Views
2 years ago

2008-07

  • Text
  • Jaar
  • Schepen
  • Pompen
  • Maart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Twee

De Binnenvaartkrant 76

De Binnenvaartkrant 76 26 maart 2008 Voor het ms Johannes Sr. verzorgen wij de bevrachting. Wij wensen schip en bemanning een goede en behouden vaart. Amer Shipping bv Keizersveer 1b, 4941 TA RAAMSDONKSVEER Tel.: 0162-58 00 41 Fax: 0162-5116 28 Op het ms Johannes Sr. leverden wij: Stuurhuis met hefbeweging en overzakbare bovenbouw, alu deuren, autokraan hydraulisch uitschuifbaar tot 20 meter, hefvermogen 2000 kg Wij wensen Buijks Duwvaart B.V. veel succes en een behouden vaart. De Binnenvaartkrant wenst Buijks Duwvaart B.V. veel succes en een behouden vaart met de ‘Johannes Sr’ Op het ms Johannes Sr. leverden en of installeerden wij: Complete electrische installatie sanitaire installatie en airco-installatie Wij wensen schip en bemanning een behouden vaart. Kantoor en werkplaats: Sterrekroos 11 4941 VZ Raamsdonksveer Telefoon (0162) 51 25 36 Telefax (0162) 51 76 25 Combi International B.V. een bedrijf met jarenlange scheepsbouwervaring, kennis en visie in de binnenvaart en kunde in het uitbesteden van casco’s waar ook ter wereld. Wij zorgen er voor dat de wensen van de klant vakkundig vertaald worden in een prima eindproduct. Dit kan een casco zijn of een compleet schip “met de sleutel op de deur” voor zowel tankvaart als drogelading. ’ ’ Een combinatie van kennis, ervaring en visie in de binnenvaart. COMBI INTERNATIONAL BV Keizersveer 1b, 4941 TA Raamsdonksveer, T: 0162-570 300 F: 0162-570 317 www.combi-international.nl Leverbaar in 2009 als casco of afgebouwd schip. NIEUWE ONTWERPEN!! type “COMBI TWIN” Drogelading 135 x 11,45 x 4,25 m lichtgewicht 4250 ton type “DELTALINER” Drogelading 110 x 11,45 x 3,90 m lichtgewicht 3350 ton type “NECKARLINER” Drogelading 105 x 11,00 x 3,40 m, lage kruiplijn Tanker Type C, 110 x 11,45 x 4,70 m Tanker Type C, 86 x 9,60 x 4,60 m

De Binnenvaartkrant 77 26 maart 2008 Combi International bouwt met Johannes Sr “schip van de toekomst” DOOR JAN HOEK Bij de oplevering van de Johannes Sr werd groots uitgepakt. De ruim 400 aanwezigen kregen een spraakmakend en professioneel verzorgd feest aangeboden. Daarvoor waren diverse redenen; allereerst natuurlijk de overdracht van het bij Bayens in opdracht van Combi International afgebouwde drogeladingschip. De Johannes Sr is evenals de eerder dit jaar geleverde Tyda Kyra een nieuw ontwerp (type Combi Twin) en dat feit was nog niet gevierd. Bovendien wilden de directie en medewerkers van Combi International en Amer Shipping medeoprichter Jan Buijks Sr ofwel Johannes Sr eens in het zonnetje zetten als dank voor zijn tomeloze inzet voor het bedrijf. En het was een mooie gelegenheid iets terug te doen voor de vele vaste klanten. Schipper Dik Kuup vaart al weer enige tijd met de Tyda Kyra en hij is bijzonder enthousiast over zijn nieuwe schip. “Het is een stijf schip en buigt leeg maximaal negen centimeter door. Tijdens het laden is dat nooit meer dan acht centimeter en het is zelfs een koud kunstje om dat op nul te houden. Jan Buijks noemde dit type het schip van de toekomst. Ik ben het met hem eens, want dit schip is zijn tijd inderdaad ver vooruit”, stelt Kuup. Simon Provoost van Combi International vult aan: “Het type Allegonda is een groot succes, maar type Combi Twin overtreft dit ruim. We hebben het casco zelf ontwikkeld en onder onze leiding gebouwd in China. Er is 350 ton minder hoogwaardig staal gebruikt, waarbij het type Combi Twin niet alleen lichter maar ook sterker is. Dit type schip is als een 135-meterschip ontworpen, waarbij we nauwkeurig gelet hebben op de verhoudingen. De Johannes Sr heeft een langer voor- en achterschip en je ziet dan ook een bijzonder mooi schip varen.” Korter ruim “De schroeven staan verder uit elkaar dan tot nu toe gebruikelijk is; dit zorgt voor een beter rendement op de voortstuwing. Het voordeel van het gasolieverbruik is aanzienlijk; een schip met een lengte van 110 meter en een laadvermogen van 2700 ton verbruikt evenveel gasolie als de Johannes Sr met een afmeting van 135 x 11,45 meter en een laadvermogen van 4250 ton.” De voortstuwing wordt verzorgd Voor de woning schakelde de familie Buijks interieurarchitect Hein van de Voort in. (foto’s Jan Hoek) door twee Mitsubishi’s van 1278 pk elk die staan opgesteld in een bijzonder ruime machinekamer. In de boegschroefruimte is een spudpaal van het type Veth geïnstalleerd. Simon Provoost zegt verder: “We hebben een compromis gesloten: het ruim is iets korter, hetgeen vier TEU kost. Het voordeel is echter dat er daardoor bijzonder veel extra ruimte in de machinekamer en de voor- en achterwoning is.” “De reacties op het type Combi Twin zijn bijzonder positief. Tijdens de oplevering van de Johannes Sr waren verschillende klanten bij ons te gast die een casco of een compleet schip bij ons gekocht hebben. Na een rondleiding op de Johannes Sr waren ze stuk voor stuk trots straks ook op dit type te kunnen varen. Op dit moment hebben we 25 schepen van het type Combi Twin verkocht. Er is vanuit China een serie onderweg. We kunnen de toegezegde levertijden goed nakomen. Enerzijds doordat we gebruik maken van eigen transport per zeeschip en anderzijds doordat we de casco’s zelf in China op de werf afrekenen. Dat doen we omdat ook wij er mee gebaat zijn dat de casco’s zo snel mogelijk in Nederland zijn.” Vloeiende vormen De Johannes Sr heeft eenzelfde casco als de Tyda Kyra, maar is luxer afgebouwd. Daarbij heeft een ontmoeting tussen familie Buijks en interieurarchitect Hein van de Voort uit Asten tijdens een vakantie een belangrijk rol gespeeld. Normaal gesproken is Van de Voort actief met de inrichting en aankleding bij luxe villabouw. In de wereld van exclusief wonen bewijst hij voortreffelijkheid met een ongekende hartstocht voor het hoogst haalbare. Voor Van de Voort is het project Johannes Sr een grote uitdaging geweest. Dit heeft met name te maken met het feit dat dit voor de interieurontwerper de eerste keer was dat hij een binnenvaartschip inrichtte. Hein van de Voort vertelt over de uitdaging: “Familie Buijks is bij ons in de showroom geweest en vervolgens heb ik aan de hand van de wensen van Jan en Gonnie Buijks en eigen inzicht verschillende indelingsontwerpen gemaakt. Een belangrijke vereiste was dat het geheel een nieuwe, eigentijdse uitstraling zou krijgen, en anders dan het geijkte werk. Uiteindelijk zijn alle definitieve vormen, kleuren en materialen uitgezocht. De belangrijkste kenmerken zijn de ronde en vloeiende vormen die in elke ruimte voorkomen. Dat is zeker voor een binnenvaartschip uitzonderlijk. “Het moest anders dan het geijkte en dat is mede bereikt door andere materialen, zoals Amerikaans notenhout en diverse marmersoorten toe te passen in combinatie met lichte, frisse kleuren. Zoals veel crème en diverse groene tinten.” De basis van de inrichting (wanden, de interieurs van de slaapkamers en dergelijke) is door Hoogendoorn gemaakt. Al het overige (tegelwerk, stoffering, interieur, meubelen en sanitair) op dit schip van de toekomst zijn door Van de Voort gerealiseerd. Wie leverden aan ms Johannes Sr. Combi International BV Caldic Techniek bv Stamford generatoren hefvermogen 2000 kg Sygo BV Blommaert BVBA Ontwerp en levering casco Van Voorden Promac Handelsonderneming Beerens BV Scheepsladingmeter en hoogtemeter 31 Aluminium scheepsluiken type FRK Machinefabriek J. Bayens B.V. VAN VOORDEN twee 5 blads schroeven high Stuurhuistrap, sierachtermast type Johannes RAFA B.V. 10.100/3670/2.5 + hydraulische luikenwagen Complete afbouw skew Kaplan diameter 1700 mm., PROMAC- Sr., siervoormast type Reintrade halfdiep, Ramen type HLW 10/6000 ING Bank Breda Financiering STUWA hydraulische stuurmachine, PROMAC roeftrap, heklichtbeugel, loopplanksteunen, Loggers Rubbertechniek bv Zwets Werkendam BV Amer Shipping B.V. Bevrachting -STUWA dynamic roersysteem hijsevenaar Flexibele opstelling woning Desmi K&R pompen en appendages Oranje Onderlinge Verzekering van Damen Marine Components Radio Holland Netherlands bv Hoogendoorn Maritieme betimmeringen Total Lubricants Inland Marine Schepen U.A. Verzekering 2 straalbuizen type Van de Giessen Optima 2 Furuno TFT rasterscan rivierradars 2005RC, Volledige betimmering Total smeermiddelen Koedood Dieselservice BV diameter 1.714 mm D-GPS Navigator, type GP-37, Radio Zeeland Van de Voort Interieur Creaties Bunkercentrum Dongemond 2 Mitsubishi S12R-MPTK hoofdmotoren 1278 Machinefabriek - Scheepstechniek DE Sigma 550, R Z Sigma 120 dieptemeter, RZ Keukens, levering tegels Gasolie, scheepsbenodigdheden, stuurstoel, pk, 1600 rpm, 2 keerkoppelingen Reintjes WAAL bv Sigma 130 windsnelheidsmeter, RZ Sigma SGA Sanitair & Tegel Groothandel - nylon touwen, meer-koppeldraden, ADNR 665 L, 2 Mitsubishi S6A3-MPTA Stuwa schroefasinstallatie met schroefasrem 700 intercom, RZ Conning system, 3 Sailor Afbouwbegeleiding B.V. pakket, belettering, brandblusmateriaal, boegschroefmotoren 560 pk , 1800 rpm, 2 en Stuwa schroefasseals marifoons RT 2048, Orlaco kleuren RVS onderdelen machinekamer Total smeermiddelen, Epifanis verf Mitsubishi generatorsets 60 kVa Veth Motoren BV camerasysteem CCD 9000, Tresco Inland SPEEDHEAT Ridderkerk polyurethaan, Riwa bijboot type 400 met 30 REINTJES Benelux bvba 2 Veth-Jet boegschroefinstallaties, type 4-K- ECDIS viewer, S-57 versie, Telular GSM Vloerverwarming pk Hondamotor 2 Reintjes keerkoppelingen, type WAF 665 L, 1200 S6, vermogen 550 pk bij 1800 rpm, 2 autotelefoon, type SX-5D, Panasonic Heinen & Hopman ROTTERDAM Jotun BV reductie 5,044:1 Veth spudpalen en spudpaallieren, Veth telefooncentrale, type KXDTA, Travel Airconditioning en gekoelde kast Coating casco EMHA Technisch Bureau BV ballastpomp, type VP14 S2, 9 kW VisionModi “zelfzoekende” schotelantenne, Novetec BV Straalbedrijf A.J. Den Breejen & Zonen BV Uitlijnen motoren Blokland Non Ferro bv AIS binnenvaart blackbox ontvanger Machinekamerventilatie, SI goedgekeurde Stralen en schilderwerken W. Kortman isolatie Beunkoelers hoofdmotor Orlaco Products BV Orlaco camerasysteem RVS afsluitbare roosters/brandkleppen, Huchem Special Products b.v. Isolatie uitlaatgassystemen E.B.R. b.v. Scheepsreparatie- en Periskal Group Tresco inland ecdis viewer explosieveilige ruimventilatie HC-Roka Discom BV Uitlaatgasdempers hoofdmotor konstruktiebedrijf A. Rullens Installatiebedrijf b.v. Tyco Integrated Systems BV Riwa Boating International Dolorepair Machinekamerplaten Stuurhuis met hefbeweging en overzakbare Levering en/of installering van: complete 2 Sapphire blusgasinstallaties Riwa 400 in brandvertragende uitvoering ANKO Piping-Holland bovenbouw, alu deuren, autokraan electrische installatie, sanitaire- en airco- Dijvler Materiaal bv met 30 pk Honda motor Diverse leidingsystemen en uitlaten hydraulisch uitschuifbaar tot 20 meter, installatie Ankerlieren, ankers en kettingen

De Binnenvaartkrant