Views
1 year ago

2008-07

  • Text
  • Jaar
  • Schepen
  • Pompen
  • Maart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Twee

De Binnenvaartkrant 16

De Binnenvaartkrant 16 26 maart 2008 ALTIJD EN OVERAL! We zijn te vinden in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk NEDERLAND B.V. Voor alle soorten lieren en kluizen Gespecialiseerd in: • BINNENVAART • VISSERIJ • ZEEVAART • BAGGERIJ tel. 0164-680097 fax 0164-681971 www.lemans-nederland.nl Tevens voor: • rollenkluis • verhaalrol • panama kluizen • blokken en schijven • fairleads • verhuur van lieren Commando Holding vraagt kapitein of ZZP-er voor een van onze koppelverbanden. Tel. 078-6104720 Voor al uw sloopwerkzaamheden SCHEEPSSLOPERIJ NEDERLAND B.V. Havenweg 1. Postbus 5234 3295 ZJ ‘s-Gravendeel Telefoon: 078-6736055 Autotel. 06-53199616 GEVRAAGD op beunschip per eind april 2008; matroos m/v 16-18 jr i.b.v. dienstboekje. Weekends vrij, loon Gebr. Sluyter koersbepalend in verzekeringen Wij zoeken voor de containervaart naar Duitsland een matroos of een leerling matroos, 14/14. Tel 06- 51416201 volgens C.A.O. Rijn & Binnenvaart, vaargebied rond het IJsselmeer/ Fryslân. Inlichtingen: 06-53231652 FIRMA HAWK ANBIETET Sehr gutes Personal sowie Kapitän, Steuermänner, Matrosen und Nautick für Passagierschiffe. Unsere Leute sind jung und haben gute Deutschkentnisse und Erfahrungen. Firma HAWK tel.nr 00421 910917518 TE KOOP JACHTHAVENS op diverse locaties in Limburg, Brabant en Overijssel. Maas Recreatie bedrijfsmakelaardij: tel. 035-6236212 TE KOOP: Autokraan 10m., 1500 kg, hydr. zwenken, lier 380v., goed onderh. En vernieuwingen aan gedaan. Tel. 06-53114390/ 0049-15112721450/ 0032-475728801 TE KOOP Bloemsma rond spant kotter, bj 1977, 11.40 x 3.60 x 1.40, motor 80 pk Samofa, boegschroef, radar, stuurautomaat, nieuwe stoffering, vr.pr. € 105.000,-. Tel. 0566-689264 TE KOOP Beurtscheepje 19x3,60 omgebouwd tot varend woonschip DAF 100 pk, boegschroef 20 pk Blokland koeler o.w.s. in Epoxy € 49.500,-. Tel. 06-51433163 OCEANWIDE NETHERLANDS Heeft de oplossing voor uw personeelsprobleem in de Binnenvaart. Wij bieden Poolse stuurmannen, volmatrozen, matrozen en lichtmatrozen. Legale werkmethodes binnen een professionele organisatie! Voor meer informatie 0118-429516 of 06-13370771 Gespecialiseerd in verzekeringen voor de binnenvaart Beurs-World Trade Center, Beursplein 37 Postbus 30101, 3001 DC Rotterdam Receptie 17e verdieping Telefoon 010-405 20 00, Telefax 010-405 52 52 Officieel vertegenwoordiger van “The Standard P. & I. Association Ltd.” te Londen. TE KOOP: MVS: 2800 ton. Bjr. 1981 Afm. 105 x 11,40 x 3,47 m. Dubbelwandig – stalen vloer rolluiken Kopschroef: 430 pk, duwsteven – kan met 3 bakken varen. Hoofdmotoren: 2 x 1500 pk. M.A.K. MTS: 2600 ton. Bjr. 2001 Dubbelwandig en gecoated. Type C: 50 kpa, 9 tanks, Deepwellpompen. Afm. 110 x 11,45 x 3,40 m. 3360 M3 bij 100%. Kopschroef: Van Tiem 650 pk, kruiphoogte 4,45, Hoofdmotor: 2200 pk. A.B.C. Type: 8 MDZC MTS: 1375 ton. Dubbelwandig TypeC, bjr. 2006Afm. 85 x 11,45 x 3,20m. op 2,80m, 1375 ton.5 tanks gecoated, rvs spiralen en ketel. Inhoud tanks 1690 M3 kan 2 partijen separaat laden en lossen. 5 Deepwellpompen, kopschroef: van Wijk, 375 pkHoofdmotor: 1200 pk Mitsubishi Kruiphoogte: 3,90 m met ballast. Betreffend schip is met charter van 15 maanden te koop met eventuele verlening. Nieuwbouw containerschip afm. 135 x 14,20 m. met 2 x 1500 pk A.B.C. Levering kompleet afgebouwd Oktober 2008. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. Nieuwbouw Droge lading Tankvaart 135 x 17,20 x 5,50 m. 135 x 13,50 x 5,20 m. 135 x 14,20 x 4,80 m. 135 x 15,00 x 5,20 m. 135 x 11,45 x 4,80 m. 125 x 11,45 x 5,20 m. 110 x 11,45 x 3,65 m. 110 x 13,50 x 5,20 m. 110 x 11,45 x 5,4/5,8m. Experience – compleet China – levering 2009 Duwbakken Diverse afmetingen. Bunkertankers Diverse afmetingen Nieuwbouw casco’s met diverse levertijden, (China, Roemenië, Polen, Rusland, Turkije) of compleet met afbouwpartner naar keuze. www.rensen-shipbuilding.nl Bestaande schepen Droge Lading Koppelverband Estate 110/76x11.45x2.67, Astrakhan bj. ’00, 3069/2516 ton, 208/160 Teu, 2x Cat 1521 pk. MCS Dortsman 135x14.20x3.18, Roemenië bj. 2002, 3996 ton, 421 Teu, 2x CAT 1380 pk., boegschr. Veth 1080 pk. CAT, 4 woningen. Formentera 135x11.45x3.78, Mangalia bj. ’00, 2801 ton, 272 Teu,2x Cat 1014 pk, boegschr. 570 pk Veth, 560 pk Cat. 3 woningen.135x11.45x3.43, Orsova bj. 1999, 3780 ton, 4700 m³, 272 Teu,2x Cat 1521 pk, boegschr. 800pk Cat, duwsteven, koppellieren. Prelude 110x11.45x3.22, Orsova bj.2001, 2850 ton, 3450 m³,208 Teu, Cat 1521 pk, boegschr. Cat 542 pk, friesche kap. Benja 110x11.45x3.24, Orsova bj. 2001, 2677 ton, 3600 m³, CAT 1521 pk, 208 Teu, Verhaar 460 pk, friesche kap. Mercator 82x9.00x2.81, bj ’54 en ’92, 1450 ton, 2200 m³, boegschr. 360 pk DAF, CAT 860 pk bj. ’06, friesche kap, ingang binnendoor. Hermina 80x9.00x2.80, bj. 1971, 1344 ton, 1450 m³, CAT 1014 pk, boegschr. 275 pk DAF, stalen vloer bj. 2004, friesche kap. Misando 85x8.20x2.71, bj. 1961, 1303 ton, 1500 m³, Deutz 800 pk,stalen vloer,boegschr. 320 pk., stalen rolluiken, kanaalgangbaar. Osires 73.04x8.25x2.82, bj. ’65, 1124 ton, Mitsubishi 862 pk bj. ’02, boegschr. 220 pk DAF rev. ’03, stalen vloer bj. ’03, luiken. Confiance 70x8.20x2.61, Langebrugge bj. 1964, 1024 ton, 1425 m³, Cat 3512 bj. ’01, houten vloer, boegschr. 220 pk, luiken, ingang bin. Por Dios 55x7.20x2.44, Bolnes bj. ‘34, 534 ton, 860 m³, Alu. luiken, CAT 360 pk., boegschr. 220 pk., stalen vloer, gunstig geprijsd. Duwbakken 90x11.40x3.16 Constanza bj. 1999, 2455 ton, 192 Teu, DAF 500 pk,boegschr. V. Wijk / kanalen, stalen vloer, aansluiting voor reefers. 80x11.40x3.60 Rusland bj. 1998, 2557 ton, 160 Teu, boegschr. Veth 350 pk Scania, uitstekend onderhouden. Tankers Imperial 125x11.45x4.05, Severnav bj. 2004, 4045 ton, 4258 m³, 2x MTU 1200 pk, boegschr. 2x Omega 265 kW. Thysstad 110x11.45x3.39, Orsova bj. 2000, 2614 ton, 3357 m³, ABC 2200 pk, boegschr. V. Tiem 750 pk. Treasury 110x9.50x3.20, dubbelwandig ‘07, 2780 m³, Mitshibischi 1278 pk bj. 2007, voldoet volledig aan de regelgeving 2007. ZIE OOK ONZE INTERNETSITE Bovenstaand is slechts een selectie uit onze portefeuille, graag voegen wij ook uw schip toe aan ons verkoopbestand. Neemt u gerust contact met ons op voor uitgebreide informatie of om een vrijblijvende afspraak te maken. Nieuwbouw Makelaardij Wim Driessen Twan de Goeij wimdriessen@rensenbv.nl twandegoeij@rensenbv.nl Scheepmakerij 150 Mob. : 06-22701700 3331 MA Zwijndrecht Tel. : 078-6191233 Mob. : 06-30179475 W. Snelliusweg 84 te Zwijndrecht • Royaal en vrijstaand herenhuis • Ruime woonkamer met schuifpui • Woonkeuken vv klassieke hoekkeuken • 4 slaapkamers en aparte hobbykamer • Speelse tuin (Z/W) vv royale berging • Bouwjaar 1965 / perceel ca. 350 m² Oplevering in overleg. VRAAGPRIJS . Te koop : Mts NN, Type C, L/B/D 110 x 11.45 x 3.60 mtr, bj 2006, 2993 Ton, Caterpillar 1775 PK, ketel en spiralen, evt vast werk. Mds Comienzo, L/B/D 110 x 11.40 x 3.51, 3094 Ton, bj 1993, 204 teu 4 lagen, ABC 1800 PK Mvs NN, L/B/D 105 x 9.50 x 2.74, 1831.691 Ton, bj 1973, Deutz 1250 PK, schuifluiken. Mvs Marge, L/B/D 73 x 8.20 x 2.62, 981 Ton, bj 1962, 2 x GM 325 PK, alu schuifluiken. Mvs Saillant, L/B/D 80.00 x 9.21 x 2.84, 1438 Ton, bj 1927, 2 x Caterpillar 600 PK, alu schuifluiken. Sleepboot Nellie, L/B/D 15.60 x 3.65 x 1.35 mtr, bj 1929; verbouwd in 1978, Scania Vabis 720 PK. Duwboot NN, L/B/D 15.67 x 7.08 x 2.67 mtr, bj 1970 kijkhoogte 9.50, Caterpillar 720 PK Z Drive installatie. Duwbak Slobber, L/B/D 70.40 x 10.40 x 2.51, 1441 Ton, kopschroef DAF 320 PK, alu schuifluiken. Aanbod van diverse vracht- en tankschepen (diverse afm. 85, 105, 110, 125 en 135 meter), koppelverbanden, duwboten en duwbakken die in de stille verkoop zijn. (te bezichtigen op de website) Voor diverse relaties gevraagd : vrachtschepen en tankschepen Type N of C Nieuwbouw casco’s via Kriesels Scheepsmakelaar: Chemicaliëntanker, Type C Enkelschroef, 81.30x10.20 Levering Eind 2008, Oost Europa. Voor informatie kunt u contact opnemen met : René Kriesels, Mobiel: +31 (0)612 890610 Fax : +31 (0)10 2237890 Email: rene@krieselsscheepsmakelaar.nl Kijk op website : www.krieselsscheepsmakelaar.nl

De Binnenvaartkrant 17 26 maart 2008 110 jaar Meidericher Schiffswerft De Meidericher Schiffswerft bestaat 110 jaar. Reden voor de Duisburgse werf om de publiciteit te zoeken en te vertellen waartoe het bedrijf in staat is. De Duisburgse onderneming is gespecialiseerd in nieuwbouw, ombouw en reparatie van binnenvaartschepen, kruiplijncoasters en werk- en patrouilleboten . “Voor de medewerkers komen kwaliteit, flexibiliteit en snelle service op de eerste plaats, hetgeen de werf ver buiten Duisburgs grenzen bekend heeft gemaakt”, stelt Hans-Jürgen Walzer, directeur van het bedrijf. Dat vertaalt zich in een toenemend aantal klanten van buiten Duitsland. “Zeker uit Nederland, maar ook uit Frankrijk, Zwitserland, Scandinavië en Oost-Europa. Scheepvaartklanten varen 24 uur per dag en we bieden hen, in de grootste binnenhaven van de wereld, een snelle en flexibele reparatieservice en optimale ombouwoplossingen voor schip en apparatuur.” Volgens Walzer is het een voordeel dat de werf naast de scheepshelling van 110 meter ook nog over twee Hermotorisering is een van de specialismen van de Meidericher Schiffswerft. stevendokken beschikt, die tot 500 ton aankunnen en een maximale binnenbreedte hebben van 16 meter. Aanvaringsschade De snelle reparatieservice behelst onder meer het preparen voor klasse maken en inspecties, schroefvervangingen en -reparaties, hermotoriseringen en repareren en overhalen van roeren en boegschroeven. Ook hydrauliekreparaties, leidingwerk, renovatie- en allerlei soorten inwerkingstellingswerkzaamheden en scheepselektriciteit en het installeren van nautische apparatuur doet de werf. jaar in slechts tien dagen een grote kopschade van het passagiersschip Bellriva. Daarvoor werkten we tijdelijk met een tweeploegendienst.” Billboard “We beschikken over een jarenlange knowhow op het gebied van ombouw en verlenging van schepen. Maar ook het verbreden verhogen of juist inkorten van een schip is mogelijk. Net als de vergroting van de woning aan boord of het stuurhuis. Voor het 100-jarig bestaan van Persil hebben we voor dit wasmiddelmerk vorig jaar zomer twee duwbakken van 32,50 meter omgebouwd tot een drijvend beurs- en evenementenvaartuig.” Voor postorderbedrijf Otto deed de Meidericher Schiffswerft weer iets anders. Om de nieuwe bikinicollectie onder de aandacht te brengen werd het motorschip Helmut voorzien van een 40 meter lang en 4,50 meter hoog billboard aan dek. Door speciale verlichting viel het reclamebord ook in het donker goed op. De medewerkers van de Meidericher Schiffswerft komen ook buiten Duisburg in actie. Op verzoek van vaste klanten werken ze regelmatig op locatie. “Afhankelijk van de omvang van de opdracht reizen enkele collega’s of een heel werfteam naar het buitenland. Onze mobiele reparatieservice kan overal in actie komen.” In zijn 110-jarig bestaan heeft de werf circa 430 nieuwe vaartuigen gebouwd. Een aantal daarvan staat op de website van het bedrijf: www. meidericherschiffswerft.de. Ook in de toekomst verwacht de werf weer nieuwbouwprojecten uit te voeren, kondigt Hans-Jürgen Walzer aan. Voor postorderbedrijf Otto werd het motorschip Helmut voorzien van een 40 meter lang billboard. foto’s Meidericher Schiffswerft) Amsterdam: twee Cruise Awards Zowel de Cruise Passenger Terminal Amsterdam (PTA) als de hoofdstad zelf hebben een prestigieuze onderscheiding gewonnen tijdens de jaarlijkse Seatrade Cruise Shipping Convention, die dit jaar plaatsvond in Miami. Bij de toekenning van de Cruise Award worden alle cruisebestemmingen onder de loep genomen. Er wordt vooral gekeken naar efficiency en hoe de terminal opereert. PTA mag zich nu de ‘Most Efficient Terminal Operator’ noemen. Amsterdam won zijn award voor “Best Turnaround Destination”. Hiermee kreeg de stad de hoogste onderscheiding voor de beste combinatie van transport van en naar de terminal (met lof voor de openbaarvervoerverbinding tussen Schiphol en de terminal) en de afhandeling van passagiers op zowel de luchthaven als de cruiseterminal. Daarnaast kreeg de stad een schouderklopje voor het beste hotelaanbod en zijn aantrekkelijkheid voor toeristen. De winnaars moeten hun awards wel met vijf andere terminals en zeven andere havens wereldwijd delen, maar dat mocht de pret niet drukken. Amsterdam ziet de onderscheiding als bevestiging dat de haven het steeds beter doet binnen de internationale cruisevaart. Dit jaar wordt een stijging van het aantal schepen verwacht van meer dan 50 procent. Het ligt in de planning om het West-Europees vaargebied het zwaartepunt te maken van de wereldwijde cruisevaart. Hiervoor is een marketingorganisatie, de Atlantic Alliance, in het leven geroepen die met vijftien deelnemende havens (van Lissabon tot Hamburg) aan de slag gaat om de komende jaren een forse groei van cruiseschepen te realiseren. “Tot ons dagelijks werk behoort het snel verhelpen van aanvaringsschades”, aldus Walzer. “Om de verlette tijd van een cruiseschip midden in het zomerseizoen zo veel mogelijk te beperken, repareerden we vorig Weer veel mis bij controles De Waterpolitie uit Dordrecht en Gorinchem heeft van 10 tot en met 14 maart 44 schepen gecontroleerd. Hierbij werd 19 keer bekeurd en 19 keer gewaarschuwd. In verband met de CAOacties van de politie deelden de agenten bij negen overtredingen een waarschuwing uit in plaats van een bekeuring. Voor Persil werden twee duwbakken omgebouwd tot een drijvend beurs- en evenementenvaartuig. Op de Beneden- en Boven Merwede en de Oude Maas werd elke dag van 08.00 tot 02.00 uur gecontroleerd. Naast vaste onderwerpen als vaartijden, alcohol en verlichting werd elke dag aan een bijzonder onderwerp aandacht geschonken. Dat waren bijvoorbeeld het ADNR, de EVOA en – in samenwerking met de Arbeidsinspectie – de Wet Arbeid door Vreemdelingen. Tijdens de actie werden voor 159 schepen de systemen geraadpleegd die de Waterpolitie tot haar beschikking heeft. Dit resulteerde in 44 gevallen in een daadwerkelijke controle aan boord. Voor de Vaartijdenwetgeving kregen acht schepen een bekeuring (en werden er zes gewaarschuwd). De overtredingen varieerden van het negen dagen niet invullen van het vaartijdenboek, het onderbemand varen tot het hebben van een niet goed werkende tachograaf. Verder waren er twee containerschepen die afval vervoerden maar geen VIHBinschrijving hadden en een tanker die met openstaande tankdeksels voer. Tijdens de actie werd in de haven van Heinenoord een verontreiniging geconstateerd die was veroorzaakt door baggeren. Aan boord van het bewuste schip droeg de bemanning bovendien niet de voorgeschreven beschermende werkkleding en werd niet voldaan aan de Wet Milieubeheer.

De Binnenvaartkrant