Views
2 years ago

2008-07

  • Text
  • Jaar
  • Schepen
  • Pompen
  • Maart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Twee

De Binnenvaartkrant 14

De Binnenvaartkrant 14 26 maart 2008 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Mejana 1 matroos i.b.v. dienstb. met functie matr., 2 jr vrtijd, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. vissersschip UK 268 1 lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/ matroos, 2 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. mts Virage 2 lichtmatrozen i.b.v. dienstb., met functie lichtmatroos, 2 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. mts Volante 2 lichtmatrozen i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos, 2 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Armina 2 lichtmatrozen i.b.v. dienstb. Met functie lichtmatroos, 2 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 MAN 56 … wil 1 week meevaren, betalende gast Patent bis Mannheim, zuverlaessig op binnenvaartschip, april/mei. apabrahamse.seroos@hetnet.nl MR M.A. VAN ROTTERDAM Poststraat 32 4301 AD Zierikzee. Tel.: 0111-450445 Fax.: 0111-450446 Specialist vervoersrecht GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Eragon 1 lichtmatroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos, 2 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Alexandra 2 lichtmatrozen i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos, 2 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Dinero 2 lichtmatrozen en/of matrozen i.b.v. dienstb. met functie lichtmatrozen/matroos, 2 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Sterrebos 1 lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos, 2 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 LOTSENDIENST (D) und guenstig. Tel. 0049-1733670725 BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL “Adelvotis I & II”, 3054 ton 2007, 10x11m47x3m48, 3500m³, 192 TEU, aluminium luiken + hydraulische luikenwagen, Stalen buikdenning 13mm, 2x kopschroef 510pk, overzakbaar stuurhuis+airco en vloerverwarming, autokraan 20m, ABC 2400 pk bj. 2007 Duwbak, 2394 ton 2007, 110m, 2600m³, 144 TEU, stalen buikdenning 13mm, kopschroef 571pk, hekschroef 400pk. “Arie Leendert”, 1630 ton 1980, 86x9m5x3m06, 2000m³, aluminium schuifluiken, stalen buikdenning + zandgoten, Kopschroef 360pk bj. 2006, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 16m, Volvo 1197pk bj. 2004 “Mercator”, 1450 ton 1954/1994, 82x9x2m81, 2200 m³, 54 TEU, Aluminium Friese kap luiken + hydraulische luikenwagen, Stalen buikdenning, 360pk kopschroef, Hout overzakbaar stuurhuis, Autokraan 15m, Caterpillar 860pk bj. 2006 “Rodeo”, 1393 ton 1975, 80x9x2m70, 1450m³, Aluminium schuifluiken, stalen buikdenning, 320pk kopschroef, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 12m, Mitsubishi 950 pk bj. 2003 “Fossa”, 1180 ton 1961, 80x8m2x2m72, aluminium schuifluiken, stalen buikdenning, 250pk kopschroef,Houten stuurhuis, autokraan 14m, Cummins 940 pk bj. 1996 “Tigris”, 1160 ton 1965, 80x8m20x2m71, Friese kap luiken + luikenwagen, Azobe buikdenning, 290pk kopschroef, Aluminium stuurhuis, hydraulische autokraan16m, MWM 800pk bj. 1965 “Confiance”, 1024 ton 1964, 70x8m20x2m61, 1425m³, Ponton luiken bj. 1995, Azobe buikdenning, 220pk kopschroef, Aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 11m, Caterpillar 720pk bj. 2001 “Voyager”, 983 ton 1960, 2005 omgebouwd tot eetbare olietanker, 80x8m20x2m50, 10 tanks, Kopschroef 200pk, aluminium stuurhuis per april 2008, autokraan 12m, MTU 816 pk bj. 2006 Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Roxanne/Christiaan 1 lichtmatroos en/of matroos i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/ matroos, 2 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform C.A.O.. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Carpe Noctem 1 lichtmatroos/matroos/stuurman i.b.v. dienstb. met functie lichtmatroos/matroos/stuurman, 1 jr vrt, vaar/verlof i.o., loon conform v.z.v. een grote woonkamer met C.A.O.. Tel. 015-2578294 GEVRAAGD DEKSMAN Vaarsysteem 14/7. Tel. 06-53938023 GEVRAAGD P.H.Timmer Scheepsmakelaardij Rotterdam sinds 1973 Mobiel 0653-14 27 01 Faxmail 0842-29 16 91 E.mail: info@phtimmer.nl Web: www.phtimmer.eu M/s 2507 ton, bj. 1958/1980, afm. 110 x 11.07 x 3.12, Motoren: 2 keer 1000 pk Wartsila, inh. 3100 m3 M/s 1789 ton, bj. 1962/2007, afm. 86 x 10.50 x 2.94, Motoren: 2 keer 600 pk Cummins, inh.1925 m3 M/s 1332 ton, bj. 1959, afm. 80 x 8.20 x 2.90 Motor: 600 pk.GM, inh. 1800 m3 M/s 1256 ton, bj. 1956, afm. 80 x 9.50 x 2.63, Motor: 820 pk GM, ruim inhoud 1850 m3 M/s 1150 ton, bj. 1954, afm. 80 x 8.20 x 2.53, Motor: 950 pk Cummins, ruim inhoud 1500 m3 M/s 1000 ton, bj. 1956, afm. 67 x 8.20 x 2.63, Motor: 548 pk Cat., ruim inhoud 1500 m3 Voor meer info : www.phtimmer.eu meer info op www.phtimmer.eu Postzegels m.b.t. afbeeldingen v/d binnenvaart (ook van buitenlandse afbeeldingen), aanbiedingen naar buro van dit blad onder: nr. 200004 TE KOOP Jan Pettersonstraat 230, R’dam – Veranda. Leuk 3-kamer app. met fenomenaal uitzicht over de levendige Maas en de Skyline van Rotterdam! Deze woning is balkon, 2 slaapkamers en een badkamer. Tot. woonopp. 90m2, vr.pr. €239.000,- k.k.. Meer info: www.lokkerbol.nl Beraten Finanzieren Verkaufen Auszug der zum VERKAUF stehenden Schiffe: Motorschiffe: • 2809 to., Bj. 1981,2 x 1.500 PS, 104,92 m x 11,39 m • 1520 to., Bj. 1949/2003, 85,40m x 9,50m x 2,86m • 1500 to., Bj. 1958, 1500 PS, 80m x 9,54m x 2,91m • 1272 to., Bj. 1973, 1200 PS, 80m x 9,00m x 2,70m Motortanker: • 1373 to., Bj. 2006, 1278 PS, 84,94m x 9,64m x 2,80 m • 1371 to., Bj. 1962, 1000 PS, 84,86m x 9,49m x 2,67m • 1370 to., Bj. 1981, 950 PS, 80m x 9m x 2,77m • 1144 to., Bj. 1958, 1050 PS, 80m x 8,22m x 2,52m Fahrgastschiffe: • 600 Personen, Bj. 1987, 69m x 8,80m x 1,61m, 2 x 720 PS • 600 Personen, Bj. 1995, 57m x 10,60m x 7,70m, 2 x 430PS • 300 Personen, Bj. 1983, 30,30m x 5,63, 2 x 182 PS • 200 Personen, Bj. 2006, 43m x 7,40, 285 PS • 195 Personen, Bj. 1997, 33,30m x 5,25m, 450 PS • 170 Personen, Bj. 1961, 24,60m x 5,60m, 220 PS • 150 Personen, Bj. 1957, 26,70m x 4,85m, 170 PS Wir suchen für einen Kunden ein GMS für Container, max. 86 m x 9,50 m sowie ein GMS, 110 m x 11,40 m, Baujahr nach 2000 Neubauten: • Kanalgängige Tanker Typ C, Doppelhülle, 86m x 9,60 m, Lieferbar 2009 • Containerschiff, 3.250 to, 110m x 11,45m x 3,65m, CAT 3512 mit 1.835 PS, Lieferbar 2009 • Gütermotorschiff, 110 m x 11,45 m, ABC mit 1.800 PS, Lieferbar November 2009 • Gütermotorschiff, 135 m x 11,45 m, Mitsubishi 1.278 PS, Lieferbar Januar 2009 - Finanzierungshilfe und Beschäftigung möglich - Sie wollen ein Schiffen kaufen, verkaufen, finanzieren? Bitte rufen Sie uns an! Wir sprechen niederländisch, polnisch, russisch, englisch Büro Hamburg: Büro Haren: AP: Tom Thomsen AP: Martin Deymann Duvenstedter Damm 24-26 Lange Str. 45 22397 Hamburg 49733 Haren Telefon: 040 / 525 60 560 Telefon: 05932 / 735 820 www.DHT-Schiffsmakler.de hamburg@dht-schiffsmakler.de haren@dht-schiffsmakler.de G.S.K. Bemiddeling in aan- & verkoop van schepen M/s Orion - 374 ton, bj 60 , 38.98 x 5.06 x 2.53, 490 m³ , 240 pk , 2x slpk., 17,5 kva ‘06 M/s Por Dios - 534 ton, bj 34 , 55 x 7.20 x 2.43, 860 m³ , 360 pk M/s Claumar- 580 ton, bj 60 , 50 x 6.60 x 2.63, 850 m³, 2x 220 pk , 3x slpk. M/s Scapa - 778 ton, bj 58, 67 x 7.20 x 2.52, 1250 m³, 730 pk rev. 07, buikdenning staal ’04, boegschroef ’07 , inr. bespreekbaar Nr. 4025 - 950 ton, bj 58, 72.90 x 7.27 x 2.66, 1500 m³, 750 pk rev. 07 M/s Zafferano - 1054 ton, bj 65 , 73 x 8.20 x 2.62, 1600 m³, 850 pk bj 06, 3x slpk. Nr. 5365 - 1108 ton, bj 54, 80 x 8.20 x 2.50, 1635 m³, 1050 pk bj 00 , gezandstraald, buikdenning ‘96 M/s Tigris - bj 65, 80 x 8.20 x 2.71, 1650 m³, 800 pk, nautisch compleet Nr. 6065 - 1645 ton, bj 02, 86 x 10 x 3, 2040 m³, 2x 816 pk bj 02, 3x slpk., duwsteven Nr. 6025 - 1694 ton, bj 88, 85 x 9.50 x 3.13, 2000 m³, 1200 pk rev. 06 , 3x slpk. M/s Rebel - 1794 ton, bj 04, 85.80 x 10 x 3.20, 1521 pk bj 04, 3x slpk. M/s Deovira - 2250 ton, bj 99, 110 x 10.50 x 3.00, 3250 m³, 1521 pk bj 00, 3x slpk. M/s Erpasyma - 2450 ton, bj 99 Zwartsluis, 109.89 x 10.55 x 3, 3250 m³, 1600 pk, 3x slpk. M/s Icaria - 2509 ton, bj 89, 110 x 10.50 x 3.15, 3400 m³, 1521 pk ’02, 3x slpk., goede lader M/s Benja - 2677 ton, bj 01, 110 x 11.45 x 3.24, 3600 m³, 1521 pk, 3x slpk. M/s Descanso - 3950 ton, bj 07, 135 x 11.45 x 3.60, 4700 m³, 2x 1065 pk bj 07, loodsenkamer en 3x slpk. DEBRUYNE GINO Boterhamvaartweg 2 - Dok 138 B-2030 Antwerpen Tel. +32 (0) 3 541 19 61 Fax +32 (0) 3 2133049 www.gsk-gsp.be Pour les clients francophone: Walter Poppe Tel +32 (0)484-21.61.81 Für die Deutschsprachige kunden: Jacob Barelds Tel +49 (0) 175-590.75.53 fax +49 (0) 5932-903.888 Nr. 6315 - 3237 ton, bj 07, 110 x 11.45 x 3.65, 1700 pk bj 07, 3x slpk., duwsteven Nr. 6005 - 3889 ton, bj 05, 135 x 11.45 x 4.25, 4900 m³, 2x 1521 pk bj 05, 4x slpk., 2x spudpalen MDB 8005- bj 05, 19 x 5.20 x 2.20, 2x 956 pk bj 05, duwvergunning tot 6715 ton op Rijn MTS 9065 - bj 70, 91 x 11.40 x 3.11 ,2147 m³, 2x 800 k rev. 07 , 3x slpk. MTS 9055 - Eetbare oliëntanker, 983 ton, bj 60, 80 x 8.20 x 2.51, 816 pk bj 06, 3x slpk. Nieuwbouwprogramma: Casco 110 x 11,45 x 3,65 Type Zonga, bouwwerf Rusland Levering: Mei 2009 Casco 110 x 11,45 x 3,65 Type Zonga, bouwwerf Rusland Levering: Juli 2009 Casco 135 x 11,45 x 4,25 Type Narvik, bouwwerf Turkije Levering: Mei 2009 Casco 135 x 11,45 x 4,25 Type Narvik, bouwwerf China Levering: Juli 2009 Mogelijk “Turn Key” project i.s.m. Levering als casco of compleet. Dit is slechts een kleine greep van de schepen die wij U te koop kunnen aanbieden. Voor meer informatie van deze aangeboden schepen of heeft U andere wensen, vernemen wij dit graag. Op meerdere schepen is inruil bespreekbaar. Voor jonge starters zijn er interessante opstart mogelijkheden Altijd welkom op ons kantoor voor een persoonlijk gesprek. Wij doen net iets meer voor u. Kijk ook eens op www.binnenvaartkrant.nl W.L.A.de BOT & Dtr. VOOR BETROUWBAARHEID REGISTERED SHIPBROKER ® Div. Motorschepen 300 / 7000 ton ca. 250 ms in ons bestand Motortankschepen - Motorsleepboten - Motorvletten - Motorbeunschepen - Duwboten - Duwbakken Partyboten - Dekschuiten - pontons Elevatorbakken - Recreatievaartuigen etc. Zie www.debotshipbrokers.nl Tel. 010 - 4667106 / fax 010 - 4669664 E-mail: info@debotshipbrokers.nl MS PEGASOS 1495 t bj 1999 - kanaalschip - 90 TEU 1250 PK Cummins/Wärtsilä - boegschroef 470 PK MS 2400 t bj. 2005 - 3400 cub - Fr.al.kap 1400 PK - MS 2900 t bj. 1960 - 1 ruim - 1700 PK - Fr.alum. kap GEVRAAGD: MS 86 x 9.50 m. bj 1960/80 - SLEEPBOOT ca. 700 PK - DUWBOOT 2 x 400/600 PK

De Binnenvaartkrant 15 26 maart 2008 Kleine Juniol haalt reus Repubblica leeg DOOR SARAH DE PRETER Een dikke week geleden heeft de vorig jaar gekapseisde Repubblica di Genova de haven van Antwerpen verlaten, maar niet vooraleer Juniol bvba alle bunkertanks had leeggepompt. Een megaklus voor de 23-jarige zaakvoerder van Juniol, Jacques Geense, die dan ook terecht trots is op de geleverde prestatie. Soms lijkt hij wel “in een droom te leven”, want voor Geense gaat het leven op dit moment razendsnel. Samen met zijn vader richtte hij medio 2006 Juniol op in Antwerpen. “Mijn vader heeft in Nederland de oliehandel en bunkerdienst Lija”, vertelt hij. “Vanaf het moment dat ik kon lopen, liep ik rond “Als hoofdaannemer werkten we samen met specialisten uit België en Nederland.” in zijn bedrijf. Daar ligt meteen de basis voor mijn huidige activiteiten.” De eerste opdracht die Juniol verwierf, was de bevoorrading van een depot in Kampenhout aan het Kanaal Leuven-Dijle. Daarvoor bouwde het bedrijf een tankschip om. “De sluizen op dit kanaal zijn erg klein en dus moesten we de tanker drie meter korter maken. Overigens werken we nog steeds voor deze klant.” Algauw kwam er een tweede tanker bij en inmiddels ook een derde. Met deze kleine vloot bevracht Juniol direct en indirect eigen tankers en schepen van particulieren. ‘Sterk in Scheepvaart’ Amper anderhalf jaar na de start heeft het bedrijf de meest uiteenlopende opdrachten vergaard. Niet voor niets luidt de slogan van Juniol ‘Sterk in Scheepvaart’. “Er is eigenlijk weinig wat we niet doen,” zegt Geense. “Van oliehandel tot het opnieuw in de vaart brengen van schepen. De laatste tijd hebben we zo’n vijftien schepen overgenomen van eigenaren die in de problemen waren geraakt. We begeleiden bij het inzichtelijk maken van de situatie en managen de doorverkoop zodat de schepen opnieuw – rendabel – geëxploiteerd kunnen worden.” Dat alles combineert de jonge ondernemer ook nog eens met een MBA Bedrijfskunde aan de Het leeghalen van de bunkertanks van de Repubblica di Genova was een megaklus. VETH GENERATORSETS VOOR KRACHTIGE OPLOSSINGEN 99.211 www.veth-motoren.com POSTBUS 53 - 3350 AB PAPENDRECHT TEL. (078) 615 22 66 - FAX (078) 641 11 69 Erasmus Universiteit in Rotterdam. Drie avonden per week gaat hij naar college. “Ik ben daar de jongste. Mijn oudste klasgenoot is 51. Zo’n studie is nuttig, want je leert op een heel andere manier tegen situaties en problemen aankijken. De praktijk die ik bij mijn vader heb geleerd, kan ik binnen mijn eigen bedrijf mooi combineren met mijn theoretische kennis. Ik merk dat opdrachtgevers dat waarderen.” Mokerslag In maart vorig jaar kwam het Italiaanse schip Repubblica di Genova in de Antwerpse haven in de problemen. Door een technische storing kwam de reus op zijn kant te liggen. Via een broker werd de Repubblica doorverkocht aan het Zuid-Koreaanse Daewoo. Na de eerste spoedreparaties op een plaatselijk werf was het schip begin dit jaar zeeklaar. Het bericht van Port State Control dat de Repubblica niet mocht uitvaren, kwam dan ook als een mokerslag. Geense vertelt: “Daewoo had inmiddels al een sleepboot besteld. Die lag te wachten om in actie te komen. Een flinke domper, want zo’n sleepboot kost 35.000 dollar per dag. Maar Port State Control had vastgesteld dat de bunkers nog niet leeggehaald waren en liet de Repubblica niet vertrekken.” De directie van Daewoo kwam voor spoedoverleg naar Antwerpen, waar Juniol via Anglo Dutch Ship Brokers mee aan tafel schoof. Het contract met Juniol om de bunkers leeg te trekken, was binnen enkele dagen rond. Er was immers haast bij geboden. Spookschip “We zijn op 14 februari begonnen”, aldus Geense. “Normaal gezien hadden we op 20 februari klaar moeten zijn. Maar kort na de start bleek dat men was uitgegaan van verkeerde plannen. We zouden oorspronkelijk vijf tanks leeghalen, maar eenmaal aan boord ontdekten we dat er nog veel meer tanks in zaten. Uiteindelijk zijn het er achttien geworden!” Op zoek naar de ‘vergeten’ tanks baanden de mensen van Juniol zich een weg door de smurrie en de olie. Een echt spookschip, zegt Geense. “We liepen daar in het pikkedonker en zijn uiteindelijk tot 25 februari bezig geweest met het leeghalen van de tanks. In totaal hebben we er 2,5 miljoen liter brandstof en afvalwater uitgehaald. We hadden schepen langzij gelegd die het goedje afvoerden naar MAC, een innemer van slob, die ook al bij de berging van de Repubblica betrokken was.” Voor het leeghalen van de tanks huurde Juniol speciaal materieel. “De tanks waren tien tot twaalf meter diep en stonden vol afgekoelde stookolie. Het leek wel appelstroop. Jacques Geense op de Rijnkaai in Antwerpen, waar Juniol gevestigd is. (foto’s Juniol) Daarvoor hadden we pompen nodig met een aandrijving op de pomp zelf. Alles moest heel snel gaan, om de kosten laag te houden. Als hoofdaannemer werkten we samen met specialisten uit België en Nederland. Op sommige dagen liepen er wel veertig mensen rond op het werk. We hadden ook 24 uur per dag een veiligheidscoördinator stand-by.” Inmiddels heeft Port State Control de Repubblica toestemming gegeven om te vertrekken. Op 14 maart verliet het schip de Antwerpse haven. Ook Daewoo is tevreden met het door Juniol geleverde werk. Naar aanleiding van dit project heeft het jonge bedrijf al vervolgopdrachten gekregen. Dat bewijst ook dat je niet groot hoeft te zijn om professioneel te werk te gaan. “De kern van Juniol bestaat uit drie mensen”, zegt Geense. “Mijn vader, een stagiair en ik. Daarnaast huur ik op projectbasis vakspecialisten in. Voor onze bedrijfstak is het best lastig geschikt personeel te vinden, maar aan de andere kant hebben wij de cultuur van een familiebedrijf.” “De basis is vertrouwen. Als je met iemand een paar keer goed hebt samengewerkt, schakel je deze persoon meestal ook de volgende keer weer in. Een goede relatie met mensen die allemaal hun verantwoordelijkheid nemen, geeft je het gevoel onverwoestbaar te zijn. Ik merk wel dat sommige grote bedrijven deze manier van werken proberen te kopiëren en je met mooie woorden binnenhalen. In zo’n situaties moet je dubbel zo goed opletten! Bijkomend voordeel van een klein bedrijf is dat je geen logge boekhouding en administratieve processen hebt. Je kunt professioneel bezig zijn, zonder de uitstraling van een kille multinational te hebben.” Bron van inspiratie Wat brengt de toekomst voor Juniol? “In feite staan wij voor alles open. We volgen ook de ontwikkeling van enkelwandig naar dubbelwandig op de voet. Je ziet dat er kort geschakeld moet worden. Ik zie nog mogelijkheden om daarop in te spelen. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan ombouw. Wat wij nodig hebben, zijn kleine maar gespecialiseerde schepen.” En de studie? “Het project met de Repubblica is wel even zwaar geweest. Er zaten nachten tussen waarin ik amper drie uur sliep. Ik zit nu in mijn afstudeerfase en heb gekozen voor de richting ‘management van verandering’. Wat dat betreft is Juniol een bron van inspiratie! Ik denk dat ik maar eens een dagboek ga bijhouden als basis voor mijn afstudeerwerk…” VETH-JET KOPLOPER ONDER DE BOEGSCHROEVEN 99.211 BOEGSCHROEVEN www.veth-motoren.com POSTBUS 53 - 3350 AB PAPENDRECHT TEL. (078) 615 22 66 - FAX (078) 641 11 69

De Binnenvaartkrant