijven. “Waar gevraagd” zal hij Wim Driessen “adviseren en ondersteunen”. Rensen gaat ervan uit dat zijn opvolger “het beleid en de dienstverlening van Rensen Shipbuilding B.V. ongewijzigd” zal voortzetten. Gijzeling wegens niet betalen boetes zag de Waterpolitie dat één van de bemanningsleden nog vier boetes voor in totaal 645 euro moest betalen. Dat weigerde ze. Als extra dwangmiddel was gijzeling toegestaan. Dat kan met toestemming van de kantonrechter worden gebruikt als een veroordeelde weigert te betalen en verhaal niet mogelijk is. Wit met rode stippen Passagiersschepen, dat waren geen was nog niet oud genoeg om het zo echte schepen. Er zaten te veel ramen te benoemen allemaal, maar ik weet in en ze vervoerden geen lading. En er zeker dat hij dat dacht. Ik vond het wel zaten altijd mensen op, te véél mensen. Het klopte gewoon niet. En ze zag er best wel zonnig uit: de wuiven- meevallen, een passagiersschip. Het zwaaiden nog ook als ze langsvoeren. de mensen; die schuimend witte snor Wat moet je nou op zo’n ding. Tenminste – dat vond mijn broertje. Hij Met al die ramen leek het wel voor de kop; de flonkerende zon. een ONDERSTROOM door Frank Antonie van Alphen beetje op Starship Enterprise, vond ik. Vooral tegen avondval, wanneer de laatste kooltjes zonlicht zich in de rivier vermengden met de reflectie van het licht dat vanaf de wal in het water drupte. Het leken wel sterren. Rijn werd ruimte. Mijn vader was Perry Rhodan en stuurde onze Frankie-A door het ons bekend lichtende duister. Langs plaatsen als Sankt Goar, Boppard, Koblenz. Als de duisternis gevallen was en ruines, huizen en kerken het Gebergte verlichtten, kon dat betekenen dat we naar bed moesten. Eerst mijn broertje, dan ik. Soms allebei tegelijk. De volgende ochtend waren ze er dan weer, de passagiersschepen. Soms voeren ze zo dicht langs dat je de lachende gezichten kon zien; het grijnzend wit van tanden, wanneer de zomergasten flink gebruind waren. Ik zwaaide gewoon terug. Mijn broertje vond dat maar niks. We gaan een beetje zwaaien naar die bruingebakken boel, hé. Een echte schipper heeft daar geen tijd voor. Een echte schipper moet varen. Vervolgens speerde hij dan met zijn dikke kont de roef in, om zijn hele collectie Dinky Toys om te draaien. Waarom deed hij dat dan, zult u zeggen? Wel, hij draaide zijn autootjes om, om er schepen van te maken natuurlijk! Ondersteboven op het dak dreven ze over de vloerbedekking. Het was natuurlijk geen vloerbedekking, maar water. Dat snap je toch wel! Het is groen, dus IJsselmeer, en daar vaar je overheen met je omgedraaide auto. Als hij was uitgespeeld, hobbelde broeders snel weer naar boven, want hij zat graag in de stuurhut, om met mijn vader naar schepen te kijken. Als het maar géén passagiersschepen waren. Hij stond nog maar goed en wel bij pa of er speerde weer zo’n wuivende plezierbak voorbij. Helemaal volgestipt met rode menie. Mijn broertje riep: zie je nou wel, een passagiersschip is ziek!

De Binnenvaartkrant