Views
2 years ago

2008-07

  • Text
  • Jaar
  • Schepen
  • Pompen
  • Maart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Twee

De Binnenvaartkrant 46

De Binnenvaartkrant 46 26 maart 2008 Welkom aan boord! Euro Shipping Voyages biedt u diverse luxe riviercruises, welke door onze vele terugkerende gasten als de beste in haar soort worden ervaren. Momenteel heeft ESV eigen schepen en doet zij tevens het management aan boord van de prachtige vloot welke vooral over de Rijn, de Moesel en de Donau vaart, maar ook andere interessante vaarroutes door Europa organiseert. Elk schip, kenmerkt zich door grote luxe hutten, vriendelijke service en een rustgevende en intieme ambiance. Euro Shipping Voyages | Nijverheidsstraat 32 | NL - 6681 LN Bemmel T. +31(0)26 388 6993 (office) | F. +31(0)26 325 8346 E. info@euroshipping-voyages.com | I. www.euroshipping-voyages.com Bijlandseweg 30 - Postbus 23 6915 ZG Tolkamer Tel: 0316 54 10 41 - Fax: 0316 54 24 36 www.markerink.nl - info@markerink.nl

De Binnenvaartkrant 47 26 maart 2008 Den Breejen Shipyard: specialist in het bouwen van luxe riviercruiseschepen DOOR JAN HOEK De passie voor het vervaardigen van kwalitatief hoogwaardige schepen vindt bij Den Breejen Shipyard in Hardinxveld-Giessendam zijn oorsprong in 1947. Het bedrijf heeft een ruime ervaring in de afbouw van vracht- en containerschepen, chemicaliën- en gastankers en veerponten. Een specialiteit is de inbouw van de bij Den Breejen gebouwde schroefassen, die ook voor derden gefabriceerd worden. In 2000 kreeg Den Breejen van rederij Kamphuisen uit Arnhem de opdracht voor het bouwen van passagiersschip River Princess (110 x 11,40 meter). Het eerste op de werf gebouwde passagiersschip werd gelijk een visitekaartje voor Den Breejen Shipyard, want er zouden nog vele opdrachten voor de complete bouw van dit type schepen volgen. De kwaliteit, service en gegarandeerde levertijd maken zoveel indruk in de cruisewereld dat de orderportefeuille steeds goed is gevuld; Den Breejen heeft zich in de loop der jaren dan ook ontwikkeld als een echte specialist op het gebied van de complete bouw van luxe riviercruiseschepen. Na de oplevering van de River Princess volgde al snel een vervolgopdracht voor drie passagiersschepen voor Global River Cruises. “We leveren kwaliteit en op tijd”, is de simpele verklaring van Ilona Kamsteeg-den Breejen op de vraag hoe het succes tot stand kwam. “Touroperators plannen al een jaar van tevoren de reizen en daardoor wordt op tijd leveren wel heel belangrijk. Het grote voordeel is dat we de complete bouw, dus van ontwerp tot inrichting, in eigen hand houden. Om de capaciteit te vergroten worden tegenwoordig delen van het casco uitbesteed, die op de eigen werf worden samengesteld tot een compleet schip. Daarnaast werken we voor de afbouw van de schepen met een vaste kern betrouwbare leveranciers en onderaannemers en weten we precies wat we aan elkaar hebben.” Orderportefeuille Er volgden al snel opdrachten voor de bouw van (inmiddels vier) casco’s voor Scylla Tours, de Hemingway voor Rhine Danube Line en de Nestroy voor Swiss Cruises Internatonale Kreuzfahrten. Op dit moment legt Den Breejen de laatste hand aan de afbouw van de Avalon Scenery, een passagiersschip dat gaat varen op de Rhône van Parijs naar Nice. Het is het eerste passagiersschip in een serie van vijf die voor rederij Avalon gebouwd gaan worden. Alle genoemde schepen zijn 110 x 11,40 meter. Ze beschikken over 69 hutten, inclusief twee suites en 24 bemanningshutten. Alle hutten hebben airco en beschikken over een internetaansluiting. Aan boord zijn onder andere een kapsalon en een fitnessruimte te vinden. Het zonnedek heeft zelfs een jacuzzi. De oplevering van het vijfde schip uit deze serie vindt plaats in 2010. Van de Australische reder Scenic Tours kreeg Den Breejen opdracht voor de bouw van drie schepen van 135 meter, bestemd voor cruises met Australische gasten op de Donau. De Scenic-schepen hebben 85 hutten voor de gasten en 26 bemanningshutten. De hutten beschikken elk over een eigen balkon. Dat Den Breejen ‘schitterende’ schepen bouwt, mag blijken uit de namen: Scenic Sapphire, Scenic Diamond en Scenic Pearl. Ook de orders voor de afbouw van tankers en drogeladingschepen lopen tot 2010 door. Efficiënt en comfortabel De door Den Breejen geleverde kwaliteitsinterieurs worden in samenspraak met klant en architect Voor Swiss Cruises Internatonale Kreuzfahrten bouwde Den Breejen de Nestroy. (foto Den Breejen Shipyard) vormgegeven en voorzien van standaard of luxe hutten, volledig ingericht restaurant en salon, professionele keuken en wasserij. Ilona Kamsteeg: “We bouwen zo efficiënt mogelijk voor de opdrachtgever en zo comfortabel mogelijk voor de gasten. We merken wel dat de gasten jonger worden en daar dienen we bij het ontwerp en de bouw rekening mee te houden. Afhankelijk van het gewenste luxeniveau kunnen de cruiseschepen van een sauna, jacuzzi, whirlpool, fitnessruimte, shop, kapsalon en zelfs een fietsenstalling worden voorzien.” Het comfort aan boord wordt gewaarborgd door een uitstekende klimaatbeheersing, hoogwaardige sanitaire en drinkwatervoorzieningen en state of art elektronica. Voortstuwing en elektriciteitsvoorzieningen worden gegarandeerd door twee dubbelschroefs roerpropellerinstallaties, één of twee boegschroefinstallaties en generatorset voorzien van automatische overname. Efficiënte en flexibele dienstverlening en het inspelen op specifieke klantwensen zijn bij Den Breejen Shipyard vanzelfsprekend. En dat zijn eigenschappen die in deze hectische scheepsbouwwereld uitstekend van pas komen. - overdekte nieuwbouw - reparatie- en afbouwkades - 2 schroevendokken - machinale bewerking Gespecialiseerd in de bouw van luxe rivier cruiseschepen en veerponten Havenstraat 7 NL-3372 BD Hardinxveld-Giessendam Postbus 528 NL-3370 BA Hardinxveld-Giessendam T : + 31 184 676140 F : + 31 184 676160 E : info@breejen-shipyard.nl W: www.breejen-shipyard.nl

De Binnenvaartkrant